Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.06.17 0 0 11516
Sok sztorit meg városi legendát ismerek, szeretek is sztorizgatni.

A történet sztem hihető, bár az elején ugye pont úgy rémlik ,h a sorkatona mondja tavaszra a szakértő meg őszre, vagyis a szakértőnek lehet igaza, de ettől meg lehet igaz, a katona is emlékezhet rosszul.


A katonasztorik sem biztosan kitalációk. Anno egy fórumban leírtam olyan sztorikat, h füstgránátot loptak a laktanyából majd lebuktak ott is leírták ,h tuti nem igaz, később kaptam egy mailt, h igen ez igaz ő akkor és ott volt katona és ő is bennevolt, a mesélőt is ismeri, hírközpontos volt ( egyébként az index fórumon is jelen volt sokáig RSS nicknéven).
endrebá Creative Commons License 2009.06.17 0 0 11515
No, öreg...én az ilyen hangulatos olvasmányos izgalmas történetekért olvasok sokfelé...
Ide Bárdos úr szakértelme mellett is az ilyen esetek leírása, és az abból való tanulságok miatt kattintgatok...de ez színtiszta sztori volt (azért nem mesét írtam, mert annak van lenéző íze is...), mindenféle véres, meg szomorú tanulság nélkül...
Köszönöm, hogy idetetted, és olvashattam...naggggyon tetszett.
Ha tudsz még ilyeneket, meghívlak a gépészkocsmánkba is mesélni. :-)))
Előzmény: Törölt nick (11514)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.17 0 0 11514
Erről az esetről előástam egy cikket, forrása ismeretlen mailben jött évekkel ezelőtt, és csak a szöveget mentettem le.

"Na tessék, nem emlékszem, hogy Taszáron vagy Pápán történt ez az eset, amelyet most készülök megírni. Bennfentesek már ebből is sejthetik, hogy megint repülős sztori következik. Azt hiszem, Pápa a helyes megfejtés, bár a történet szempontjából mindegy. A történet helyszíne tehát az egyik első lépcsős katonai repülőterünk, az időpont pedig 1980 körül. A főszereplő pedig Császár kollégája, aki ekkoriban töltötte ott sorkatonai szolgálatát.

Elöljáróban annyit, csak a kukacoskodók kedvéért, hogy az itt leírt repülőbaleset valóban megtörtént. Hadi István alezredes is említi az Aranysas magazinban Leszálló ágon címmel megjelent emlékirataiban, illetve ugyanebben a lapban Kővári László is ír róla az A MiG-21-es magyarországi története című cikksorozatában. A történetet elmesélő egykori sorkatona és Hadi István ugyan más időpontra teszik az esemény bekövetkeztét - a srác tavaszra, Hadi alezredes pedig őszre - de ez az egyetlen különbség, és valószínűbb, hogy az alezredes úr emlékszik rosszul, hiszen ő pályafutása során több tucat repülőbalesetet látott, míg a srác életében ez volt az egyetlen, tehát biztosan élénken él az emlékezetében. No de nézzük a történetet.

A kolléga egy önálló híradórajnál szolgált, akik a repülőtér melletti erdőben, egy tisztáson települtek. A körlethez állandó lakóépület is tartozott, amolyan őrszoba-szerűség, ahol a raj huzamosabb ideig lakhatott. Aranyéletük volt ezeknek a katonáknak, hiszen nem a laktanya szigorú fegyelmében kellett szenvedniük, hanem kvázi egy jót táboroztak odakint, házhoz hozták nekik a kaját, és még meglepetésszerű ellenőrzéstől sem kellett tartaniuk, mert a telepített riasztórendszerek jóelőre jelezték, ha az ügyeletes tiszt dzsipje közeledett. Egyetlen feladatuk volt, egy mozgó rádióállomás üzemeltetése, s a forgalmazás figyelése, de ezzel sem nagyon kellett foglalkozniuk, hiszen az állomás folyamatosan rögzített mindent, csak a felvételhez használt mágnesdrót-tekercseket kellett naponta egyszer kicserélniük. Ezeket a felvételeket aztán eltették egy hatalmas raktárba, és valószínűleg ma is ott rohadnak, mert ki akarná végighallgatni több év összes rádióforgalmát? Tudták ezt a katonák is, és egyikük, egy rádióamatőr srác át is hangolta a rádiót, hogy a repülőtér tornyának unalmas karattyolása helyett egy osztrák kereskedelmi rádió zenei műsorait hallgathassák.

Egyszer a repülőtéren riasztás történt, emelni kellett a készültségi MiG-21-est. Ám a gép hajtóművében üzemanyag-szivárgás lépett fel, kerozin került az utánégető térbe, aminek az eredménye jókora durranás és a gázsebesség-fokozó kiékelődése lett. A gép egyre gyorsulva végigrohant a kifutópályán. A repirányító észrevette a meghibásodást, és azonnal utasítást adott a feladat megszakítására, és a futópálya végén elhelyezett "majomfogóba" való belefutásra, mert a gép már túl gyorsan gurult ahhoz, hogy fékezzen. A pilóta azonban, ki tudja, miért, nem engedelmeskedett, és felemelte a MiG-et, átrepülve a majomfogó felett. Talán azt hitte, egy iskolakörrel leszállhat. A hajtómű azonban nem adott le elég teljesítményt, hogy a gépet levegőben tartsa, és a MiG-21-es, rajta a teljes fegyverzettel, visszazuhant a földre. Épp egy vasúti töltésre esett, ahol kettészakadt. A törzs elülső része a pilótafülkével, s benne a pilótával épségben maradt, ám a lendülettől a földön csúszva beszáguldott az erdőbe, épp arra, amerre a híradóraj nyaralgatott...

A raj éppen a kis lakóépületben ült és ebédelt, amikor a kolléga kipillantott az ablakon, és meglátta a feléjük száguldó MiG-21-est. A döbbenettől nem tudott megszólalni sem, majd egy pillanat múlva kinyögte:

- Ööö... nézzétek, jön egy repülőgép...

Azt mondja, a mai napig sem érti, hogy tudott tíz katona egyszerre kiugrani az ablakon, de kétségkívül megtették. ő az épületben maradt, de szerencsére a géproncs nem ért el odáig, fennakadt egy fatörzsön. A pilóta ledobta a kabintetőt, kiugrott és elszaladt a repülőtér felé, a katonák pedig ott maradtak csodálkozva, ilyet még sosem láttak...

A súlyos eseményt, még ha csak géptörés volt is, mert emberéletben nem esett kár, nagyszabású vizsgálat követte. Nem egyszerű repülőbaleset volt ez, hiszen egy éles készültségi riasztás során következett be, felfegyverzett géppel, ráadásul egy első lépcsős alakulatnál! Jöttek a tábornokok Budapestről, beidéztek mindenkit, akinek köze volt az esethez, a repirányítótól kezdve a takarítókig, s természetesen odaparancsolták a híradóraj ügyeletes katonáját is, akinek aznap feladata volt a térség rádióforgalmának rögzítése. Le is izzadt a srác rendesen, hiszen dehogy vette ő a rádiózást, az összes szalagon Abba meg Boney-M számok voltak, s tudta, hogy ebből akkora bukta lesz, mint ide Irak. De nem volt mit tenni, parancs az parancs, fogta az aznapi dróttekercset, és odaállt ő is a szőnyeg szélére, a többiek mellé. Fogalma sem volt, mi lesz vele. Azt hallotta, hogy a pilótákat ilyen esetben elvitte egy repülőgép valahová a Szovjetunióba, és többé sohasem látták őket...

Jöttek a sokcsillagosok, sorra vették a bizonyítékokat. Elsőként a repirányító tisztet kérdezték ki, aki átadta nekik a repülési naplót és a jelentést a balesetről. Majd következett a pilóta maga, aztán a szerelők, az üzemanyag-szolgálat, a fegyveresek, a szemtanúk, és így tovább... Szegény gyerek már kék volt, fehér volt, halálfélelme volt, lepergett előtte az élete, ahogy a tábornok a mellette állóhoz ért. A kérdések lassan véget értek, s épp ő következett volna, amikor...

- No - kiáltotta hirtelen a tábornok - ennyi bizonyíték már bőven elég! Távozhatnak.

Azzal hóna alá csapta a begyűjtött iratokat, és faképnél hagyta a társaságot, köztük a mészfehér arcú katonát, aki remegő kézzel szorongatott egy tekercs mágnesdrótot...
"
Előzmény: peti 19 (11510)
Bálint23-24 Creative Commons License 2009.06.17 0 0 11513
azért köszönöm!
Előzmény: Bárdos Imre (11512)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.06.16 0 0 11512
Semmit sem tudok, most hallottam először róla. Persze BHÉV-es balesetekben nem vagyok túl erős.
Előzmény: Bálint23-24 (11511)
Bálint23-24 Creative Commons License 2009.06.15 0 0 11511
Szia Imre! Érdeklődnék, hogy tudsz-e BHÉV-es balesetről amelyik a teherszállitás alatt következett be vagy a Tököli reptér területén vagy a Csepel Autógyár területén? Esetleg valaki más tud ilyenről?
peti 19 Creative Commons License 2009.06.13 0 0 11510

"1980. november 11.-én Pápán éjszaka nekifutás közben túlfutott a felszállópályán, vasúti töltésnek ütközött és elégett a 6224-es MiG–21bisz (75AP), Gál Péter őrnagy a megállást követően (katapultálás nélkül) sértetlenül hagyta el a félig átfordult repülőgépet."

 

Erről mit lehet tudni? A tatabányai, vagy a győri oldalba csapódott?

ROCOman Creative Commons License 2009.06.13 0 0 11509
Címoldal:itt.
cseuztompi Creative Commons License 2009.06.11 0 0 11508
Ezek a képek a Kötegyáni határtól pár km.-re készültek még Nagyszalonta(Salonta) előtt...
Előzmény: fordtransit (11487)
sörösgigant Creative Commons License 2009.06.11 0 0 11507
Egy napon se lehet említeni a kettőt,csak megszaladt az agyam...Peeperjohnny csak eszembe jutott...
Előzmény: Paragulis (11506)
Paragulis Creative Commons License 2009.06.11 0 0 11506
Azért a kettőt nem lehet egy napon említeni.Akármilyen okos emberekből is áll a segélymenet két óra alatt nem tudja eltakarítani azokat a roncsokat ,és a pályát helyrehozni ami Monorierdőnél volt.
Ha valaki látott már BZ motort emelni az igazat ad nekem
Előzmény: sörösgigant (11497)
Infós Creative Commons License 2009.06.10 0 0 11505

Azt hittem, hogy a hír 19.20-as és a daru érkezett 22.00-kor. :)

De végülis mindegy, a lényeg, hogy nem sokkal jobbak nálunk a szomszédok sem. :)

Előzmény: fordtransit (11502)
fordtransit Creative Commons License 2009.06.10 0 0 11504

söt, tér-idö ugras !

 

Remete,beszelnunk kell...

Remete mh. Creative Commons License 2009.06.10 0 0 11503
Időzóna ugrás!!! Gyulán 18:55-kor kellet volna befutnia.
Előzmény: fordtransit (11502)
fordtransit Creative Commons License 2009.06.10 0 0 11502
A baleset tegnap 2009.06.09  19.20 korul tortent, es 22.00 szabadult fel a palya
sörösgigant Creative Commons License 2009.06.10 0 0 11501
Nem hálaistennek,csak eszembe jutott...Attól függetlenül gyorsak voltak.
Előzmény: Infós (11499)
Infós Creative Commons License 2009.06.10 0 0 11500

Ez a határmenti izé mikor történt és mikor adták vissza a pályát?

Én ezeket nem találtam.... :(

Előzmény: sörösgigant (11497)
Infós Creative Commons License 2009.06.10 0 0 11499
Ugyanakkora káresetről beszélünk/beszéltek?
Előzmény: sörösgigant (11497)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.10 0 0 11498
Fletó sír? Ja Monorierdő után. Egyébként többször is próbálta megjátszani magát, akkor sikerült. Biztos szóltak neki, h erőspaprikát szagolni előtte és menni fog. :)
Előzmény: sörösgigant (11497)
sörösgigant Creative Commons License 2009.06.10 0 0 11497
Ugye-ugye!Nálunk:válságstáb,fletó sír,ratyi TV,vizsgálat,majd a pálya 24-28 óra alatt felszabadul...Gratula a cseferének!
Előzmény: fordtransit (11496)
fordtransit Creative Commons License 2009.06.10 0 0 11496

 

2009.06.09   kb.19.20

 

Kotegyan es Nagyszalonta kozott egy tort kavicsal megrakott nyergesvontato nem adta meg az elsobsegett a Nagyszalontarol Kotegyan fele kozlekedo Bzmot-nak.Kisiklott.A vonaton utasok nem voltak.A vezeto mikor latta hogy nem kerulheto el az utkozes fekeztek es hatraszaladtak.Szerencsere semmi bajuk sem tortent az ijedsegen kivul.A Bzmot kisiklott.A vetkes teherautosofor is meguszta.A kamion gyakorlatilag sertetlen maradt(!).22.00 orakor megerkezett Nagyvaradrol egy darus szerelveny  amely gyorsan a helyere tette a dolgokat es betolta a serult szerelvenyt Kotegyanba.

sörösgigant Creative Commons License 2009.06.10 0 0 11495
Kösz mindenkinek!Én csak a Bz-re figyeltem......
Remete mh. Creative Commons License 2009.06.10 0 0 11494
Barmódpuszta mh. útátjáró Nagyszalonta és Kötegyán között...
Előzmény: cs1014 (11493)
cs1014 Creative Commons License 2009.06.10 0 0 11493
Nem tudom, de szvsz valahol a román határ túloldalán. Faoszlopon az andráskereszt, Dacia Logan a rendőrautó, és "Poliţia" van ráírva, nem "Rendőrség".
Előzmény: sörösgigant (11492)
sörösgigant Creative Commons License 2009.06.09 0 0 11492

Mkor,hol,merre mi  volt ez?A kolléga remélem megúszta,ill mások is...

Előzmény: fordtransit (11487)
sörösgigant Creative Commons License 2009.06.09 0 0 11491
Értem én,de az öngyilkosokat akkor is megvetem,elítélem.Az ő kúltúrájukon valóban nem túl elegáns viccelni,de tudhatod hogy a legtöbb keleti nép finoman mosolyog,ill.megveti a mi"fehér"kultúránkat,bár néha van is miért.....
Előzmény: cs1014 (11489)
cs1014 Creative Commons License 2009.06.09 0 0 11490
Ebben egyetértünk.
Előzmény: sörösgigant (11488)
cs1014 Creative Commons License 2009.06.09 0 0 11489
- ez a versenyző nagyon jól tudta, hogy mit csinál, tekintve, hogy öngyilkos lett,
- aki a közelébe megy, maga is életveszélybe kerül,
- Pakisztánban, Bangladeshben, Indiában, és a többi, hasonlóan túlnépesedett államban az emberek nem azért utaznak a vonat tetején, mert épp nincs kedvük a Mercijükben pezsgőzni.
Innét meg- sőt elítélni egy tőlünk sok ezer kilométerre fekvő, teljesen már történelmű, kultúrájú, helyzetű ország lakóinak életét, finoman szólva "nem elegáns".
Előzmény: sörösgigant (11485)
sörösgigant Creative Commons License 2009.06.09 0 0 11488
O.K.,de az ilyen hadibarmot nem szabad sajnálni!Magának kereste a bajt...
Előzmény: Törölt nick (11486)
fordtransit Creative Commons License 2009.06.09 0 0 11487

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!