Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Smíró Creative Commons License 2008.11.13 0 0 338
Itt az elkövető:-) Már akkor bocsánatot kértem, amikor nem is olvastad, most újra megteszem. Rossza napom volt és csak jött-jött a sok hülyeség, majd nyomtam egy entert, mielőtt átolvastam volna. Olvastam a 314-es hszt, ott meg bírtam állni, hogy válaszoljak, de csak kíváncsiskodtál, így sikerült - talán valóban nem megfelelő - választ írni.

Aztán Norbi szépen elmagyarázva írt egy nálam sokkal korrektebb választ. Ő ilyen. Én meg csak annyit láttam ki a kérdéseidből, hogy a vezetési szokásod mellett hibákat észlelsz, 25 ezer km-nél el kezdett szarakodni a kocsi alattad, mert amikor IV-be pakolsz ennyinél rángat, amikor VI-ba pakolsz ennyinél rángat. Ergo: miféle szar eszköz ez, noooóóóórmális?

A választ nem akartam részletezni, mert számomra az tűnt ki, hogy igen extrém módon vezetsz, amit fenntartok most is. A Te dolgod. Fenntartom, hogy nem normális dolog VI-ban 60-70 körüli sebességgel járni közel 1500 Kg tömegű kocsival, ehhez a dízel motorhoz 40-nél - kigyorsításnál - a IV. sok.

A Ladás dolgot nem volt korrekt RÉSZEMRŐL felhozni, mert ez tényleg lehetett kioktató, netán sértő, hiszen ha az a számsor a szeletési éved, akkor Te talán megúsztad azt a korszakot.

Norbi leírta Neked azt, amit tudnod illene, ha egy ilyen autót vezetsz, pláne, ha már volt is HDi-d. Én igazából - mint ahogy írtam is - az autód megóvása érdekében írtam le nemes egyszerűséggel fogalmazva bunkó módon, hogy min és miért ne csodálkozz és adtam kéretlenül ötletet arra, hogyan kerüld el a motor rángatását.

"Mindenkivel előfordult már, hogy szépen, statikusan és takarékosan haladt 60-70 körül 6-ban, majd valami miatt gyorsítania kellett. Ha picit el vagy bambulva a monoton haladástól, és automatikusan odalépsz neki reflexből, nyilván nem fog gyorsulni, "felébredsz" és visszaváltasz (beszélünk kb. 10 ilyen "elbambulós" esetről évente). Nekem eddig ilyenkor egyáltalán nem rángatott - ennek ellenére mindig visszaváltottam - tehát a vezetési stílusom fikázását nem fogadom el. Az, hogy néhány hete egy ilyen alkalommal rángatni kezdett, újdonság volt, és mivel hozzászoktam h ilyenkor NEM szokott, valamiféle hibaként értelmeztem. Azért nehogy már a nyúl vigye a puskát, a régi 206 1.4 Hdi-m sem rángatott még 50-nél sem 5-ben (ott nem volt 6.)."

Itt még mindig azt állítod, hogy takarékosan haladsz... nézz néha a fogyasztásmérőre, mert nem biztos, hogy takarékos VI-ban haladni ezzel a sebességgel, megkockáztatom, hogy V-ben kevesebbet fogyaszt. Az utolsó mondatra meg csak annyit, hogy ez nem 1,4-es 206-os moci, az autó is jóval nehezebb, más az áttét, más az ideális fordulat, ahol a nyomatékot leadja... de ha ezt nem érted, kár is erről beszélni. Ezt a motort más vezetési stílussal kell hajtani, köze nincs az 1,4-es HDi-hez és aki összehasonlítást tesz a pearaméterek között - az szerintem hagyhatja, hogy inkább a nyúl vigye a puskát.
Előzmény: lacika760220 (337)
lacika760220 Creative Commons License 2008.11.13 0 0 337

Nézd, akinek nem inge, ne vegye magára. Attól kapok idegbajt, amikor az ember kérdez, és nem a lényeget látják benne, hanem elkezdenek papolni és okoskodni. NEKED köszönöm a választ, nem sikkadt el, elolvastam a FAP-os véleményed már akkor, a sértődős reakcióm sem Neked szólt, hanem azoknak szólt, akiknek inge...

 

Egyébiránt sűrűn járok autópályán, tehát ha akar, kitisztulhat. És városban sem 6-ikban járok, hanem leginkább max 4ikben, 5ikben, nem szokásom 1300-nál elváltani. Tök normálisan vezetem az autót. Dehát mások biztos jobban tudják hogy én hogy vezetek. Ennyire megszállott gizdának nem lehet lenni, hogy rögtön a sofőrben keresik a hibát, nem a gépben. Főleg úgy, hogy engem nem, de egy 2.0 Hdi motort ismer(het)nek. Mert ők még biztos nem is hallottak olyanról, hogy egy autó elromlik. Sőt, olyan szakma sem létezik, hogy autószerelő.

 

Na mindegy, mindenki azt szűrje le, ami rá vonatkozik. Üdvözletem.

Előzmény: molnarnorbert (336)
molnarnorbert Creative Commons License 2008.11.13 0 0 336
Szerintem az általam leírtak magyarázzák a jelenséget, és még személyeskedni se nagyon személyeskedtem.
De ne köszönd meg, fölösleges :)
(ha elsikkadt volna a mondanivalóm: a lényeg, hogy a FAP ciklikusan tömődik-tisztul, ahogy használod, és ahogy magától vagy a kényszerregenerálásra reagál. Ha éppen "duguláskor" padlózol, simán viselkedhet másként, mint "normál" esetben.)
Előzmény: lacika760220 (334)
p308 Creative Commons License 2008.11.13 0 0 335
Nekem az 1.6 HDi kezdetben bármelyik sebességfokozatban 1400 fordulat alatt rángatott, illetve fura hangokat adott. Most nem. Szerintem lelkük van ezeknek a motoroknak :) Ha nem is lelkük de a dízel minőség, motorhőfok, külső hőmérséklet nagyon is számít.
Előzmény: lacika760220 (334)
lacika760220 Creative Commons License 2008.11.12 0 0 334

Édes istenem. Szeretem a nagyképű, zsigulikat is felvonultató kioktató válaszokat. Közlöm, hogy NEM így vezetem az autómat. Észrevettétek h nem arra válaszoltatok amit kérdeztem hanem rögtön, jó magyar szokás szerint elküldtetek az anyámba? Nem hallottatok még olyanról, hogy bizonyos dolgokat szoktak úgy tesztelni, ami a normál üzemmódban nem szokás? Pl. kuplungcsúszás tesztelése behúzott kézifékkel álló kocsinál, sebességfokozatba rakva és motort pörgetve ugye elég extrém faszság úgy általában, viszont a hibamegállapításhoz célravezető nemde?

Senki nem gondolkodik tovább az orránál?

 

Kezdjük elölről. NEM szokásom 60-nál 6-ikban padlógázzal közlekedni, nem vagyok hülye. Az érthetőség kedvéért, bár utálok magyarázkodni:

Mindenkivel előfordult már, hogy szépen, statikusan és takarékosan haladt 60-70 körül 6-ban, majd valami miatt gyorsítania kellett. Ha picit el vagy bambulva a monoton haladástól, és automatikusan odalépsz neki reflexből, nyilván nem fog gyorsulni, "felébredsz" és visszaváltasz (beszélünk kb. 10 ilyen "elbambulós" esetről évente). Nekem eddig ilyenkor egyáltalán nem rángatott - ennek ellenére mindig visszaváltottam - tehát a vezetési stílusom fikázását nem fogadom el. Az, hogy néhány hete egy ilyen alkalommal rángatni kezdett, újdonság volt, és mivel hozzászoktam h ilyenkor NEM szokott, valamiféle hibaként értelmeztem. Azért nehogy már a nyúl vigye a puskát, a régi 206 1.4 Hdi-m sem rángatott még 50-nél sem 5-ben (ott nem volt 6.).

 

Mindez a jelenség összefügg(het) egy másik, eddig szintén nem tapasztalt jelenséggel, a 40-nél 4-ben kuplungfelengedés alapjáraton. Senki ne próbálja bemagyarázni nekem, hogy ilyenkor egy motornak le kell fulladnia, mert 40-nél van annyi lendület, hogy bőven elegendő a motor megforgatására (megismétlem, NEM adtam gázt, nem azt várom el, hogy kezdjen barom módjára gyorsítani). Akinek nem tetszik a lámpára rágurulós példa, és hülye zsigulist kiált, annak mondok más példát. Gurulsz egy enyhe lejtőn 40-el, és úgy ítéled meg, hogy 4ikben pont annyi motorfék lesz, hogy állandó sebességen tartható az autó. Ha ilyenkor beteszed 4-ikbe, kuplung fel és rángatni kezd, mit szólsz hozzá? Tök természetesnek tartod? Mert ha igen, akkor nem az én vezetési tapasztalatommal van a baj. 94-es jogsim óta EGYETLEN autóról nem tapasztaltam, hogy 40-nél AKÁRMELYIK sebbeségfokozatba berakva rángatott volna (gázadást mellőzve). Sőt, mást is mondhatok példának, ha továbbra sem tetszik a 40-nél 4ik. Kanyarodsz kisíven, nemtom milyen sebességgel, de tipikusan olyannal, amikor 2-esbe illik tenni. Kuplungfeleresztéskor nekem mostanában ilyenkor is megráng esetenként. Nem érdekel az a kérdés, hogy miért volt üresben a váltó, merthogy ez nem zsiguli, engem az érdekel, hogy 2-eshez illő sebességnél mitől rángat a motor? Lehet kérdezni, hogy miért nem adok gázt: Tegyük fel szerencsétlenkedik előttem egy mazsola. Jóhogynem fogok a seggébe belegyorsítani. 1-esbe meg menet közben nem fogom visszarakni.

 

Szóval kéretik a jelenségeket önmagukban nézni, és nem úgy reagálni, hogy én vagyok a hülye, meg zsigulikkal jönni, meg a lámpára üresben rágurulás intézményét köpködni. De ha azt mondom hogy azért gurultam üresben, mert 4-ben az adott körülmények közt sok lett volna a motorfék, 5-6-ba meg nem teszem, mert rángat (meghát bizonyos személyeknek nem is tetszik ha ilyen alacsony sebességnél 6-ba teszem). Aki erre azt mondja, hogy nem jól számolom ki a zöldhullámot meg a sebességet stb., az azt állítja, hogy ő még mindig zöldre ért oda mindegyik lámpához, és sosem kellett pirosnál várnia. Ami hazugság. Előfordulnak esetek, amikor bizony üresben gurul az ember a lámpára - annak ellenére hogy én sem így szoktam, hanem sebességben, mert bármilyen furcsa, de nekem is feltűnt, hogy motorfékkel guruláskor nem fogyaszt. Vagy hihetetlen, hogy felismerem a fedkompot és tudom értelmezni amit ott látok?

 

Hozzáteszem: ma 6-ban egy mellékutcában direkt kipróbáltam 60-nél hogy rángat-e ha odalépek. És képzeljétek, nem rángatott (mert nem is kell neki), pedig nem volt üzemmeleg. Ugyhogy ez valami sokmindentől függő időszakos motor(elektronika) hiba, mivel több rángatáskor jócskán üzemmeleg volt a motor, úgyhogy erre sem lehet ráfogni. Hogy mi másnak erről a véleménye és tapasztalata, jelen hasábokon rákérdeztem, de értelmes válaszok helyett megkaptam a magamét. Köszönöm szépen. 

 

És bárki bármilyen alternatívát fog megfogalmazni, hogy mit hogyan kéne, nem érdekel, mert én is tudom mit hogyan kell, viszont ennek ellenére sem hiszem, hogy ilyen jelenségeket kell produkálnia egy autónak ilyen körülmények esetén, főleg, hogy más, általam szintén vezetett autó - akár kisebb motorral - ilyet nem csinál semmilyen körülmények közt. Na ennyi. Még egyszer köszönöm a "konstruktív", tipikus magyar hozzáálást.

Smíró Creative Commons License 2008.11.11 0 0 333
"A velemenyem megegyezik az elottem hozzaszolohoz,ugyanazt irtam volna,esetleg kisse finomabban :-)."

Igen, második olvasatra nekem is durva. Csak elragadtattam magam. Ezért nyilvánosan is bocsánatot kérek, bár Lacika még nem kérte ki magának. Ezt hívják "önkritika gyakorlásnak"? Ami sértés lehet visszavonom, de a véleményemet a kocsija - MI EGY IGEN NAGY BETŰS PEUGEOT 308 2L-ES HDI - érdekében teljes egészében fenntartom;-)
Előzmény: peugeot fun (330)
molnarnorbert Creative Commons License 2008.11.11 0 0 332
ja, és próbáld ki:
menj pályán tartós 3000 fordulat felett 40 kilcsit.
Fogadjunk, hogy utána nem fog rángatni...
Előzmény: molnarnorbert (331)
molnarnorbert Creative Commons License 2008.11.11 0 0 331
"60 km/h-nál
legyen 6-ikba a váltó,
nyomjatok padlógázt. "

szerinted ilyenkor mi történik?
turbónyomás a béka segge alatt, te meg beleöntesz a padlóval 3 liter gázolajat a hengerekbe. Füstöl egy kicsit? Nem, nem kicsit. Nagyon. Esélye nincs normális égésre, normális teljesítményleadásra.

Ugye FAPos az autód? Az megfogja a koromfelhőt. Egyszer-kétszer-háromszor.
Aztán ha közben nem voltál pályán, hogy kiégethesse a koromhalmot, akkor próbál kényszerregenerálni, de ilyen vezetési stílus mellett csak pocsékolja az EOLYSt, a koromtól aligha bír szabadulni. Dugul, nő a motorra gyakorolt fojtása. És ezért rángat most, ha korábban nem is csinálta.

Szóval jó eséllyel van egy FAP szűrőd olyan állapotban, mintha már 50 vagy 75e lenne benne, meg egy EOLYS tartályod félig.
(jó, némileg eltúlzom a dolgot, de az irány ez).

Már írtam ezt, ha nem itt, akkor a 307 fórumon: EZEK a motorok már nem a 190es merga mindent elpusztító és túlélő dízeljei, ami a Taxis Fecó lába alatt eljárt 4 liter HTOval, mert ő elváltott már 1200nál.
Ráadásul a 16 szelepes motorok (benzinesből is) gyűlölik az alacsony fordulaton városban tötymörgést. (Olvass a 307 fórumban sbojan hozzászólásai közt. Hónapokon át szenvedett mindenféle rejtélyes lefulladásokkal, bizonytalan indulásokkal. Cseréltek neki csomó mindent. Nem javult. Aztán egyszer elment Korzikáig meg vissza (nem röhögni!), és minden hiba eltünt. Cserebere és varázslás nélkül. Mert egyébként ő csak városban, és irtó rövid távokra használja az autót. Egy-két havonta meg hiába megy egy Debrecen-BP távot, az nem javította meg a dolgot.)


Előzmény: lacika760220 (328)
peugeot fun Creative Commons License 2008.11.11 0 0 330

A velemenyem megegyezik az elottem hozzaszolohoz,ugyanazt irtam volna,esetleg kisse finomabban :-).

A 308 -om automata sebvaltos,de elotte a 307-emnek is 2.0 hdi motra volt es semmi baj nem volt vele,de lehetett volna ha 40 km/h nal 4 be valtok pl,de nem ertem ha eszlelted hogy rangat akkor miert nem probalkoztal ugyanennel a sebessegnel 3 ba valtani 4 ik helyett,es megszunt volna az egyetlen problemad.Ha mas nem is ebresztett ra,remelhetoleg ezen beirasok elolvasasa utan megprobalod es rajossz hogy lehet maskep is valtani es akkor minden ok lessz.

Smíró Creative Commons License 2008.11.10 0 0 329
"... Noooóóóórmális??"


Nekem 307 SW-m van, azzal a motorral. Meg sem próbálom 60-nál VI-ba rakni, vagy 40-nél IV-be. Ha ezt műveled a kocsiddal, szerintem ne csodálkozz, hogy ha bármi szarrá megy. Nem akarlak megbántani, hogy ezt a "kérdezőről" is el lehetne mondani:-) Szerinted az általad leírt vezetési stílusra találták ki ezt a kocsit? Utána meg persze, hogy tele van az elégedetlen PUG-ot lehúzó hozzászólással a Népítélet.

Először vezetned kellene megtanulni, és csak utána venni ilyen nooooóóóórmális, jó autót.

Ha netán III-ba pakolnád vissza 40-nél, rájönnél, hogy semmi baj nincs. Ha meg a fordulatot visszaejted jócskán 1500 alá, mit vársz? A VI. sebességi fokozatot meg a kamionokat kivéve nem arra találták ki, hogy 60-nál padlózgassanak vele.

Azt, hogy fingod sincs a vezetéshez azzal is fémjelzed, hogy lámpánál üresbe rakod és úgy gurulsz. Ez nem Lada, hogy így lehessen vele spórolni, akkor nem fogyaszt, ha sebességben hagyva lassulsz. De majd belejössz... Csak azt sajnálom, hogy ilyen álomautó került alád, jobban meg kellene becsülnöd. Szerintem.

Előzmény: lacika760220 (328)
lacika760220 Creative Commons License 2008.11.07 0 0 328

nem megbízható info, énis csak hallottam: a motorblokk, dugók, stb. megegyezik, de a turbo a 90 lovasnál állandó geometriájú, a 110 lovasnál meg változtatható geometriájú (és valszeg az elektronika programja is eltér).

 

Más táma, kérdések 2.0 HDI-seknek:

 

1.)

Egyenes úton, nyugis terepen, ahol kipróbálható:

60 km/h-nál

legyen 6-ikba a váltó, 

nyomjatok padlógázt.

 

rángat vagy nem rángat? (nekem igen)

 

2.)

gurulsz üresben mondjuk 50 m-t (kb 40-ig lassulj),

40-nél tedd be 4-be,

engedd fel a kuplungot

(mintha észrevennéd h zöldrevált a lámpa és gyorsítani akarnál).

NE adj gázt.

 

Előfordul-e 10-ből 1x, hogy rángat a motor és majd' lefullad? (nekem igen, de nemcsak ennél a kombinációnál, van, hogy kanyarodok kisíven, 2-esbe visszaváltok, és rángat, de nem botláb kuplungolás, mert finom kuplung alapjáratra ráengedve. egyszóval olyan sebességeknél is kialakul, amikor nem lenne indokolt h fulladozzon. és csak mostanában, tehát nem botláb vok, mert akkor régen is ez lett volna)

 

 

25000 km van benne. Sőt, a kuplungom is megcsúszott már vagy 3-4x az elmúlt 2 hétben. holott nem vagyok egy kuplung-agyoncsúsztató. dízelt minek is ugye. Noooóóóórmális??

Előzmény: p308 (326)
VW1303ls Zoli Creative Commons License 2008.11.07 0 0 327
Szia p308 ez nem teljesen igaz mert a 110le-s nek a turbója változó geometriájú mig 90le-s nek fix és a110le-s hez jár alap áron a részecskeszűrő.
p308 Creative Commons License 2008.11.06 0 0 326
Azt a pletykát hallottam, hogy az 1.6 HDi 90 LE és 110 LE csavarra megegyezik. Ugyanaz a turbó . A 90 lovas elektronikussan van csak visszafogva. Van valakinek megbízható infoja?
peugeot fun Creative Commons License 2008.11.05 0 0 325
tobbek kozt az enyem is :)
szájberparaszt Creative Commons License 2008.11.05 0 0 324
Felkerült a napokban néhány friss népítélet a totalcar.hu-ra.
szájberparaszt Creative Commons License 2008.11.05 0 0 323
Én is elgondolkodtam amióta olvastam a totalcar-on ezt a régi cikket a peres gumikról. Én 205/55 R16 -al járok évek óta télen-nyáron egy megane-al Bp.-en és teljesen kényelmes.

Előzmény: robi 252 (319)
viktorlantos Creative Commons License 2008.11.04 0 0 322

korabbi 307-esen nekem is 15-os teli volt. akkor Ultragrip gumival. most az uj 308-ra egy 16-os verziot tettem (nem akartam hangyanyi kereket tenni) es ugyanaz a finom puha erzes mint a 15-os. mondjuk ehhez hozza tartozik hogy az egyik legjobb teligumi van rajta: MICHELIN Primacy Alpin PA3 205/55 R 16 91 H

 

egy dolgot eredemes nezni. a regi telim iszonyat jo volt de nagyobb temoponal felerosodott a hangja. a mostanit ezert ugy valasztottam hogy a zajt is neztem. es lehet bejatszik a 308 jobb hangszigetelese, de 130-as temponal sincs orult menetzaj.

 

a fenti abroncsit csak ajanlani tudom mindenkinek aki kicsit tobbet is hajlando invesztalni a dologba.

Előzmény: robi 252 (321)
robi 252 Creative Commons License 2008.11.04 0 0 321
óriási különbség van,el sem fogod hinni!
van egy olyan útszakasz a lakhelyem közelében amivel elbánt a tél,tele van keresztbordákkal(felgyűrt aszfalt)amik egymás után jönnek!a 15" alig veszi észre,a 16-os rázza az egész autót!ha felteszed,rossz érzés lesz a 16-ot visszatenni!
Előzmény: peugeot fun (313)
robi 252 Creative Commons License 2008.11.04 0 0 320
ja a fogyasztást is szem előtt tartva(amennyiben érdekel téged)nekem az 1.6hdi 0,7literrel kevesebbet eszik a 15"-os felnivel!
Előzmény: robi 252 (319)
robi 252 Creative Commons License 2008.11.04 0 0 319
ne tedd!szétrázza a kocsi az agyadat,meg tönkrevágod a futóművet!nekem 307sw-van,gyári 16"alufelnivel205/55 gumikkal,a téli 195/65r15.alig várom a telet,100szor komfortosabb a ballonos abroncs,a /55 minden kicsi úthibát megérez!most ott tartok,hogy eladom a 16" alufelnit és veszek 15-öst!
hidd el a szépségtől a használhatóság sokkal fontosabb!a 17"-os kerekek nem magyarországi utakra valók,ha rám hallgatsz hanyagolod a 17-est és még egy kis zsebpénzed is marad!
Előzmény: szájberparaszt (315)
p308 Creative Commons License 2008.11.04 0 0 318
Na elhagytam a drágaszággal a 3000 km -t. Minden ok. az 1.6 hdi megy mint az állat. viszont eddig eljártam 4 -4,5 lit/100km -s fogyasztással. most felment kb 1 lityoval. vajon mi lehet az oka. (16 .hdi sw). Iletve van egy zavaró momentum. a rádio gyakran elveszti a jelet. ha kicsit gyengul a vétel elhalgat a rádio. valakinek van ilyen tapasztalata?
lacika760220 Creative Commons License 2008.11.03 0 0 317

kérdésem nem kizárólag 308-asokhoz szól, hanem mindenkihez, aki a 2.0 Hdi motorokról rendelkezik némi tapasztalattal (akár ex 307-esek, vagy bárki aki tud vmit mondani). szóval, ha rágurulok pl. a piroslámpára üresben, mondjuk 40-el, és bevált a lámpa zöldre még mielőtt odaérnék és megállnék, akkor ugye visszateszem sebességbe, 40-nél mondjuk 4-ikbe. kuplungot felengedem (normálisan), ekkor a motorfordulatnak nőni kéne, ezzel együtt ugye gázadás és továbbhaladás. az én autóm ehelyett 10 esetben 2-3x megráng és majdnem lefullad. ???????

40-nél mondjuk nem értem mit fulladozik, mi lehet a probléma? (ez újkeletű dolog, tehát a botlábúság elfelejtendő)

És akkor ezen beírásomat a T. érdeklődők tekinthetik az első olyan probléma beírásnak, ami kezdi átbillenteni a topicot új-autó-élménybeszámoló topicról hibamegbeszélős topiccá. mondjuk ez kár.

Vén Halász Creative Commons License 2008.10.15 0 0 316
Egyenlőre nem jött létre az üzlet, 200.000 Ft-os árvita miatt. Azért még nem reménytelen. Kipróbáltam, az autó elég jó volt, de a beszámítandó autóm árát nyomták lejjebb.
Előzmény: Vén Halász (314)
szájberparaszt Creative Commons License 2008.10.14 0 0 315
A premium pack-on gyárilag 16"-os Santiago felnik vannak. Amit veszel valszleg már extraként tartalmazza a 17"-es Rinjani-t. Én 17"-esel fogom az sw-t megrendelni +50e felárért, de szerintem ezzel arányosabb a hátsó rész.
Előzmény: Vén Halász (314)
Vén Halász Creative Commons License 2008.10.13 0 0 314
Köszi a tanácsokat, de a kocsit szerdán megveszem, ez már döntés. Legfeljebb télre veszek 16-os felniket és téli gumikat. Egyébként sokat járok autópályán, talán a 17-es kibírható lesz, de a prémium pack-hoz 17-es kerekeket adnak gyárilag, és ezen a kocsin ilyen van. Majd beszámolok a tapasztalatokról. A magasabb és drágább felszereltségi szinthez ilyen nagyobb gumikat adnak.
peugeot fun Creative Commons License 2008.10.13 0 0 313

Biza,ha a kenyelem fontosabb akkor jobb elfelejteni a 16-os folotti kerekeket,nekem 225/40/R18 as van,es nem gyozom kivarni hogy elhagyjam a romaniai ill. magyarorszagi utakat.Kokemeny erzes ezekkel a kerekekkel ezeken az utakon,a 307 men 205/55/R16 os kerekek vannak,jol erzodik a kulombseg.Jo uton viszont imadni lehet a 18 ast,kivancsi vagyok majd mennyivel lessz kulomb  a teli R15 el.

 Amugy az auto ma mult 10 napja h nalam van,1800 kellemes emlekekkel tele km-rt gurultunk azota egyutt,imadtam minden percet benne tolteni,minden elvarasomat felul mulja az automata sebvalto,minden beszalasnal jo erezni az uj bor illatat,es elvezni a panorama tetonek es a krem szinu belsonek koszonheto vilagos teret.Eddig semmi panaszom,remelem ez igy is marad.Nehany nagyon apro negativum van csak a 307 hez kepest,de azok hanyagolhatoak is.Barki velemenyt ker,szivesen ajanlom a 308 at ezutan is.

Smíró Creative Commons License 2008.10.13 0 0 312
Akkor felejtsd is el egész nyugodtan. Amennyiben ismered a méretszámokat, akkor tudod, hogy melyik mit jelent. Minél alacsonyabb a gumi magassága, annál kevésbé alkalmas szerintem a magyar utakra.

Az előző SW-men 16" volt a nyári, 15" a téli guma, most a nyári 17", a téli meg az előző könnyűfém felnije. Ha megnézed a váltóméreteket (bármelyik gumis honlapon), látod a különbséget. A tapasztalat? A téli gumim komfortosabb, akkor nem 50, hanem 55-ös gumi van fent. Rossz úton - Pesten főleg - érezni ám a különbséget. A 15"-ból ültem át rögtön a 17"-ba, hát mit mondjak, nagy különbség volt a szokásos úthibákon átkelve, a 17" hátrányára. Akkor milyen lehet a 45-ös... Kanyarban, nagy sebességgel biztos nagyon állat, de nagyobb a surlódás is, ami vonzata a... minek ragozzam.
Előzmény: Vén Halász (311)
Vén Halász Creative Commons License 2008.10.10 0 0 311
Most néztem egy használt kocsit, 225/45 R 17-es kerekekkel.

Kérdésem, akinek ilyen van, mennyire komfortos, mennyire ráz rosszabb úton, szükséges e emiatt 16 -ra cserélni ? Nekem a kényelem fontosabb a sportosságtól.
Zsoltx Creative Commons License 2008.10.08 0 0 310
A turbó az nem kapcsol, ez akkora marhaság! Nincsen azon kapcsoló....

Hangolástól, kiviteltől függ, hogy milyen fordulatszám-fojtószelep állásnál épül fel kellő turbónyomás, hogy eléggé érezhető legyen a hatása.

Van ahol hirtelen, van ahol lágyabban, van ahol 2 turbó (sorosan, vagy párhuzamosan) van, van ahol változó lapátszögű, de ha a motor jár, akkor a turbina is forog, nem kapcsolgat!!!!

Előzmény: p308 (307)
Smíró Creative Commons License 2008.10.08 0 0 309
:-)) Ez nem olyan, mint a KIT volt a TV-ben:-)) Lórugásról én is beszéltem anno, amikor átültem a 2 l-es benzinesből a 2l-es dízelbe, de én azt értettem ezalatt, hogy amikor előzésnél rálépek a gázra, nem finoman kezd el gyorsítani, hanem érezhetőbben jobban megindul. Kezdetben egyébként hallottam a turbo süvítő hangját, de ez mára már elmaradt, vagy csak megszoktam. (?) Szóval próbálj ki egy 1.6-os benzinest, padlózd le azt 3-ban és utána ezt, a különbség érezhetőbb lesz - lórugásszerű. (szerintem)
Előzmény: p308 (307)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!