Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
4.2.4. = 0 kompenzációt kapcsold ki mert bekavar, és magasabb hőfokot csinál mint kellene
4.2.5 = Itt adj meg egy hőmérsékletet ami a maximum lesz pl 33 fok
4.2.6 = tt adj meg egy hőmérsékletet ami a minimum lesz pl 31 fok
Ha termosztáttól fűtési igény jón, akkor ezen a hőfokon ketyeg. Az Autó üzemmódot jobb ha kikapcsolod. Ilyenkor se külső hőmérő, se buszos kommunikáció nem fog érvényesülni. ( A kompenzáció mégis bekavar ezért vedd nullára)
Egy kondenzációs telepítéséhez sok szakember kell. A fűtésszerelő ott nem főszereplő, sőt a gázszerelő sem. De ha érti a szakmáját.... mármint jó szervező, megoldhatja a feladatot.
Ilyenkor közeledvén a tél, ha van meglévő kazán és az üzemel is a cserét halasztani kell.
Majd tavasszal, addig a folyamatok megismerésére kell koncentrálni.
Sziasztok!Pár hónapja olvasom ezt a fórumot,mert meglévő gázkazánomat szeretném kondenzációsra cserélni!Sok hasznos információt sikerült a témában megtudnom általatok. Szóval már a fejemben körvonalazódott a rendszer, beszéltem egy kivitelezővel meg is alkudtunk. Sajnos azonban jó magyar szokás szerint nem veszi fel nekem a telefont, ezért úgy döntöttem keresek másik szerelőt aki megcsinálja. Szeretném kérni a segitségeteket, hogy dél pest megyében tudtok e ajánlani egy fűtésszerelőt aki korrekt és érti is a szakmáját!? Előre is köszönök minden választ és segítséget!
Minden éremnek két oldala van, tény. De hogy pont a megrendelők tehetnének arról hogy nincs választék túlbonyolított adózású kishazánkban a jó mesterekből az szerintem meredek állítás.
Tudom nagyon trendi a gyártókat és a hülye iparost szidni, de a megrendelővel mi a helyzet? Ő a szent tehén akit mindenki átvág. Ameddig a szar munkát kifizetik addig ez lesz a sikk és a mester ezt szokja meg. Pontosítok, már megszokta. Az igénytelen megrendelők kitenyésztették az igénytelen iparosokat. Nem vagyok egyszerű eset azt tudom, de a múltkor összefutottam a kéményseprővel aki jött ellenőrizni. A balga lélek azt hitte, csak aláírom az ajtóban és már mehet tovább. Nem hitte volna, hogy ma még kéményseprő járdán is fog járni. :-)
Kazán beüzemelőmmel első alkalommal jól elbeszélgettem, és kénytelen volt kimenni a mérő eszközökért. Ma már tudja mi a dolga, és mindig ott a slejfni a munkalap mögött, rajta az égéstermék összetétele.
Nevelni kéne az iparosainkat. De ehhez kell megrendelő is, mert helyettünk nem fogja megtenni senki.
Arra akartam utalni hogy átlag csh tulajnak rendszerint kevés dolga akadt még igazságügyi szakértővel és ügyvéd barátja sem feltétlenül van, így egy magyarországi importőr teljes joggal feltételezi róla hogy csak blöfföl mikor az asztalt csapkodja egy párszázezres javítás garanciája körüli civakodásban. Értem az elvet, de számomra az evidens, hogy pár százezres tételnél nem működik olajozottan a gyakorlatban. :( Magánszemélynek nincs különösebb választása mint a szervizessel jóban lenni, és bízni a kazánja gyártójában (ami viccnek is vicces, mindegyik úgy gyártja hogy versenyképes legyen, minél nagyobb profitráta mellett, és csak az a lényeg hogy garanciaidőben ne legyen vele gond, ezt diktálja a logika - plusz sokat kell költeni reklámra, marketingre, PR-ra, az mindig megtérül).
Üdv ! De valószín nem megfelelően van valami megoldva, és ezért nem is érzi hogy túl fűtené a padlót !:-( Vagy kevés a letekert cső a padlóban,v hosszú 1-1-kör ,v mélyen vannak a csövek ,v nincs eléggé alászigetelve a fűtésnek !:-( Szerintem.
Ne kapd fel a vizet, de ott valami nem kerek. 40-45 fokos vizet radiátorba kell tenni nem padlóba.
A jól méretezett padlófűtés 6 fokos DT-vel megy. Vizes helyiségekben elmegy a 29 fokos padló, de minden más esetben ez egészségkárosító... Nem 1 szezon alatt, de hosszú távon kicseszel mindenkivel aki veled él...
30 - 33 foknál szerintem nem szabad melegebbet felületfűtésbe engedni.
De változik,azonban ez minimális. Az 1,2 liter nagyon jó érték, ha pontos a mérés. Én egy vödörbe gyűjtöttem, amit egy mérlegre raktam fel. Egy hőmérővel digitalizáltam az előremenőt, egy másikkal a visszatérőt, mivel jobb nem volt mérlegre raktam a vödröt, és webkamerával rögz0tettem mikor mennyi víz keletkezik. 1,3 liter volt a max amit ki tudtam hozni, csak falfűtéssel. Radiátoros üzemben 0,7-0,8 liter jött le. (37 fokos visszatérő mellett) Ha egyszerre megy minden zóna 1-1,1 liter a legjobb amit el tudok érni jelenleg, de erősen külső hőfok és napszak függő.
Én azért foglalkozom vele, mert érdekel, a kocsival meg azért nem, mert nem érdekel. Szerv0zcsomaggal veszem az autót, ki van fizetve a 250.000 km futásíg a szerv0z. Mivel munkaeszköz, így nem visz hanem hoz. Ha csak bevásárolni kellene, nem lenne sem új, sem drága.
Nálam a beüzemelő szerv0zes nem volt nagy eresztés. Az Aristonokhoz annyit értett, hogy kikereste a gépkönyvből a paramétert, majd felolvasta. Beáll0tani meg sem próbálta. Ergó nem csinálta soha. Én onnan tudtam, hogy azt bűvűltem n+1 hete, akkor nyomtam fejből, mostmár nem annyira, de ha látom be tudom áll0tani. Volt itt olyan emberke akihez elmentem segíteni beállítani a kazánt a beüzemelés után... és sikerült is.
Elvileg azt, hogy milyen hatásfokon dolgozik a kazán. Minél több a kondenzvíz, annál annál jobban megvalósul a kondenzációs üzem, így annál magasabb hatásfokon dolgozik a kazán.
Ahogy számolgattam 1.25l/m3 elég jó érték. Állítólag kWh-nkent 140g kondenzatum keletkezik. Most nekem elment 2.1m3 gáz és 2.7l vizet locsoltam ki. (tesztidoszakban gyujtogetem)
40 fokos vizet tolt előre. A keringetot is visszaszabalyozta. 30W volt az adatfelvétel. Gyujtasnal 60W körül mozog. Készenléti 4.6W.