Sziasztok!Üdvözlök mindenkit! Új tag vagyok köztetek mivel most vettem egy 1.8as B zafirát.Szeretnék segítséget kérni tőletek:van rajta leszerelhető vonóhorog aminek a típusa Westfalia és a zár száma 226, arra kérnék mindenkit ha van ilyen zárszámú kulcsa nem e tudna egy másolt kulcsot küldeni nekem mert az enyém nincs meg sajnos így adták az autót a többit privátba megbeszélnénk.Előre is köszi a segítséget.
Én meggondolnám azt a felújítást. Inkább vennék egy bontottat, mert az szerintem olcsóbb lenne. Főleg, ha Zafira A, mert abból több van, ezért olcsóbban kapni.
Helló mindenki, érdeklődnék, hogy Veszprémben vagy Fehérvàron ismertek-e megbízható szerelőt aki vállal váltófelújítást. Valószínű kopott szinkrongyűrűk. A válaszokat köszönöm.
Új jelenség lépett fel, két napja nem megáll, hanem időnként felpörög 2000-re amikor leveszem a gázról a lábam. (Skoda Octavianal volt ilyenem, úgy emlékszem pillangószelep tisztítás volt a megoldás)
Kaptam kölcsön egy Bluetooth-os OBD modult, töröltem a hibakódokat, és két kód jött be ma, 210370;046071; ami már volt egyszer. Lehet, hogy most is ilyen problémák miatt van nak ezek a hibák?
Egy kis segítségre lenne szükségem a 2005-ös benzines Direkt motoros 2.2-es B Zafirámmal kapcsolatban. (Benzin-LPG üzemű 4 éve)
Van egy hibajelenség, ami múlt nyáron kezdődött, kezdetben havi 1-2 alkalommal, most pedig napi több alkalommal is előfordul és roppant idegesítő.
Amikor alapjáraton megy, vagy áll az autó és elindulok vele, a gázadás után belefullad a motor (akár hidegen, akár melegen). Benzinen is csinálja, független a gázüzemtől. A hibakód a nagynyomású hibát mindig írta, (11915A) de mellé más hibakódokat is adott, tavaly pl 111261; 020204; 020104; 020404; 020304; 161450;060600;030104. Ezeket töröltettem, azután a 11915A mellé a 210370;046071; esett be. Ezután kicseréltettem a nagynyomású szivattyút, ami után az alapjárat hidegen indítva egyértelműen jobb lett, de nem javult a helyzet, hetente egyszer meg-meg áll, most a 033908 mellés jött a 11915A. Ezt is töröltem, most legújabban 030101, 030301 030401 hibák jönnek a 11915A mellé és minden nap megáll, majd egy-két perc, max 5 perc múlva indul. indulásnál felpördül kb 1500-ra, utána megy. Eddig nem csinálta csak meginduás után, most viszon pályán is beesett egy megállás, ami már idegesít egy kicsit.
. Mostanában például volt, hpiros lámpánál állás után induláskor beletorpan és megáll (nagyon kínos és félek a villogóim ki fognak égni :)). Legutóbb hibánál alapjáraton álló helyzetben egyszer csak ledadogott és megállt, 2 perc múlva indult
Eddigi szakember tippek: szakszervíz szerint nagynyomású szivattyú, vagy jeladó, vagy vezérlőszelep. (szivattyú cserélve, cseréljem a többit is?)
kiváló szaki: kormányoszlop panel hiba, nagy hidegbe és nagy melegbe jelentkezik (most már mindeg jelentkezik)
Öreg szaki Injektor hiba
Kérlek adjatok tanácsot, vagy tippet, mi lehet a gond, hová vigyem, esetleg hagyjam ott pár napig, hogy megbízhatóan megoldódjon a probléma?
Nos! Tegnap voltam a szerelőnél, kikapta CIM modult, megnézte, egy két forrasztást rossznak ítélt meg, azokat megforrasztotta, összerakta, azóta (lekopogom... kopp...kopp...kopp) 20-ból 20-szor elindult a kocsi és nem produkálta a hibát!!! a kormányszöget újra kellett kalibrálni, és sajnos a kipörgésgátló és az ABS hibát jelez, de a jövő héten azt is megoldja...köszönöm az infót, nagyon hasznos volt!!!
Szia! Ha megtalálod a CD70 2015-ös, vagy még inkább 2016-os térképét, akkor kérlek oszd meg az elérhetőséget itt a többiekkel, mert sokuknak van CD70-es rádiója. A gpsunderground-on 2 éve már csak BMW-s lemez van fent, de az csak DVD90-hez jó (DVD100-hoz teljesen más lemez kell, abból 2012 körüli a legfrissebb).
A másik érdekesség az elnevezés: pl. a 2014/15-ös CD70-es lemeznél a térkép adatbázis zárása 2013Q3.
A biztonság kedvéért, mivel néha a köznyelv a bármilyen adathordozó lemezt cd-ként említi: milyen rádiód van? CD70-hez a legfrissebb térkép 2014-es, a DVD90-hez 2017-es. A DVD90 elfogadja a cd lemezt, de a CD70 nem működik a dvd lemezzel. Mindkettőből van nálam.
Ha Bp.i vagy akkor tudom ajánlani a bestglass.hu -t, nekem szenzoros kellett pár hónapja, az volt 22.400,- Ft + beszerelés. Most néztem náluk a sima ami neked kell 18.400,- Ft + szerelés, ezek szerintem elég jó árak. ( és a rendszám matricát is olyan szépen átmentették hogy utána a vizsgán szót se szóltak miatta).
Én úgy tudom/hallottam, hogy az aerotwin lapátok nagyobb terhelést jelentenek az ablaktörlő motorjának. Ha a sima gyári lapátok összeakadtak, akkor az aerotwinek szerintem még rosszabbak lesznek.
De hangsúlyozom, nekem ezt mondták, mikor venni akartam, nem tapasztalatból írtam.
A szélvédőt fizikailag be lehet rakni, a tükör felfogatása is ugyanaz. Akár még az esőérzékelőt is működésre lehet bírni. Kell hozzá egy érzékelő a szélvédőre, vezetékelés (test, gyújtás+, esőszenzor jel) a szükséges borítások, meg némi munka.
Ma ismét összeakadtak az ablaktörlőim :( Nem hajlította magát ívbe, mint a múltkor, de letört az utasoldali lapát vége. Gyári GM volt. Kár, mert amúgy gyönyörűen törölt még.
Használ valaki Bosch Aerotwin-t? Van Zafi A-ra szerelhető készlet, 600/550mm, alig drágább mint Csergőnél a gyári készlet - kérdés töröl-e olyan szépen mint a gyári.
Kérdéssel fordulok hozztok, hátha tudtok segíteni. 2007-es B Zafirám van és szélvédőt szeretnék vásárolni hozzá, mert az előző öszetört. Most olcsóbban olyan hóvédós üveget találtam hozzá a neten, amelynek a teteje esőszenzoros. És ez az üveg furcsamód olcsóbb, mint a nem esőszenzoros. De az autómban nincs ez a szolgáltatás. A kérdésem az lenne, hogyha ilyet veszek be lehet e rakni és a visszapillantó tükör és a szélvédő passzolni fognak e egymáshoz?
nemrég volt téma: csak akkor, ha úgy válogatod össze az üléseket, hogy jól passzoljanak egymáshoz. 2xRömer Kid + 1x Maxi-cosi Priori nálunk befért kényelmesen, de az már pl. nem mindegy, milyen sorrendben kötöm be őket, ha nem akarom eltörni a csuklómat.
Érdeklődni szeretnék : Családi autónak mondják a zafirákat , de a hátsó(középső) sorban be lehet csatolni 3 gyerekülést ? Teljes értékűre gondoltam nem csak ülés magasítóra.
Nekem kettőt kellett eladnom hozzá... :), és az öregebbet volt könnyebb...pedig full fapad volt. A fullos autó meg nem kellett senkinek. Aztán szerencsére jött egy értelmes ember, aki nem riadt meg a valós 240ezer km-től és elvitte. Remélem azóta is boldog vele.
Aztán találtam igen, de nagyon nem abban a halmazban amit először körberajzoltam. Sokkal fiatalabb lett kevés km-el. És mire meg lett kiderült, hogy jön a harmadik gyerek :).
A visszatekert órákat tényként kezelem, nem tehetek mást, ebből az alapállásból indulok, így talán nem ér akkora meglepetés.
Ha kinézek egy B Zafirát, mire elhatározom, hogy megnézem (kéz nap) addigra elviszik. Tulajdonképpen még el kellene adnom a 2003-as 1.4-es G Astrámat. Szerintem nem lesz nehéz, 78 ezer van benne és ebben tényleg annyi van . Amúgy nem szívesen válok meg tőle, csak kinőttem, nem férek el benne a szörf cuccal. :)
Kitartást, én is így indultam, de sok gyanús autó volt, ami meg nagyon szép volt (szóval még gyanúsabb), azokat meg hamar elvitték, nem volt idő megnézetni sem...
Használt A Zafira vásárlásán gondolkozom (700-800 ezer forint körüli összeg lenne rászánva). Érdeklődnék felétek, hogy melyik a jobb benzinmotor hozzá: 1.6 vagy 1.8? Kérdezem ezt annak a tükrében, hogy egyre több helyen olvasom azt, hogy az 1.8-as nem sokkal fogyaszt többet (azt is inkább városban), viszont vannak erőtartalékai mondjuk előzésekhez. De nem akarok vele sportosan közlekedni, se száguldozni.
Az olajfogyasztás mind a két motorra jellemző? Összerelés tekintetében azt vettem észre, hogy az első szériások sokkal jobbak, mint az újabbak (pl. 2003-asok). Ez létező dolog, vagy csak pont ilyenekbe nyúltam bele?
Létezik, hogy a 2000 es évjáratú x16xel zafirával nem közlekedhetek szmogriadóban? Direkt ezért kerestem kék plakettes autót. Most, hogy nincs plakett változtak a normák?
Köszi a hozzászólásokat jobb 1 ülés billenthetőség ügyben. Nekem fontos lenne a hosszú csomagtér, mert szörföket, szörf cuccot szállítok elég rendszeresen. Azért néztem ki a Zafirát, mert azt magasságban is tudnám pakolni rendesen és hosszában is elférne minden, ha vízszintes a jobb 1.
Sokszor megyek egyedül és nem tökölnék feltétlenül a tető csomagtartóra való kötözgetéssel. :)
Ha nem nagy kérés, tudnátok fotót készÍteni a billentő karról, hogy lássam milyen az ilyen ülés!
2.2DTI Zafirába (2004.11.)bele szakították az izzító gyertyát. Ezt kellene kifúratni, kifúrni,kiszedni.
Csak a fúrás jöhet szóba, megbontást egyik szerelő, szerviz sem javasolta. "sosem lesz olyan megbontást után, mint most, akkor inkább használjam így" Ezt mondták.
Sziasztok!op.zafira.2001.1.8 benzin segitséget szertenék kérni az autó menetközben meg áll inditiani nem lehet ventiláltor beindul s kiprörgésgátlo világit, saru le 2perc vissza és indul ,vezérlö csere és jeladok felsö, alsó megtörtént most pl 160km mentem vel de leállt és kb fél km belül 2 x áltmeg ha valaki találkozot ilyesmi vel vagy tudja még mit lehet meg nézni aszt elöreis meg köszöném
A CIM modulban van három kritikus csatlakozó, aminek a forrasztása a gyenge pont. A neten több helyen is lehet találni leírást a javításról. Általánosan elterjedt infó, hogy aki megcsinálta, annak megszűntek az anomáliák. Magyar oldal: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/193/cim_modul_javitas
Tudomásom szerint a ledönthető jobb első üléstámla nem konkrét felszerelés része, hanem egy bizonyos csomagban volt (talán Business nevű). Ritka, de hasznos opció.
Zafira B 1.8 benzin 2007. Három és fél éve használom. A vételkor is kicsit nehezen volt a kapcsolható a váltó, azóta rosszabb, de megszoktam. Télen előfordul, hogy álló motornál nem jön ki hátramenetből, nem merem tovább húzni. A kocsit beindítva, nehezen de be tudom tenni üresbe. 1. fokozatot nehezen veszi. Télen rosszabb, de van, hogy kemény hidegekben simán kijön hátramenetből. Több helyen kértem tanácsot:
1. Váltóbowden ~ 50.000 munkadíjjal, de nem ígérték, hogy "csak" ez a hiba.
2. Kulissza ~25.000
Szerintem ez a kettő lehet, de csak csere után derül ki. Kuplungom jó 135.000 km. Opel szervízes ismerős Zafirája is ilyen, azt mondta használjam, ha nem zavar nagyon.
3. Váltóolajat kizárnám.
Szalonban is próbálgattam Opeleket, volt amelyik hasonló volt. 2014-es Movano 80.0000km, vezettem, ugyanaz a jelenség.
Nos... odáig eljutottunk, hogy a váltóban sem a szinkrongyűrű, sem a csapágyak nem rosszak, maradt a kuplung, hogy nem emel ki rendesen vagy a váltó kulissza van megkopva... ez még a jövő zenéje, hogy mi a baja
az indítással kapcsolatban pedig a CIM modul lehet a ludas... ebbe van bele integrálva az indítás gátló, azaz nem lehet csak úgy simán kikötni és rövidre zárni az indítás gátlót, mert akkor letilt és nem indul a motor, ergo a CIM modul cseréje lehet/lesz a megoldás, aminek az új ára kb 100 e Ft... lehet venni bontottat is kb 35 40 e Ft-ért de nincs rá gari, hogy 1 hét múlva vagy akár 5 év múlva de ugyanez a hiba fog előjönni és ráadásul még plusz 15 e Ft, amiért kiveszik-beteszik és újra tanítják a modult és a kulcsot...
Szia! A második hibajelenség régebben nálam is többször előfordult. Én akkor a neten CIM-modul hibát találtam, azon belül a csatlakozó rossz érintkezésére. Akkor csak megmozgattam, plusz egy kis kontakt spray kapott. Azóta is volt ritkán ilyen hiba, ilyenkor kap egy nyaklevest a kormányoszlop, mivel ott van ez a panel, és utána indol.
Egyelőre csak a gyári védelem van benne... lehet megfontolom, hogy egy másikat tetessek bele helyette... köszi, egy próbát megér, hogy kiiktassák és ha meggyógyul, akkor mehet a helyére egy másik védelem
A kocsit 2010-ben vettem törötten 125.000 km-el, mo-i első tulajtól, igazolt km állással. Elvileg egy állatorvosé volt nem tudom hogy hajtotta, de én nem ütöm-vágom ez biztos. Az olajat megnézték, azzal nincs gond. Javasolták ma már azt is, hogy a kulisszát nézessem meg, a váltó bowdent, hogy nem szorul e... próbálom behatárolni a segítségetekkel, hogy mire számítsak, nehogy indokolatlanul sokba fájjon a javítása
Az első problémával kapcsolatban lehet hogy nem kellene elvetni az immobilieser vagy valami más védelmi eszköznek a szerepét a dologban. Nem a Zafiknál, még régebbi autómnál csinált nekem is hasonlót.
Csak a gyári védelem van benne vagy valami utólagos is ? Esetleg egy hozzáertő villamosságis - riasztó szerelőt kellene keresni. Bp-en pld a Duett ilyen ....
Ami a váltót illeti nagyon meglepő hogy 220e Km-nél már ilyen gond van vele, nekem ugyanilyen 1,9 B Zafim (csak 2005-s) van 450e KM-el és a váltó "pöpec" pedig olajat sem cseréltem benne soha ( bár eldöntöttem hogy idén kap frisset). Hogy konkrétan mi lehet nálad a gond arra sajnos nincs tippem, de valszeg a kuplungot ki lehet zárni hiszen ha jól értem az is cserélve volt a lendkerékkel.
Az hogy lendkereket 185-nél kellet cserélni + a váltó probléma azt jelenti hogy a korábbi tulaj ütötte-vágta vagy ha nem akkor jóval több KM van benne ....
Most találtam rá erre a fórumra, de nagyon örülök neki!
Rögtön két kérdéssel kezdenék, hátha valaki tud segíteni.
Van egy 2066-os 1,9-es 120 LE-s B Zafiram 220.000 km-rel. 185.000 km-nél kettős tömegű lendkerék és az ehhez tatozó összes cullang ki lett cserélve (kinyomócsapágy, stb)
A problémám:
1. Mostanában azt vettem észre, hogy az 1-es és a tolató fokozatot nagyon nehezen tudom kapcsolni. Alkalmanként úgy kell befeszegetnem erővel a fokozatot. Most már ráállt a kezem, hogy először 2-esbe teszem és úgy kapcsolom 1-esbe vagy tolató fokozatba.
A kérdésem ezzel kapcsolatban az, hogy mi lehet a probléma? Kérdeztem szerelőt, de semmi jóval nem biztatott. Állítása szerint lehet kuplung, sebességváltó csapágy, szinkron, stb. Volt már valakinek ilyen jellegű gondja? És ha igen mi volt az, hogyan javították, mire számítsak?
2. Indításkor elfordítom a kulcsot, megvárom (megvárnám), hogy az izzítás megtörténjen, de 10-ből 7-8 alkalommal elkezd villogni a szerviz lámpa (kis autó szimbólum villáskulccsal) és nem tudom elindítani a motort. Ilyenkor kiveszem a kulcsot és egy ajtónyitást nyomva rajta újból próbálkozok, ilyenkor sikerrel. Rákérdeztem Opeles szerelőnél csak hümmögött. Elkérte a kulcsot és a hozzá tartozó számot, hogy újra tanítja, de nem lett eredménye. Mondott valami fedélzeti számítógép dolgot, meg indításgátlót, de az szerintem túlzás. Mondtak olyant is, hogy a zárban van valamilyen réz gyűrű, ami esetleg nincs már a helyén rendesen... szóval tanácstalan vagyok ezzel kapcsolatban is. Attól félek, olyankor fog teljesen besz@rni, amikor nem itthon vagyok. Nyáron nyaralni mennénk és kellemetlen lenne, ha Olaszországban hagyna cserben...
Szóval, ha van valakinek valami ötlete a két problémával kapcsolatban szívesen meghallgatnám, akár itt a fórumon, akár emailben (publikus az email címem)
én alig három hónapja vagyok egy ilyen autó boldog gazdája :). A motor állítólag dettó ugyanaz mint a 140 pacis, a nyomaték pont ugyanannyi egyébként, csak ez euro 5+, jelentsen ez bármit is. Lehet hogy chip tuninggal megoldható a plusz lóerők előcsalogatása. Én egyenlőre nem tervezem, amit tud az is bőven elég és eddig 7 literes fogyasztással örvendeztet :).
Érdeklődnék, hogy volt már valakinek zafira B xenon olyan gondja, hogy folyamatosan villog a kanyarkövető visszajelző. A lámpák villágítanak, csak nem fordulnak kanyarban.
Szia.Nekem 1.9 Cdti Zafira B van.Nem nagyon értek hozzá.Csak az én tapasztalatomat osztom meg hátha.....Amikor megvettem a kocsit 1800-2000 fordulatnál rángatott.Szakszervizben azt mondták,hogy a turbo szelep.Ismerős által találkoztam egy profi opel szerelővel ő azt mondta,hogy nagyon kímélve volt és megült az alján a korom vagy valami ilyesmi.... tankoljak bele prémium üzemanyagot.Vigyem el egy hegyi túrára 4000 es fordulaton felfelé és lefelé is tartsam a 4000 fordulatot.És ez segített eltűnt a rángás!Azóta semmi baja.
Napokban vettem egy zafira 1.8 benzinest automata váltoval . Diagnosztikára vittem mert menetközben enyhén egyenetlenül kicsit rángatva ment az auto .kicseréltem gyertyákat üzemanyag szüröt gyujtótrafót és a lambdaszondát .Enek ellenére még mindig kihagy vagy rángat utazo sebességbe .Segitségeteket elöre köszönöm^
Szia. Az a baj hogy én sajnos kb. nullát értek hozzá. Felhívtam egy céget Hüllő kft. Az ő honlapjukon van könyöklő javítás,de ezzel ő sem foglalkozik.Ezért vagyok tanácstalan.Az előző autómban volt a céges kocsiban volt.10 éve használom és most nagyon hiányzik.Azért probálkozom itt ....hátha
Ahogy látod, sajnos nagyon nincs választék. Pont a ritkasága miatt kerül sokba a bontott és így is hamar elviszik. A www.ebay.de oldalon lehet találni komplett könyöklőt, de ott is olyan 100 EUR+szállítás az ára. Lehet, hogy érdemes lenne ránézni a kilincs nélkülire, hátha pótolható valahogyan (ha egyre gondolunk, akkor láttam a hirdetést).
Sziasztok. Nemrég lettem tulaja egy Zafira B 2006-os autónak.A legnagyobb problémát egyenlőre az okozza,hogy nincs benne könyöklő.És a neten vagy üléssel együtt vagy egy darabot találtam ami külön van de abban meg kilincs nincs.Valaki tudna nekem segíteni esetleg egy eladó?Minden megoldás érdekel.Köszönöm.
Üdv! Megmaradt néhány alkatrészem "A" Zafirából, Talán valakit érdekel. DTI porlasztó csúcs, jobb első lámpa, alsó motortakaró műanyag( nem törött). meszi1kukacvipmail.hu
Üléstől függően szerintem megoldható - pl. A régebbi Römer Kid és az újabb Kidfix ülések oldaltámlája gyönyörűen egymásba simul. Középre egy régi, a két szélre 1-1 új és sima ügy.
Persze ha még nincs meg a Zafira és most keresel autót, érdemesebb olyat nézni ahol a hátsó üléstámla 3 külön tologatható ülőlapból áll, ott biztosan kevesebbett kell legózni.
Nekem előbb-utóbb 3db nagy ülést (15-36 kg-ig) kell majd bepaszíroznom valahogy. Amit írtál, a Maxi-Cosi az talán egy korosztállyal kisebbeknek való. Átmenetileg persze megoldás. Az a baj, hogy 45 cm-nél keskenyebb ülést eddig nem találtam.
azért ne add fel ilyen könnyen. Nekünk az A Zafiba (ugyanekkora vagy keskenyebb) befért 3, 2db 45cm széles, 1 43cm széles (2x Römer Kid, 1x Maxi-Cosi Priori). Az ülőlapra szépen felfekszenek, nem dőlnek/csavarodnak nagyon. Az Isofix-et ugyan nem tudjuk használni a Römeren, mert a becsatoláshoz arrébb kell húzni az ülést, hogy odaférjen a kezem de ez nem a világ vége. A lényeg, hogy a derékrésznél hogyan passzolnak össze az ülések.
A hibakódokhoz nem tudok hozzászólni de nekem akkor volt ilyen tünetem amikor a turbónál repedt volt egy vákumcső és szökött a turbó nyomás, kb . 2500 fordulatnál tiltott le, ott már túl nagy volt a nyomás veszteség . A csőnek a cseréje nem volt nagy tétel.
Üdv Mndenkinek ! Zafi B 1.9DT 2006 szekerem kulcsos lámpája virít . Csak meleg motornál , gyorsításkor jön elő , csökkentett teljesítménnyel . A kiolvasott hibakód ECN 3800B és 0175 . Nem tudom azonosítani .