Madarka
Nem nagyon tudom elkepzelni a vaztorest, bar volt ra pelda, hogy egy CrMo villam eltorott a pesti utakon, raadasul nem is a hegesztesnel, hanem folotte egy kicsivel:-(( Szinten egy CrMo-bol keszult Tange vazas geppel fejeltem le egy Wartburgot, a villa tobol egy kicsit meggorbult, de tores itt sem volt. Az aluminiummal majd jobban vigyazok es kulonben is alig van mar Wartburg:-))
LAZ
Üdv, körünkben, hát a géped az igen olcsóra sikeredett, de ha neked megfelel, akkor nincs semmi baj ...:-)
BAHH
Nem mondom nagyon szép darab ...
Amit leírtam az a szerény véleményem volt, én inkább acélváz hívő vagyok a lejjebb leírtak miatt. Mivel a Trek-ék tudnak kerékpárt építeni, lehet, hogy nem jársz ezzel a géppel rosszul. A küllők bírják-e nem tudom, de mivel itt egy versenygépről van szó, nem hiszem, hogy terepezel, így a felni nincs kitéve komolyabb ütésnek nem hiszem hogy gond lenne vele. A képből itélve az első radiálisan van fűzve a hátsó már keresztezve, ami korrekt. Hogy miért csak ennyi küllő - légellenállás és súlycsökkentés lehet az ok..., de nem hiszem, hogy trekkéknél alul lenne méretezve a dolog.
A kérdés, hogy milyen bringás vagy ???
Erőteljes bringagyilkos, vagy egy szolidabb emberfajta ..., de ez a gép egy hobbiversenyzőnek megfelelően néz ki a képből ítélve.
Nézdd meg mennyi garanciát adnak a vázra !!!
Ha 5 év akkor gondolkozz ...
(Pl. egy jobb acélvázra már 10 év garancia van.)
A szett egész türhető ...
Azert nem lehet olyan nagyon rossz az az aluminium, ha nehany legismertebb gyarto abbol csinalja a csucsmodelleit. (Pl. TREK).
Az egyebkent valoszinu, hogy ha eltorod a vazat azt Magyarorszagon nem lehet megcsinaltatni, nyugaton meg nem eri meg.
Stoki
Szerinted ne is vegyek alu vazat? Pedig nekem ez nagyon tetszik:
TREK a ROAD-nal a 2200-as.
Keveslem a kulloket a kerekekben! Bir annyit vajon, mint egy 36 kullos?
Na tessék, végül ezt a topic-ot is felfedezem. Tíz év bicaj mentesség után két hete vettem egy Csepel brinyiglit a koróban. 27 pénz volt gondoltam ez biztos jó üzlet. Ahogy itt olvasgatom a szakértőket úgy érzem nagyon sóher voltam :( Nekem korábban is Csepel gépem volt (Sas márkájú) nagyon szerettem bár egy kicsit rövid volt a váza és nagyot lehetett vele esni amikor az ember kanyarodott és a pedál beleért az első kerékbe. Ja, és engem is érdekelne valami gyengébb biciklitúra (ha lehet esőmentesen).
... és ugyanazt tudja, mint az az acélváz.
Mert ahhoz, hogy ugyanazt a szilárdsági jellemzőket megkapjuk kb. 3x annyi anyagot kell összegyúrni az alu-ból mint az acélból.
Egy CrMo cső (olcsóbb) cirka 1 mm falvastagságú egy szénacél (2mm), egy alu meg (3mm). Így amennyivel könnyebb az alu, annyival több is kell bele, tehát oly sokat nem lehet nyerni, csak jóval merevebb lesz a váz ...
Egyébként az aluötvözetből is van többféle általában 8000 vagy ennél nagyobb számmal szokták jelölni.
Szóval én még mindig fenntartással kezelem az aluvázakat ...
A szénszál az más kategória nem olyan rosszat hallani róla, mint az alu-ról, csak még kiforrandóba van ...
Az acelvazat bicajboltban kerdeztem meg az eloadotol. Legalabb 5 fele otvozet meg falvastagsag letezik csak az igenyesebb kategotriaban, ebbol amelyik ugyan olyan vazmeretnel ugyan olyan sulyu mint egy aluminium, az 2-3 x annyiba kerul. (Alubol csak egy fajta otvozetet lattam minden gyartonal). Volt muanyag, azaz szenszalas vagy valami ilyesmi bicajuk is, felelmetes, hogy kisujjal fel lehet emelni. Egyebkent nem volt tul bizalomgerjeszto, megkopogtattam a vazat es kb olyan erzes volt mintha egy muanyag kolasuveget utogetnek.
Stoki
Rohloff Ez egy philamy katalogus, a prduits/rohloff/speed hub kattintgatasokkal megtalalod a leirast, de sajnos kepem csak otthon van a papirra nyomott katalogusban:-(( Ja, es persze minden franciaul:-(( En mar egy angol nyelvunek is baromira orulnek!
Stoki
Rohloff Ez egy philamy katalogus, a prduits/rohloff/speed hub kattintgatasokkal megtalalod a leirast, de sajnos kepem csak otthon van a papirra nyomott katalogusban:-(( Ja, es persze minden franciaul:-(( En mar egy angol nyelvunek is baromira orulnek!
A "HEGYHÁT kerékpárüzletből" (II.ker Galóca u.13.) és ott volt kitéve egy cateye és egy másik shimano katalógussal együtt. Ezekbe az a jó, hogy magyar nyelvűek, így nem kell az angollal küzdeni, valamint van benne műszaki adat (táblázat) ... mi mivel kompatibilis, mekkora a súlya stb.
Erősen gondolkodunk, hogy be kéne szkennelni mind a hármat és kidobni a kolléga szerverére, de ez még a jövő ...
Egyébként elég színvonalas füzetecskék, érdemes megnézned ...
OPIPAPI
Milyen évjáratú, így első hallásra -NEKEM - nem tűnik rossznak, de fontos, hogy zsír új legyen ...
MADARKA
Te magad megválaszolod, de az összehasonlítás abból a szempontból nem jó, hogy az XTR az a Shimano csúcsa és azt még a versenyzők közül se mindenki engedheti meg...Egyébként az 50 gramm a két cucc között inkább 1,2,3 kilo (most néztem meg), de a Shimano éppen ezért csinál ennyi kategóriájú szettet. Most már, hogy végigolvastam a 99 katalógust azt kell mondjam mindenki megtalálja a magának valót. A cég az "ACERA"-ig azt írja, hogy "hobbi- és Szabadidő MTB Alkatrészek" az "ALIVIO" egy köztes, míg az utána jövőtől "STXRC", már "Sport MTB alkatrészek". Meg kell nézni az árakat az igényeidet és akkor rögtön kiderül, hogy mi a jó neked. Van egy gazdasági oldala, van egy esztétikai oldala, van egy használati oldala és ez mind-mind az egyéntől függ. Én többet használom a gépemet (évi 5-10 ezer km télen-nyáron, hóban, sárban) és egy alivio szintű ('93 exage LT szettel) nyomulok azóta és nagyon meg vagyok elégedve vele. De ha újat vennék, akkor STXRC-től kezdenék valamit beszerezni. A fékeimet most fogom ledobni egy STXRC-re, ha minden jó megy ...
Az aluváz ... hát nem tudom egy kategóriát néztél ..., mert ugye lehet műanyagból is csinálni vázat és az még könnyebb, mint az alu, de a használati értéke a béka segge alatt. Véleményem szerint egy árba, de az alu inkább többe kerül. Persze, ha egy 0,2 mm változó falvastagságú acélvázat néztél az biztos többe kerül mint egy jobb minőségű aluváz ;-) ???
Hol veszed ezt az LX-es cuccot?? És milyen évjáratú.
Egyébként ha megnézed lejjebb stoki írását, láthatod, hogy az LX az jobb mint az Alivio. (és Alivióból egy ilyen szett kb. 30-50 kHUF)
Úgyhogy ha ennyiért tudsz szerezni cuccost (18kHUF)
légyszí' mond már meg, hogy honna lehet, illetve mik van vannak még.
Stokinak
Honnan lehet 99-es Shimano katalógust szerezni.
Szia!
Itt ma is olyan jo ido van, mint tegnap :-)))
Stoki
az ujdonsagokrol: a Rohloff csinalt montihoz egy 14 sebesseges agyvaltot! Lattam rola egy metszeti kepet, nem egyszeru! Ja, es az arabol siman tudnek venni egy jobb orszaguti gepet :-))
Ha nem akarok versenyezn, evente max. 4000km-t bicajozok es van 3/7 fogaskerekem, akkor miert jobb nekem mondjuk egy XTR szet mint egy Alivio? Ja, es nem erdekel 50 gramm sulykulonbseg (a bicajlakat meg a kulacs tobbet nyom mint a ket valto egyutt).
Stoki,
Elvileg igazad van az aluminiumvazzal, de megneztem, egy olyan acelvaz ami ugyan olyan konnyu mint az aluminium, kb 3x annyiba kerul. Tenyleg, torott el mar valakinek a vaza anyagfaradasbol kifolyolag? Nekem Csepel es favoritvazon tort mar el forrasztas, de az szerintem nem faradas volt.
Nem, nem mosott el az eső. csak a főnököm megkérdezte, hogy mikor hagyom már abba az olvasást és dolgozom végre.
Ajánlottak nekem egy ilyet:
első, hátsó váltó+első, hátsó váltókar+hátsó agy+komplett hátsó fogaskoszorú+2 fékkar+bowdenek.
Mindez zsír új, shimano LX és kérnek érte 18kHUF-ot. Megéri ez nekem?
Egyáltalán van mindenféle alkatrész, nem drágán, de most gondolkozom, hogy alivio legyen, vagy ez? Mert mindenképpen cserélni kell.
Szerintem igen, bár az árakkal igen csak elmaradtam ...
...De szerintem ott már más is igen jó (váz, felni stb.)...
de ha abból indulsz ki (monti), hogy egy STX RC-vel szerelt monti kb.120-130 ezer forint és ezután még van 3 magasabb szintű kategória, akkor a versenyszettekkel összevetve (ugye a 105 után már csak 2 kategória van) a 200E. reális lehet.
Hogy minek a 3 fogaskerék ...nem tudom, de ha lehet hozzá kapni nem tartom rossz dolognak. Akinek szüksége van rá az vegye, akinek meg nem az ne vegyen hozzá. Szerintem ezt a piac termelte ki a cégből...
A végén csak össze fog mosódni a két gépfajta és nyomulni fog a trek ...:-)
Pedálról keveset tudok, pont most olvasom tovább az SPD cipők bemutatását, valószínűnek tartom, hogy ez egy más szabvány lesz (mint a Microsoft termékek).
Sziasztok!
Egy kis segitseg kellene: kb. 7-8 evvel ezelott vettem utoljara alkatreszt a bringamhoz (kiveve a gumikat) es most dobbentem egy kicsit, hogy egy 99-es Shimano 105-el felszerelt gep mennyibe kerul:-(( Lehetseges, hogy 200-250 E ft?
A pedal: a Look mar nem divat? Ennel sokkal kisebbeket latok a mostani jarganyokon, van valami ujabb szabvany?
Meg valami: nem csak a 9-es hatso racsni jelent meg, hanem egyre tobb helyen latom orszaguti bringan a harom lanckereket elol. Minek?
Húúú, de bezárkóztál hirtelen ...(mondhatnám úgy is a kandúr nadrágjába ("nadrágja mögül"))
Úgy meg igen érdekes a bringázás. (...én még nem úgy nem próbáltam, de ha összhozol a kandúrral ...hmmmmm:-))
...húúúúhaaaaa, de harapós lettél hirtelen...!!!
...hol van a kedves, aranyos Arabella ???
Más dimenzióba ...
... egyébként én se gondoltam komolyan, csak egy picit megpiszkáltam a méhkast, de egy esetleges túrán talán Te sem leszel ellene ...NEEMMMMMDEEEEE ???
Azt mondtad, hogy ismersz....... és csak akkor lehet szó róla, ha már nyertél, és külömben is a kandúr meg fog ölni téged, ...aztán meg engem:)))
Arabella
Ja és ez nem egy ismerkedős topic.:)