Keresés

Részletes keresés

t3v3d3s Creative Commons License 2006.07.18 0 0 2142
szerintem se hagyd magad, hosszabbító helyett konnektor. Viszont nem árt, ha a bútorok helye már megvan. A konyhában, ha van rövid zsinóros vízforralód, legalább egy konnektor kerüljön alig a pult fölé, a többi viszont a felső szekrény alá, ott nem fröcskölődik össze.

klímához nem értek, csak annyit, hogy sok áramot és vizet fogyaszt. a nők lapján viszont van egy klímaszakértő, aki nyilván a saját cégét is reklámozza, de a kérdezz-felelekben meg a blogban talán akad hasznos tanács, van kulcsszavas kereső, de alig tizenpár oldal, át lehet futni gyorsan, meg hát kérdezhetsz is:

http://www.noklapja.hu/index.php?id=192&szakerto_id=417495&func=blog
Axióma Creative Commons License 2006.07.18 0 0 2141
Akarj sok konnektort, meg leginkabb sok helyre elosztva. Ha akarod elkuldhetem, hogy mi mit alkottunk a villanyszerelonek... (megjegyzem, abban meg a riaszto nem votl benne amit szinten o csovezett, nem elfelejteni).
Mi egyebkent egy csomo helyre dupla konnektort tettetunk fel egy lyukba, egyelore ugyan kicsit kevesbe egyseges bar nem zavaro nagyon, masreszt viszont remelem lesznek majd 2 euro-csatlakozot egybe konnektorok es majd kicserelgetem oket (ha mar hosszabbitoban tudjak gyartani).
Egyebkent ahol a 3 szamitogep stb. van ott muszaj az asztali sor is (plane hogy oda tulfeszvedoseket tettunk be), mert annyi hulyeseget be kell kotni hogy korbe lehetne majdnem konnektorozni a szobat. Na meg neha logikusabb egy asztali sor valami hatso sarokban de mindenhez kozel, mint a falban levo lyukig elvezetni minden egyes, sokszor rovidebb kabelu bedugando keszuleket. Nem beszelve a vezetek nelkul kozvetlen bedugos eszkozokrol, amiket esetleg gyakrabban kihuzogatnal vagy csak hozza kell ferni (pl. ceruzaaksi-tolto).
Előzmény: ppmr (2140)
ppmr Creative Commons License 2006.07.18 0 0 2140

Sziasztok!

 

A falak állnak, most a villanyszerelés a téma a kivitelezővel, hogy mi hol legyen. Kicsit hülyének érzem magam, hogy sok keonnektort akarok, de nem hagyom meggyőzni magam arról, hogy nagyon jó lesz nekünk a hosszabító is.

Na, de nem is ez a kérdés, hanem az, hogy milyen áron elfogadható a klíma beszerelése és mi az amire érdemes odafigyelni a gép megvásárlásánál, illetve mi az amit feltétlenül kerülni kell?

 

Előre is köszi a válaszokat!

robertson Creative Commons License 2006.07.10 0 0 2139
Szia,

Meg tudnád adni a kiviteleződ számát?

R
Előzmény: fefefe (2131)
fefefe Creative Commons License 2006.07.10 0 0 2138
ez most hogy jön ide? mivel mi már elkezdtük, gondolom, logikus, hogy már le is szerződtünk.
Előzmény: memorix (2137)
memorix Creative Commons License 2006.07.10 0 0 2137

Ajánlom figyelmetekbe a szerkezetkész árakról, kivitelezővel....

 

http://www.satsorbau.hu/index.php?s=98

Előzmény: fefefe (2135)
Vezso Creative Commons License 2006.07.10 0 0 2136

Sziasztok!

Mi is most építkezünk, most fejeztük be a szerelőbetont, meg a vakolásokat. Ha érdekelnek valakit a részletek kérdezzen, megvannak még az árak is. :)

A dryvit munkadíjjal és 10cm castagságban nálunk kb. 4000Huf/nm.

Az anyagárakkal vigyázzatok a kivitelezőkre. A beárazottnál 10-15%-al simán meg lehet olcsóbban szerezni, csak egy kicsit utána kell járni.

Mi mályi téglát használtunk n+f 30-as 256Huf/db és ugyan azt tudja, mint a porotherm, talán az élek jobban le vannak percenve, de kőműveseknél 1-2cm sem igen számít, nem egy percenés. :)

Előzmény: orcas (2133)
fefefe Creative Commons License 2006.07.10 0 0 2135

nem, nyílászárók és vakolás nincsen benne, a födém és a padló hőszigetelése sem.

a ház nem tűnik bonyolultnak, de azért menet közben lassan-lassan kiderül, hogy nem is olyan egyszerű, mint aminek látszik. az alap pl. elnyel kb 120 m3 betont.

 

"huncutság" mindegyikben van, akár mosolyog, akár nem. ez már csak ilyen szakma ;-)

 

mi nagyjából meghasaltuk, hogy a szerkezetkész utáni munkákra mennyi pénz kell majd, és azt levontuk a rendelkezésre állóból, aztán ezt egy picit lecsökkentve meg is lett a max, amire szerződést köthettünk.

Előzmény: orcas (2133)
zsomica Creative Commons License 2006.07.10 0 0 2134

Szia,

 

a szigetelésnek egyrészt van némi anyagktg-e, amiből maga a szigetelő-lemez a legolcsóbb, legalábbis kőzetgyapot esetén, a drága benne a ragasztó. Viszont a vakolat vékonyabb, mintha szigeteletlenül vakolnál (itt alacsonyabb az anyagktg).

Nekünk a vakoló "ingyen" fel is teszi a lemezeket, tehát nincs felár, pedig menet közben találtuk ki.

A mi falazatunk is 38-as N+F, erre megy majd a 6cm kőzetgyapot.

Üdv,

Zs.

Előzmény: orcas (2129)
orcas Creative Commons License 2006.07.10 0 0 2133
Mondjuk nekem is hozzaertonek tunt a vallakozo, aki az arajanlatot csinalta. Bar nemi huncutsagot azert lattam benne, igy jo lenne ebbol az abrol meg alkudni. A valasztasunkat az is befolyasolni fogja, hogy mennyi penzunk van. Mert a nincsbol nem lehet epiteni. Nalunk csak 103 nm a hasznos.

Nalatok benne vannak az arban az ablakok (netan vakolas)?
Előzmény: fefefe (2131)
fefefe Creative Commons License 2006.07.10 0 0 2132
természetesen egy szinten az egész.
Előzmény: fefefe (2131)
fefefe Creative Commons License 2006.07.10 0 0 2131

azért ne szaladj a dunának!

mi is vidéken építkezünk, kb 140 nm lakás, 28 nm terasz, 45 nm garázs, pince nincs, nagyrészt fafödém. nyílászárók, vakolás nélkül szerkezetkészen netto 15M. és nem a legdrágább árajánlatot választottuk ;-)

 

Előzmény: orcas (2115)
gabocsiga Creative Commons License 2006.07.10 0 0 2130
Nekem 1,6millió (netto) mondtak az összes falazásra, 100m2 alapterület 3 szint..
orcas Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2129
Koszi.
Igazabol nem tudom mennyi a szigeteles koltsege. Ezzel azert lenne jobb tisztaban lenni meg igy indulas elott, mert ezek alapjan valaszthatja ki az ember a teglavastagsagot.
Előzmény: CsRob1 (2127)
orcas Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2128
Igen, en is olvastam a hotechnikai adatokat. 30 cm +10 cm szigeteles az jobb.
Majdcsak lesz valahogy, en mar igy allok hozza.
A falon vegulis csak 30%-a megy el a futesnek.
25-30% a teton, 15 az ablakon, 15% a kemenyen megy el.

Mindenesetre a badogos ismerosom azt mondta, hogy nehogy aluminium ereszcsatornat tetessunk fel, mert azt nem lehet jol illeszteni, csak xyloplasttal es popszegeccsel lehet osszeilleszteni, aztan, ha a ho vagy valami megnyomja, akkor csopog. Raadasul az aluminium az draga. Inkabb a horgonyzott acelereszt ajanlotta, ami joval olcsobb, vagy a sokkal dragabb cink-tital otvozetet. Legalabb mar ezzel kepben vagyok.

Most olvastam, hogy inkabb a tervezovel kellett volna megbeszelni, hogy mi hogyan legyen a hazba beepitve, mert a kivitelezo nem az arat nezi, hanem azt, amivel kevesebb munka van.

Igazabol meg a monolit pince feletti fodem kialakitasat nem ertem. Mindenfele vasalas kell bele. Meg meg a zsaluzatokat kell megneznem. No meg a talajviz elleni szigetelest.
Mire befejezzuk a hazepitest, addigra felprofi leszek. Kar, hogy ertelmisegi vagyok.
Előzmény: Axióma (2126)
CsRob1 Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2127
A Porotherm HS tégal k-ja kb. az Ytongéval egyezik meg, így arra sem ír elő a szabvány plusz hőszigetelést. Persze ha teszel rá, úgy ahogy a 38-as NF-re is tehetsz 6cm-nél vastagabbat, akkor a te fűtésköltséged csökken.
A HS tégla idén jelent meg a piacon, ha hozzá tudsz jutni még bevezető akciós áron (most nem tudom, mennyivel drágább), és nem akarsz rá később sem plusz szigetelést rakni, akkor érdemes rajta gondolkodni - szerintem. A szerkezetéből adódóan viszont könnyebben törik, mint az NF, ezért több lehet a hulladék. (Én a tavasszal a hagyományos NF-et választottam)
Előzmény: orcas (2118)
Axióma Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2126
FeMu-t kerdezd a valtozasrol, meg a tervezot vagy ha kulon volt akkor a statikust, hogy eleg-e a 30. FeMu lehet hogy nem eng.kotelesnek is felveszi (nalunk 30 ytong => 30 pth is felvette annak haszn.vetelinel), de 30+8 dryvit az pont 38 (vagy +10 dryvit akkor annyi mint a vakolt 38). De kerdezd meg. Az tuti hogy 30+10 jobb mint 38 + hoszig. vakolat.
Előzmény: orcas (2122)
CsRob1 Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2125
Vasbeton gerenda vágására nálunk is szükség lesz 3 vagy 4 gerendánál. Ezen a kőművesünk nem problémázott, természetes dologként beszélt róla. Egyébként ha jól tudom 15-15 cm-t lehet vágni a gerendából (E -jelű gerenda, ha jól emlékszem) a két végén.
Az ács munkadíját soknak tartom, ha csak a tetőszerkezetre vonatkozik.
Előzmény: nydrian (2107)
Lacivill Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2124

Azt, hogy mekkora a főfal azt a statikus dönti el, én ha most épitkeznék biztos, hogy nem költenék fölöslegesen drága téglára.

25 cm-es ikersejt 10-15 cm-es közetgyapot, és külső klinker tégla, vagy valami hasonló sokkal jobb házat eredményez.

Előzmény: orcas (2122)
nydrian Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2123
Akkor én nem is panaszkodom a 3,3 millával...ahogy olvasgatlak Titeket, egész reálisnak tűnik az ár. Az egy kicsit ugyan zavar, h a további munkákhoz még nincs árajánlat, de nem hiszem, h nagyon le akar venni a kőműves, viszont ácsot még lehet, h kutatok...Köszi mindenkinek a hsz-t!
Előzmény: orcas (2121)
orcas Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2122
Axioma: a mi hazunkra a 38-as Porothermbol 156 nm kell. A 38-as 4400 Ft, de van raklaphasznalt es beteti dij is. A kivitelezo 760 et mondott, de 700 e-bol ki kellene jonnie. A raklap koltseg 42 raklap eseten olyan 10 e Ft. Nem szamitva a beteti dijat.
A 44-es N+F 860 e lenne az en szamitasaim szerint. A 30-as meg 561 e.
Mennyibe kerulne a szigeteles egy ekkora falfeluletre?
Azt hiszem nalunk 38-asnal vekonyabb falatat nem lehat rakni. Igy csak felefel lehetne menni. Mondjuk nem tudom, hogyan lehet ezen engedelyeztetes alatt allo tervben valtoztatni, ha akarnank valtoztatni.
Előzmény: Axióma (2116)
orcas Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2121
Dio: Erdekes, amit mondasz. Most mar tudom mi a dryvit, mert utananeztem.
Azert meg megenzem a HS Porothermet.
Nekunk a tervezo 5 cm-es breidung-ot javasolt vakolatkent. Nem tudom igy kell-e irni a breidung-ot, es azt sem tudom, hogy az hoszigetelo vakolat-e.

Nalunk 4.8 M (+afa) lenne a munkadij, es ebben nincs benne a vakolas. Mi szerkezetkeszig mennenk.

Előzmény: dió2 (2119)
Hörpi Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2120

Sziasztok!

 

Íme a mi egyezségünk, csak az összehasonlítás végett:

 

A kőműves- és ácsmunkákat ugyanazon brigád végzi majd (földszintes ház, 145 m2 netto alapterület), a tetőn már csak bádogosmunkák maradnak, a kőművesek után pedig rögtön jöhet a festő-burkoló. Tehát teljes vakolás, kívül nikecell rendszer a 38-as N+F falra, díszburkolatok (fa és bontott tégla), az összes járda akár térkőből kirakva, könyöklők, vasbeton és fafödém gipszkartonozással és lambériázással, egy kb. 40 m2-es terasz kialakítása: 4,2 millió forint munkadíj, félig netto. Idén beköltözhető lesz, de a nikecellt, díszburkolatokat és talán a járdát is jövőre hagyjuk. A kőműves azt mondta, hogy kívülről vékonyan idén is rávakol a házra, 1-2 héten belül nekifutunk.  

dió2 Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2119

Sziasztok! Olvasgatom ezt a forumot ugyanis mi is hasonló cipőben járunk mint Orcas. Szerintem a 38-as fal elég. Pláne ha porotherm. A mi falunk is 38-as N+F Porotherm lesz (fontos a hozzá való falazóhabarcs mert azzal is javítod a hőszigetelésed) és kívülről még 2-3 cm-es hőszigetelő alapvakolat megy rá

( nem dryvit) , erre jön a színezés. Egyébként a dryvittal vigyázni kell mert párazáró és ha jó nyílászáróid vannak akkor penészedni fog a falad.

orcas Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2118
A netto anyagkoltseg arra 3% anyagmozgatasi dijat szamolt fel.

Megneztem a 38 nutfederes teglara min 6 cm Austrothermet javasolnak.
Allitolag van jobb porotherm tegla, a HS. Szoval jobb, mint a N+F (nutfederes).
Megnezem mi ez a dryvit...
Előzmény: Axióma (2117)
Axióma Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2117
anyagmozgatasi dij szokott lenni, mert a normakban nincs benne az hogy lepakolja az autorol es elviszi a telek masik vegebe vagy feladogatja a falra stb. Ugy 12% remlik nekem. Nyilvan csak a netto anyagdijra, es utana bruttositva.
Előzmény: orcas (2115)
Axióma Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2116
Hat en a 30+dryvit-et valasztottam de hat embere valogatja. Az elso telen rafutottuk a gatyankat, meg szerencse hogy az a tavalyi volt es nem a mostani lesz. Vizes hazat nem szabad dryvit-ozni, na meg persze a penzbol is kifutottunk. A 38-asnal meg tul draga a dryvit ahhoz kepest, amit hoz rajta (3 centit meg enm erdemes feltenni mert tobb a jarulekos koltseg mint az anyagar, a 9 centit nem rakjak 3x-os aron egyedul a nikecell az ami kobmeterre megy, meg akkor mar kell dubel, de az osszes tobbi koltseg, allvany, halo, ragaszto, nemesvakolat, mind-mind a fal-nm-rel aranyos, a munkadij is majdnem). Nalunk 8 centi van tervezve es osszel megy fel, a 9-et csak az oszthatosag miatt irtam.
Egyebkent van olyan ismerosom, akinek meglett a 38-as fal, es utan osztott-szorzott, jobban jott ki a 2-3 centi dryvittal, mint sima vakolassal, igy azt tett fel. Lehet, hogy picit dragabb volt de legalabb kicsit szigetel is, mindenesetre a kulso normal vakolas + szinezes araval kb. azonosan van.
Ha bejutok arra a gepre ahol fentvan elkuldom a mi koltsegvetesunk linkjet (na ez csak az elozetes, meg tavalyi, de vegleges nincs, nem nagyon mertunk csinalni...)
Előzmény: orcas (2115)
orcas Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2115
A tervezonk breidung (?) vakolatot mondott a 38-AS FALRA. Ferjem meg nikecelezni akar. A vakolas dijja sincs benne a korabban irott araknak.
Hja, es anyagigazgatasi dijat is akar a tervezo. 230 e Ft.
Se ablak, se vakolas aztan 15.4 milla (afasan)!
Mi abszolut kutyaütők vagyunk e temaban.
Előzmény: Axióma (2114)
Axióma Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2114
A hoszig-ben nem is en irkaltam, pont azert irtam hogy ott nezd meg, mert en nem vagyok csak egy laikus. De persze ha meggondoltad es azt akarsz akkor semmi gond, en csak felvetettem hogy biztos vagy-e benne.
Előzmény: orcas (2113)
orcas Creative Commons License 2006.07.09 0 0 2113
Nekunk 38-ast terveztek be. A kornyeken az egyik komuves is 38-ast epitett be a sajat hazan. Nem talaltam a hozzaszolasod.
Előzmény: Axióma (2111)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!