Nekem egy 1,9 JTD Doblo csinálta ugyanezt,ott a holtpont adó csinálta a műsort. Diaggal sosem sikerült elkapni a hibát,a fél autót kicseréltük,mire "véletlenül" meglett .
Igen úgy vettem észre. Nyáron első indítás után 1óra 20 -30 percet megy. Télen simán 2 órát és utána áll meg. Majd 5-10 perc "hűlés" után indul és megy. de akkor már nem megy el csak 15 - 20 percet.... azt ha megáll visszahűl... majd csak pár percet.... Érdekes.
Szia! Köszönöm a válaszod. Törve nem volt. Vízkáros nem volt.... Ecu hiba felmerült megpróbáljuk azt..... de érdekes amit művel a járgány.... 1,5 esetleg 2 órát megy azt minta levennék a gyújtást meg áll. Nem kilométer és fordulatszám függő. mintha annyi idő alatt valami bemelegedne és megszűnne a kontakt.
Ilyen távolból, ilyen kevés információ alapján csak találgatni lehet. Minden esetre nekem ez az irány ugrott be:
Ha a tanulás nem fejeződik be, akkor vélhetőleg ECU hiba, vagy kommunikációs hiba.
Elsőre a megoldás egy jó ECU, ami másik járműben bizonyíthatóan működik.
Másodikra kéne tudni mennyire volt össze törve a járgány, és hol. Esetleg vízkáros volt? Vélhetőleg a sérülés, vagy vízkár helyén, környezetében kellene keresni első körben vezeték, vagy szenzor hibát.
Ha nagyon muszáj,akkor együtt lehet vele élni.... :-) Nem azért van robotváltós autóm,mert annyira szerettem volna,hanem,mert úgy akartam ahogy lett. :-) Ez volt a legolcsóbb euro 5-ös 8 személyes,magas,klímás Ducato,amiben nem 2.0-es,vagy 2,2-es motor van. Magáról a váltóról: szerencsére van manuális váltási lehetőség,mert különösen trélert húzva orbitális baromságokat képes csinálni,pl az emelkedő közepén felvált,mikor a valóságban pont vissza kéne váltania. A vontatáshoz,meg nagyobb súlyhoz lehet aktiválni egy programot,ami teljesen másként kezeli a kuplungot és tovább forgatja a fokozatokat,de sajna ez fordítva is igaz mikor csak rágondolsz a fékpedálra,elkezd visszaváltogatni,a végén már 3000-3500 felett pörgeti a motort,mert " motorfékez". Ugyanez igaz hidegindítás után is, feleslegesen forgatja a hideg motort,annyira,hogy már nekem fáj.Persze van rengeteg pozitív oldala is, ha nincs emelkedő,vagy előzés,akkor nagyon kényelmes tud lenni, különösen a tempomattal együtt működve,pl országúton mész tempomattal,jön egy körforgalom,ráfékezel,a váltó visszapakol,abszolválod a körforgalmat,utána csak megbököd a tempomat kart és az autó visszagyorsul az eredeti sebességre és közben felváltogat magának. Dugóban araszolva is nagyon jó,hogy nem zsibbad el a lábad a kuplungolástól. Ugyanúgy,ahogy a sima automatáknál itt is lehet a gázpedál állásával "váltani" ,ha kicsit visszább engeded a gázt,akkor hamarabb felvált,ha beletaposol visszavált. Az elektronika figyel,tanulja a vezetési stílusod és a szerint változtatja a váltási programot. Igazából bólogatás csak az első két fokozatban van,pl egy lámpától elindulásnál mire egyesből kettesbe vált,már el is buktad a harcot. :-) 3.-tól felfelé nagyon szépen vált,gyakorlatilag,mint egy sima automata,vagy egy dsg. Nekem konkrétan hibát még nem produkált.
Téli pihenőt kihasználva, végig lapoztam az eredeti francia szakácskönyvet, és ellentétben a magyarral, amit neten találtam, leírja, hogy a jobb oldali ablak működése valóban gyári úgy, ahogy írtátok, illetőleg, ahogy nekem is működik. Akkor is furi így.
Ellenben észre vettem egy apróságot. Egyik leírás sem írja meg a biztosíték táblákban lévő relék miheztartozását...