Keresés

Részletes keresés

korpi41 Creative Commons License 2021.12.08 -1 1 470752

H8-on Kavicsbánya elágazás is vonatjelentő őrhelyi funkióval nyit ki reggeli és délutáni csúcsidőben.

Előzmény: Fizolti (470751)
Fizolti Creative Commons License 2021.12.08 -1 1 470751

Máriaudvar eredetileg a 3. térközőrhely (5-ös és 6-os térközjelzők, illetve ezek fedeztek egy kiágazási váltót, amit nemrég elbontottak). Korábban az 1-es térközőrhely Aszód és Galgamácsa, a 2-es, Galgamácsa és Vácrátót között volt. 

 

Máriaudvaron és Külsővaton kívül nem biztosított térközi közlekedésnél vannak nem önműködő térközjelzők, ilyen helyeken vonatjelentő őrhelyek vannak, a térközőrhelyek és a szomszédos állomások között nincs biztosítóberendezési függés, a vonatról telefonon adnak elő- és visszajelentést. 

 

Vonatjelentő őrhely a 17-es vonalon Magyarszerdahely (11.) és az Újudvar-Nagykanizsa közötti 12. vonatjelentő őrhely. 

A 35-ös vonalon Somogymeggyes és Karád megálló-rakodóhely, 36-os vonalon Somogyvár megálló-rakodóhely, a 147-es vonalon Gátér megálló-rakodóhely. 

A 142-es vonalon Hetényegyháza állomáson csak váltókezelői szolgálat van, aki vonatjelentőőri tevékenységet is végez. 

 

Ez valószínűleg nem teljes lista, egyes elágazások, vagy további megálló-rakodóhelyek is tölthetnek be vonatjelentő őrhelyi funkciót. 

 

A MÁV hálózatán nagyrészt ott maradt meg térközőrhely, vonatjelentő őrhely, ahol valamilyen más ok miatt is kell személyzet, és ezek kiváltása együttesen már drágább lenne - a legtöbb ilyen hely megálló-rakodóhely, vagy nyílt vonali kiágazás, gyakran helyből kezelendő sorompóval. Az ilyen helyeken a térközjelzők szerepét általában a megálló-rakodóhelyet, kiágazást fedező jelzők töltik be. 

 

-

 

Nem önműködő, biztosított térközi közlekedés van még több olyan szakaszon, ahol két állomás között nincs térközőrhely, térközjelző de a két állomás berendezése egymással függésben van, ilyen pl. a már említett Galgamácsa-Vácrátót állomásköz a 2. számú térközőrhely megszűnése után, itt pl. a berendezést az állomáson úgy kel kezelni, mint amikor még volt térközőrhely, a berendezésen adott visszajelentés a szomszéd állomás berendezésére megy.

 

 

A Budapesti HÉV vonalakon:

 

Rászkevei vonal (H6) vonatjelentő őrhelyként üzemel Soroksár Hősök tere (a két vágány között vágánykapcsolat van, időszakosan, pl. vágányzáraknál használják). Vonatjelentő őrhely van József-Attila telep megállóhelyen (Szigetszentmiklós település).

Gödöllői vonal (H8) vonatjelentő őrhelyként üzemel Nagyicce (korábban állomás). Vonatjelentő őrhely Mátyásföld repülőtér. 

Előzmény: Chemnitzer (470748)
r1232 Creative Commons License 2021.12.08 -2 1 470750

Nov. 27 az üzembehelyezés napja, a forgalomfelvétel pedig dec. 12. Legalábbis az utolsó elérhető infó és menetrend szerint.

Előzmény: _Nyuszi (470745)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.08 -1 2 470749

Így már Kelenföldről elindulva egész Pusztaszabolcsig elektronikus biztosítóberendezés üzemel ezen a vonalon.

 

Ercsi elkerülésével? Vagy az is megújult?

Előzmény: _Nyuszi (470738)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.12.08 -1 0 470748

Szia!

Hol vannak még térközőrhelyek Magyarországon? Külsővatban a Menetrendi segédkönyv szerint „6 sz. térközőrhely“. Máriaudvar esetében azonban például nincs ilyen bejegyzés. Hol vannak a többiek (hat)?

r1232 Creative Commons License 2021.12.08 -1 0 470747

A kiadott menetrend szerint 12.07. az üzembehelyezés utolsó napja, onnantól Pusztaszabolccsal bezárólag a 40a-n távvezérelt, tâvkezelt valamennyi szolgálati hely. Persze ha megint csúszás van....?

Előzmény: _Nyuszi (470745)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.12.08 -1 1 470746

Nem. Vagy hát...

Szóval van egy fszt. (na jó, KÖFI irányító) Érden, Százhalombattán, Pusztaszabolcson. Ők az állomási berendezést kezelik (és az állomási berendezések - mondjuk úgy - összeérnek). Olyan KÖFI, amikor mindegy, hogy hol ül, az majd csak jövőre lesz.

Előzmény: r1232 (470744)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.12.08 -1 1 470745

Biztosan nem. Tegnap még szigsínt mértünk.

Amire te gondolsz, az a sötétüzem (próbaüzem) kezdete lehet..

Előzmény: r1232 (470743)
r1232 Creative Commons License 2021.12.08 -1 0 470744

Dec. 7.-től a Köfi kezel mindent, nem?

Előzmény: _Nyuszi (470738)
r1232 Creative Commons License 2021.12.08 -1 0 470743

Az iromány szerint nov. 27-tel átadva.

Előzmény: zjakabfi (470740)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.12.08 -2 0 470742

Ez egy nagyon jó kérdés. Biztber szempontból kész.

Előzmény: zjakabfi (470740)
Fizolti Creative Commons License 2021.12.08 -1 1 470741

+ Érd alsó-Érd összekötés mikor lesz átadva? 

Előzmény: zjakabfi (470740)
zjakabfi Creative Commons License 2021.12.07 -2 3 470740

Az új pályát mikor adjàk át?

Előzmény: _Nyuszi (470738)
sosiforda Creative Commons License 2021.12.07 -1 5 470739

Igen, láttam.

 

Máskor pedig az elmúlt hetekben számtalanszor 5 percnél nagyobb késéssel indulás Budapestről bizt.ber hiba nélkül is. (Öt perc késés egyébként nem lenne a világ vége, csak éppen ezzel bukóvá válhat a 128-as vonali csatlakozás, ahol a mostani új "utasok kérte" menetrendben sem sikerül majd visszatérni az órás ütemhez, vagyis egy pesti 5 perces késve indulás a végeken már 2 órával későbbi érkezés is lehet.)

 

Visszakerestem 2021.október 5-én írtam :

 

"Tegnap és ma is 3 esetben volt emiatt Gyula felé csatlakozásmulasztás.

 

Ma is 9.10 helyett 9.16, 10.10 helyett 10.39, 11.10 helyett 11.18, 12.10 helyett 12.16 volt az indulás, Békéscsabáig ezek a késések még tovább nőttek.

 

Inkább mennének továbbra is az 1-esről, nem feszes fordulóidővel, a Keletiből pontosan indulva.

 

Semmit sem ér az ütemes menetrend, ha a papíron 3-5-7 perces átszállások a gyakorlatban az egyre több csatlakozásmulasztás miatt 45-51 perces átszállások lesznek."

Előzmény: zjakabfi (470737)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.12.07 -2 10 470738

Drága Hölgyek és Urak!

Szépen csöndben(?) üzembe ment az elmúlt négy hétvégén a 40-es vonal Százhalombatta bezár - Pusztaszabolcs bezár új, Siemens gyártmányú, SIMIS IS típusú számítógépes biztosítóberendezése, a csatlakozó irányokban a szükséges átalakításokkal (Százhalombatta - Dunai Finomító, Pusztaszabolcs végponti oldalához csatlakozó három irány stb.).

Így már Kelenföldről elindulva egész Pusztaszabolcsig elektronikus biztosítóberendezés üzemel ezen a vonalon.

 

Várhatóan pár hónap múlva már egységes KÖFI-ként fog üzemelni.

zjakabfi Creative Commons License 2021.12.07 -2 0 470737

Ma egy 4 es egy 6 perces késés volt, meg 1-2  db 2-3 perces, a többi rendes Tegnap este az Ister biztos nem a 753-ból fordult.Erkezőben 10 alatt volt mind, kivéve a 72-1.

Előzmény: sosiforda (470736)
sosiforda Creative Commons License 2021.12.07 -1 1 470736

"A békés ic politikai nyomasra került a csarnokba balszélről. Ezt irta valaki a másik topikban."

 

https://koroshircentrum.hu/2021/09/21/masik-vaganyrol-indulnak-a-vonatok-bekes-megyebe/

 

Sajnos kb. azóta ugyanaz a szerelvény indul vissza a Keletiből menetrend szerint 20 perc múlva Békéscsaba felé.

Ez a mutatvány persze nem  mindig sikerül pontosan, gyakran késve indul vissza, főleg, ha ugye késve is érkezett, így nemegyszer napi több csatlakozásmulasztást is okoz ez a "nagy kényelem" a 128-as vonal felé átszállóknak:(

 

 

Előzmény: zjakabfi (470735)
zjakabfi Creative Commons License 2021.12.07 -2 2 470735

A békés ic politikai nyomasra került a csarnokba balszélről. Ezt irta valaki a másik topikban.

Előzmény: UrsusMaritimus (470734)
UrsusMaritimus Creative Commons License 2021.12.07 -3 0 470734

Nekem is lenne egy nem túl first world problem kérdésem.

Miért rendezték át a vonatok indulását az utóbbi időben? A covid óta nagyon keveset vonatozok, de feltűnt, hogy most már nem ugyanarról a vágányról indulnak a kedvenc járataim a Keletiben, meg a Nyugatiban, mint előtte?

PLACI Creative Commons License 2021.12.07 -1 2 470733

Tudom, nem First world problem, de mégiscsak First-problem. :)

 

Ki tudja azt, hogy miért tért át a MÁV a bisztrókocsi jelölésénél az üvegpohárról a kávéscsészére? (A dolog nem újkeletű, a 2G IC-ken is ezt használják.)

Az útmutatóban egyértelműen meg van jelölve, hogy az üvegpohár jelenti a bisztrókocsit. Sőt, külön van jelölve - nagyon helyesen - az étkező/bisztrókocsi is, hiszen mindkét szolgáltatás megtalálható egy ilyen étkezőkocsiban.

 

De ha már itt szőrszálhasogatunk, újrapozícionálták a prémium-osztály jelölését, ami ugye kimondottan az e mögött lévő kényelmes fülkéket, ingyen italt és egyéb szolgáltatásokat foglalja magában, ez rendben van. De attól mg a többi osztályú utasnak is van lehetősége a bisztrószakaszt igénybe venni, ezért úgy gondolom, hogy a vonatok fejlécében pluszban fel kellene tüntetni a bisztrószolgáltatás jelölését is.

kombi Creative Commons License 2021.12.07 -1 3 470732

Két dolog.

 

Az első:  konténer tulajdonosa is számít.  

A Távol Kelet forgalmában a konténert nem a fuvarozásban részes vasutak adják, hanem hajósok vagy lízingtársaságok. Ez pedig két különböző érdekű csoport. 

 

 

A másik az ár és költségoldal:

 

 

Ne feledd, az ilyen extra kialakítású dobozok eleve drágábbak. Macerásabb is az üzemetetésük, mert egy nyitható tetejű holminál mindig érzékeny kérdés a megfelelő szigetelés kialakítása és annak felügyelete, folyamatos karbantartása  a beázások elkerülése végett. A magasabb karbantartásigény értelemszerűen a számokban is jelentkezik. 

 

Végeredményben egy eleve drágább fuvarozási módot (az olcsó hajó helyett a drágább vasutat) akarsz megfejelni egy még drágább, többé-kevésbé a csak a széles nyomtávú vasutakra optimalizált eszközzel. És ez a jószág normál nyomközön és a közúti fuvarozási szakaszokon eleve gazdaságtalanabb, hiszen térfogatban csak fele annyi árut tud cipelni, mint egy normál HC. Végeredményben 40' hosszúságban tehát egy 20' konténerbe berakható holmi jön csak. 

 

 

A konténer tulajdonosának sem biztos, hogy megérné a buli: egyetlen útvonalra specializált konténert sokkal nehezebb más viszonylatokon elsózni, mint egy általános célú (general purpose) konténert. 

Összességében egy drágább és sokkal több kötöttséggel járó rendszer lenne. De a T ügyfél már csak olyan gonosz, hogy magasról beint nekünk és jön a HC konténerrel az összességében jóval olcsóbb hajón. 

 

Összegezve: 

 

A félmagas konténereknek csak speciális esetben és viszonylatokon, a kifejezetten rájuk szabott, nehéz áruknál van esélye. De épp a speciális cél és kialakítás miatt  nem is nagyon használják általános forgalomban. 

Előzmény: névtelen (470730)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.12.07 -2 0 470731

tetején nyitható konténer?

 

És azt ki a qrwaanyja fogja ki és bepakolni, mondjuk cipősdoboz méretű áruval? 

Előzmény: névtelen (470730)
névtelen Creative Commons License 2021.12.07 -1 0 470730

tetején nyitható konténer? Felhajtható tető, stb?

Értem, hogy nem triviális és egyszerű, de ha ezzel meg lehet 1,5x-ni a szállítási kapacitást, akkor annak értéke van?

Előzmény: kombi (470720)
kombi Creative Commons License 2021.12.07 -1 1 470729

Nem is olyan rossz ez a kocsi, 27 tonnára ki tudták hozni az önsúlyát.

 

Más kérdés, hogy a tanulmány egyes pontjaival lehet vitatkozni. 40 láb hosszúság esetében  szinte már általános a bruttó 32 tonna, de  35-36 tonnás konténertömegek is  bőven akadnak  a tartányos és hűtő kategóriában. Egy megbuggyantott flatrack meg akár bruttó 45 tonna is lehet, igaz azokat  halmozni legtöbbször nem is biztos hogy lehet.

 

De a 2 x 2,9m  HC lehetősége nélkül szvsz. nem érdemes komolyabban belevágni a DD buliba.  

Előzmény: hmsoft (470725)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.12.07 -2 0 470728

tehát a raktér magassága 1, 25 -1,30 méternek adódik. 12 méter hosszon szívesen pakolnál vagy raknál ki ilyent ?

 

kici kinai gyerekmukász lazán bepákolni. Cák fehérember kipákolásza lenni problémá :D 

Előzmény: kombi (470720)
hmsoft Creative Commons License 2021.12.07 -1 2 470727

Meg lehet még próbálkozni pár milliméterrel, de érdemben akkor is valahol sk+200 környékén marad.

 

hm

Előzmény: extrémgörkoris (470726)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.12.07 -1 0 470726

Gondolom ennél lejjebb nem igazán lehet vinni a padlószintet. 

Előzmény: hmsoft (470725)
hmsoft Creative Commons License 2021.12.07 -1 1 470725

Továbbá, egy VNIIZsT anyag a témában, illetve az ott említett konténerszállító (13-3124 típusú) alsó méretei: sínkorona felől sk+224 mm, konténer felől sk+254 mm.

 

hm

Előzmény: kombi (470723)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.07 -2 3 470724

"raktér magassága 1, 25 -1,30 méternek adódik. 12 méter hosszon szívesen pakolnál vagy raknál ki ilyent ?"

 

 

Ott is,itt is kínaiak pakolják,beférnek.(vicc)

Előzmény: kombi (470720)
kombi Creative Commons License 2021.12.07 -1 2 470723

Lásd 470716

Előzmény: extrémgörkoris (470722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!