Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_ZE Creative Commons License 2011.09.10 0 0 10697

Nem látom a számítási algoritmust, de elég jól el tudom képzelni (szakmai ártalom), hogy hogyan matekozik az adatokkal, hogy a valóshoz közeli értket mutasson, de a dinamikus változásokat (visszakettő-padlógáz, 7-ről 9.5-re) is minimális késleltetéssel tudja követni.  Tippelem, hogy az impulzushosszt, azaz a fogyasztott mennyiséget nem integrálja km-eken keresztül, mert akkor igen lomhán reagálna egy-egy visszakapcsolás esetén felpörgő motorra.

Előzmény: C20NE (10696)
C20NE Creative Commons License 2011.09.10 0 0 10696

- Tudom, hogy mindegy csupán korrigáltam, hogy ne keressen senki átfolyásmérőt ha valami baja van a kijelzett értékkel.

- A pillanatnyi érték és a sebesség ismeretében egy számítógépnek nem ügy bármely általad igényelt adat kiszámítása,hiszen adott intervallum összes pillanatnyi értéke eltárolható, ha a befecskendező impulzusok összhosszát tudod egy 100km - es út végén akkor mi az amit ebből nem tudsz kiszámolni?

Előzmény: _ZE (10695)
_ZE Creative Commons License 2011.09.09 0 0 10695

Mindegy, az impulzus hossza (pontosabban a kitöltési tényező) teljesen ekvivalens az átfolyásmérő által szolgáltatott jllel, mindkettő az adott idő alatt felhasznált üzemanyag mennyiségével arányos (dQ/dt), a lényeg, hogy pillanatnyi értéket ad. A befecskendező impulzusidejével számolva természetesen a dt csökkenése miatt finomabb felbontást kapsz, de csak pillanatnyi érték lesz, nem pedig átlagfogyasztás.

Előzmény: C20NE (10694)
C20NE Creative Commons License 2011.09.09 0 0 10694

Nincs átfolyásmérő! A befecskendező impulzusok hosszából számítja ki a fogyasztást! A Wareszon még volt átfolyásmérő, igazi LED sor :-)))

Előzmény: _ZE (10693)
_ZE Creative Commons License 2011.09.09 0 0 10693

Az nem 90-nél van, hanem adott fordulatszámnál/terhelésnél, ugyanis a fed.com. egy átfolyásmérő jelét feldolgozva mutatja a számított fogyit. Rövid idő alatt fogyasztott (átfolyt) mennyiségből és az alatt megtett rövid útból kalkulál.

Előzmény: Chewwbacca (10692)
Chewwbacca Creative Commons License 2011.09.09 0 0 10692

az csak átlagot ad, mérem úgyis persze, csak kiváncsi voltam 90-nél mi a helyzet

Előzmény: _ZE (10691)
_ZE Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10691

Teletank módszerrel mérd és számold, az pontosabb értéket ad.

Előzmény: Chewwbacca (10690)
Chewwbacca Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10690

a fed.comp-pal én megmértem országúton laza 90-el 5.6-5.7-el elvan

Előzmény: byo (10689)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10689

Én ha átmegyek Debrecenbe tankolni a Mol kúton, akkor 3-4 decivel mindig csökken váratlanul a fogyasztásom, bármilyen Nyíregyházi benzinhez hasonlítva.

 

Hozzátartozik az igazsághoz, hogy ha elég sokat megyünk városba lekormolódik, lustább, iszákosabb lessz, ezt már 1xer kitapasztaltam, de kihajszolni a kormot belőle meg nem éri meg me közbe sokat kajol és városba újra lerakódik.

 

Ha valaki csak hosszú útra használja és végig 90en, én még az 5.5 Litert is elhinném neki.

Előzmény: turablog (10685)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10688

Ha én ragaszkodnék az 1.6os motor teljesítményéhez, kicsit off, de merivából jóval nagyobb a kínálat, és nem hiszem hogy az is ennyire iszákos lenne (hibája pedig van mindkét tipusnak, de talán 1.6 benzinesbe inkább meriva).

 

Azt nem tudom a fusion 1.6 hdivel milyen lehet.

Előzmény: kristof-25 (10686)
kristof-25 Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10687

Bocs csak kérdezem: ezt hogy ítéled meg? (jó - elfogadható- talán egy kissé iszákos)  Hány személy, csomagsúly...?

Előzmény: turablog (10685)
kristof-25 Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10686

Úgy jöttek ezek az infók mint a mostani hétvégi lehülés. Az 1,6-os fogyasztás/teljesítmény arányáról/viszonyításáról szóbeszédet hallottam, de jobban hiszek a leírtaknak. Nem végső cél az 1,6-os, de távoli családom tagjának van 1,4-e (csak nem ért hozzá, nem érdekli  és nem foglalkozk az autóval)  Néha az autóba ülve eléggé csodálkoztam, többet vártam tőle. Az 1,6-os csupán az esetleges futózás miatt jött képbe, de akkor azzal mit produkálhat úgy menetben és fogyasztásban? Át kell ezt gondolni mégegyszer, kétszer. De  jó erről itt beszélni, tisztul a kép és ezért köszönet mindenkinek.

turablog Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10685

OMV normál benya, Auchan benya, cca. 400km M3-as (130+pici) meg némi lakott terület (vidék, tehát <50) és 7.5-7.8l/100km. 1.4-es, Hankook Optimo nyári papucsokkal.

Előzmény: byo (10680)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10684

Egyébként ez nem lenne baj, ha lenne vagy 150 lóerős. (vagy menne úgy)

Előzmény: C20NE (10682)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10683

Finoman akartam, nehogy valaki megsértődjön :D.

Előzmény: C20NE (10682)
C20NE Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10682

Az 1.6-ost nehéz 10 liter alatt tartani....mondjuk inkább így :-)

Előzmény: byo (10681)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10681

Abban azért egyet értünk, az 1.4est nehéz 10literig feltornázni, az 1.6ost viszont nem olyan nehéz.

Előzmény: turablog (10679)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10680

Városba kifejezetten jónak gondolom, ami a gyengélye lakotterületen kívül 90-110környékéről előzni (bár a 80-90es tempónál fogyaszt a legjobban).

130tól már jól húz hisz nyomatékcsúcs közelében van olyankor.

 

Az 1.6os biztos hogy városba nem összehasonlítható fogyasztást produkál.

Nekem a 1.4es vegyesbe gyenge szabolcsi benzinnel a rendes kerékmérettel 6.8-7.8 között szokott kevés légkondival.

CSak 90el lehet vele 6 liter közelit csinálni, de pályán nem érdemes a 130at tartani (7.8-8.5) :D.

Ja és valamiért nekem esőben sokkal többet eszik :D

Árdekesség a téli gumim ugyanaz a méret mint a nyári, de ócska, régi Barum elegendő mintával, nyári Dunlop nem eco, kifejezetten biztonságos gumi.

A téli gumival kevesebbet fogyaszt pár decivel, igaz nem is tapad se télen se nyáron vele.

 

Ne felejtsük el hogy ezaz autó akkora kerekkel gördül mint a régebbi V6os mondeó. (nekem legalábbis mondeó felnin van a nyárigumi garnitúra)

Előzmény: turablog (10679)
turablog Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10679

Az 1.4-es 7l/100km körül/fölött eszik úgy általában, de ez autópályán, légkondival, "tempósan" (khm.) haladva nyolc és félre simán felszalad. 1-2 emberrel az 1.4-es is képes "harapni", városban bőven elég, amit tud, és autópályán sem kell a külső sávban leragadni :)

 

Előzmény: byo (10678)
byo Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10678

Vonóhorgot erre az autóra elég nehéz jól felrakni, szóval nemmindegy ki csinálja és milyet tesz fel, a lökháritót szokták kivágni elhajlítani megymás.

Az 1.6os motorral méginkább meglódulós bólintós az autó, és a városi forgalomba szerintem meglehetősen magas a fogyasztás különbség az 1.4es javára. Autópályán az 1.6 jobb, de ha a kreszt betartod akkor gyakorlatilag mindenütt máshol lényegesen kevesebbet fog enni az 1.4es (tudni kell a felépítményből és a kerékméretből kifolyólag, ezek nem a kifejezetten takarékos autók közé tartoznak, egyik motorral sem, ezért javasolnám az eco gumikat hozzá) Nembeszélve arról hogy az 1.6os árából fiatalabb 1.4est tudsz venni, illetve az 1.4esből a kínálat több mint elég.

 

Ráncfelvarrás előttit legkönyebben a műszerfalról ismered fel, a régebbi ledes szintjelzőkkel van felszerelve, a ráncfelvarrot izléses analóg hatású.

 

 

Előzmény: kristof-25 (10672)
Chewwbacca Creative Commons License 2011.09.08 0 0 10677

faceliftes:

Első verzió:

 

Előzmény: kristof-25 (10676)
kristof-25 Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10676

Nincs valahol fotó: ez a régi, akkor ilyet lehetőleg ne; ez az új akkor ilyet. Én így nem tudom eldönteni alapinfó nélkül melyik melyik. Igen, mindenféleképp horog menteset keresek, a horgos előélet bizonytalan főleg akkor a Fruzsi kukplungjára tekintettel. Másik kocsira is sk. szereltem föl a horgot, nem különösen bonyolult, mindent adnak hozzá, külön tekintettel a megfelelő minőségű csavarokra.

Előzmény: _ZE (10674)
_ZE Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10675

Csak a régebbihez van "kósza" TIS CD, ami a gyári angol szervízdoksi :)

Előzmény: kristof-25 (10673)
_ZE Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10674

Szélesebb az oldalsó díszléc, és egészen más a műszerfal. Vonóhorog nélkülit érdemes venni, és neked szereltetni rá - egy vonóhorgos autóról nem lehet tudni, hogy mennyire lett megrángatva az élete során.

 

Előzmény: kristof-25 (10672)
kristof-25 Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10673

Na akkor nekem ez a kuplung ülni fog, mert ahogy előbb írtam ez föleg városi használat lesz. Nem akarok mindjárt az elején belekutykuruttyolni, de a másik márkánál is az elején voltak alaktrész kontra gyártó minnőségi gondjaink, de kitapasztaltuk a gyártókat az alkatrészekre vonatkozóan. És néha nem is a drágább vált be, lett tartósabb. Itt nem lehet valamit kezdeni márka/gyártó válogatással?

Van valahol vagy van elérhető szerelési utasítás leírás?

köszönöm a választ

Előzmény: turablog (10670)
kristof-25 Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10672

- A ráncfelvarrottat miről lehet fölismerni? Jó ez: az első lámpatestekben szines az index? (ezt nem lehet csrélni, így esetleg ezzel svindlizni?)

- Néha kell futót húzni, na nem tonnákat ezért gondoltam az 1,6-osra, mi ami nem teszi ideálissá nem kukacoskodok, csak kérdem

- szíj - szereléstől nem félek, ha meg az ár is jó, akkor ez már a kánaán előszele

- a következő használata lesz: zömmel városban munka - munkába járás + asszony barátnőhőz, tecsó córa stb. Néha egy lakhely - Bp ~ 170 km. évi 1 - 2 távolabbi út max 2 fő: magam és a volt menyasszonyom, aki most a feleségem. akkor ezek szerint így oké

- a többi amit írtál, hát érdekes hibák, de ez van

Köszönöm a válaszod, ha van még jöhet

Előzmény: byo (10669)
kristof-25 Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10671

Megyek és regelek. Köszönöm!

Előzmény: Chewwbacca (10668)
turablog Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10670

A városi forgalom eszi a kuplungot, de ez minden mai spórolósan tervezett tengelykapcsolóra igaz :( A műanyagelemek közül az oldalajtókon lévő függőleges díszlécek (a B-oszlopnál) szerintem tervezési- vagy anyaghiba miatt (melegragasztó) hajlamosak 6-7 év után lehullani, ez darabonként 7-8E Ft-ba fáj. Nekem egy már cserélve, a többit átmenetileg visszaragasztottam, de azok is csere.

A szíjak 80-90E km tájánkezdtek el nyüszögni, tizenxezer Ft a gyári készlet, amiben benne van a spec. eszköz a szervízdoksi szerinti felrakáshoz - nekem ez a móka még hátra van.

Beltér nem nyöszörgött, 7+ év után az a pici, ami már van nagyon durván hepehupás úton szerintem az elfogadható szinten belül van.

Nekem (kop-kop-kop) nem volt bajom a kocsival ezeken az apróságokon kívül. (Jó, a kuplung nem apróság, de még mindig jobb,mint a Mondeo esetén, ahol lendkerékkel együtt megy a levesbe, ha elkopott, ráadásul ott az egész motort ki kell borítani előre, az autó orrának a totális lebontása után...)

Előzmény: kristof-25 (10666)
byo Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10669

Én annyit javasolnék hogy a ráncfelvarrot modellt nézegesd, kevesebb a probléma velük, tehát 2006-2008 közöttieket (A 2008 utániakba már Üzemanyagszűrő sincs asszem).

Az 1.6os motorral lehet nem lessz ideális, a szíjjakkal ne foglalkozz, ritkán kell cserélni, és maga az alkatrész nem drága hozzá.

Ha sokat autópályázol (napi szinten) akkor nem javasolnám ezt a típust, elsősorban vársoban és városkörnyéki munkábajárósnak, évente 1x 2x elemmeni nyaralni , arra jó.

 

Amire sokan panaszkodnak hátsólámpabeázás, és nyiszogó beltér, a kilómteróra fényereje nem állítható (és oldalüvegben este visszatükröződik ami elég zavaró).

 

Előzmény: kristof-25 (10667)
Chewwbacca Creative Commons License 2011.09.07 0 0 10668

ide nézz be, rengeteg válasz van kérdéseidre: www.fusionklub.hu

Előzmény: kristof-25 (10666)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!