Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470830

Nem is egeszen ertem ezt a kalamajkat, ugyanezen 1-es vonalon paros vonat Szarligeten, paratlan Szaron es Alsogallan is meg tud ugy allni napi40-szer, hogy a vonat vege pont az aluljaroknal/feluljaronal van. Megallas helyet jelzo tablacska es az elleniranyban kirakott a megallas helyetol tavolsagot jelzo tablacskak hianya ellenere is. A tablacskak meg precizen szabalyozzak a megallas helyet, szamomra inkabb csak az kerdes, hogy miert nincs mindenhol, illetve, ha hianyoznak, akkor amugy hol kellene megallni. 

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (470825)
r1232 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470829

Ferihegyről van szó.

Előzmény: benbe (470827)
-Smiley- Creative Commons License 2021.12.13 -2 0 470828

Olvasom, hogy több volánbusz járat érinti majd Gyöngyös vasútállomást.

Gondolkodtam, hogy mi a logika benne, hisz a vonat lassabb, átszállásos.

 

A 80a-ra pl beférne valahogy olyan vonat hogy óránként Gyöngyöst is be lehessen kapcsolni Budapestről? Vagy mi az oka, hogy Gyöngyös felé minden évben ez az átszállósdi megoldás marad? 

benbe Creative Commons License 2021.12.13 -2 0 470827

A másik végi táblát, pont azért, mert erős utasszivatás, már jó ideje kivették. Ennek ellenére van olyan vezér, aki még vontat a Thököly fölötti felüljárón (biztos élvezi, ahogy dübörög a Csörgő) és csak a Peron büfénél kezd fékezni. Aztán lehet futni utána akár a lefagyott peronon is.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (470824)
benbe Creative Commons License 2021.12.13 -1 3 470826

A megállóban már senki nem lakik, mivel lebontották. De elég sokan mennek oda busszal is, vagy dolgoznak ott, például a Hungarocontrolnál. Nekik Ferihegy nagy szívás lenne.

Előzmény: 1047 005-2 (470808)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 470825

Figyelembe véve, hogy a térvilágítás oszlopai 25 méterenként vannak, nem hiszem, hogy ez egy megugorhatatlan feladat, Biatorbágyon elég konzekvensen jó helyen állnak meg a vonatokkal, függetlenül a vonatok hosszától (1 Flirt, 2 Flirt, 4v5 kocsis IC szerelvény.).

Előzmény: segélyvonókészülék (470817)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 470824

Amennyiben a lentebb említett távolság jelzők nincsenek kitűzve, minden vonatnak úgy kell megállnia, hogy a vonat eleje az Á betűnél legyen, függetlenül a vonat hosszától. Ha még érvényes a 2019 októberi utcakép, akkor Zugló felé a feljárónál, ellenkező irányban a peron másik végén van a tábla.

Előzmény: -Smiley- (470822)
r1232 Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 470823

Nem tévesztette össze! A képen a Megállás helye jelzőhöz tartozó távolságjelző táblák láthatók.

Amiről te beszélsz az fehér háromszög alapon fekete számok, de "a tolatási határ hasznos hosszát", bármi is legyen az, nem jelöli, csak a kihúzó vágány végéig (ütközőbakig, földkúpig) hátralevő távolságot.

Előzmény: kihúzóvágány (470820)
-Smiley- Creative Commons License 2021.12.13 -2 2 470822

Mikor Gyálon laktam, megkérdeztem a Polgármester úrat, hogy ugyanmár miért nem létesül egy peron Gyálon a városközpontba (Spar/Polgármesteri Hivatal közelében), ezáltal jelentős utasforgalma is lehetne a vonalnak, számos embernek könnyebb lenne az élete.

 

Úgy tájékoztatott a Polgármester hogy a MÁV-val egyeztetett már erről, valami szabályozás tiltja, hogy 1 km-re a meglévő állomástól újabb megállóhely épüljön, így a teleülés két szélén van az állomás. 

 

Felettébb érdekes, hisz a 80A vonalon Rákosborzasztón egymást érik a megállók, ott nincs ilyen szabályozás? Mi tiltja hogy legyen több állomás egy azon településen 1 km-re a meglévőtől? 

 

 

Más:  Még mindig nem tudom, hogy Ferihegyen hol kell megálljon a vonat? A felüljáró végétől kb 10 méterre vagy fenn a fenébe az utasvárón is túl?   Van erre valami szabály? 

Előzmény: 1047 005-2 (470798)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470821

Pl Győr Gyárvárosnál is meg tudják csinálni, az 1 egység Flirt is az aluljárónál szokott a végével megállni, meg a 6 kocsi-2 Taurusos 9309 is... 

Előzmény: kihúzóvágány (470820)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470820

Összetéveszted a kihúzóvágány és a "tolatási határ" hasznos hosszát jelző (150-100-50m) jelző táblát a 6-8-10 kocsis vonat megállási helyét jelző táblával, a "Á" jelzés kiegészítő táblával.

A MÁV-HÉV sikeresen használja.

Nagy szükség lenne rá, például Zugló, Kőbánya-alsó megállóhelyeken (a balesetveszély elkerülése miatt is).

Előzmény: nazareth (470816)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.12.13 -2 0 470819

Mégis láthatóan igény van rá. 

Előzmény: 1047 005-2 (470815)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.12.13 -1 2 470818

És már nem V43 van ami 60-ig se gyorsul fel egy 1 km-es szakaszon.... 

Előzmény: _nyunyuka (470813)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 470817

Az a baj vele, hogy túlszabályozták.

Az utasítás szerint pl. 70 méteres tábla nincs.

Pedig lehetne, hisz a flört kb. 70 méter, és van belőlük néhány.

Másrészt elvileg csak egy irányban használható, ha emlékeim nem csalnak.

Előzmény: nazareth (470816)
nazareth Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470816

Tisztán Flirt üzemű vonalakon is lehetne ilyen, 

Minden vonatnál lehetne ilyen, nyilván nem egységben, hanem méterben, mert a mozdonyvezetőnek azért szokott fogalma lenni arról, hogy milyen hosszú a vonat. És lám, valakik ki is találták, 13 éve be is vezették. Itt pl. a porrogszentkirályi távolságjelzők láthatóak (Arnold Balázs fotója):)

Előzmény: gabor144 (470812)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470815

Majdnem annyira,mint Ferihegy,csak ott lehet őrzött,legális,itt meg balkáni.

Előzmény: _nyunyuka (470811)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2021.12.13 -2 0 470814

Benne van az is, csak tovább kell olvasni az utasítást. A következő oldalon a távolságjelző (5.7.4) pont ezt a célt szolgálja, ha kiteszik.

Előzmény: gabor144 (470812)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.12.13 -3 0 470813

Miért ne? A 2-est is telirakták új megállókkal. 

Előzmény: gabor144 (470803)
gabor144 Creative Commons License 2021.12.13 -2 1 470812

Gondoltam, hogy valaki ezt be fogja írni.

 

A peron gyalogos megközelítési végétől távolodó irányban így önmagában nem megfelelő az optimális megállási pont jelöléséhez, mert a megállás célszerű helye a vonat hosszának függvénye. A hévnél ezt már megoldották. A kisegységnek az Á3 táblánál, a nagyegységnek az "alap" Á táblánál kell megállnia:  https://goo.gl/maps/WRC2Yk3Dun5cjLPZ8,  https://goo.gl/maps/QSYf9Rjps5A1idvy8 Tisztán Flirt üzemű vonalakon is lehetne ilyen, vagy bármi hasonló, ami támpontot ad a vezérnek arra, hogy úgy álljon meg, hogy a vonat vége pont a peron végénél legyen. És persze mozdonyos vonatokhoz is kellene valami megoldás erre.  

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (470806)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 470811

Ezzel el is ismerted, hogy jó P+R. 

Előzmény: 1047 005-2 (470808)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470810

Ha jól rémlik, ott még valami pontocska is van a jelzőárboc hátoldalán.

Előzmény: _Nyuszi (470805)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470809

Van szabályozva,csak a szabály szerinti jelzések nincsenek kirakva.

Előzmény: gabor144 (470804)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.13 -2 0 470808

Az ott le-föl szálló utasok nagy része nem a megállóban lakik, csupán azért azt használják,mert ott könnyen le tudják rakni a kocsijukat.Arra meg Ferihegynél is van hely,nem is akármilyen.

Előzmény: _nyunyuka (470800)
martinaxe7 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470807
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 470806

F.1.sz. Jelzési Utasítás:

 

Előzmény: gabor144 (470804)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470805

Arra gondolsz, hogy a főjelző nem mindig Szabad állásban áll?

Dunaújváros felől csak akkor tudja szabadra állítani, ha a sorompó le van tekerve.

Paks felől viszont folyamatosan szabad állásban áll.

Előzmény: Chemnitzer (470802)
gabor144 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470804

Persze, ez nyilvánvaló, de ha a peron jóval hosszabb, mint a vonat, akkor nincs szabályozva, hogy hol? 

 

Számomra evidens, hogy ha egy peron csak az egyik végén közelíthető meg gyalog (vagy két irányból, de az egyik irányú utasforgalom nyilvánvalóan domináns), akkor a vonatoknak úgy kell megállniuk, hogy pontosan a peronnak a gyalogos megközelítés felőli végéhez essen a vonat vége, illetve másik irányba menet az eleje. Ha a peron gyalogos megközelítési vége felé megy vonat, akkor a gyakorlatban így is van, de az attól távoldó irányú verzióban már azért nem tuti a dolog, többnyire igen, de időnként látok-hallok-olvasok ellenpéldákat, és amikor így van, akkor is csak nagyjából van így, 1-2 kocsi ráhagyás mindig van. És nem rendszeres utas nem tudhatja pontosan, hogy hol fog megállni a vonat.

 

Szerintem ezen a téren lehetne utaskényelmet javítani precízebb szabályozással és tájékoztatással. 

 

Előzmény: 1047 005-2 (470791)
gabor144 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470803

Magdolnatelep legszéle 1,15 km-re van Szőlősnyaraló megállóhelytől. Ilyen alapon Gyömrő, Monor vagy Nagykáta keleti szélén is lehetne új megálló, hiszen azok bő 1,5 kilométerre vannak a nagyobb állomástól. 

Előzmény: _nyunyuka (470790)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.12.12 -1 0 470802

Legalábbis az Utcakép szerint a jel nem mindig „Szabad“.

Előzmény: Fizolti (470799)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.12.12 -1 0 470801

Pont ezért kéne Magdolnatelep is. 

Előzmény: benbe (470797)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!