Eladó BTTB BR 250 a ritkább, narancsvörös (orange) festésben, eredeti dobozában. Pár pici sérülés van rajta (ezek csak közelről láthatóak): az egyik forgóvázmaszk sarka picit le van pattanva (lásd képek), és az egyik kürt utólagos ragasztása miatt nagyon pici ragasztónyom található.
A mozdony gyári konstrukciójának megfelelően egyik forgóváz 2 tengelye hajtott csak, amelyeken tapadógyűrűk vannak. A másik forgóváz csak az áramfelvételben kap szerepet.
Irányváltó világítása van, előre fehér izzóval, hátrafelé piros LED-del.
Ára: 12.500 Ft.
Személyes átvétel Budapesten lehetséges, vagy előre utalás után postázom.
Inkább az ideiglenes csavarozás híve vagyok magam is, egyenesben fekvő, vagy enyhébben ívelő szakaszokon adott esetben csak kétoldalassal megfogva. Majd holnap meggyőzlek róla ;)
Így átgondolva, a flexit szögelni csak akkor érdemes, ha előtte precízen berajzolod a vágánytengelyt, de a flexi talpfarácsán nincsenek előre fúrt lyukak így azt is még meg kell oldani valahogy. A fix rácsot nem ismerem. Szóval szerintem macerásabb, de kinek a pap... :)
Amennyi időt elcseszel az ideiglenes csavarozással, és a ragasztás száradására, szögelhetnéd is és talán még gyorsabban is kész vagy vele, mint az első módszerrel.
Ágyazatot nem tervezel? Mert az simán megtartja a vágányokat. Én úgy csináltam, hogy amikor megszáradt az éppen aktuális darab, kivettem a csavarokat és "befoltoztam" a lyukakat. Ezen a képen még pont van olyan részlet, ahol nincs ágyazat és csavar fogja még, kicsit odébb meg már csak az ágyazat.
Vessetek rám követ, és lehet bolond aki követ (hehe), én még mindig irtózom a vágányok ragasztásától... továbbra is az előfúrást, és gombostűvel való szögelést preferálom. A tűfejeket akit zavar, hogy csillog, be lehet pöttyenteni fekete, barna, vagy szürke (ki milyen talpfarácsot vett), festékkel.
Még egy kérdés a tervezéshez: állomási vágányzatban, ahol nincs széles peron, ott milyen vágánytengely-távolsággal számoltok? Tillig Modell EW1 129,5 mm-es 15 fokos váltóhoz kitérő irányban a 15 fokos ellenív előtt kell kiegészítősín?
Azt kényelmesen tudja :) Az ideiglenes rögzítéshez 2,5x10-es facsavart használtam, ívben a külső és belső oldalra felváltva úgy, hogy két olyan talpfa közé essen, ahol fix a távolság.
Köszi mindenkinek, a 310 mm-re voltam kíváncsi, az a legkisebb ívsugár amit terveznék. A BTTB kalapsínes terveimhez képest újraterveztem a pályát a gépen, és R=310 mm-es ívekkel szépen kijön, csupán itt-ott kellett módosítani és 10 cm-rel kellett megszélesíteni a terepet.
Elég kicsire. A 286mm is simán megy, csak megfelelően kell rögzíteni. De ha újabbak a járművek akkor a 310mm is necces, sőt a BTTB 330mm-es ívében is csúnyán belóg egy Z1-es kocsi.
A NEM normál nyomközű vasutaknál 22 x G-t enged meg, ami esetünkben 22 x 12 = 264 mm-es sugárnak felel meg. Ez a Zeuke/BTTB R1-es alatt van. Egy Br80-assal, V23-assal, kéttengelyes kocsikkal simán belemennék, de nagyobb tengelytávú, merevebb vezetésű járművek garantáltan megszorulnak és/vagy kilépnek. Én a bevált BTTB-ívek alá semmiképp nem mennék, de mindez attól függ, hogy milyen járművekkel akarsz rajta csapatni. Azt sem tudom pl., hogy a kinematikának mik a határai.
Én azt gondolom, hogy sokkal kisebbre is, mint amin elmennek a mozdonyok. Az íveket inkább a gördülők nem bírják.
Ma már minimumnak számít az R=310, de az 5 nagykerekes mozdonyok futása már ezen az íven is kritikus. Tehát, építs nagyobb sugarú íveket. A 310 még biztosan megy flexsínnel (sőt kisebb is).
Hmm... amit még a régi katalógusokban látni, valóban kevés van belőle, TT-ben valóban csak arról tudok ami az előzményekben linkelve vagyon. A Piko a mai napig ugyanazt nyomja mint 40-50 évvel ezelőtt, csak a DB keksz került az oldalára, és nem U-profilos vágányt ad hozzá (amit már csak a Fuggerth gyárt, de minek?), hanem Piko A-t... na, elég volt az offkodásból... Én sem értem miért nem veszi elő a Tillig a gagyi szergejt, meg az SNCF CC70 villanyszamarat és dob utána 2-3 kocsit egy dilikörrel, meg adapteres szabályzóval, hogy Pistike is vonatozzon, ne csak a szemével nézhesse ahogy apuka rendezgeti a vonatokat az állomáson.
Eladó Kuehn TT BR 372-es CD cargo-s (cseh) V-ös korszakbeli villanymozdony. Teljesen új, karcolásmentes állapotban csak a boltban lett próbálva. Eredeti dobozában, papírjaival, és bontatlan kiegészítőivel. Cikkszáma 32905.
Már kifutott, boltban 37.400 Ft-ért volt kapható, mint a jelenleg is forgalmazott 32900-as számú változata.
Irányváltó világítással, előre fehér, hátra piros LED-del.
Ára: 32.000 Ft.
A kép az internetről származik!
Személyes átvétel Budapesten lehetséges, vagy előre utalás után postázom.
Hasonló kérdéssel fordult hozzám egy ismerős, szeretne gyermekének vasútmodellt.
Néhány gondolatot próbáltam megosztani vele, mert nem egy olcsó hobbi, tehát már az elején tudni kéne, mit szeretne, de ez sokakban nem fogalmazódik meg elsőre.
Csak gyermekjátékot szőnyegen kergetve a „porcicákat”
Ha a gyermeket tényleg érdekli( sajnos az enyémek nem mutatnak túl nagy érdeklődést iránta)
Szeretném továbbépíteni és van helyem is hozzá 2-10 négyzetméter, vagy szeretném de nincs helyem hozzá akkor jön a modul.
Sínek: Ágyazatos Tillig: ( ez a legmegfelelőbb a szőnyegen, vagy a konyhaasztalon a játékhoz), relatíve borsos az ára , de a használt is megfelelő, ( nincs ami tönkremehessen benne, kevésbé oxidálódik, nem görbül el, jó esztétikailag nem a legszebb valósághű, de ez az én privát véleményem),
BTTB kalapsín: legolcsóbb, pár ezer forintért több kilót is lehet venni, de ez kihívás mindenkinek, oxidálódott, ha még nem, majd fog, görbült, és az áramot vagy vezeti vagy sem, tehát csak erős idegzetű barkácsoló kedvű , igazán elszánt modellezőknek való, sok-sok kompromisszummal. Miután a BTTB már több mint 20 éve nem létezik, mint gyártó 99 % csak használt van belőle, kis pénzért és a maradék 1 % az Tillig de az majdnem horror áron ha még lehet kapni.
Tillig modell sín: I profilú sínek, valósághű, terepasztal vagy modul építésére alkalmas, szőnyegen, konyhaasztalon csak mérsékelten, a fexi és fűzött sínek egyáltalán nem ( ha nem rögzített az asztalhoz akkor felvesz számára a legideálisabb ívet az egyenest).
Digitális vagy analóg? Személy szerint én analóg hívő vagyok, számomra ez a játék, pénztárca függő erősen, mert a mozdony beszerzési értékét a mozdony alapárától függően 20-70 % megnöveli.
Mozdonyok: BTTB, Zeuke, gyermekkorom technikája, de azért gondoskodással még most is elmegy a pályán, olcsón , a véletlentől eltekintve, csak leharcolt selejt darabokat lehet találni, drágábban lehet sok szép vitrinmodellt még ami pár métert futott életében.
Az újak közül, a PIKO érdemes megnézni kezdő (sajnos készlete nincs) szinten, a Taurus játék mozdonynak gúnyolt, bár strapabíróságát sok neves modell gyártó megigényelhetné, és ára nagyon baráti. Tillig start mozdonyok, belsőben megegyeznek a modell mozdonnyal, külsőben kevésbé részlet gazdag mint a modell, és általában fantázia festésű.
Személy és teherkocsik: BTTB, Zeuke, pár ezer forintos darabok lehetnek, akár doboz szűzen is, két probléma van, lehet velük, 20 évnél öregebb a műanyag, ami még a dobozában is öregszik, tehát törékennyé, elszíneződötté válhat, illetve a kuplungot (1 eur), és a műanyag kerekeket fémre kell cserélni a megfelelő futás érdekében (2-4 eur).
Ez aszt eredményezi hogy egyes esetekben Pl: 4 tengelyes önürítős kocsi (ami itthon igen felülárazott) a szükséges kerékcsere és kuplung árából majdnem kijön egy Tillig akciós hasonló önürítős, tű éles tamponozással kurzkuplung kinematikával természetesen dobozában.
A sínanyag, nem olcsó attól függően változik az ára hogy egyvágányos vs kétvágányos, személy és teherpályaudvar, rendező, gurítódomb lírával ,stb. határ a csillagos ég.
Digitális vagy analóg?
A gördülőállomány akár hogy is számolunk egy szerelvény , ha olyat szeretnék látni mint az állomáson, akkor egy 100 as, ha olyat szeretnék látni mint gyermekkoromban a balatoni gyors 424 es és 7-11 kocsi mögötte az több mint 200.
Remélem tudtam némi segítséget adni a választáshoz, vagy némi gondolatébresztőt.
Lehetőleg maradnék a TT -nél, egyrészt az emlékek miatt, másrészt mert méreteiben is azt érzem ideálisnak. Inkább ha nem találok készletet megpróbálom külön darabokból összehozni.
Bocsi a belekotyogásért, de szerintem a hozzászólásod első mondatát érdemes lenne töröltetni.
Ez a ti dolgotok és csakis a tiétek. Biztos, hogy kell ez ide? Pláne, ilyen formában?
ON
Kezdőkészlet:
Kezembe került egy Zeuke Transitus motorkocsi..még abból a fajtából, amelyikben bronzkefés motor van.Saccra olyan 45 -50 év körüli darab. A szó szoros értelmében homokozott vele fiatal tulajdonosa.
Egy alapos tisztítás után mukk nélkül, gyönyörűen fut.
El is gondolkodtam, hogy a mostani, csili-vili elektronikával teli gépek, (még ha analóg a masina, akkor is Nyák lap van benne) , milyen állapotban lesznek 50 év múlva?
""Nem értem miért nincs olyan "beetető" szintű készlet, ami kisgyerekeknek jó volna hogy ráérezzenek a dolog ízére, de ha mégsem tetszik nekik akkor se mondja azt a szülő, hogy úristen kidobtam az ablakon sok tízezer forintot. Egy hevenyészett mozdony néhány kocsival, körpálya ( nem ágyazatos sínnel !*"+%*°/% ), mint a régi ((szép)) időkben.""