A kormányzás az OK hydraulikával,de az irányváltás, és a gázadás ennél bonyolultabb.Mikor hátramenetbe váltasz,a motor fordulata le kell csökkenjen alapjáratra,és úgy tudsz váltani.Szerintem elég macerás hydraulikával,ráadásul 2 kormány állásnál.
Apropó Big-dewil vettél naszádot? Mert egy éve kb, mintha kerestél volna eladót.
Írod,hogy bovdennel oldottad meg az irányváltást,és a gáz működését.Elég hosszan kell hátra vezetni a naszádba,így sokan idegenkednek tőle,hogy berozsdázik stb.
Én 2 kormányállást szeretnék ,valahogy össze kell közösíteni a kettőt .Hogyan csinálják ezt a profik?
Még nem elég világos minden amit leírtál. Ezek szerint, ha van párhuzamkapcsolód, akkor átalakítottad a rendszeredet 12V-osra. A párhuzamkapcsoló az indításhoz kell az csinál 24V-ot az indítómotornak. Akkor az equalizerre neked nincs szükséged. Az csak 24V-os rendszerhez kell.A hajón az energia hacsak nem járnak nagy fordulaton a motorok, sajnos mindig kevés. :( Nekem kiegészítésképpen van egy 80w-os napelemem is ami napsütésben 6 amperrel tölti az akkumulátorokat és van egy 1000W-os benzines aggregátorom is, amit használunk. Mi ha találunk egy jó helyet van, hogy 3-4 napig is ott vagyunk, ilyenkor nem járnak a motorok. Az elektromos rendszer fejlesztése együtt kell, hogy járjon a fogyasztás csökkentésével is. Arra gondolok, hogy a belső világítást ki kell cserélni alacsony fogyasztású ledes izzókra. Így is sok fogyasztó van, pl van tv, rádió, hűtőszekrény, töltjük az elemlámpákat, mobilokat, laptopot. A 220V-os átalakító (inverter) főleg ha 1000w-os sajnos sokat fogyaszt. Az új digitálisakat ún. inpulzusszélesség modulációs működésűket célszerű megvenni a jó hatásfokuk miatt. Bekapcsolt állapotban nem fogyasztanak sokat, de ha terheljük sajnos a terhelés függvényében zabálják az áramot. Az ötleted jó és már én is gondolkodtam azon, hogy általában kis fordulaton használjuk a naszádot. Ilyenkor a generátor nem adja le a maximális töltést. Jó lenne megváltoztatni egy kicsit az áttételét. Én két darab Volvo-Penta 270-es hajtóművet használok, vetus irányváltó karral, bowdennel működik.
Ha valakit érdekel van egy Volvo-Penta 280-as hajtóművem eladó.
Persze ki lehet deríteni fiam és én megmozgattuk a motorokak (bakon) pár évvel ezelőtt.Én lerobbantam egészségileg és ezt a további feladatokat átpasszolnám.Köszi a választ. A megh. tengelyek ki vannak kötve most is.
Van süllyesztett nyerges is, a telepről olyannal is vitték anno. De mindenképp túlméretes szerelvény lesz a szélessége miatt, és akkor a szállító megnézi rendesen a lehetőségeket... Mivel nem egyformák egy kis logikával ki lehet deríteni mi merre megy a külső körnél, de van ami a kipufogóba nyom, van ami oldalra szóval nem egyforma a hűtés sem. Van pár dolog amit jó tudni, pl. emelés előtt szét kell kötni a hajócsavar tengelyt az irányváltótól. De majd talán a komolyabb szakik is írnak...
Szervusztok! Van egy ismerősöm,akinek van egy AN-2.-e .
Nem tudja mitévő legyen? Meghagyja-e vagy eladja-e? Vacillál!
Nem ismerős a net világába és megkért kérdezzelek meg titeket. (mert mondtam neki,hogy van ez a fórum).Ahova szállítani akarja ott van egy vasúti felüljáró és fél,ha kamionnal szállítja akkor magas lesz és beszorul. Sólya kocsija nincs neki. Érdeklődni szeretnék ,hogy akinek van és nem éppen a hajó trónol rajta, azt egymásnak oda szoktátok netánn bérbe adni, egy szállítás erejéig?Olyan hajógépész is érdekelné aki tisztába van a gép hűtési körének beüzemelésével egy estleges "lábon" való helyre vitel esetén.R.S.D.-ről kellene feljuttatni Neszmélyre.Amennyiben valaki tud segíteni, akkor megadom a tulaj tel.számát.Előre is köszönöm.