Jobban megnézve ezt a képet... A hátsó kerék nem Verhovináé, természetesen a sztender sem, a kormányszervek Babettáról valók, és úgy látom, a vázat valami más (Simson?) blokkhoz alakították át. Első ránézésre úgy láttam, a dobozban a blokk van, de már ebben sem vagyok biztos. Szóval, ez nem egy "ideális felújítási alap".
Viszont a krómok szépnek tűnnek, szóval alkatrészforrásként indokoltnak tűnik a vétel.
Nem lehetetlen legyártatni, csak nem éppen olcsó. De nem is a teljes legyártatásra gondoltam, hanem totál szétnyomni egy Riga főtengelyt, sonkákat gyártatni, aztán összerakni. De persze házi barkács körülmények között lehetetlen, komolyabb gépparkhoz meg neked van hozzáférésed, nekem nincs. Meg hát, én csak ötletelek, tapasztalat nélkül.
Üdv! Nen vagyok idevalósi, csak bele olvastam, mert én is bütykölök mindig. A gyujtás átalakító, amit kérdeztél, nem régi benzines láncfűrészekhez van? Mert én azokhoz a régi Bosch gyujtásokhoz láttam ilyet- azzal igen jól működött
Nos csinaltatni egy egyedileg legyertott fotengelyt az nem egyszeru feladat meg ma se....szerintem. az alu harangot a ket fotengely csapagy fogna ossze a sonkakhoz,valo szinu h keskenyiteni kene egy picit a sonkakbol ill.a hezagolasan. A 3d nyomtatasra azt mondtak h siman birna a hot es a vegyi hatast! Tudod a puding probaja az eves! :-) a gyujtast nezve a bealitas nem gond,nem regibe orokoltem egy gyari ddr. stroboszkopot! De a fotengelyre vissza terve h nem birt volna az orosz 16os csapszeget gyartani hat....16,2 hogy jott ez neki! Mar a 501es blokk az mar 16os,es a chinai is!
A megszakítós főtengelyre ráfér a fejlesztés, mert nem egy masszív szerkezet. Én továbbra is amondó vagyok, hogy a Babetta főtengely mintájára újat kéne gyártani, s az hozna (talán) megfelelő eredményt. A sonkák kör alakúsítása Babetta főtengelynél pl. adott, s a kikönnyítés úgy van megoldva, hogy kitöltsék a sonkák a forgattyús házat, amennyire csak lehet.
A 3D nyomtatós anyag nem tudom, hogy mennyire bírja a meleget, az alumíniumot meg nem célszerű itt használni, mert nagyobb a hőtágulása, mint a vasnak, vagyis menet közben a hőtől leválik.
Hallottam már erről a gyújtás átalakítóról. Amennyire én tudom, polaritásváltásra szikrázik, vagyis egy főtengely-fordulat alatt többször is. Ez persze nem biztos, hogy baj, de nem is ideális. Nagy hátránya a szerkezetnek, hogy csak stroboszkóppal lehet beállítani a gyújtást. Vagy "fülre", de szerintem ennél precízebbek volnánk. Azt nem tudom, hogy hosszú távon hogy muzsikál a szerkezet, még csak a "kipróbáltam és működik" beszámolókat hallottam.
Udv Tibi! Kivancsi vagyok az ujjonnan tekert gyujtotrafora! :-) Ma szetszedtem 4fotengelyt ilyet is olyat is (Verho),es sokak meglepetesere,az also hajtokar szem 58hcr kemenyseget mutatott!Ellenben a chinai 16osba valo fotengely 26ot szoval joval puhabb....sulyban is volt boven kulombseg meg a gyari 84g, addig a chinai 106g! Mert most fotengely tuning folyik!!! :-) meg probalok 3d nyomtatassal egy muanyag kiegeszitot terveztetni h kor alaku legyen a fotengely,es egy alu harang ratetelevel fogom rogziteni h ne repuljon re rola!nagy vonalakban ez a terv....:-) jut eszembe errol a gyujtas modulrol hallottal mar!? Nincs megszakito se kondi! Lehet rendelek eggyet es kiprobalom! :-)
Ma végre sikerült szereznem másfél kiló 0,1mm-es rézhuzalt és megtekercseltem a Riga trafót. Vastagabb a drót mint a gyári, de kb. 25%-kal több menetet tettem rá. Még le kell lakkozni, szerezni kell szurkot, mert eredetileg is azzal volt a helyére rögzítve, megcsinálom a kivezetéseket és összeszerelem. Aztán valamikor eljuttatom Verho4-hez, hogy próbálja ki. Igazán majd a nyáron, a 40 fokos hőségben fog eldőlni, hogy bírja-e a strapát.
Lehet csereberélni, de nem ugyanolyan a kettő; a Verhovina kerékagya peremes, a Rigáé nem - előbbibe hajlított küllő kell, utóbbiba egyenes. De beszerelhető egyik típusú a másikba.
Nem csak a gyújtásrendszerre gondoltam, amikor a megszakítós blokkot emlegettem - de persze az is lényeges, hiszen van egy fizikai határa a megszakítók mozgásának, meg hát a nagy fordulatszám = sok megszakítás = gyors kopás. Hanem nekem is a főtengely kiegyensúlyozatlansága jutott az eszembe. Ha már darabokra bontod a főtengelyt, lehet, hogy egyszerűen gyártani kéne bele egy pár sonkát egy ügyesebb esztergályossal. Olyan "telesonkás" főtengelyt kéne csinálni, mint pl. a Babettáé.
Sajnos a forgattyúsház térfogata Rigánál eléggé sok, a megszakító oldali két csapágy miatt.
Udv Tibi! A gyujtasnak meg szerintem birni kene,nem is gyujtas problem miatt nem porog tovabb,nem szaggatott csak porgott mint a bolond! :-) na meg raz rezeg mindene... erre is gondoltam h a gyari lenkereket centiroztatni kekne! :-) talaltam is egy ceget Derecsken majd oket akarom felhini h nem e tudnak suly centirozni! Meg szet szedettem 4fotengelyt esztergalyossal es hat van baj nem keves.... se a sonkak nem egyformak (megmunkalas)...suly kiegyenlitese is rosz!!meg probalok femragasztoval retegeket felvinni,es megmunkaltatni!Ahonnan kell onnan meg elvenni!csokkentve a forgattyus haz terfogatat,ezaltal javitva a motor tolteset!!!Majd elvalik mi lesz belole! :-)
7400 az nem kevés, nem biztos, hogy efölé kell hajszolni egy megszakítós gépet. És erről is beszélgettünk már, hogy a Rigánál/Verhónál háromnegyed gáz fölött már jellemzően nem sok minden változik. De ha jobban gyorsul, akkor máris megérte. Egyel nagyobb kis lánckereket bele, és meglesz a 80, és az 50-es utazó.
Én szinte semmit nem haladtam. Simson porlasztóval nem nagyon akart működni, de ez a karburátor (kínai utángyártott) korábban sem működött tökéletesen, semmilyen motoron sem. Ma ráraktam a k60-ast, de ezzel sem volt minden rendben, mert csöpögött belőle a benzin. Beindult szépen, pattogósan járt, de nagyon füstölt és nem pörgött egy bizonyos szint fölé - a túlfolyó benzin és a túl dús keverék miatt. De arra már nem volt időm, hogy rendbetegyem a karburátort, meg a hétvégéig biztos nem is lesz.
Udv Tibi. Na megvoltak a proba korok a nagy karbival,nagyon igeretes,sokkal jobban gyorsul mint eddig! Viszont a vege nem valtozott....:( 7400f/min es annyi,se tobb se kevesebb.erdekes h olyan mintha a kipuf vagy a motor vezerlese nem engedne tovabb porogni,75nel is majd felig vissza tudom engedni a gazt,viszont teljes gazon marhara eszrevenni a gyorsulast! Te h alsz a tuningal!?
Sziasztok! Szereztem riga tekercseket a gyujtásba. Valaki tudna segíteni megállapítani, hogy melyik tekercs világító és melyik gyujtó? Sajnos néhányról a vezétek majdnem tőben van levágva, 1-2 cm vezeték van rajtuk.
Nem tudom meg mikor lesz idom feltenni es kiprobalni...igazabol csak ugy gondolom h van meg plusz a motorban boven es erre volnak kivancsi...de kipufogoval szorakoztam egy kicsit es hat igen a kipfban is van meg boven tartalek!!! :-)
Udv tibi! Erre en is kivancsi vagyok! :-) varom a proba koroket es tapasztalatokat! :-) nekem is vannak tervek!!! :-) de meg csak tervezgetes van...:-)
Első kerék is megvan, bár a tengelyen már rossz a menet. Elvileg használható ilyen formában is. Ha elindul, kelleni fognak lámpák, kilóméteróra, sárvédők, ülés. Aztán tavasszal csapatás.