Abból itélve, hogy egy darab busz a pótlás, gondolom pótol napi 4-5 Bz-s vonatot 5-10-20 utassal. Ráadásul csak hétvégéken. Azért az nemakkora mutatvány, ennyit simán bírnia kell egy 250-essel (némi pótalkatrész,szerszám meg elfér alul a csomagtérben).
Az árvízi Győr-Tatabánya pótláson is dolgozott egy 250-es (HMJ-525), és az tényleg erőltetett menet volt, néha tényleg púposra kitömve.
Sikerült vennem egy Ikarus babakocsit, viszonylag jó állapotban.Sajnos hiányzik róla egy kb 6-8 cm hosszúságú Ikarus felirat az elejéről! Szerintetek létezett-e a buszok valamelyikén ilyen felirat? Vagy honnét pótolható? Köszönöm a sgítségeteket!
Hát Szeged az "újjászületés városa" sok olyan busz is megfordul itt amik már rég bontóban lennének. Gondolok itt a két sárga ex Volán Buszos Ik-260-ra, vagy a Média (volt) parkólójában az Ik-211-re stb.
Az könnyen lehet, de tudtommal Felsődobszára nem jár be (itt dolgozik párom édesanyja). Ők csak kiránduláskor használják a buszt. Amikor én fotóztam, akkor is Miskolcra mentek vele, színházba.
Az abaújkéri Wesley busza sokat megy, naponta hozza-viszi a környék iskolásait, 15 körüli települést felfűzve. Közel van a 200-hoz a napi km-teljesítménye.
Az abaújkéri Wesley János Intézményé a busz, amit én fotóztam Hernádkércsen és Kiskinizsen (ami a phototranson is fent van.) Párom édesanyja abban az iskolában tanít, amit a Wesley átvett, így a buszt kirándulásokra szokták használni. Nagyon ramaty állapotban van amúgy...
Azon a bizonyos lengyel lapon már egy abaújkéri céget írnak tulajként, és a képen sincs már rajta a Szaki Tours felirat. De hogy az, amit egy hete láttam, nem azonos azzal a busszal, az hóttzicher.
Még valami: miféle gép járkál FKL-790-es rendszámmal jelenleg Borsodban? Gondolom, nem az eredeti, mert teljesen máshogy néz ki, valamint van a szélvédőn egy uniós rendszámhoz tartozó matrica is.
A 284-es is komoly technológiai kihívás volt anno. Becsuklásgátló stb... nem hogy 30 évvel azt megelőzően. Jópofák ezek a "fotóboltos" termékek de mint valami ragály, állandóan kísértenek. Nekem csak az a visszatérő kérdésem, hogy egy korai gyártású(1955-59) 55-öst vagy 66-ost érdemben restaurálnak-e már valahol?
Én úgy tudom, hogy azért. Költeni kellett volna rá, mert a felújítás nem tegnap volt, de a tulajnak nem volt kerete rá. Gondolom azt meg nem akarta végignézni ahogy a kezei között pusztul le a busz.
Ha viszonylag kiterjedt a kapcsolatrendszere, akkor vesz egy roncsot és felújítja azt és olcsóbbra kijön, mint ezt megvenni és felújítani. Merthogy arra szorul ez is, azért lett eladva Szegedről.
És annyira nagyon nem ritka. Bár nem tudom, hány darab lehet belőle, mármint az 55-ös típusból felújítva, de én 30-50 közé saccolnám. Egy 180-556-557 na az, az ritka! A 303, 555 stb megint nagyon ritka. Ez nem annyira.
Igen igazatok van és ami a legjobb az egészben, hogy nem is kell módosítani egy dízeleshez képest a vázat. Eleve duo váz a hátulja, és maximum apró változást kell csinálni a beltérben/motortérben a dízelhez képest. :)
Ez az Ikarus ha befut, akkor lesz jövője minden modellnek amiket elterveznek majd egyszer. Csak a tendereket úgy kéne ki írni hogy lehessen is indulni. Annak is meg volt szerintem az oka, hogy most nem indultak az új troli pályázaton a BKV/BKK ki íráson.
Az nagyon szuper lenne. Az eddigi design elég...hogy is mondjam...gyenge. De ennek a belseje is és a külseje is csúcs. Nagyon tetszik nekem. A műszerfal a belső üveg elemeken az IKARUS feliratok. Kívül a fényszóró elrendezés. Látszik, hogy ez komoly verítékes munkával lett megtervezve. Ez egy komolyabb európai buszgyártónak feladhatja a leckét ...végre... tudunk "mi" ilyet is.
Nem azért a két forintért de...én az új IKARUS-ARC buszokat is ilyen kasztnival gyártanám...sokkal eladhatóbbak lennének nem? Csúcs ez a design kívül belül 5csillagos.
Hm, első pillantásra azt hittem, a lengyelek busza, kisablakosra "átpingálva", de aztán a kinagyított képet nézve láttam, hogy tényleg egy korai szállítású lengyel gép...
Segítséget szeretnék kérni! Szeretnék egy modellel glamour-jellegű fotókat készíteni egy Ikarus buszon. Ideális volna valamilyen 200-as sorozatú példány. Nem kell, hogy szép legyen, sőt, a roncs kifejezetten jobb volna, a lényeg, hogy padló legyen az utastérben, és meglegyen az egyik függőleges kapaszkodó.
Tudtok ajánlani nekem olyan telepet, ahová néhány jó szóért, egy-két órára be tudnék jutni egy pár fős stábbal?
990Ft ha szórólapról rendeled (amiket az újságokban találsz), de a személyes megkereséses levélben (amit a postacímedre küldenek) 690-ért rendelheted meg.
Szerintem a retroautós fórumon tudsz szerezni 311-et, ott nem Vaterás árakon dolgoznak a topiktársak.
az első 990 Ft - de, ez részletkérdés......szerencsés vagy, hogy a 311-et is megkaptad, most hívtam telefonon a céget, a "hír", hogy a továbbiakban nem gyártják már, érdeklődés-megrendelés hiányában......szóval lemaradtam/tunk/ róla...........a farosból még van, azt lehet rendelni - az meg már nekem megvan.........
Sziasztok! Egy régebbi 260-asból való kevesset futott D10 előtti szívómotort ( 200e alatt van benne), van reális esély eladni? Fájna a szívem érte, ha a méh telepen kötne ki, de nem tudom manapság mennyire van kereslet az ilyesmikre. Esetleg egy Voith váltót (régen is ezzel futott) tudok keríteni hozzá, de ebben már jóval több megtett kilóméter lakozik. Ha van esély megválni tőlük (beépítésre kész állapotban), akkor nagyjából mennyit érhetnek? Válaszotokat előre is köszönöm!
Köszi,és nem folynék bele a továbbiakban.A díszlécek közül jó pár lemaradt,ami a roncson még rajt volt.(Nem voltam a találkozón,de egy Barátom küldött képeket a gépről.)
Igen, kaptam 311-est. Igaz, rögtön megrendeltem a buszt, ahogy megkaptam a szórólapot. A tollat pedig most is használom, de az "aranyozás" már lekopott róla.;o)
Nekem úgy tűnik, hogy nem maradt le a profifotós. :-)))
Egyébként szép a kicsike, gratula a gazdájának. Remélem hamarosan lekerül az az ocsmány Ikarus felirat, a hab a tortán már csak az eredeti gyári színek visszfestése lenne:
Ezen a két Ikarus 66-oson kívül még hány darab található az országban, roncs állapotban? Én kéttőt sejtek, az ex. Kaposos 66-os, illetve Nullásé - Feltéve, ha ez utóbbiból van még valami...
Némi műanyagtól eltekintve 200-as a Classic is.... (meg kicsi modernizálás amiket viszont beépítettek a sima 200-asokba is lásd Kisalföld Volán HNF-498, IAA-k...)
Köszönöm a tippet, bejött, Kecskeméten sikerült egy kis nosztalgiautazást tennem egy 266-ossal. Bár esett az eső ez mit sem számított. A BPF-090-nel volt szerencsém majd egy órán keresztül utazni, és ezúton is szeretnék köszönetet mondani még egyszer a gépkocsivezetőnek, aki nagyon segítőkész és rendes volt. Természetesen gyüjtöttem az adatokat, hiányzó részletek is meglettek és sok helyre leültem a buszon, mindenhonnét kipróbáltam újra, mint annak idején iskolás koromban. Szuper volt.
Az "utolsó" meghatározásánál azért vannak viták, mert - szerintem - a Tádzsikisztánnak (Dusanbe) gyártott 3 db Ikarus-280-as az utolsó újonnan gyártott Ikarus, de..............
De.
De való igaz, hogy ezek az "utolsónak gyártott" kocsik ELŐTT , a Gemenc és más Volánok számára gyártott (256 ?? vagy C56??) kocsik közül párat - minőségi kifogások miatt - nem sikerült első körben átadni a megrendelőknek és bár előbb készültek mint a Dusanbei három 280-as, mégis utóbb adták át őket.
Tényleg csak szűk kör tudta hogy készül. (Kolléga az illető de én is sem tudtam róla rögtön) Igazából engem is meglepett mert nagyon bizonytalan volt a jövetel, mivel első km-ek voltak és tartottak tőle hogy előjöhet valami. ( félelmük nem volt alaptalan ugyanis kuplung gondjuk adódott ahogy kimozdultak a parkból délután) Van még munka a busszal, de ezt mondták is hogy emiatt nem terveztek jönni. Mindenesetre nagyon szép lesz.
persze érteni nem igen értem miért, a napokban kaptam "ajánlatot", hogy vegyek tűzoltó autókat - Prága V3S, IFA W50,Csepel D-352,Dennis F12, Magirus-Deutz Mercur.......
Nem egészen így fogalmaztak hogy nem lesz folytatás, hanem hogy komoly előkészítői munka előzi meg, és köszönik ameddig a sorozat nem jelenik meg, addig egy toll a fájdalomdíj! :)
Egészen pontosan a régi, szűkebb ívű kanyarral épített felüljáróról, amelynek utolsó maradványát valamikor a 2000-es évek legeljén bontották el (ha jól emlékszem).
Nekem valahonnan az rémlik, hogy az Engels térről Ferihegyre anno pótos Ik630 járt, de lehet, hogy tévedek......?
----------------
Igen.
Tévedsz.
Ferihegyre NEM az Engels térről jártak a buszok hanem a Dorottya utca 2.szám elől.
1949-1959 között a MALÉV ( Maszovlet) saját buszai jártak a belvárosból Ferihegyre.
- Ikarus A19*
- MÁVAG Tr5,
- Ikarus 30,
- Ikarus 55,
1959-től a FAÜ (BKV) járt ugyanonnal 193 magy 93gy jelzéssel Ferihegy 1-re kb. (,,) 1975-ig
- Ikarus 60,**
- Ikarus 630 (kék színben) 1963-tól.***
Kb. 1975-től Volánbusz járt a Dorottya utcából Ferihegyre
- Ikarus-55,
- Ikarus-250,
- Ikarus-Steyer
buszokkal kb. 1980-ig.
Kb. 1980-ban került át a Dorottya utcai végállomás az Engels térre ahonnan már a Volánbusz által felújított és átépített (ikarus-260-as) speciálisan reptéri buszok jártak Ferihegyre.
* = 2 db készült belőle pont a Ferihegyi forgalomra,
** = Ebből esett le egy db a KÖKI felüljáróról sok halált okozva.
*** = A BKV sok száz Ik-620 mellett üzemeltetett pár db Ik-630-t is, ezek közül 4-5 járt Ferihegyre.
Valaki nem tud választ a kérdésemre? Látom a neten, hogy sokféle lakk meg módszer van (simán lefújás, előtte csiszolás meg alapozás...stb), de nem tudom, melyiket lehet ilyen esetben használni.
szó sincs rászervezésről. ez a hétvége szeptember 3.dik hétvégéje. sajnáljuk mi is hogy meg oszlik a csapat. a külföldi vendégek miatt van ez az időpont.
Nekem rémlik valami a kerületi újságból, hogy a mátyásföldi Ikarus-nap minden szeptember 2. szombatján kerül megrendezésre. De egyébként sem feltételeznék rászervezést.
"Különjárat indul Debrecenből 2013. szeptember 14-én Polgárra, a VI. Ikarus-találkozóra. Az autóbusz egy Ikarus 256-os lesz, amit a Komáromi és társa Kft. biztosít.Indulás reggel 7:30-kor Debrecenből, a Segner térről. Útvonalterv egyelőre nincs, a járat megpróbál egyfajta gyűjtőjáratként funkcionálni, ezáltal megpróbál felszállási lehetőséget biztosítani akár Balmazújvárosban, Hajdúböszörményben, Hajdúhadházon, vagy Hajdúnánáson, ha igény van rá. Az utazás ára debreceni indulással 1500 HUF/fő, amely tartalmazza az oda- és visszautazás költségeit, de nem tartalmazza a belépőjegy árát. Máshonnan csatlakozóknak ennél olcsóbb.
Jelentkezni és érdeklődni lehet a balintka006@gmail.com e-mail címen, vagy a 06-20/919-8906-os telószámon! "
Hallani már mindent, sőt, az ellenkezőjét is. Kérném, hogy aki illetékes, tegyen igazságot. Lesz-e buszfelvonulás szombaton, azaz 14-én Tiszaújvárosban? S ha lesz, akkor nagyjából mikor és mily útvonalon.
Ha nagyon "autentikus"-t akarnak játszani akkor FAÜ vagy BKV matrica helyett PKV matricát tesznek rá s már jó is.
Sehol sincs előírva, hogy az ilyen színezésű busz csak budapesti matricás lehet.
Pótkocsival tudtommal csak Pécsen közlekedett de kék-ezüst 620-as járt Komlón is, Dunaújvárosban is, Miskolcon sok, Debesecenbeln csak pár db, Szegeden talán 1-2 db, Kiskunfélegyházán 1 db, stb.
IkarusInfo: P-02662 rendszámmal rótta próbaköreit 15 óra körül, Mátyásföldön, Veres Péter úton a Lantás Ikarus 620. Nagyon szép és nagyon retro ezáltal nagyon jó feelingje van az egésznek.
Figyelj! Menj el vmi munkára. Vagy csak menj el vki hozzátartozódhoz dolgozni. Én pl. a nagypapámhoz mentem annó. Többször dolgoztam, kértem még mástól kölcsön egy kis pénzt, végül összejött egy nem is alsókategóriás gépre. Sőt, olyan helyzetbe kerültem, h egy év után egy másikat kellett vennem, így én kénytelen voltam kétszer is előteremteni rá az összeget. Hidd el, nem rosszból mondom: bánni fogod pár év múlva, amikor már leselejtezik a fél buszállományt, h nem fotóztál annó normális géppel. Ennél még egy filmessel is jobb volna, jobb híján én tuti azzal csinálnám ma.
Nem tudjuk ráerőltetni, hogy vegyen egy új gépet. Csak akkor fogja ezt abbahagyni, ha magától rájön.
Ami az eddigi évekből következtetve nemigen fog bekövetkezni. Vagy azért, mert nem fogja fel a dolgot, vagy azért, mert egy óriási troll, aki ezen élvezkedik.
Két módszer van ellene: az egyik után úgyis visszaszivárog más nicken, a másikért meg lecsukják az embert.
Ja tudom, am ez eddig használt telóm beszart (ami még elfogadható képet is tud csinálni) most egy még rosszabb alap fos van sajna és így jártam Szegeden. :(
Minden veterán jármüvel érkrző tulajdonos kap kaját, gázolajpézt.emlékplaketet,emléklapot.. A veterán jármüvel érkezőknek regiszrációs dij nincs. Mivel nincs lóvém rendezvényt szponzorálni és nincs segitség. igy ön erőből igy tudom megoldani.
Én meg sem próbálkoztam már vele, az elmúlt évek bukásai után, a kolléga aki mondta, hogy megpróbálja, minden sofőrtől azt a választ kapta, hogy ha nyáron lenne, talán.
Ja meg a Volán napunkkal is egybe esik, ez a másik ok ami miatt felejtős.
Valóban 006-os szám volt az első ajtó felett még kék-fehér korában. Akkor csak ezt a 260-as kocsit csinálták Miskolcon 2006-ban. Láttam lemezek nélkül, a hármas ajtó beépítve, a lépcső megvolt benne, narancssárga volt.
Azt olvastam hogy a 31-gyes oldalvizpumpás kisfuratos 413-mas motoral , szegecses Csepel kerekel, olajos-levegös kombinált fékel volt.Ijen potkeréktartot sem látam egy képen se.
Laci, ne haragudj, de ez a Barkas lámpa dolog már szőrszálhasogatásnak tűnik.Nem OT-s a kocsi, és anno a járműveket mindenféle, épp kéznél levő szirszarral tuningolták...Pl az off Rába 831-es Wartburg fényszórói helyett Moszkvics, meg Latvia, meg Avia fényszórók kerültek sokszor a lökhárítóba. Attól az a jármű még Rába 831.On.
Na ennek örülök, hogy Szegeden laksz. Bár ha privátban leszögezted volna nekem ezt akkor nem szólok bele így a témában. Én kérek alázatos elnézést tőled. De csak jobb tudni a dolgokat így pontosan most már! :)
Igen lehetséges a feltevésed miszerint a jó MAGYAR vas gyorsabban indul be. Az új technikák körülményesek, már láttam olyat is itt Szegeden, hogy a Mercedes Connectonak le esett a fordulat száma és vissza váltott, pedig határérték fölött volt a váltási zónának. Na meg rövidek az áttételek bennük, az Ikarus meg adja a frontot és halad, ha jól van beállítva.
Ma a reggeli nagy dugóban volt szerencsém megcsodálni az egyik 280-as elején az emblémát: "208"... A szerelők ennyire nem törődnek a dologgal, vagy csak kimerültségükben, fáradtság miatt sikerül így? Persze ennél nagyobb gondja senkinek ne legyen mint ez, főleg hogy a világon kb. senkit nem zavar, na de azért elég érdekes így...
Illetve az lehetséges, hogy az Ikarus buszok "gyorsabban" mennek a 7E vonalán, mint a Mercedes és a Volvo buszok? Valahogy gyorsabbnak érzem a megérkezésem a buszainkkal, mint a másik kettővel. Lehet, hogy csak bebeszélem magamnak, de esélyesnek látom hogy "jobban" gyorsítsanak és lassítsanak, mint a modernebbek.
meg mielott folytatnad ezt a kisse kioktato stilust, , szeretnem leszogezni,hogy cirka harmadik napja lakom szegeden, ig nem tudok pontosa meg mindent. persze, makoshazi korut ott mar, igazad van, de en ezt nem tudtam.
off vege
a 211esrol persze ha barki barmit tud, szivesen veszem...
Esély van rá, hogy Kecskeméten összefutsz egy 266-ossal. Pénteken 100%, mivel még fordásak is vannak, de hétvégén sem kizárt valamelyik tartalék. Úgy általában 200-as szinte mindig van kint 1-2.
Helyesbítek Makkosházi krt volt Média Mark parkolójában nem? Ott valóban áll egy kifakult fényezésű 211-es Ikarus. Az Europa Park az nem ott van hanem a Vértó mellett. Pár méterrel arrébb.
talan volt szo rola, de inkabb rakerdezek. szegeden az europa parkhoz kozeli penny parkolojaban all egy kifakult fenyezesu piros-feher 211-es, rendszam nelkul.
Közben sikerült képet is készíteni róla + jobban megnézni, most már biztos, hogy három ajtós volt eredetileg. A 20-as számot továbbra sem tudom, miből következik...
Mivel épp kecskeméten leszek sajnos, mikor a polgári busztalálkozó lesz, a következőket szeretném kérni attól, aki megy centivel és fényképezővel: ha jól tudom a következő méretek bármely 200-as sorozatú buszon egységesek.
- szeretném tudni a 200-as sorozat tetőhangszóró doboz méreteit.
- szeretném tudni az első szélvédő mögött lógó világító viszonylattábla tartó méreteit.
- szeretném tudni a lehúzható napellenző méreteit
a fotózás célpontja pedig egy 266-os lenne, bízom benne nem fog hiányozni:
- hátsó ablakpárkány és a sarokoszlopok az 5-ös ülés mögött
- első ajtó és a szélvédő, tető egy része - például a sofőr mögötti helyről fotózva leülve a bal oldalon.
- első léghengerdoboz (a rövidebbik)
- becsukott első ajtó belülről fotózva
- az első szélvédő mögött a világító viszonylat tábla tartó belülről fotózva.
Természetesen a 266-osról jöhet mindenféle más belső és külső fotó is.
Igen, úgy tudom, átépítették kétajtóssá (néha megesik az ilyen). Az illetékes topiktárs hátha emlékszik esetleg, hogy vastagabb volt-e az utolsó ablakköz vagy sem.
Gondolom valaki a tökére lépett végre a filmbusznak, mert hirtelen lettek új rendszámaik a buszoknak. Tegnap pl. az egyik fekete 260-as MJA-485 rendszámmal jelent meg a Városligetnél. (A másik kettő P-s, ill. AKD-510, amit valamikor orosz rendőrbuszként is alkalmazhattak a díszletesek egy röpke forgatás erejéig.)
CLH-685 háziszáma 214 azt hiszem 1980 as évjáratu és 2004 ben selejtezett és balatonfőkajáron van de az obis reklám még mindig nem rohadt le az oldaláról
Jól érted, egy napon van a kettő. Valóban nem szerencsés, de a háttérben zajló egyeztetések, szervezések, fáradozások közepette már az is öröm, h a polgári dolog nem
probléma nélkül le tud zajlani. Előre is köszönet azon főszervezőknek, akik időt, energiát nem kímélve hozták össze a dolgokat!
Én ennyire nem vagyok profi:D De amiket irtatok jobban megnézve tényleg nem az (ennek örülök, és remélem olyan szép mint amilyen volt:) ) Sajnáltam volna ha ide jut.
Dehogy, nézd meg jobban a két képet az alany fekete lökhárítós és valami másik logója van az 1 ajtó mellett. De mindenesetre ha indítható állapotos és nincs nagy gáz a vázzal, akkor könnyen helyre pofozható.
Lehet,de nekem is van olyan volános képem,(igaz teherautós,de műhelyes)ha feltenném akkor max azok emlékeznének rá akik sajna már nem élnek.És a 18-asnál sem csak egy kirendeltség volt.:))
Szőcze Dániel Ikarus 256 EZZ-574 2013. szeptember 14. Reggel 6 órakor van az indulás Kelenföldről onnan a Lágymányosi híd-Hungária körút-Mexikói út útvonalon megyünk. Indulás: Kelenföld reggel 6 óra, Mexikói olyan 7 óra, és onnan Polgár. 4000 Ft, ami csak a busz, és előre kérem. Jelentkezni lehet a Dániel Szőcze <szoczedaniel@gmail.com> címen
amit én tudok javasolni: Troli nyílt napra ha el tudsz jönni, keress fel egy elektromos műhelyes kollégát és ha szerencséd van megmutatja a kábelek bekötési rendjét.
A régebbi Ikarusokban (200-as típuscsalád) használatos Villtesz márkájú kombinált irányjelzőkhöz létezik bármiféle leírás vagy információ arról, hogy a hozzá tartozó 9 kábel közül melyik melyik "kapcsolóhoz" ("álláshoz") tartozik?
Neoplan gyártotta, de az Ikarus 180 adta az ihletet számukra.
-----------------
Nem volt nehéz.
A Neoplánnál nem Bartha Ernővel kezdődött az "ikarus" korszak, bár kétségtelen, hogy Ernő vitte a legmagasabbra a Mátyásföldről/Fehérvárról oda elszármazottak közül.
Az Ik-550 és a Neoplán 200-as sorozaz hasonlósága nem a véletlen műve.
Aki itt iskolázott az tudását is vitte magával.
A '60-as évek Ikarus mérnökei közül nem egy került a Neoplánhoz még jóval B.Ernő előtt.
Én se láttam régóta, de a sofőr győzködött, hogy mindennapos látvány, ma is... Én onnan ingázok, nem ez a tapasztalatom, én is régen láttam ott utoljára Ikarust.
Met az persze fel sem merülhet, hogy Ikarus 180, csak Neoplan elemekkel átalakítva.
Láttunk már meredekebb átépítést is, igaz, jóval keletebbre.
Meggyőzésképpen kiemelném azért az alábbiakat:
- a hátfal, homlokfal felső része, ablakkiosztás, különös tekintettel az utolsó és utolsó előtti ablakok közti vastagabb elemre) elég jól láthatóan őrzi eredeti alakját, amit nem hinném, hogy így terveztek volna meg egy ragasztott üvegezésű, távolsági csuklós járműnél - a hátsó ülések is kissé mesterkélt módon állnak a helyükön, továbbá a homlokfal és a hátsó ajtó elég bizarr - habár nem tartom teljesen valószínűtlennek nyugatnémet buszok használtan való keletnémet behozatalát is, ez mégsem tűnik létező típusnak
Ezek tekintetében inkább az egyesítés után egy-két évvel való átépítésre szavaznék.
Mellesleg itt is van szó a gépről, én sajnos nem tudok németül, a netes fordítás pedig elég gyatra, szóval megkérnék rá valakit, hogy foglalja össze nekem, mit írnak erről a gépről itt: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?5,6361052
Szerintem ezt ne boncolgassuk nyilvánosan, ha nem akarjuk, hogy egy szép napon a busz egyes részei platós teherautószerűségeken és piros zsigulikon guruljanak tova valamelyik megyei MÉH felé. Ha be lehet fotózni csak úgy a kerítésen, akkor nem hinném, hogy halálra őriznék.
Inkább doku jellegű mivel kolléga fordítva állt be hogy ne süttesse a műszerfalat mivel csak reggel dolgozott. itt már állt pár órát azért a pót billenése. Majd a napokban lesz egy forgalomban lévő kép is normális fényekkel.
Függöny még megy bele. Annyira friss hogy még pár méterre a busztól is festékszag volt.
Nagyon szerencsésnek tartom magam, amiért én is a barátomnak tudhatom a Mestert! Különben nem váltotta volna valóra egy sokéves álmomat és készítette volna el nekem a kedvenc buszom - DUD-998 - H0-ás modelljét. Ezúton is nagyon köszönöm neki!
Őróla írtam korábban. Tatán áll egy motorfelújító üzem udvarán. Néhanapján sikerül megcsodálni.
(Elnézést kérek, ha a tulajdonost bármilyen módon is megsértettem, hogy lefotóztam!! Minden nap elmegyek mellette, ha nincs nyitva a kapu akkor is bekukucskálok, ott áll-e még.Öröm látni...)
Az utolsó kép, az az i-re a pont: Világító tolatólámpák, kidörmögő füst, és a koszos, olajsaras hatású felnik, kis kosz az oldallemezen, gázolajfolyás a tanknál.
A modellek "sterilitását" végre megszegő megoldás!!!
Szívesen, bár amit írtam, csak egy tipp volt, hogy mi lehet igazából a szám. A másik technikailag korrekt szám, de a széria miatt alabpól kiesik. És sajnos ez sem lehet a buszé, mert ahogy a topiktárs írta és ami az én figyelmem is elkerülte aznap, a gép 1989-es.
Köszönöm szépen. A második számsor biztosan ez 260.43 1001 85 - elég kopott volt. És az elsőről semmi info? Ott is lehet egy-két elírás. És köszönettel ismételten. Hunor
A MUZEÁLIS JELLEGÜ JÁRMŰ VIZSGÁLATEREDMÉNYE" és MUZEÁLIS JELLEGŰ JÁRMŰ IGAZOLVÁNY"- ba a jármű gyártási éve alapján az alábbi kategória osztályok egyikét kell beírni:
(A)antik 1905. év előtt gyártott jármű,
(B)veterán 1905. évben és azt követően 1919. év előtt gyártott jármű,
(C)klasszikus I. 1919. évben és azt követően 1931. év előtt gyártott jármű,
(D)klasszikus II. 1931. évben és azt követően 1946. év előtt gyártott jármű,
(E)nosztalgia I. 1946. évben és azt követően 1961. év előtt gyártott jármű,
(F)nosztalgia II. 1961. évben és azt követően 1971. év előtt gyártott jármű,
(G)nosztalgia III. 1971. évben és azt követően, de legalább 30 naptári évvel a minősítés éve előtt gyártott jármű.
Persze, mert egy 4-5 évtizedes jráművön nem tart ám hónapkig rendbe rakni a szétrohadt vázat, csak fel kell polírozni... Ha nagyon precízek akarunk lenni, azt hiszem valahol le van írva, hogy veteránjárműnek minősül az a jármű, ami elmúlt negyven éves, és van veterán vizsgája (ha jól emlékszem). Hozzáteszem, a motort "kerepelésre" bírni sem 5 perces munka, úgyhogy látszik, hogy te még életedben nem láttál felújítás alatt álló buszt.
A jó öreg 933... erre egyik számsort se lehet ráhúzni.
Egyébként 1989-es gyártású 260.43, és egy tipikus kelet-európai pályaívet futott be. Eredetileg a Neisseverkehrnél dolgozott, Forstban.
1997 nyarán került vissza Magyarországra, a Körös Volánhoz. A nagykamarási sofőrök hajtották különböző dél-békési vonalakon, eleinte még sárgán, (és német matricákkal).
2000-ben átélt egy főjavítást, ekkor lett a ma is látható világosbarna, + kapott egy D10-es motort.
2006-ban feleslegessé vált, de a nagyszalontai vállalkozó látott még benne fantáziát, így megkezdhette 3. életét, a 3. országban.
Egy megviselt Munkácsy vagy Csontváry föstmény helyrállítása az restaurálás,de egy 4 vagy 5 évtizedes járművön kicserélni tizen méter harmatát, pár tábla síklemezt, felpolírozni az aludíszléceket, egy előkamrás Csepzont kerepelésre bírni ,összetúrni a szürke vagy fehér számlapos, krómkeretes műszereket, az csak felújítás , vagy esetleg retusálás.
Ha nagyon precízek akarunk lenni, a veterán autók az I. Vh előtt készültek, a többi old timer, klasszikus ill. youngtimer.Szóval nem kell kell annyira (túl)misztifikálni a témát.
Inkább arról beszéljetek, hogy ki volt az a balf*sz, aki a GJSZ udvarán szétvágatta azokat a "roncsokat". Még mindig nincs felelősségre vonva? Egyébként is, néha olyan itt a beszélgetés színvonala...képesek vagytok egymás fejét leharapni, néha az enyémet is (lásd IK 260 befuccsolt fotóstúra). Apropó, azóta se egy levél, se egy telefon, de már nem is érdekel, felőlem oda mennek vele, ahova akarnak.
De egyébként nem értem miért fáj hogy megmenekül egy szintén egy példányban létező reptéri csuklós, ami a maga nemében legalább annyira különleges mint a Rába, viszont ugye 200as alkatrészekből áll (meg gondolom van azért egyedi cucc is benne....), ugyanúgy a történelmünk egy darabkája, egy egykor előremutató fejlesztés emléke.
T-modell ma is futkos nem kevés a világban, bármilyen hihetetlen de így van. Gyártanak hozzá mindent, persze ne gondold hogy a Ford foglalkozik vele.
Rába buszból két éve még úgy tudtuk nem is maradt azon a torzón kívül ami Szentendrén van. Az is csoda hogy előkerült kettő is, de jó eséllyel több nincs. Bárki legyárthat hozzá bármit persze, csak valószínűleg aranyár háromszorosáért, és vagy sikerül neki vagy nem.
Az arcból meg vissza lehet venni kicsit, ahogy nézem a hozzászólásaidat, még egy gumit se cseréltél le.
Ne törődjetek más véleményével. Ha rózsaszínre akarjátok festeni a buszt, mert nektek úgy tetszik, akkor olyan legyen. Okoskodni könnyű, meg fikázni, de az asztalra csak kevesen tesznek le maradandó értéket. Így ahogy van ez a busz maradandó és a kultúrális örökség része! Legyetek rá büszkék és a süket duma egyik fületeken be a másikon ki!
Félig lenyomod a bal pedált, máris kiemelted a kuplungot. Az ablaktörlővel gázt adsz, az indexbajusszal tárcsázol egy kis előgyújtást, majd tövig taposod pedált. Itt az egyes. Majd bal lábad felengeded, ez a kettes. Több fokozat nincs. Az autó, amivel Bill Bojangles Robinson jobb köridőt menne, mint Michael Schumacher. Tovább »
Így igaz.De akkor bizonyára azt is tudod,hogy milyen feltételekkel és mennyiért volt eladó. Meg lehet köpködni,hogy eredeti motor így,eredeti motor úgy.És? Van neki értelme?Rendben van,beletesszük.És utána?Ha a szóban forgó motor most teljesen 100%-os,akkor is bőven több,mint 50 éves.Beleteszem a buszba,gondolok egyet és elmegyek vele kiállításra.És ha útközbe valami megadja magát?Akkor mi van?Mert ugye alkatrész pótlás a nullával egyenlő.Majd az út szélérő hívom a gyárat,és diktálom,hogy mit gyártsanak? Erről ennyit,téma felfüggesztve.
Tiszta szívből gratulálok,fantasztikus munka és álldozatvállalás kellett hozzá,hogy ismét gazdagabb legyen Magyorország egy ilyen fantasztikus veteránbusszal.
Az öregvasakban én is követem a sztoritokat és a videókat,csodás a hangja a gépnek és az még fantasztikusabb,hogy két év alatt elkészült.
Remélem ha nem is ilyen hamar de a nagy gépsárkány is életre kel egyszer.
A 222-es is készülget de sajna kevés a pénz a vázas és a lemezes munkák 98%-a már megvan de azért még adódik feladat bőven rajta.
Bontva a "témát", miskolciként érdekelne a kis Rába busz sorsa. Van még benne annyi anyag, hogy életre kelhessen? Tudom, a motorja is kérdés, az kb. fellelhetetlen, de hátha. Segíteni sajnos nem tudok leírással, képekkel, ami van, szerintem már mind kikerült a netre, elérhető.
Mi saját pénzből csináljuk a buszt,nem támogatásokból.Ezért olyan buszt csinálunk,ami NEKÜNK tetszik. Ha annyira 60-as Ikarust akartok,miért nem csináltok Ti??A lehetőség mindenki számára nyitott...
Ha pedig Ti nem álltok neki,akkor miért várnátok el a másiktól?? Mert annyia sok 31/311/55 van már?...lehet. De kérdeznék valamit: Hány darab IGAZI 31-es van forgalomban kis hazánkban?? Más:Miért reptéri,miért nem 60-as?-Egyik sem egyedibb a másiknál... Egyik idősebb,másik fiatalabb. :D
Na, azt én nem tudhatom. De tényleg elég nagy megterhelés egy csuklós kocsi ferlújítása, kb. másfél-két busznyi munka, anyag és pénz kell hozzá (most a hasamra csaptam). A pótkocsis 620-asról se hallani semmit, pedig azt is mióta elkezdték már...
Huhú, látom kezd beindulni a más faszával csaláncsapkodás. Hozom a popcorn-t :)
Egyvalamit azért szögezzünk le. A RESTAURÁLÁS nem nyereséges*, és amíg Gipsz Jakab magánember csinálja, addig abba öli a pénzét, amibe ő akarja. Ha pedálos moszkivcsba, akkor abba, a Vityazba, akkor abba.
*Kivéve, ha erre szakosodott cég csinálja, de kötve hiszem, hogy sokan akadnak itt, akik képesek lennének kifizetni annyi pénzt a végtermékért, amennyit elkérnek érte.
A retusátorok viszont nyugodtan csinálhatnak 620-as csuklóst ahelyett, hogy 31/311/55 retusálnak. A restaurátor meg azt kezd a pénzével, amit akar, olyan buszt újít fel, amilyet akar.
Elő kellene írni a retusátoroknak, hogy milyen típusokat csináljanak. Mert van értelme tucatnyi farosnak, háromtizenegynek, mikor nincs se egy hatvanas se egy csuklós hathuszas?
Az egyik helyközis csuklósunk BRF-923 kapott egy újabb esélyt, szinte új vázat kapott. A nyarat Gyöngyösön töltötte. A napokban fog kiszabadulni a forgalomba. Nagyon csini lett.
Anno, anno, még a cyber-kor hajnalán többek ELKezdhették ezeknek az összeírását is, akárcsak a néhai BU, BX, BY, BZ, stb... listák összeírását...
Több okból azok a listák sem lesznek sohasem teljesek... :(
Albához külhoni exrendszám nélkül még az alábbiakat írjad:
BPG-419, 605, 806, 949, 952, 987->GMY-337
CCP-305, 393, 394, 500, 797, 941, 960
CLY-015, 066
DPA-575
EUE-678
GKZ-106->GOX-122, GKZ-108
Ha valamit kihagytam, illetve egyéb sóhaj merülne fel, tudom ajánlani a főAlbás honlapot, ahonnan minimális altipus ismerettel kiszanálhatóak az exDajcs kocsik.
Mondjuk Szegeden van egy gyönyörű troli. De mégis "csak" troli. Meghallgatnám a hangját, meg az egész hangulatát...(Jó látni olykor-olykor közlekedő farost, 620-ast.)
Nekem is ez a legnagyobb szívfájdalmam. És építeni/megmenteni/ stb. se akar senki. (finanszírozási problémák) sajnálom, hogy ez a sorsa ennek a szemet és lelket gyönyörködtető magyar autóbusztípusnak.
Jó estét Mindenkinek! Ha jól látom korai, 5 ablakos 250-es. Lehet tudni valamit az előéletéről, illetve, hogy kb. hány darab is készült belőlük?
Volna egy kérdésem, még, vagyis kettő. Egy ismerősöm által vásárolt buszok számai, vagy legalábbis megközelítőleg pontosan leírva, szintén kéne mindkettő előélete, üzemeltetője, és ha lehet képek róluk.
Emitt a két szám: 260 02 1372 85
260 48 100 195
Remélem pontosak és nem hiányosak a számsorok, bár nem vagyok biztos benne.
Üdv! Van arról az interneten infó (esetleg valami tákolt térkép), hogy az Ikarus mátyásföldi gyártelepén lévő épületeknek mi volt a funkciójuk? Gondolok itt arra, melyik volt a fényező műhely, a végszerelő csarnok, ilyenek.
Zöld számlapos levegőnyomás légfesz mérő óra / műszer : 1 db 3000 Ft ( jobb oldali, az üvege belülről poros) ; 1 db 4500 Ft hibátlan, a képen a bal oldali az. Ezek a zöld órak sohasem voltak beépítve.
Több száz busz került a Volánokhoz hosszú évek alatt, szóval aki egyben be akarná az összes forgalomba állt gépet írni, arra izzasztó percek/órák várnának.
A DUE-850 kimaratd, igaz az SZKT-nál kezdte meg magyarországi pálya futását, de a Tisza Volánnál folytatta, most pedig úgy tudom Partiscum Kft tulajdonát képzi. Más nem jut eszembe.