Lassan már túl leszünk a telekvásárláson...
A házépítés költségeit számítgatva természetesen különböző megoldások különböző (elég magas) eredményt adnak.
A minap az egyik kivitelező weboldalán bruttó 130 ezer/négyzetméter áron kínál kulcsrakész megoldást, míg egy magazinban a hagyományos építkezés költségeinél egy 100 négyzetméteres lakóterületre bruttó 35 millió jött ki.
Tudom, hogy a különböző anyagok nagyban befolyásolják az árat. Kíváncsi vagyok, hogy kinek mi a tapasztalata a kivitelezés költségeit (tervezett és tényleges) illetően. Valamint milyen problémákba ütköztetek a finanszírozás terén (hitel, számlagyűjtés stb.)
Előre is köszönöm, hogy megosztjátok a tapasztalaitokat!
Koszi. Igazabol nem tudom mennyi a szigeteles koltsege. Ezzel azert lenne jobb tisztaban lenni meg igy indulas elott, mert ezek alapjan valaszthatja ki az ember a teglavastagsagot.
Igen, en is olvastam a hotechnikai adatokat. 30 cm +10 cm szigeteles az jobb. Majdcsak lesz valahogy, en mar igy allok hozza. A falon vegulis csak 30%-a megy el a futesnek. 25-30% a teton, 15 az ablakon, 15% a kemenyen megy el.
Mindenesetre a badogos ismerosom azt mondta, hogy nehogy aluminium ereszcsatornat tetessunk fel, mert azt nem lehet jol illeszteni, csak xyloplasttal es popszegeccsel lehet osszeilleszteni, aztan, ha a ho vagy valami megnyomja, akkor csopog. Raadasul az aluminium az draga. Inkabb a horgonyzott acelereszt ajanlotta, ami joval olcsobb, vagy a sokkal dragabb cink-tital otvozetet. Legalabb mar ezzel kepben vagyok.
Most olvastam, hogy inkabb a tervezovel kellett volna megbeszelni, hogy mi hogyan legyen a hazba beepitve, mert a kivitelezo nem az arat nezi, hanem azt, amivel kevesebb munka van.
Igazabol meg a monolit pince feletti fodem kialakitasat nem ertem. Mindenfele vasalas kell bele. Meg meg a zsaluzatokat kell megneznem. No meg a talajviz elleni szigetelest. Mire befejezzuk a hazepitest, addigra felprofi leszek. Kar, hogy ertelmisegi vagyok.
A Porotherm HS tégal k-ja kb. az Ytongéval egyezik meg, így arra sem ír elő a szabvány plusz hőszigetelést. Persze ha teszel rá, úgy ahogy a 38-as NF-re is tehetsz 6cm-nél vastagabbat, akkor a te fűtésköltséged csökken. A HS tégla idén jelent meg a piacon, ha hozzá tudsz jutni még bevezető akciós áron (most nem tudom, mennyivel drágább), és nem akarsz rá később sem plusz szigetelést rakni, akkor érdemes rajta gondolkodni - szerintem. A szerkezetéből adódóan viszont könnyebben törik, mint az NF, ezért több lehet a hulladék. (Én a tavasszal a hagyományos NF-et választottam)
FeMu-t kerdezd a valtozasrol, meg a tervezot vagy ha kulon volt akkor a statikust, hogy eleg-e a 30. FeMu lehet hogy nem eng.kotelesnek is felveszi (nalunk 30 ytong => 30 pth is felvette annak haszn.vetelinel), de 30+8 dryvit az pont 38 (vagy +10 dryvit akkor annyi mint a vakolt 38). De kerdezd meg. Az tuti hogy 30+10 jobb mint 38 + hoszig. vakolat.
Vasbeton gerenda vágására nálunk is szükség lesz 3 vagy 4 gerendánál. Ezen a kőművesünk nem problémázott, természetes dologként beszélt róla. Egyébként ha jól tudom 15-15 cm-t lehet vágni a gerendából (E -jelű gerenda, ha jól emlékszem) a két végén. Az ács munkadíját soknak tartom, ha csak a tetőszerkezetre vonatkozik.
Akkor én nem is panaszkodom a 3,3 millával...ahogy olvasgatlak Titeket, egész reálisnak tűnik az ár. Az egy kicsit ugyan zavar, h a további munkákhoz még nincs árajánlat, de nem hiszem, h nagyon le akar venni a kőműves, viszont ácsot még lehet, h kutatok...Köszi mindenkinek a hsz-t!
Axioma: a mi hazunkra a 38-as Porothermbol 156 nm kell. A 38-as 4400 Ft, de van raklaphasznalt es beteti dij is. A kivitelezo 760 et mondott, de 700 e-bol ki kellene jonnie. A raklap koltseg 42 raklap eseten olyan 10 e Ft. Nem szamitva a beteti dijat. A 44-es N+F 860 e lenne az en szamitasaim szerint. A 30-as meg 561 e. Mennyibe kerulne a szigeteles egy ekkora falfeluletre? Azt hiszem nalunk 38-asnal vekonyabb falatat nem lehat rakni. Igy csak felefel lehetne menni. Mondjuk nem tudom, hogyan lehet ezen engedelyeztetes alatt allo tervben valtoztatni, ha akarnank valtoztatni.
Dio: Erdekes, amit mondasz. Most mar tudom mi a dryvit, mert utananeztem. Azert meg megenzem a HS Porothermet. Nekunk a tervezo 5 cm-es breidung-ot javasolt vakolatkent. Nem tudom igy kell-e irni a breidung-ot, es azt sem tudom, hogy az hoszigetelo vakolat-e.
Nalunk 4.8 M (+afa) lenne a munkadij, es ebben nincs benne a vakolas. Mi szerkezetkeszig mennenk.
Íme a mi egyezségünk, csak az összehasonlítás végett:
A kőműves- és ácsmunkákat ugyanazon brigád végzi majd (földszintes ház, 145 m2 netto alapterület), a tetőn már csak bádogosmunkák maradnak, a kőművesek után pedig rögtön jöhet a festő-burkoló. Tehát teljes vakolás, kívül nikecell rendszer a 38-as N+F falra, díszburkolatok (fa és bontott tégla), az összes járda akár térkőből kirakva, könyöklők, vasbeton és fafödém gipszkartonozással és lambériázással, egy kb. 40 m2-es terasz kialakítása: 4,2 millió forint munkadíj, félig netto. Idén beköltözhető lesz, de a nikecellt, díszburkolatokat és talán a járdát is jövőre hagyjuk. A kőműves azt mondta, hogy kívülről vékonyan idén is rávakol a házra, 1-2 héten belül nekifutunk.
Sziasztok! Olvasgatom ezt a forumot ugyanis mi is hasonló cipőben járunk mint Orcas. Szerintem a 38-as fal elég. Pláne ha porotherm. A mi falunk is 38-as N+F Porotherm lesz (fontos a hozzá való falazóhabarcs mert azzal is javítod a hőszigetelésed) és kívülről még 2-3 cm-es hőszigetelő alapvakolat megy rá
( nem dryvit) , erre jön a színezés. Egyébként a dryvittal vigyázni kell mert párazáró és ha jó nyílászáróid vannak akkor penészedni fog a falad.
A netto anyagkoltseg arra 3% anyagmozgatasi dijat szamolt fel.
Megneztem a 38 nutfederes teglara min 6 cm Austrothermet javasolnak. Allitolag van jobb porotherm tegla, a HS. Szoval jobb, mint a N+F (nutfederes). Megnezem mi ez a dryvit...
anyagmozgatasi dij szokott lenni, mert a normakban nincs benne az hogy lepakolja az autorol es elviszi a telek masik vegebe vagy feladogatja a falra stb. Ugy 12% remlik nekem. Nyilvan csak a netto anyagdijra, es utana bruttositva.
Hat en a 30+dryvit-et valasztottam de hat embere valogatja. Az elso telen rafutottuk a gatyankat, meg szerencse hogy az a tavalyi volt es nem a mostani lesz. Vizes hazat nem szabad dryvit-ozni, na meg persze a penzbol is kifutottunk. A 38-asnal meg tul draga a dryvit ahhoz kepest, amit hoz rajta (3 centit meg enm erdemes feltenni mert tobb a jarulekos koltseg mint az anyagar, a 9 centit nem rakjak 3x-os aron egyedul a nikecell az ami kobmeterre megy, meg akkor mar kell dubel, de az osszes tobbi koltseg, allvany, halo, ragaszto, nemesvakolat, mind-mind a fal-nm-rel aranyos, a munkadij is majdnem). Nalunk 8 centi van tervezve es osszel megy fel, a 9-et csak az oszthatosag miatt irtam. Egyebkent van olyan ismerosom, akinek meglett a 38-as fal, es utan osztott-szorzott, jobban jott ki a 2-3 centi dryvittal, mint sima vakolassal, igy azt tett fel. Lehet, hogy picit dragabb volt de legalabb kicsit szigetel is, mindenesetre a kulso normal vakolas + szinezes araval kb. azonosan van. Ha bejutok arra a gepre ahol fentvan elkuldom a mi koltsegvetesunk linkjet (na ez csak az elozetes, meg tavalyi, de vegleges nincs, nem nagyon mertunk csinalni...)
A tervezonk breidung (?) vakolatot mondott a 38-AS FALRA. Ferjem meg nikecelezni akar. A vakolas dijja sincs benne a korabban irott araknak. Hja, es anyagigazgatasi dijat is akar a tervezo. 230 e Ft. Se ablak, se vakolas aztan 15.4 milla (afasan)! Mi abszolut kutyaütők vagyunk e temaban.
A hoszig-ben nem is en irkaltam, pont azert irtam hogy ott nezd meg, mert en nem vagyok csak egy laikus. De persze ha meggondoltad es azt akarsz akkor semmi gond, en csak felvetettem hogy biztos vagy-e benne.
A gerenda elofeszitett, de 60 cm-es ugrasokkal kaphato, ezert ha jol tudom valamennyit lehet vagni amivel elerheto barmilyen faltavolsagra. Esetleg azert mondta aki mondta, hogy ne 60-as lepeskozzel kelljen tervezni a lakasbelsot (szokas volt, talan valahol meg most is az). A gerendat mindig falkoz-tavolsagra veszed, +a tulnyulas automatikus rajta, ugyanigy az athidalot, nehogy ugy jarj mint a sogorom... (o is hozzaadta a tullogast, aztan a meretezes miatt meg egyszer benne volt)
38 nf-et meggondoltad? Onmagaban mar keves (esetleg eppen hogy), minimum hoszig. vakolat illik ra. Vagy 44-es teglaval vagy 30+dryvit lenne jobb. Nezz vissza a hoszig. topikban.
Egy 138 nm-es hazat kepzelj el (falun), 103 nm hasznos alapterulettel es 70nm pincevel kisse dontott telek. Paraszthaz, a terasz felett a teto haromszogletu kiugrassal, teraszt 5 oszlop tartja. Szerintem nem bonyolult a teto. 2 kemenyunk lesz, ebbol az egyik duplas (Schiedel). Porotherm tegla, monolit beton fodem, Thorndach hornyolt cserep) Haz alapzat+pince: anyag 3450 ezer, munka 2600 ezer Szigeteles: a 300 e, m 160 e kemeny: a 660 e, m 50 e teto: a 1500 e, m 920 e bagogozas (aluminium): a 167 e, m 120 e ablakbehelyezes (15 nyilazsaro): ablak ar nincs kikalkulalva, m 70 e Ft Az arak Afa nelkul ertendoek. Tehat meg erre 20%-ot ra kell tenni.
Az nem kevés!!!... Nálunk az alapozási munkára br. 1 104000 Ft, a falazási munkára br. 1 400000 Ft, a födémre pedig br. 825E ft-ot írt...ebben persze anyagárak nincsenek... Nálatok nem lehet, h anyagárral együtt kalkulált?
Ezek bruttó árak. A kőművesmunka nem tartalmaz vakolást, meg nyílászáró berakást sem. Úgy tervezzük, h idén tető alá szeretnénk hozni a házat, nyílászárók nélkül. A födémmel nem egészen értem, h miért problémázik, valamit arról mondott, h vágni kell a gerendát...:-I Ezt nem is igazán értettem, ha jól tudom az előregyártott vb gerendát nem lehet vágni...de az is lehet, h félreértettem valamit. A födémtervet még nem láttam, pedig készült utólag, úgyhogy attól majd lehet, h okosabbak leszünk. Az ács munkadíja a teljes tetőszerkezet, de a cserepezés nincs benne.... Ezek szerint akkor nem olyan vészesek ezek az árak?
Az árak nettó vagy bruttó árak? Ha nettó, akkor kőművest lehet, hogy találnál olcsóbbat is. Nekünk hasonló árat ajánlott hasonló házra, de abban a külső-belső vakolások is benne vannak. Igaz, ő nem tartozik a környéken a legdrágábban dolgozó mesterek közé. Persze írtad, hogy a födém nem egyszerű... Ez mit jelent? Az ács munkadíja mit tartalmaz? Szerintem érdemes több helyről ajánlatot kérni és mindegyiknél ellenőrizni, hogy milyen mennyiségekkel számolt. Gondolom a végén nem a számolt, hanem a tényleges mennyiségek alapján kell fizetni.
Nalunk 100 nm hasznos az alapterulet es pince is van hozza. Mi is videken vagyunk. Nalunk 4.8 M+afa szerkezetkeszen, es egyszeru a teto. :-( Porotherm tegla 38-as N+F nutfederes kezi falazoblokk +cementes meszhabarcs anyag 4.851 nm-e es 1.850 a rakas nmeterenkent. Ezen felul meg kulonbozo falazoblokokat latok itt, de ez volt a legvaskosabb tetel. Nalatok mennyi?
Segítségre lenne szükségem. Most van a házunk engedélyezés alatt, és most kaptam meg a kőműves, és az ács árajánlatát, és nem igazán tudom mennyire reális. A ház 145 m2 nettó alapterületű, pince nincs alatta. Porotherm 38 HS-el épülne, és vb gerendás födém lesz hozzá. A födém nem túl egyszerű... A kőműves az alapozásra, falak felhúzására, födémre összesen 3,3 millió munkabért kalkulált. Az ács 600 E Ft-ot számolt munkadíjra, a tető hajlásszöge 25 fokos, anyagárra 650 E Ft számolt. Szerintetek ezek az árak mennyire reálisak vidéken? Előre is köszönöm a segítséget.
3.14 es 3.5-esek a szobak szelessegei. 1 m a folyoso, de nem hosszu, olyan 2.5 m. Egyik resze, olyan 1 m nyitva lesz a lepcsohaz fele parapet magassagban. Furdoszoba, WC, 2 szoba nyilik belole. Ezt leszamitva nagy terek vannak benne.