Keresés

Részletes keresés

dutrancs Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96242

Akkor volt nagy jelentősége a spric pumpának ,mikor a kezdetekbe ,nem volt még gőzborotva!  Valami oldószerrel bespricceltük a motort vagy ahol nagyon el volt szennyeződve a traki,beáztattuk és hideg vízzel, slaggal verettük! Ez még a 60-as évek végén ,hetvenes évek elején volt! Amikor már megvette a kolhoz a gőzborotvát ,már Hawai volt!!!

 

Előzmény: Józsi73 (96236)
Józsi73 Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96241

Előzmény: sooty (96239)
sooty Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96240

Köszönöm, meglesz az most már.

 

A szuszogóra valakinek valami ötlete?

Előzmény: dutrancs (96237)
sooty Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96239

A kúpos szelepen valóban van egy furat, csavarhúzót beledugva, olyan volt, mint egy csavart tudtam volna vele csavarni ide-oda.

Előzmény: Józsi73 (96235)
dutrancs Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96238

Már hozzáfogtam írni ,mikor te le is írtad!  Bocs.

Előzmény: Józsi73 (96235)
dutrancs Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96237

Igen jól írod! A felső a bizt. szelep,a max nyomás állítására. Az alsó fedél fölött találod az áteresztő szelepet,(üresjárati szelepnek is mondják)! Amennyiben nem jött ki a következő vezető hüvely,akkor a kis fedélből kivett egyik csavart tekerd be,  a vezető ferdén kiképzett menetes furatába és húzd ki. Vigyázz, mert akkor már a rugó és a szelep is kiesik. Ha be van feszülve és nem csúszik ki ,dugd bele a kisujjadat és próbáld meg kihúzni!  Arra nem akarlak biztatni amit mi a Tsz-be csináltunk. Levett fedéllel ráindítottunk,és a szivattyú keltette nyomás "kivágta"!  Ennek az lett a vége,hogy minden tiszta hidr. olaj lett.  :-))))

Előzmény: sooty (96232)
Józsi73 Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96236

Nekem van kettő is.

Előzmény: dutrancs (96234)
Józsi73 Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96235

Igen, a fölső a nyomásszabályzó. Az alsó az áteresztő/kúpos szelep, van amelyikből kiesik, de inkább ki kell húzni. Kicsit ferdén bele kell hajtani egy M10-es csavart, azzal lehet kivenni.

 

Az olaj amit belinkeltél az jó, de nem tudom, hogy a gázolaj szivattyú hogyan tudja szállítani azt a sűrű hajtóműolajat

Előzmény: sooty (96232)
dutrancs Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96234

Csak Spric pumpának hívtuk az eredeti gyárit!

Előzmény: Józsi73 (96231)
sooty Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96233

Van elektromos 12V-os olajszivattyúm, azzal lehet gázolajat, híg olajat szivattyúzni, majd megoldom azzal.

 

Ez mehet bele a hajtásokhoz és az első difibe?

 

 

https://alkatreszek.hu/hypoid_getr_oel_1l_ko

 

 

 

 

 

Előzmény: Józsi73 (96231)
sooty Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96232

A fenti zöld karika lenne a nyomásállító csavarja?

A lenti zöld karika alján meg az alsó képen szereplő kütyü van, de nem kéne a belsejének kiesni és egy kúpos valaminek lennie?

 

 

Józsi73 Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96231

A régebbi MTZ-k tartozéka volt egy kézi olajpumpa, azzal lehetett kiszívni az olajat, de amit a kolléga belinkelt az is tökéletes.

 

Az elsőhajtás olajfeltöltéséhez én egy műanyag tölcsért megtoldottam vékony csővel, azzal a difihez is be lehet tölteni az olajat, a támasztékba meg a pumpával nyomom.

 

Zsírzó meg csak a kormánytengely kardáncsuklóin és az emelőtengely perselyénél van (legalábbis az enyémen), az elsőhajtás kardánkeresztjein nincs még a helye sem.

Előzmény: sooty (96227)
Józsi73 Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96230

Töltheted orosz, etióp, akármilyen töltővel, a kapacitás 1 tizedével (vagyis itt 77Ah-ás akku, 7 amperrel)

Előzmény: Mtz 550E (96229)
Mtz 550E Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96229

Ezt a fajta akkumlátort lehet tölteni ez a fajta orosz töltővel? Ha igen milyen módon és hány amperrel?

mtz1221 Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96228
Előzmény: sooty (96227)
sooty Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96227

Ma szerelgettem egy kicsit. Arra jutottam, hogy a hidraulika olaj kifúj a nívó pálcánál. A szuszogó teljesen el volt tömődve, és még hidraulika szűrő sincs benne. Kérdés, hogy a szuszogó alatt található két kereszt alakú lemezkének hogyan kellene állnia?

 

Szintén kérdés az első hajtásnál:

Az első difinél megvan a leeresztő csavar. Betölteni pedig a felett lévő csavarnál kell? Elég hülye helyen van.

Szintén első hajtás: Az agyaknál lent megvan a leeresztő csavar, meg kicsit feljebb a feltöltő is. Viszont még feljebb a szöghajtásnál csak feltöltő csavart találtam. Onnan hogy lehet leereszteni az olajat?

Egy zsírzót találtam még és kész.

babip Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96226

Sziasztok

Szlovákiában vagy lengyelben tud valaki mtz kereskedést ahol érdemes vásárolni?

dutrancs Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96225

Az olaj ráfolyik,még szívni se kell nagyon és ha van ami elhajtja ,akár még a házat is szétrepeszti!!!

Előzmény: nagytojás (96223)
alatau Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96224

Be, de kicsit lakatolni kell, mert az 50-es első bölcsőjében nincs hely a gumibakoknak, és ha csak egy darab gumit raksz alá, vagy azt se, és az eredeti csavart lehúzod, akkor pár év alatt szétrázhatja a hűtőt (különösen az utángyártottat), nekem kb. 1 évig bírta, utána elengedett a forrasztás.

 

Én úgy oldottam meg, hogy az új hűtő aljáról levágtam a két csavart, a helyére a tartó lemezbe fúrtam két lyukat és belecsavaroztam két IFA hűtő tartó bakot.

 

https://ifal60alkatresz.hu/termekek/W50-es-Motor-alkatreszek/hutotarto-gumibak-ifa-w50

 

Azokat alul már csak rá kell rögzíteni a bölcsőre, ami azért macerás, mert a gumibak csavarja nem lóg ki az öntvény alján. Én csináltam egy hosszú, peremes anyát, ami benyúlik az öntvénybe, a pereme meg felfekszik. Ez eddig jónak tűnik, de más megoldás is működhet.

 

A többit én is úgy csináltam, ahogy Nagytojás írta, annyi különbséggel, hogy én felülre is raktam gumibakot, de az nem biztos, hogy kell.

 

Még annyi, hogy ha van rajta légterelő lemez, azt is módosítani kell, mert a hűtő így kicsit magasabban lesz, mint a normális.

Előzmény: Kicska Ferenc (96197)
nagytojás Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96223

Tartós használatnál bírja a 160 pillanatnyi terhelés nél többet is 

Előzmény: Törölt nick (96221)
nagytojás Creative Commons License 2018.02.25 0 1 96222

Műszaki vizsga bázis

Valamikor a volán telepen volt

Előzmény: Törölt nick (96220)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.25 0 0 96221

De 160 -at tud a szivattyú is. Vagy attól még többet is elvisel??

Előzmény: nagytojás (96219)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.24 0 0 96220

Aaaaz jó!

És hol kell bejelenteni?

Előzmény: nagytojás (96217)
nagytojás Creative Commons License 2018.02.24 0 0 96219

130 bár nyomással elég  gyenge 160 ra nyugodtan állíthatod bár melyik körön méred ugyan azt tudnia kell

Előzmény: Törölt nick (96214)
nagytojás Creative Commons License 2018.02.24 0 0 96218

Zalakarosiak bírják a gyűrődést láttak már pár érdekes szerelvényt pár forduló fát szénát elhordtam arra felé is 

eddig még nem piszkáltak pedig elég sokat járok főútvonalon Letenye Zalakomár oda vissza de voltam Balatonbogláron is találkozóra menet 

Előzmény: Törölt nick (96209)
nagytojás Creative Commons License 2018.02.24 0 1 96217

ha fel van készítve műszakira marcaliba bejelented és megvan az útvonal engedélyed

Előzmény: Törölt nick (96207)
mtz1221 Creative Commons License 2018.02.24 0 0 96216

Jó.

Előzmény: Törölt nick (96214)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.24 0 0 96215

https://www.youtube.com/channel/UCx2hldjEmP5hDnloGoTfJWA

 

A videóim még feltöltés alatt! Csak pár darab látható még....

 

 

Előzmény: Törölt nick (96213)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.24 0 0 96214

Mekkora nyomásra kell ezt beállítani? Az 50-es könyvében 130 +- 10 bar szerepel. Ez jó lehet?

Előzmény: mtz1221 (96198)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.24 0 0 96213

én meg marcaliban dolgozom :) Youtube-on fent vagy?

Előzmény: Törölt nick (96212)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!