Keresés

Részletes keresés

bosijani Creative Commons License 2023.03.08 0 0 46531

Már van műszerész esztergám is,de inkább 3d- ben nyomtatok.

Előzmény: Tsaby Motors (46530)
Tsaby Motors Creative Commons License 2023.03.08 0 0 46530

Igen, ez egy tokgyűrű csavar lehet.

 

Épp aktuális nálam is.

Pont egy egyedi tokgyűrűvel szenvedek.

Már a harmadik verzió készül, úgy néz ki ez már jó lesz :o)

APT Creative Commons License 2023.03.08 0 0 46529

A szóban forgó kallódó csavar az oldalán fekszik - én nem vélem látni a hornyolását, de a menetét simának vélem látni. Viszont első ránézésre nekem nem tűnt fel, honnan hiányzik, takarásban meg leginkább a tokcsavarok lehettek, viszont ebben az órában normál esetben a két tokcsavarhoz tartozik még két kis tartófül is, ergo ha ez egy kilazult-elkallódott tartócsavar, akkor lehet, hogy valahol még egy tartófül is kering a szerkezetben - ami szintén random hibákat okozhat.

Nyilván át kell nézni rendesen, meg kell húzni minden csavart, aztán újra nekifutni a tesztelésnek - lehet, hogy akkor már problémamentes lesz az óra.

Előzmény: satzowlee (46527)
bosijani Creative Commons License 2023.03.08 0 0 46528

az a vonalas a helyén van. az oldalán fekszik egy csavar,a felhuzó magasságában.

Előzmény: satzowlee (46527)
satzowlee Creative Commons License 2023.03.08 0 0 46527

A vonalazás arra utal, hogy balos, szerintem a felhúzó szerkezet egyik fogaskerekének a leszorítója lehet.

Előzmény: APT (46526)
APT Creative Commons License 2023.03.07 0 0 46526

Ezek után nem meglepő, ha a működése hektikus... :-)))

Valóban, meg kellene lelni annak a csavarnak a saját helyét. Bár egy ilyen után az hétszentség, hogy az összeset illik újrahúzni, ellenőrizni.

Előzmény: kmarci (46524)
bosijani Creative Commons License 2023.03.07 0 0 46525

háát,az a csavar...lehet a szerkezet leszorító. eltévedt kicsit. :-)

Előzmény: kmarci (46524)
kmarci Creative Commons License 2023.03.07 0 0 46524

Elnézést kérek a megkésett válaszért -- köszönöm mindenkinek az ötleteket, APT-nek meg különösen a részletes, mértékadó tanácsait! Már majdnem vettem egy másik szerkezetet, de négy év után még egyszer rá akartam nézni előtte az órára. Ma jött el a nap, de az óra előtte még utazott velem negyed órát egy motor oldaltáskájában.

 

Hazaérve ez a (soha korábban nem látott) vicces látvány fogadott: 

 

Most hajlok rá, hogy ennek az órának tulajdonképpen semmi komoly baja -- ebben az állapotában a „szegény ember vibrográfján” egészséges vonalat húz (valami öt másodperc periódusidejű kóválygása van csak talán):

 

Elviszem egy helyi óráshoz, aztán meglátjuk. Köszönöm még egyszer!

 

Marci

Előzmény: APT (46523)
APT Creative Commons License 2023.02.19 0 0 46523

Elgondolkodtató, hogy ilyen előélet mellett előbb be kellene szerezni - akár egy régi, roncs állapotú - szerkezet-donort, és utána nekiállni. A tapasztalatom ugyanis tényleg az, hogy a gyártás vége felé (már egy ideje megszűnt) szakaszosan romlott a minőség, végül selejtgyártásba csapott át - vélhetően érdemi karbantartás és a maró-vágó szerszámok üzemszerű kopás miatti cseréje nélkül nyomták ameddig tudták, és ha egy szerkezetben tényleg de facto selejtes minőségű alkatrészek vannak, akkor azon azok cseréje nélkül segíteni már nagyon nehéz (vagy éppen lehetetlen).

A 3133 ugyanakkor nem igazán egyszerű és nem túl könnyen szervizelhető szerkezet, ergo szét- és összeszerelni, kipucolni egynapos munka, és ennek ára van akkor is, ha aztán az eredmény magának a szerkezetnek az önmagában már nem korrigálható hibája miatt nem kielégítő, miközben az ezzel foglalkozó órás erről nem tehet - az sem kizárt, hogy igazán nem is látszik, hogy tűrések fölé csúszott már a kerekek fogprofilja, és a teljesen tisztán, frissen kenve még azért elvánszorgó werk aztán pár hónap múlva akadozni kezd.

Szóval én a helyedben vadásznék hozzá a neten valami nagyon lepukkant kinézetű, az sem biztos, hogy feltétlenül működőképes 3133-ast, lehetőleg régit (a 70-80-as években készült szerkezetek minősége látványosan jobb), és abból valószínűleg már össze lehetne egy megnyugtató állapotút legózni.

Előzmény: kmarci (46515)
DLCBP Creative Commons License 2023.02.19 0 0 46522

info@mvltrade.hu

 

Keresd APT topiktársat.  🫠

Előzmény: kmarci (46519)
DLCBP Creative Commons License 2023.02.19 0 0 46521

Nekem kiválóan rendbetették egy Érden elcseszett 3133-asomat. 😱

Előzmény: kmarci (46519)
bosijani Creative Commons License 2023.02.19 -1 0 46520

Valószínű,bontottam akad otthon.

Előzmény: kmarci (46519)
kmarci Creative Commons License 2023.02.18 0 0 46519

Nem, köszönöm szépen, új tippet kérek... ;)

Előzmény: DLCBP (46517)
Ugly Bob Creative Commons License 2023.02.18 0 1 46518

Jobbulást kívánok én is!

 

Csak nyugisan mindent, a sok pihenés fontos.

 

;)

Előzmény: Tsaby Motors (46511)
DLCBP Creative Commons License 2023.02.18 0 0 46517

Előzmény: kmarci (46515)
kmarci Creative Commons License 2023.02.18 0 0 46516

Még egy kérdésem hadd legyen: egy nagyon kedves barátom keres Poljot De Luxe-hoz komplett mutatógarnitúrát:

 

Van esélyem bármivel biztatni?

 

Köszönöm ismét,

 

Marci

kmarci Creative Commons License 2023.02.18 0 0 46515

Kedves Topictagok!

 

Tanácsot szeretnék kérni, hova lehetne javításra vinni egy elátkozott 3133-at.

 

Kb. 15 éve vettem újonnan, Németországból egy Poljot Ruslant (igen, tudom, ez egy szörnyű Navitimer koppintás, főleg a szánnivaló, forgathatatlan, ámde recézett és hiányzó fél logarskálás lünettájával). Ma már nem venném meg, de ettől még a szívemnek kedves (és annyira Navitimert sem vennék, mert ott meg nem érzem a műszaki tartalom és az ár közötti kapcsolatot).

 

 

Viszont a szerkezet, na az vagy hétfőn, vagy pénteken készült: Szerjózsa vagy még másnapos volt, vagy már készült a hétvégére. Nehéz visszaemlékezni, de szerintem már az elején feltűnt, hogy az óra rendszertelenül késik, és bizonyos helyzetekben nagyon nem egészséges hangja van. Innentől:

 

Szerviz 1, egy hónaposan (régi órás Pest belvárosában, látott már mechanikus órákat bőven, de többnyire már inkább csak elemet cserél): kértem, hogy cserélje ki a domború üveget sík ásványira és nézzen rá a szekezetre, mert nem tetszik. Az óra nem lett jobb, talán egy hónapig működött valahogy, de a mester legalább tönkretette a dátumváltást (visszafelé tekerve visszaugrik a dátum). Egy ideig hordtam ékszerként, utána elengedtem -> fiók tíz évre.

 

Szerviz 2, öt éve (több, itteni fórumon is ajánlott, neves órásmester): megjavította a dátumváltást, de az óra megint csak kb. egy hónapig működött megbízhatóan (nem szeretnék nevet írni, mert természetesen vissza lehetett volna vinni garanciában, de egyrészt külföldön élek, másrészt itt már tényleg tele lett a hócipőm) -> fiók újabb öt évre.

 

Eddig a pontig kb. nulla használattal elköltöttem javításra nagyjából az óra vételárát, de most megint motoszkál bennem, hogy azért csak kéne valamit kezdeni vele.

 

Köszönöm szépen!

 

Marci

satzowlee Creative Commons License 2023.02.15 0 1 46514

Jó, hogy ujra itt vagy :)

Előzmény: Tsaby Motors (46511)
APT Creative Commons License 2023.02.15 0 1 46513

Akkor mihamarabbi jobbulást!

Előzmény: Tsaby Motors (46511)
bosijani Creative Commons License 2023.02.15 -1 1 46512

no,hála az égnek...jobbulást,akármi is volt.

Előzmény: Tsaby Motors (46511)
Tsaby Motors Creative Commons License 2023.02.15 0 1 46511

Kedves bosijani és satzowlee!

 

Köszi az érdeklődést és az aggódást!

Életemben először betegszabadságon voltam, már dolgozom saját felelősségre, bár az orvosok nem javasolják.

 

Közben, ha lassan is, de készül egy egyedi óra projekt, amely egy ismert órás egyéniségnek lesz ajándékba összekalapálva.

 

Egyelőre előzetesként csak ennyi:

 

DLCBP Creative Commons License 2023.02.13 0 0 46510

 

 

De minkettő Poljot.  😱

Előzmény: DLCBP (46509)
DLCBP Creative Commons License 2023.02.13 0 0 46509

Nekem ilyenek voltak, bár egyik sem 23 köves.  😄

Előzmény: siggo (46506)
APT Creative Commons License 2023.02.13 0 0 46508

Ez a cég - eléggé kivonatos, felületes - történelmi leírása.

De igazándiból maga az "alap Poljot", az "Első Moszkvai Óragyár" per pillanat (és már egy jó ideje, jó pár éve) mint működő óragyár már nem létezik. Poljot International még van - de az ugye voltaképpen német cég, és az is inkább már a Sorokhoff neve alatt forgalmaz órát (most aztán végképp nem cseng jól semmi, ami orosz, és a cég nem is tudna exportálni...).

 

Szomorú, de úgy tűnik, lezárult egy történelmi fejezet.

Előzmény: siggo (46506)
APT Creative Commons License 2023.02.13 0 0 46507

Ez valami hibrid párosítás. Lehetséges, hogy egy csupaszon kallódó ETA werkhez találtak egy ilyen tokot, amibe beleillett. De a Poljot a "végóráiban" gyártott valóban ETA werkes órákat is (már acél tokokban - amik már jórészt kínai beszállítótól származtak), akár zafír üveggel, stb.. is - ezek viszont nem "antikok", viszonylag újkeletűek.

Előzmény: siggo (46504)
siggo Creative Commons License 2023.02.13 0 0 46506

Akkor ezt mire véljem?

https://hu.frwiki.wiki/wiki/Poljot

Előzmény: DLCBP (46505)
DLCBP Creative Commons License 2023.02.13 0 0 46505

Az elvtársak nem, de mostanában gyártanak Poljot néven összevissza tokozott szerkezeteket. 

Svájcit, japánt, kínait, és még oroszt is.  😱

Előzmény: siggo (46504)
siggo Creative Commons License 2023.02.13 0 0 46504

Üdvözlök mindenkit! Új vagyok a fórumon,és mindjárt egy kérdéssel fordulok a hozzáértőkhöz. A minap vásároltam egy antik 23 köves automata Poljot karórát. Nem értek a karórákhoz de nagyjából utánanéztem a szovjet szerkezetek számaihoz. Ebben az órában 2616-os szerkezetnek kéne lennie. De nem az van hanem a híres 2824-es automata, svájci ETA eredetű.Az óra nem volt megbontva.Napok óta keresgélek a neten de nem találtam ilyet. Csináltak ilyet az "elvtársak" csak rendkívül ritka?

bosijani Creative Commons License 2023.02.10 -1 0 46503

én is

Előzmény: satzowlee (46502)
satzowlee Creative Commons License 2023.02.10 0 0 46502

Kezdek aggódni...

 

Előzmény: bosijani (46501)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!