"Nektek van szerződésetek kereskedelmi bankokkal nagyertékű vásárlás finanszirozására ?"
Ez a kérdés egy az egyben azt jelenti, hogy nektek, mint forgalmazónak, mint kereskedőcégnek van-e olyan szerződésetek kereskedelmi bankokkal, ami az ügyfeleitek nagyértékű kisker áruvásárlásait áruhitellel könnyíti meg?
Semmi mást nem jelenthet, gma! Hiszen az evidens, hogy egyébként a banki kapcsolataitok a nagyker ügyleteiteket alkalmanként hitellel finanszírozzák. Ehhez az kisker ügyfeleiteknek jószerivel semmi köze.
Elég nagy erőfeszítésedbe kerülhetett, hogy a kérdést ennyire félreértsd!
"Nektek van szerződésetek kereskedelmi bankokkal nagyertékű vásárlás finanszirozására ?"
Ebből neked egyenesen ez következik:
"Egyértelmű volt a kérdés! Nézd vissza. Ugyan mi másról lehet szó mint arról, hogy az MLM ügynöktől árut vásárló páciens aruhitellel fedezheti-e a vásárlását."
Egyértelmű volt a kérdés! Nézd vissza. Ugyan mi másról lehet szó mint arról, hogy az MLM ügynöktől árut vásárló páciens aruhitellel fedezheti-e a vásárlását.
Le lett írva egy érték is: 100k. Erre nem jó válasz az, hogy 3k, meg hogy hülye. Ha mondjuk 100k értékben akarunk egy MLM ügynöktől árut venni, akkor mi van a bankhitellel?
Hja, egyértelműen kell fogalmazni :) Nem, nincs ilyen. Az FM Group Hungary feltételezi, hogy nincs az a hülye, aki egy 3000 HUF körüli termékre hitelt akarna felvenni :DDDD
Ha en venni akarok töled mondjuk mindegy mit de darabja 100K es azt szeretném hogy fogyasztasi hitettel legyen kifizetve akkor van-e erre valamiféle kereskedelmi bank partner ?
Ez általában így van. Mondjuk most karácsonykor rendesen belefájdult a fejem abba a sok kis csillogó villogó izébe ami egy egy áruházban van (gyereknek keresünk játékot).
Bizonyos termékekben es szerintem ez a több testidegen dolog a net is meg az MLM is. Egyszerüen jó boltbajárni mert a szemnek jo az a sok cucc ami akar megvehető is. Tudsz valogatni megtapogatni uram bocsá' kiprobálni. persze irásos tapasztalatot a netrol nagyon könnyen be lehet szerezni a tulajdonosoktol.
Processzort minden további nélkul vesz az ember a neten. Na de tangabugyit ....
Talán nem elég jól fejeztem ki magam. Azért hoztam fel a netet, mert az is "testidegen" az átlag vásárlónak, aki boltokhoz szokott. Persze hogy semmi köze a kettőnek egymáshoz, de a személyes bolti áruátvételtől épp olyan messze van az internetes rendelés és az mlm is.
Asszem félreértetted Osbourne-t. Nem a netet hozta föl, hanem azt, hogy a "boltba kell menni" helyett a "várjunk az ügynökökre a motyóikkal" típusú hozzáállás semmi előnyt nem nyújt, inkább csak hátrányai vannak. Ebben a net nem játszik semmilyen szerepet. Nem érdemes belekeverni.
Nem véletlen, hogy a klasszikus ügynöki világban annyira jellemző a kéretlen nyomulás az ügyfél arcába, elég alacsony hatékonysággal.. Az MLM ezen a hatékonysági alapproblémán a személyes kapcsolattal próbál segíteni, ami van akinél müxik, van akinél nem. Akit "beszippantott" az MLM egy adott szűk FMCG választékkal, annál hatékony tud lenni a "várok az ügynökömre" hozzáállás az adott termékek fogyasztásában. Amúgy ürgebürge vagy honleány továbbra is boltba fog járni, amikor egyéb termékekre van szüksége.
Nem hülyeség, mert azok akik ma Magyarországon a túlnyomó többséget alkotják (középkor+nyugdíjas) nem az Internet világában nőttek fel, hanem hogy is fogalmazzak "bótbajárósak" :) Nincs is ezzel semmi baj. Szép lassan fog áthelyeződni a hangsúly a netes vásárlói bázisra. De ez kb. egy generáció (20-25 év) kérdése - legalábbis szerintem.
Ugye az sem életképes hogy minden vacakér' más más emberhez kell elmennem vagy megrendelnem vagy naponta hatan jöjjenek hozzám mert jön a kenyeres MLM-es a mosóporos majd a kölnis ... ;-))
Persze! Nincs semmi gond. Az a lényeg, hogy a végén szép higgadtan végigmentünk a klasszikus MLM három olyan alapvető tulajdonságán, ami miatt igazából az MLM nem nagyon alkalmas a hagyományos kereskedelmi módszerek kiváltására. Kifejezetten szűk réspiaci módszernek lehet tekinteni. Lenne még jónéhány egyéb sajátossága az MLM-nek, akár egy olyan kérdések-feleletek fejezetet is össze lehetne állítani, ami arról szól, hogy mit ne várjunk az MLM-től. Ezt azonban aligha egy topikban kell összerakni.
Amint látod ,nem tévedtem gma pozitív képességeit illetően.Talán már te is látod ,nem minden hálózatépítő egyforma,vannak olyanok is szép számmal akik nem szektásak és agymosottak.
"Vajon lehetséges-e MLM-et építeni olyan termékcsaládra, ami az adott országban (területen, régióban) bolti forgalomban is kapható? Meg tudna-e élni egy ilyen MLM vállalkozás versenypiaci körülmények között és általános árubőség mellett?"
Tehát egy az egyben ugyanazt meg tudod venni a boltban azonos áron? Úgy hiszem, hogy nem lenne életképes. A társadalmilag elfogadott álláspont szerint "bótba köll járni" :) Az interneten is nagyon kevesen rendelnek bármit is a személyes bolti kereskedéshez képest.
Mások is megpróbálkozhatnak a válasszal! A kérdéseim arra mennek ki, hogy vajon lehet-e az MLM-et normál értékesítésre használni, olyanra, amit a kereskedelemben megszoktunk. Ezen belül az ügynöki tevékenység elfogadott dolog.
gma válaszaiból az derül ki, hogy az MLM a klasszikus értékesítési módszerek kiváltására nem igazán alkalmas.
Lenne még egy sor elvi kérdés, de érjük be egy harmadikkal, amit az előző kettő mellett fontosnak tarthatunk:
Vajon lehetséges-e MLM-et építeni olyan termékcsaládra, ami az adott országban (területen, régióban) bolti forgalomban is kapható? Meg tudna-e élni egy ilyen MLM vállalkozás versenypiaci körülmények között és általános árubőség mellett?
Lásd előző válaszom. Mindazonáltal vannak olyan rendszerek, ahol a hálózatépítési jogosultságot valamilyen szinthez (x nagyságú saját forgalmazás) vagy máshoz (képzés, stb) kötik.
Ez nem működne sosem. Ugyanis a rendszer nem "piramisépítés", hanem ajánlói rendszer. Én fogyasztok (mindegy hogy mennyit, csak használjam) és ezt adom át másoknak, a saját személyes tapasztalataimat. Pont ez a lényege, hoy nem egy betanulét NASA légifolyosós nanorobotot kellene átadni, hanem azt az eredményt, amit elértem a termék/szolgáltatás használatával, hiszen ez érdekli az embereket, nem az ami rá van írva.
"A jutalék az változó, nőhet, csökkenhet, a piramisban elfoglalt helyre a csúcshoz képest nézve iindifferens." Egy rosszul felépített rendszerben. Egy jó hálózatban mondjuk 6 hónap átlagára nézve (a nyári hónapok miatt mondom) mindig nő.
"A megszerzett szintek a piramis csúcsához képest nem jelentenek relatív elmozdulást, tehát ez a verzió is indifferens." Ez is fontos sok embernek, elég nagy motiváló erő lehet, plusz függ tőle a fizetett jutalék is elég nagy arányban.
"Afölé kerülhet-e a tag, aki beléptetette, pontosabban kerülhet-e közelebb a hierarchiában ahhoz, aki legfölül van? Ezt kérdezem. Mozoghat-e alulról fölfelé a piramisban? Ad abszurdum, pályázhat-e a legfölső helyre?" Természetesen nem, nem is lenne semmi értelme. Ez indifferens. Én sem vagyok legfelül de nem is vágyom rá. Magamnak dolgozom, nem a felettem lévő kedvéért.
Fogalmazzuk meg a második elvi kérdést is egy picit más szemszögből nézve:
Lehet-e olyan viselkedési normákat (code of practice) előírni egy MLM-ben a tagok számára, és/vagy a jutalékelosztási szabályokat úgy megállapítani hogy a hálózat építése tisztán elváljon magától a fogyasztástól, tehát hogy a piramis alsóbb szintjein lévő tagok a piramison kívülre történő értékesítésre legyenek kvázi rákényszerítve? Ez azt is jelenti, hogy azon a ponton, ahol a valós (kívülre történő) értékesítési tevékenység folyik, keményen el kell határolni az új tagok toborzását a nem tag fogyasztók számára történő értékesítéstől. El tudtok képzelni olyan szabályrendszert egy MLM-ben, hogy a valós értékesítés legyen domináns?
Létezhet-e MLM saját fogyasztás nélkül? Tehát el tudtok-e képzelni olyan MLM szisztémát, amiben a piramisban lévő tagok kötelességszerűen csak és kizárólag értékesítenek (a piramison kívülre), a rendszernek nem része a tagok általi termékfogyasztás?
OIyan rendszerre gondolok, amiben nincs kizárva vagy mnegtiltva, hogy a tagok maguk is fogyasszanak, de nincs semmi szerepe a piramis fenntarthatóságában, alig van hatással a jutaléktömegre.
Fogalmazhatunk úgy is, hogy lehet-e olyan MLM szisztémát építeni (a szabályokat úgy megalkotni), hogy az újonnan belépő elől ne legyen elzárva a csúcs irányába (fölfelé) történő mozgás? Nem mond-e ez ellent az MLM lényegének?
A jutalék az változó, nőhet, csökkenhet, a piramisban elfoglalt helyre a csúcshoz képest nézve iindifferens.
A megszerzett szintek a piramis csúcsához képest nem jelentenek relatív elmozdulást, tehát ez a verzió is indifferens.
Afölé kerülhet-e a tag, aki beléptetette, pontosabban kerülhet-e közelebb a hierarchiában ahhoz, aki legfölül van? Ezt kérdezem. Mozoghat-e alulról fölfelé a piramisban? Ad abszurdum, pályázhat-e a legfölső helyre?