Keresés

Részletes keresés

HBweb hu Creative Commons License 2021.12.14 -1 2 470874

Az évszám is szerepel, vagy az ki van pontozva?
:-)

Előzmény: 1047 005-2 (470873)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.14 -1 2 470873

"A MÁV-START mozdonytenderét december 31-én bontják, a MÁV elnöke bízik abban, hogy eredményes lesz és elindulhat a mozdonybeszerzés."

 

 

mosz.co.hu/3513-csoportszintu-erdekegyeztetes-nem-lesz-kotelezo.html

 

 

 

Nem szóltak volna neki,hogy az tiltott?Vagy.....

1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.14 -1 0 470872

Ahogy Tajó-n,meg a régi Algyőn is.

Előzmény: benbe (470866)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.14 -1 0 470871

Pl. Kapuváron. Pár éve.

Előzmény: f_k (470868)
Dénes Balázs Creative Commons License 2021.12.14 -1 3 470870

Nagytétény-Diósdon KISS motorvonat???

Előzmény: manhattani (470869)
manhattani Creative Commons License 2021.12.14 -5 1 470869

A mozdonyvezetőknek mióta tartozik az ismeretanyagába a peronok megközelítési útvonala?

 

Egyik délután Nagytétény-Diósdról jöttem Kelenföldre. Látom ám, hogy a Kelenföld felől jövő Kiss a helyes vágányról a helytelenre terelő váltón áll, pont az útátjáró előtt. Útátjáró jelző ideges vörös, az autók szépen gyűlnek.

 

Azt hittem, fekve maradt a Kiss, de nem, az állomáson az 1-es vágány felé állt a kitérő, ahol nincs peron. A mvez helyes döntéssel nem ment be az első vágányra. Úgy tíz perc múlva a váltó beállt a 2. vágány felé, be is gurult a Kiss, mögötte autók és buszok tömkelege haladt át a vágányokon.

 

A Kiss mögött állt egy tehervonat, az szerencsére nem lépett be az útátjáró jelző behatolási pontján, csak később, és neki szólt az első vágány, csak elkapkodták a váltóállítást.

Előzmény: r1232 (470852)
f_k Creative Commons License 2021.12.14 -1 1 470868

Hol mikor volt ez a hármas gázolás?

Előzmény: Vendégsín (470854)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.14 -1 1 470867

Ajjajaj!

Előzmény: kihúzóvágány (470863)
benbe Creative Commons License 2021.12.14 -1 0 470866

Erre a pályaüzemeltetőnek ma is megvan a lehetősége, a lenti kép alapján Porrogszentkirályon meg is tette.

Előzmény: kihúzóvágány (470862)
Panzerbear Creative Commons License 2021.12.14 -2 7 470865

Az utasok elég szépen meg szokták mutatni, hogy hova a várják a vonatot, ugyanis többnyire ott várakoznak, ahol szerintük meg kellene állnia a vonatnak...nekem meg megfelel úgy, ha nekik is megfelel úgy..

Előzmény: r1232 (470852)
CorsairS Creative Commons License 2021.12.14 -1 1 470864

Azért gondolom egy felül- vagy aluljáró lépcsőinek meglátása nem hatalmas feladat a mozdonyvezetőknek sem. Ha meg mind a két végén van, akkor azért aki napi szinten ott vezet, csak tudja, hogy merre megy a többség, melyik végen szoktak többen várni a vonatra.
Amúgy meg senki nem mondta, hogy ne használják a megállás helye jelzőt vagy a távolság jelzőt. Az új utasításban is a megállás helye jelzőhöz van beírva, hogy mit kell figyelembe venni megállásnál.

Előzmény: r1232 (470852)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.12.14 -4 3 470863

Mióta?

Vonalismeret!

Ha nem erről szól, akkor miről?

 

Előzmény: r1232 (470852)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.12.14 -1 3 470862

Elfogadom.

De a lényegre nem válaszoltál: Ki kellene jelölni a 6-8-10 (és akár 20) kocsis vonatok megállási helyét, hogy ne fordulhasson elő olyan például Zugló megállóhelyen, hogy a vonat vége kilóg a vasuti hídra; de olyan se, mint amikor Kőbánya-alsón úgy előrehúzott a vonat, hogy az utána rohanó utasok közül volt, aki a vonat alá esett.

Ehhez elég lenne egységesen 25m kocsihosszal számolni, (az eltérés a hibahatáron belül van).

A MÁV-HÉV sikeresen alkalmazza, onnan kellene átvenni ....

Minden állomáson (utasperonnál) eszerint kellene eljárni, ahol a peronok megközelítése ezt indokolja ....

Előzmény: r1232 (470823)
nazareth Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 470861

valami brit/ír példa rejtőzik, járműtípusfüggő Á-jelzők tömkelegével

Sajnos nem, közutas példára futotta csak :)

 

De hogy ne maradjunk brit vasúti extremitások nélkül, íme a rugby-i jelzőhíd frissen, ropogósan, az átadását követően:

(Bocsánat, tudom, elcsépelt, de annyira jó példa a brit belterjes gondolkodásra... A képet amúgy Tim Dunn töltötte fel a Twitterre.)

 

Egyébként amit felvetettél, tulajdonképpen "papírozással" megvalósítható lenne. A meglévő "távolságjelzőt" kellene "vonathosszfüggő megálláshelye-jelzőnek" átminősíteni, az "Á" betűt pedig (amennyiben nem fedezendő pont előtt van) el is lehetne hagyni. Ekkor mindegy, hogy melyik irányból jön a 70m-es Flirt: ha nincs Á-betű, az 50 és 100-as tábla között kell megállnia félúton.

Előzmény: paca664 (470856)
paca664 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470860

23E

Előzmény: paca664 (470857)
hmsoft Creative Commons License 2021.12.13 -3 1 470859

Megvan: előbb-utóbb úgyis önvezető lesz az az elővárosi jármű (lehet, hogy a távolsági(bb) is), és elég pontosan meg tud állni a peron mellett, tetszőleges helyen. Lesz egy default megállás helye (ahova a Megállás helye jelzés ki van tűzve), de az utasok mobilappon keresztül "magukhoz vonzhatják". Amelyik peronmenti pontra a legtöbben szavaznak, ott áll meg a vonat eleje. Természetesen a vonaton utazó, és éppen leszállni készülő utasok ugyanúgy szavazhatnak. (A sokszor arra járó, ráérősebb játékosok részéről hamar beindulnak a különféle hackelős megoldások, hogy a szavazatuk minél több szavazatnyit érjen.)

hm

Előzmény: paca664 (470857)
nazareth Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 470858

Valóban, bocsánat. Szóval a kép:

Fekvőrendőr-előjelző :)

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (470855)
paca664 Creative Commons License 2021.12.13 -1 2 470857

Ezt lehetőleg azért a szenvedő alany, az utas, vagy legalábbis a témában a képviseletét ellátni hivatott személyszállító társasággal egyeztetve tegye.

Tipikusan véleményes eset a Soroksári út, aminek a peron kezdőponti végére tolt megállási hely kétségkívül kényelmes a felvételi épületből kisétáló fszt-nek, de az értelmes átszállási kapcsolatot kereső utasnak a legkevésbé sem. A különbség kb. egy busz/hév megállónyi (Beöthy utca vs. Kén utca). Ahol az S25 megáll, ott a 23E és a H6 nem. Ahol ezek állnak meg, ott az S25 nem...

Előzmény: r1232 (470852)
paca664 Creative Commons License 2021.12.13 -1 2 470856

A példában szereplő Ferihegy peronjai ugyan egyik végükről közelíthetők meg, de vannak olyan peronok amik pl. középről. Itt már nem egyértelmű az hogy a kétszeresen hosszabb vonatnak kétszeresen arrébb is kell megállnia, hanem sokkal célszerűbb lehet kb. másfélszer arrébb (törekedve hogy a vonatnak ne a vége, hanem a közepe legyen egy fix pont közelében). A távolságjelzők ezt sajnos nem tudják kezelni amíg a kitűzésük következetesen (az elnevezésükhöz hűen) egyben egy bizonyos pont távolságát hivatott lekövetni.

Célszerűbb lehet valami vonathossz-függő Á-jelző, határozottan nem távolságjelző.

Megelőlegezem hogy a 403-asra sikerült linkben valami brit/ír példa rejtőzik, járműtípusfüggő Á-jelzők tömkelegével egy peron végén :) Az közel ugyanezt tudja.

Előzmény: nazareth (470832)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470855

403 :(

Előzmény: nazareth (470832)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 470854

Az új utasításban már kitértek a megállás helye dologra...

 

Nem új, csak módosuló, és a "kitérés" visszalépés amiatt, mert a MÁV ZRT, mint hálózat üzemeltető képtelen ezen jelző alkalmazásánál a saját maga által alkotott szabályokat betartani... ...mindez a pár évvel ezelőtti hármas gázolás bírósági ítéletének indoklása alapján is elég érdekes...

Előzmény: CorsairS (470850)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470853

Ennyike.

Előzmény: r1232 (470852)
r1232 Creative Commons License 2021.12.13 -3 3 470852

A mozdonyvezetőknek mióta tartozik az ismeretanyagába a peronok megközelítési útvonala? De ha tudja is, ahol több útvonal is van,  pl. a peron két végén ott mégis mi alapján döntsön?

Jelölje meg szépen a pályavasút a megállás helyét,  minden eszköze megvan hozzá!

Előzmény: CorsairS (470850)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470851

"Az új utasításban már kitértek a megállás helye dologra,"

 

 

Majd valamikor,visszatérnek egy korábbi változatra-szokás szerint.

Előzmény: CorsairS (470850)
CorsairS Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470850

Az új utasításban már kitértek a megállás helye dologra, figyelembe kell majd venni a megállásnál az utasperon megközelítését is (többek közt).
Bár kérdés, hogy a szellemiségének mennyire fog egy-két mozdonyvezető megfelelni.

1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470849

"Zugló felé a feljárónál, ellenkező irányban a peron másik végén van a tábla."

 

 

 

Nem a végén,egy hatalmas ostobaság miatt,nem az utasokért.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (470824)
D F T Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470848

Számolj utána.

 

Előzmény: extrémgörkoris (470836)
misi967 Creative Commons License 2021.12.13 -2 0 470847

És annyira egyszerű lenne ezt kis táblácskákkal általánosan és megbízhatóan megoldani, hogy na.

 

A déli parton látni kocsi jelöléseket ill. talán 50méterenként van tábla pl. V.györkön.

De akkor ez nem elterjedt  dolog? Ilyen dolgokban ki a döntéshozó? Végül is csak könnyítené a munkátokat.

Előzmény: segélyvonókészülék (470838)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.12.13 -3 1 470846

Szob alsó, Almásfüzítő felső...

Előzmény: r1232 (470844)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.13 -4 0 470845

Nem.

Előzmény: extrémgörkoris (470836)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!