Valaki meg tudná mondani, hogy melyik kocsi szokta csinálni a vasárnapi Nagykanizsa (18:00) - Veszprém járatot? És hogy menetrendileg miért "nem jön vissza" este?
Valamelyikről esetleg belső fotó nem készült? Külföldi oldalakon vajon vannak képek ilyen buszokról? Minden hazai oldalon így van írva a típusuk: Berkhof-Volvo B10L635. Ha ezt a Google-be beírom nem nagyon ad érdemi találatot.
BOS-572 eredeti Volános beszerzés? Én úgy tudtam exNDK-s kocsi, ami '95 körül kezdte a Lenti-Bük járatot még eredeti piros-fehér festéssel, majd később a 250-256-osokra jellemző csíkokat kapta és nemrég lett egyedire festve. Tudtommal most is Lentiben van, van egy fordája délelőtt Zegre. A büki vonalon EUX-336 váltotta, utolsó infóm szerint Bükre már IAB-864 jár.
én mentem egy párszor azzal a lenti-budapest-lenti monstre járattal:)
egyszer egy piros (nem emlékszem, de nyilván piros-fehér) 250-es vitte. nem tudom kinek a kocsija volt, kis szaros voltam még.:) az oldalán sötétkék zalás embléma, természetesen a régi fajta.
Régen úgy látszik nem volt divat pesten tanulni, elég volt egy járat. :) De azzal is igazi büntetés volt pestig utazni, de főleg lentiből, ileltve lentiig :)
A pécsi lassú járat az melyik... a 6:30 kor induló, vagy a 6:40 kor induló? )Mindkettő több, mint lassú.)
"a Pécsi lassúra, a 438-as a Tapolcán át Győri járatra került."
Gondlom itt 439-et akartál írni.
"A 8:30-as Zeg-keszthely-Budapest járatot, illetve a 12:15 Budapest járatott 1997-2003 között a Keszthelyi üzem végezte, a Keszthely-Budapest járatta párban. Itt a GTE, illetve a HUU-146 volt a beosztott kocsi."
Ez gondolom csak a GTE-341 lehet. Az viszont egerszegi busz volt. Akkor hogy végezhette a keszthelyi üzem? Először keszthelyi volt?
A Lenti-Budapest volt a Zala Volán első, budapesti járata. Mindig is az északi parton ment oda-vissza, sőt a 90-es évek elejéig, Keszthely- Balatonalmádi között, minden megállóban megállt. Ekkoriban döntöttek a gyorsítása mellett, és vették ki a megállókat Keszthely-Balatonalmádi között. A pótlására pedig indítottak egy új távolsági járatot, Zalaegerszeg-Tatabánya között, ami Almádiban csatlakozott a Lenti-Budapetre.
1994-ben indult be az 5:10-14:00-ás járatpár, illetve ez időtájt indult a vasárnapi 17:00-ás is. Később 1997-ben indult be a 8:30-18:30, illetve a 12:30-12:15-ös járatpár. Majd két évvel ezelőtt a vasárnapi 19:00-ás.
A fordák a következőképpen alakultak:
Egészen 2003-ig a Lentiek járták az északi partot oda-vissza. EUX-336 volt az első 395-ös a járaton, majd őt követte a GTE, majd IAB, illetve JOP.
Az Egerszegi üzem szintén 2003-ig végezte az 5:10-14:00-ás járatpárt. Eleinte az EFU-351, kezdte a járatot, majd a ZVR-101, illetve HUU-147 lett a beosztott kocsi.
A 8:30-as Zeg-keszthely-Budapest járatot, illetve a 12:15 Budapest járatott 1997-2003 között a Keszthelyi üzem végezte, a Keszthely-Budapest járatta párban. Itt a GTE, illetve a HUU-146 volt a beosztott kocsi.
A 12:30 Zeg-Budapest, illetve a 18:30 Budapest-Hévíz-Zalegerszeg járatot, az EFU-331 kezdte, majd a GKG-591 került a járatra, utána pár évig a GTE-341, majd ICE-568, ami jelenleg is ezen a járaton közlekedik.
2003-tól a vezetési idő szigorítása miatt, több fordát is át kellett variálni.
A Lentiek kapták meg az 5:10-es gyorsjáratot, vissza pedig a 12:15-öst. A Zegi üzem megkapta az 5:20-15:40-es járatpárt, illetve a 8:30-ast. A Keszthelyi üzem pedig megkapta a Tatabányai járatot.
Ekkor a fordák úgy alakultak, hogy Lenti:5:10-12:15, Zeg1: 5:00 Zeg-Keszthely, 6:35 Keszthely-Zeg, 8:30 Zeg-Bp, 14:00 Bp-Zeg, Zeg2 5:20 Zeg-Bp, 15:40 Bp-Zeg, Zeg3: 12:30 Zeg-Bp, 18:30 Bp-Zeg.
Később a Zeg1, illetve a Zeg2 fordák módosultak a jelenlegi verzióra.
A HSR-es Setrák tisztázása:
2001-ben kerültek a Zala Volánhoz.
Eleinte a 438-as a Pécsi lassúra, a 438-as a Tapolcán át Győri járatra került. Mikor a "lassú" pécsi vissza lett vágva Kanizsáig, a Szhely-Győri pedig Egerszegig, a 438-as került a Tapolcán át Győrire (jelenleg is azon közlekedik), mig a 439-es került a Szombathelyen át Győrire.
Mikor 2003-ban át lettek szervezve a Budapesti járatok, kellett egy normális kocsi, hiszen az Egerszegi üzem kapott egy újabb Bp-i fordulót. Ekkor a 439-es Került a Bp.-i fordára, Győrbe pedig az EFU-331 került. Mikor 2005-ben megérkeztek az újabb adag Setrák, akkor a JMD, került a HSR helyére, a 439-es pedig visszakerült a Szhely Győri járatra.
"Arról nem tehetek, hogy szeretnek ezek a Vovlok a garázsban bújkálni ;-) De azért hidd el, mind a három Zegen van, mindent HB képtára sem tudhat jól ;-)"
Elhiszem :) Egyébként azt sem onnan tudom, hogy 6 helyi connecto van Zegen, mert láttam mind 6-ot egyszerre :)
A 2002 előtti állapotról nemnagyon tudok mit mondani....
De épp az volt furcsa, hogy a HSR-439 2005 előtt tudtommal mindig is pestre járt, (5:20 kor fel, 14:00 kor vissza), és ezt a buszt láttam fehér rendszámmal Győr-Zeg táblával. Ami tuti, hogy 2003 előtti kép, gondolom nem HB fehérítette ki a rendszámot megtésvesztés képpen:). És a Zeg-Szombathely-Győr járatra csak 2005 febr-márc körül került, amikor a JMD-609 váltotta a Zeg-Bp vonalon
Nekem viszont úgy rémlik, hogy a lentiek mindig is a déli parton jártak budapestre fel (Bár ebben nem vagyok biztos), csak hazafelé jöttek 15:40 kor az északi parton (ez viszont 100)
A 38-asról is van fehér rendszámos kép, de ez készülhetett 2003 jan 1 és a lassú zeg-pécs járat megszüntetése között is.