Valahol azt olvastam, hogy amerikai tudósok bebizonyították: a nyereg impotenciát okoz(hat). Valami idegvégződéseket tesz tönkre. Éppen ezért arrafelé szélesebb nyergekkel hozzák forgalomba a gépeket. (gondolom a szabadidősöket) Azért én azt hiszem, hogy a mi szintünkön (nem versenyzés) ez nem jelent problémát, úgyhogy _hajrá_!
Mákos
Ha valakinek van kedve egy nem túl gyors (mondhatnám nyugdíjas) menethez csatlakozni, én 19-én szombaton szeretnék a két nagyobb kölyökkel eltekerni Bodajkra. Ez cca. 85 km a Vértesen keresztül.
Ez attól függ, hogy milyen volt az előző nyereg és hogy milyen széles az asszony feneke :-) ..., ja meg hogy milyen a tempó....
Örülök, hogy megtaláltátok a megfelelőt, íme egy ellenpélda, ami még jó lehet, de mint írtam : . """A "ne legyen túl" a te testalkatodtól függ""".
Pl. egy megfelelő méretű férfi vázas bringát ugyanúgy használhat nő, mint férfi és még jobban is jár, tehát ezzel azt akarom mondani, hogy a határokat, szerintem össze lehet mosni. Én mindvégig nem a női nyergekről beszéltem, hanem a nőknek használható nyergekről.
Teljesen igazat adok abban, hogy a női nyergek rövidek és szélesek, de nem biztos, hogy az a jó...lám nálatok bevált !!!
Jozan esszel vegiggondolva igazat kell neked adnom, de ha bemesz egy botba es megnezed az anatomikus noi nyergeket, azok bizony szelesek es rovidek. Nemtom miert, de az biztos hogy Madarkane sokkal kenyelmesebbnek tartja a bicajozast miota ilyen nyerget kapott. Es 50-80 kilometereket szoktunk menni.
Az, hogy egy nyereg hosszú orral rendelkezik még nem jelenti azt, hogy keskeny is. Az igazán sportnyergek tényleg hosszú keskenyek, de kész kínszenvedés (az én csontos seggemnek) rajta a bringázás. A hosszú nózi a combmegvezetésre, stabilitásra szolgál és szerintem egy nőnek sem utolsó, hogyha egy hosszú nem túl keskeny nyereggel nyomul. Bár nem vagyok nő, de gyakorlati példából így látom. Az igaz, hogy a nőknek jóval szélesebb a csípőjük (hála Istennek), plána szülés után, de azért egy hosszabb, szélesebb nyereg - nem pedig azokat a kurta nyergeket - HOSSZÚTÁVON jobbnak tartom.
A hosszu, keskeny nyergek kizarolag ferfi kerékpéposoknak valók. Sok lánynal gond, hogy mivel kicsit mashogy vannak osszerakva, foleg ugy nyeregtajon, termeszetesen mas nyereg kell nekik. Eleg furcsa, de meg komoly bicajgyartok is arulnak noi bicajt ferfi nyereggel. A noi nyereg kicsit szelesebb es rovidebb. Jobb bicajboltokban lehet kapni noi nyerget, amibol az olcsobb is gyakran kenyelmesebb mint egy draga ferfinyereg, persze nonemu kerekperozoknak.
Mi egyszer a haverral kiszámoltuk, hogyha darabonként rakjuk össze a kütyüt, akkor 20-30-al drágább, mintha egybe vette volna meg az ember, igaz, akkor az van a gépen , amit az ember akar, de a mai választék már igen nagy és még az eladóval is lehet valami keverni.
Egyébként, ha négy gyermeked van, nincs gond a gyereknek én se a legdrágább gépet venném meg, sőt, mivel a gyerekek nagyon gányolják és nem is a sebesség meg a precizítás a lényeg nem hiszem, hogy 50 rugónál drágább gépet kell nekik venni.
Alapszabály, ha veszel egy új gépet, de nincs elég pénzed, akkor vegyél egy vacakabb felszereltségű bringát egy jó minőségű vázzal (na nem titánvázra kell gondolni), majd idővel, ha lesz pénzed (4 gyerek mellett nem könnyű), akkor a cuccokat szép sorjában cserélgesd le.
Már többen szóltak hozzá én is ezeket ajánlanám. Egy anatómikus nyerget (ami nem biztos, hogy gél töltésű), vagy ha nagyon béna az alsó fertájad (ez nem sértés volt!!!), akkor egy jó minőségű bőrnyerget. Volt nekem ilyen és az a tuti benne, hogy 300-400 km után felveszi a fenékcsont alakját és amíg nem kap komolyabb vizet úgy is marad ...Ennél jobb nincs, hiszen olyan mint egy bőrcipő, de ez mindenképpen ápolásra szorul. A bőrnyereg viszonylag nehéz és nehezen beszerezhető, ezért mindent figyelembe véve az anatómikus nyergek lesznek a legjobbak.
Ha újat veszel, akkor ne legyen túl kemény, ne legyen túl puha (jól megtömött gél ülés), ne legyen túl széles, de ne is legyen túl keskeny, viszont legyen hosszú, hogy a combokat jól megvezesse. A "ne legyen túl" a te testalkatodtól függ.
A gatya szarvasbőrrel nagyon sokat dob a kényelmen, ahogy már valamelyik kolléga írta.
Félre értettetek !!!
Én nem azt mondtam, hogy csak 100 rugó felett lehet bringát venni. Ki lehet fogni ennél olcsóbban is jót ez csak egy irányár volt ...
Szóval a haverom is árult 70-ért egy heavy tools lasert shimano lx-el és az is jó vásár volt, aki megvette. De ha lopott bringát vesz az ember az még olcsóbb és a külföldi kidobott bringákkal is jól lehet járni. De a mai árak mellett 30-ért hivatalosan, nem külföldi kidobott bringát nem érdemes venni.
Ha az ember sokat használja és nem akar minden évben egy új bicajt, akkor azt hiszem minél jobb cuccokal kell megvenni a gépet és ennek ára van.
Még egyszer : 50-től is lehet kapni már egy elfogadható bringát, de ha az ember komolyan használja, akkor feljebb kell menni, hiszen a drágább tartósabb, precízebb stb.
Vigyázni fogunk, meg vigyáztunk is, Kandúr is ott volt:) Elöször engem szolított meg az ürge, mert úgy nézett ki a dolog, hogy egyedül vagyok:), aztán mondtam, hogy az urat kérdezze, én "csak" szenvedő alanya vagyok a látogatásnak:)
Arra volt jó, hogy kinéztük a brinyó márkáját és a nagyságát, most már csak azt kell megnézni, hogy ez a brinyó hol a legolcsóbb.
Egy bringa száz "rugónál" kezdődik?
Lehet, de ha igy van sose lesz bringank! Nekem négy gyerekem van, és mindegyiknek kell valami. Én a sajátomat 12-ért vettem használtan, igaz, azóta jószerivel csak a váz maradt eredeti. Éppen az a szép a bringaszerelésben, hogy nagyjából úgy lehet fejleszteni apránként, mint egy számítógépet.
Jut eszembe, igaz, hogy 2-3 ezer forintokert lehet vázat kapni? Ahhoz mindenképpen Veszprémbe menni?
Nekem is kéne most egy ilyesmi. Ha van valakinek egy roncs (verseny :-))) váza, akkor szóljon!
Egyébként az az egyik legdrágább bolt. Igaz színvonalas, de én még körülnéznék !!! Vigyázz az eladóra, jó a dumájuk és igen könnyen le tudják venni az embert a lábáról !!!
Annak örülök, hogy 80-as a mell, de hát szegény Gábor biztos fiú...
Meg nem is értettem, hogy mit kezdjek én egy telefonszámmal, nem is igazán értem, én nem örülnék, ha egy topikban meglátnám a telefonszámom. És honnan gondolod, hogy én hol lakom?
Most mindjárt elpirulok.... A kalibrálásod jól sikerült:)))
Tegnap voltunk brinyót nézni találtunk is valamit. Asszem az lesz a nekem megfelelő, de még körbenézünk máshol is, most csak úgy beugrottunk a boltba. Valahol a vár alatt van, az alagúttól nem messze.
OpiumPapa! Nem akarsz befogadni kerékpáros köreidbe egy elvetemült keróst? Leírom ide a telszámát - szerintem nem lakhattok túl messze. Dobai Gábornak híjják, a Metrónál dolgozik. Megszállott hifista is. Tel: 317 24 11/424 80-as mell.
1. Monti kontra verseny: imho altalanos celra monti jobb - tekintetbe veve a magyar utviszonyokat, kulonosen a varosok utburkolatatt. De a verseny mindenkeppen gyorsabb meg hegyi terepen is, ha aszfalton fut a kerek.
2. Hol vegyek olcso verseny gepet: pl. videki piacokon (pl. Veszprem) lehet kapni tobbe-kevesbe lestrapalt nyugati (foleg osztrak) bringakat. En es kedvesem 3200! es 3600! forintert (persze alkudni kell) jutottunk igen jo allapotu Peugot es Puch versenygepekhez, amiket kb 2000-2000Ft ert kitunoen fel tudtam ujjitani. Eleg nagy a kinalat, de jol kell kivalasztani, mert sok nagyon rossz alapotu is van, de akad nagyon jo is.
3. Mennyiert vegyek uj bringat: ajanlom mindenkinek vasarlas elott nehany tucat Mountainbike Action Hungary ujsag elolvasasat, altalaban megvan nagyobb konyvtarakban tehat nem kell ra kolteni. Tapasztalat szerint a pesti boltok 90%-aban az eladok finoman szolva hazudnak(!!!) ha kerdez a vevo, vagy/es hulyenek nezik az embert. Veszpremben imho jobb a helyzet, itt van 2-3 olyan bolt is, ahol korrekt, turelmes a kiszolgalas es eleg jok az arak is (pl. 90%-ban stx-es cromo vazas bringa 67eFt).
Altalaban a vazra irt marka nem sokat jelent, fontos az egyes komponensek tipusa: ha mondjuk az van kiirva egy bringara hogy alivio alkatreszekkel szerelt, akkor egyik boltan kiderul hogy a fele nem az, a masikban meg hogy a masik fele. Ezert erdemes mindent jol szemugyre venni. Jobb boltokban lehet vasarlas elott cserelni, igy pl. 0Ft-ert lekerulhet a rucskos gumi es sima futofeluleture cserelheto, ami mar 80%-os aszfalthasznalatnal nagyon elonyos. De sokszor cserelhetoek a fekkarok, attetelek, kitamaszto (elonyos a hatso tengelynel rogzitett, nem verheti a pedal-hajtokar ha nem feszes a rugo) stb.
4. ules: kenyelmes ulopoziciohoz fontos: a) bar nem sportos kinezetu, megis hosszu tavon egeszsegesebb a kicsit szelesebb szivacs (vagy gel) toltesu ules, kulonosen holgyeknek b) helyes magassagbeallitas: ne mozogjon a csipo tekereskor, a pedal also helyzeteben eppen ne legyen teljesen kinyujtva a labunk c) rossz uton ne legyen tul kemeny a gumi (nem tul kemeny <= 3bar, persze gumi valogatja)
5. kerekparos turak: pl http://www.fsz.bme.hu/mtsz/kerekpar/kerekpar.htm
de erdemes elmenni a helyi kerekparszakuzletbe es ha valamire valo hely (tehat innen is megallapithato) akkor a faliujsagnak tudositania kell hogy milyen turak vannak a kornyeken.
ez igaz, nekem sincs 100 rongyom a bringamra megis bazi jo. Persze azer sok penz is benne van. De: en raktam ossze, sok alkatreszt ugy kukaztam (menny el mongyuk 1 svajci szemettelepre, ha van alkalmad ra, nehany franker ojan cuccokat szerelhecc le a bringakrol, hogy! En vagy ot eve 1 Shimano Dura-Ace hajtomuvet hasznalok elol, na azt igy szereztem.) De biztos van masik mod is.
Azonkivul meg: kinek mi a nagy szerelme... Ha valakinek az autoja, es komojan veszi, hat kolcson ra 100ezret. Nekem (tobbek kozt) a bringam.
Stoki:
"Nekem egy normális bringa (STXRC cuccokkal) 100 rugónál kezdődik és sokan azt mondják, hogy ennél lejjebb nem szabad adni. De ha ezt a gépet évente egyszer veszed elő, akkor 50-ért is lehet kapni valamit. Mindenesetre minél olcsóbb annál vacakabb. 30-ért nem is érdemes venni bringát."
Sokan azt mondják, hogy az autó az Audinál kezdődik. Én is szívesen járnék olyannal, de nem telik rá. Szerinted, ha nem telik 100.000,- Ft-os bringára, akkor járjak gyalog?
Nem személyesen ellened szólok, csak marhára bosszant, mikor többszázezer Ft-os kirakatbringán feszít, az aki még életében nem tekert le 10 kilométert.
Nem tudom egyetértetek-e velem, de szerintem csodálatos érzés amikor magányos tekerés közben összeakad az ember egy másik bicóssal, és alkalom adódik egy kis versenyzésre. Olyan tartalékok jönnek elő, amelyek létezéséről mit se sejt az ember. Sokszor alulmaradtam már ilyenkor, néha győztem is, de úgy vettem észre, sosem a bringa ára döntött. :-)
Éljen a bringás szív!.
ha van 1 jo bringasgatyad (a kenyes reszeknel szivacs meg szarvasbor) sokat segit. De ha telleg nagyon nyom akkor valoszin a nyereg es a kenyes reszejid nem kompatibilisek, probalj meg 1 ujat.
Tanács kellene törzsbringások. Most hogy beindult a szezon, napi 1 - 1,5 órát töltök a bicómon (MTB) részben sport, részben közlekedési célzattal. Régebben is vágott a nyereg, de csak akkor ha valamilyen okból nem taposhattam ahogy én szeretek. Mostanában ellenben akárhogy is nyomom a pedált (na jó nem állok végig) folyton Bendegúz jut eszembe midőn a Lókupec Sanyi nevű lován ügetettl: "Szétvág ez a gebe!"
Ez a nyereg egy műanyag lapra feszített habszivacsnak tűnik. Most akkor mi van, én vagyok ortopéd vagy az ülés?
Na jó! Akkor neked most elárulom a nagy titkot.:)
Tizenegynéhány éves koromban versenyszerüen sportoltam "valami téli sportot". (hű de titokzatos!), amihez ugye kell a hideg. Amikor meg nem volt hideg azért valamit kellett csinálni, hogy kondiban legyünk a következő szezonig. Az egyik ilyen edzési terv az volt,hogy na fijjuk, lányok, akkor vasárnap mindenki felül a brinyójára és elteker a következő városig, ott iszik egy kolát és visszateker, de 180 pulzussal ha lehetne kérni.
Aztán teltek multak az évek, suli, egyetem, munka, és most megint igényét érzem ( na jó, kandúr nyomásra:)) hogy megint jó lenne tekerni egy kicsit.
Holnap folytatjuk, most megyek haza.