Husi XP-t is adhatsz neki, de lényegében tök teljesen mindegy, mehet belé bármi ami erre lett kitalálva. Oregon, Aspen, ALCO, vagy akár MOL is, illetve bármelyik nagy gyártó nevével fémjelzett kence.
Láckenőben úgyszintén. Arra figyelj lánckenőben, hogy ha nem folyamatos munkára használod a gépet - márpedig valszeg nem - akkor a bio láckenőknél érdemes használat után minden alkalommal egy kis gépolajjal vagy tiszta motorolajjal átjáratni a rendszert, mert a bio olaj ha benne marad - akár csak maradék is pl az olajzófuratban, az ott szépen kigyantásodik egy idő után és a következő használatkor meglepit okozhat. Szóval vagy környezetvédőként biózol és odafigyelsz erre, vagy maradsz a sima mezei szintetikus lánckenőknél. A bio-ra rá van nagybetűvel írva hogy bio, nem lehet összekeverni.
Motor, ill lánckenőolajnak ki mit javasol (esetleg beszerzési forrással)? Egy szervízben Husqvarna XP-t mondtak, ami biztosan jó, de ha van közel azonos minőségben, lehet, hogy valami olcsóbbat választanék.
Tudod mire leszek kíváncsi? Bejött most ez az Aldi nevű német akármicsoda áruház is. Nemsokára nyitnak, és elvileg - az újságuk szerint - lesz kertészet is. Na ott vajon milyen gépek lesznek? Valszeg megint valamelyik nagy cég gyerekeire köszönthetünk, nyilván valami teljesen új név alatt. Mint pl Lidl-nél a FloraBest.
Hát, mi 1:20-as keveréket már nemigen javaslunk, eeesetleg 1:33-ast, ha nagyon fél a mókus. 1:20 és 1:33 között nincs számottevő kenési duferencia, arra viszont elég hogy füstöljön, büdös legyen és fölöslegesen égesse az olajat. Ha meg véletlenül megszalad az emberünk keze keveréskor még a gyertyát is gyönyörűen be tudja köpni, aztán akkor hozza vissza, hogy hörög meg nem pörög fel...volt már ilyen jópár. De épp ezért kell kímélni a gépet bejáratáskor, nem húzatni rögtön, és akkor elég az 1:33 vagy akár az 1:40-es keverék is, pláne ha jobb olajjal van keverve.
Alapjárati pöfögtetésen nem nevetni, hallottam már ilyet sajnos... Főleg vásárlók egymás közt, hogyan lehet az olcsó kínai gépet jól bejáratni: Józsikám, ha rám hallgacc, egy tankot elpöfékelsz alapjáraton, aztán utánna lehet vele dógozni! - És ne álljon égnek a hajam...
szevasztok! egy hozzáértö segitségét kérném : olyan problémám van , van 1 kintröl behozott 2007 gyártásu husi136-om a gépet szerintem keveset használták mert a ha kiveszem a gyertyát a dugattyu teteje nem kokszos ,a csavarokon nem látni szétszerelés nyomát , a lap se megkopva de még szinte karcolás sincs rajtkivülröl is látszik hogy ujj a gép karcmentes.olyan probléma van :kipufogo nélkül elindul ,ha visszarakom nem akar pörögni,ha elakarom indittani (hogy rajt a kipufogo )durrog vissza a karbi felé.még annyira nem akarom szétszedni ha nem muszály a karbit kipucoltam .nem tudom lehet fötengelyszimeringes vagy gyujtotrafo probléma lehet?ha valaki tud irjon mi lehet a probléma!
Minden újabb áruházas gép garanciális szervizelésének örülünk! Nagyon! :)
Wector, bejáratáshoz szerintem jobb, ha 20-as keveréket használnak a gépbe szintetikus olajjal, utána meg 40-est. Egy cseppel több olaj nem árt, viszont kevesebbel már rögtön megvan a baj. Bejáratásnál meg pláne kellhet a kenés, főleg, ha nekiengedik - ami a csövön kifér alapon! Mi ezt szoktuk javasolni, mivel szervizeljük is az eladott gépeinket, és nem szeretjük a megelőzhető problémákat! :) De pöfögtetni tényleg nem kell, felesleges is, és nem is használ a gépnek.
Elvégre ki látott már új autót felbakolva bejáratni? :)
Van nekem egy teljesen új, dobozban lévő, bontatlan Stihl MS 460 láncfűrészem. Szeretném megkérdezni, hogy mennyiért tudnám ezt eladnim hol? Tegnap vettem, nem lopott, bolti, csak mégsem kell nekem.
Ja és persze ne felejtsd el, hogy mint minden új gépet, a Tiédet is be kell járatni! Ez kb 10 liternyi elégetett üzemanyagot jelent, változó terhelés mellett. Ajánlott 15-20 percenként 5-10 perc szünetet tartani az elején. És finoman, kisebb falatokkal kezdeni, kisebb gázon, meleg motornál alkalmanként kipörgetni, majd növelni a terhelést. Nem szabad a gépet az első beindítás alkalmával pöfögni hagyni alapjáraton, az többet árt mint használ. Szépen dolgozni kell vele, de csak érzéssel. Mint a szűz lányoknál...najó kezdek elkalandozni :) Nyugodtan mehet bele az 1:40-es keverék, aztán ha túlvagy a bejáratáson 1:50. És szigorúan szintetikus, ilyen motorokba kifejlesztett olajat használj! Lánchoz pedig lánckenőt - ez örök kérdés. Ez a gép erős hobby-farmer kategória, tehát bejáratás után sem szabad eszetlenül terhelni. Az erő megvan már benne, hogy komolyabb fáknak nekimenj, de nem az a profilja, néha belefér. Pihentetni kötelező, egyhuzamba fél óránál tovább ne járasd, utána kb 10 perc szünet (tankolás, frissítő, WC). Ha nem akarsz többet a géptől, mint amire ki lett találva és karbantartod, garantáltan nem lesz vele probléma és hosszú életű lesz.
Szia Saliko! Nem tökölsz waz, de grat hogy még jutott!!! :) De nem BestGarden, az a Brico márkaneve az MTD-től, és sárga-fekete, ez FloraBest :) Valóban kellemes közepes gép, eredetije a McCulloch California. Én azért részesítem előnyben ezeket ebben az "olcsó" kategóriában, mert ezért az árért több bennük az anyag. Olasz olasz, de kit érdekel, tudnak azok is motort gyártani. És nem elfelejtendő, hogy Husi szervízbe lehet őt vinni, ha fáj a torka! :) Lipi07 ennek kiváltképpen örült is :)
A rajta lévő Oregon lap és lánc a cég belépő szintű cucca, gyakorlatilag ezeket pakolják minden olcsóbb árfekvésű elektromos és benzines gépre, pl az AL-KO-ra vagy a McCulloch-ra, de lehetne sorolni. Ezek a 91VX/VS/VJ sorozatú aprófogú Xtra-Guard láncok főleg kisteljesítményű gépekre valók, nem túl harapósak, vékonyan vágnak, viszont gyorsabban kopnak. Elvileg kb 40köbcentiig ajánlja az Oregon, de az olcsósítás miatt felteszik nagyobb gépekre is. Nem gáz, csak nincs kihasználva a gép ereje. (Mondjuk pont azért, mert kevésbé harap a lánc, tudják feltenni pl 45-ös hosszban a kisebb erejű gépekre is.) Ha majd eljön a csere ideje, érdemes lesz kicserélni a lapot egy Pro-Lite sorozatúra 40 vagy 45-ös hosszban (inkább 40) és a hozzá passzoló 73LP/LG láncra, persze mindenképp tartva a 3/8-os osztást. Ég és föld a különbség, igaz, a gépet is jobban nyúzza.
Egyébként Oregon van gyárilag minden Husqvarna, Dolmar, Solo, Oleo-Mac, Shindaiwa, Komatsu Zenoah és Tanaka gépen is, hiszen a világ legnagyobb gyártója. Rajta kívül jóformán csak a Stihl gyárt láncot meg vezetőt.
Igen, szép zöld, a műanyag kissé sorjás, semmit sem loptak ki a dobozból - idáig ennyit tudtam meg. Elolvasom az ismertetőt, csütörtökön pedig élesbem kipróbálom. Jól jönnek ezek az ötletek, megnézem, amit ajánlottál.
Benzinkutaknál továbbra is három liter a minimum, amit kiadnak?
Más: ez a Bestgarden/McCullogh gép az itteni leírások szerint kb. jó közepes minőségűnek számít. A vágólap, OREGON termék, nem ilyen van a nagynevű gépekben is?
védőplexit nem ajánlom, mert párásodik, helyette a fém védőrostát ajánlanám, azt fel tudod rakni sisakra, vagy homlokvédős fejpántra is felrakható, mindkettő létezik fülvdős kivitelben is, sisakot a metro-ban a legolcsóbb kicsivel több mint 5ezer huf fülvédővel, ez ikra "gyártmányú" de vehetsz minimum dupla ennyiért "márkásat" is, persze az igazság az hogy ezeket munkavédelmi eszközöket gyártó válalatok készítik a márkanevet csak rámatricázzák.
ha csak fejpántosat akarsz venni akkor az kb 2-3,5 ezer huf de az fülvédő nélkül, de nézz szét ezeket szinte minden jobb munkavédelmi boltban megkapod.
de használhatsz 300 huf-os egyszerű védőszeműveget is, egy mezei fülvédővel, vagy akár füldugóval is.
kannából nyugodtan vedd meg a legolcsóbbat csak jól zárjon, vehetsz dupla kannát is amibe belerakhatod a benzint és az olajat, ezt eddiga www.homasita.hu -n láttam a legolcsobban.
a kannára mindeképpen írd rá jól láthatóan hogy 2T, így nem kevered össze a sima benzinnel, már ha van négyütemű géped is :-)
Nem várható el egyetlen gépgyártással foglalkozó cégtől sem, hogy saját finomítója legyen. A petrolkémiai termékek a legtöbb gépgyárhoz beszállítók útján kerülnek. Ezzel nincs is semmi baj, hiszen nem "érthetnek" mindkét iparághoz egyformán. A lényeg az, hogy az adott géptipushoz megfelelően adalékolt terméket állítsanak elő, hozzanak forgalomba. És ha ennyi köze van a Stihl olajnak a Stihlhez, a Husi olajnak a Husihoz, akkor az éppen elég.
Szia Saliko! Ebben az 50ezer környéki kategóriában nemigen találsz a 136-nak ellenfelet. A PS-400 most 70e körül van, hacsak valamelyik - nem Makita - üzlet még mindig akciózza. Ami Dolmarban most 54e, a kis PS-34, de az közelébe sem jön a 136-nak. A PS-33 pedig 60e. Stihl-nél nemtom van-e most akció, de ha lenne is max MS-170-est kapnál ennyiért, ami megint csak gyengusz a 136-hoz képest. Szóval részemről 136! Alkatrészt hagyd, ha az olajszivattyú beteg azt már rendesen cserélik, ha meg más fog behalni, azt szerintem még jó pár évig (évtizedig :) pótolni lehet. Esetleg még a McCulloch gépek jöhetnek szóba, de 50 körül még azt is nagyon ki kell fogni. Üdv! w
Husqvarna 136-on gondolkodom (hacsak valaki nem ajánl egy megfelelően akciózott Dolnmar 400-at), milyen alkatrészeket érdemes tartalékba venni? Egyáltalán mennyi ideig lehet számítani hozzá alkatrészre?
Én eddig csak az MTD-nél voltam Nemesvámosban és Veszprémben. Meg persze jön mindenféle márka területi képviselője regélni, de persze azok "csak" szavak. Sajnos az MTD-nél fotózni nem lehetett. Irdatlan nagy üzem, hatalmas csarnokok, amikor átadták európa egyik legkorszerűbb festő-fényező sorával. Készülnek náluk Toro fűnyírók és Alpina/Castelgarden láncfűrészek is. A láncosokat tesztpadon is megnéztük, egyik-másikat kiveszik a csomagoló szalagról és bedugják bőgetni egy kicsit. Semmi extrát nem kell elképzelni, rákötik a főtengelyt a dinora és melegedés után diagnosztika, max fordulat, teljesítmény mérés folyik. Nem estünk hanyatt tőle, de nem is azért van. Amire kell, arra jó. Ami érdekesebb volt, az szintén a láncosok rutinellenörző diagnosztikai szobája, ahol a gépek motorházának a pontosságát vizsgálják. Egy precíziós lengőkaros tűhegyes műszer század milliméterre ellenőrzi az öntéseket, csapágyházakat, hézagokat, stb... Az egész szoba patyolat, enni lehet a földről, és egyetlen ember meg egy számítógép vezérli az egész szobányi droidot. Az megfogott. Ha bármi eltérés van, ami már nem fér bele a megengedettbe (ami valóban -+ párszázad milliméter), onnan, a szobából számítógépről módosítani lehet a kinti gyártósor gépeit.
A Dolmar gépekkel tulképpen csak az előző melóhelyemen kerültem közelebbi kapcsolatba, és eszmecseréztem kicsit a makitásokkal, mielőtt letettük mellettük a voksunkat (főleg rajtam múlt). Ilyen árban más cégtől nem tudtunk volna ütőképes gépeket hozni. Volt mellettük egy ideig Husink is, hát, érdekes volt 340-es mellett PS-460, 350-es mellett PS-5000, meg 365-ös mellett PS-6400. Ugyan abban az árban. Kb háromszoros forgalmat csináltunk dolmárból mint Husiból. Csak elég volt őket a mókus kezébe adni és nem is kérdezett többet. Ennyi. Most a Solo-t megnézik - és visszarakják...pfff...
Nekem volt szerencsém járni a Solo gyárában, láttam, hogy hogyan készülnek a gépek, mi az, amit a Solo csinál, és mi az, amit vesz más cégektől, hogyan rakják össze, készítik el a gépeket, hogyan állítják be azokat, és tesztelik le működésüket. Nem voltam elájulva a látottaktól.
Másnap elmentünk a Mercedes gyárba is, mivel egymás mellett vannak szinte, és a Solosok jóban vannak velük, elintézték, hogy körbevigyenek minket. Na ott már leesett az állam :) Ég és föld a gyártástechnológiában a különbség. Leginkább úgy tudnám jellemezni, hogy a Solo gyárban manufaktúra van, a merciben meg hi-tech gyártás.
De ezzel nem lejáratni akarom a Solo-t, szívesen elmennék más kertigép gyárba is, hogy legyen viszonytási alapom, hogy hogyan készülnek más gyártónál a kertigépek, csak másnak képzeltem, mint amit láttam a gyárban.
De amit irni akartam ezzel kapcsolatban, hogy nem sok új van a nap alatt, vagy legalábbis nem sokáig van új trükk sehol, mivel figyelik egymás termékeit. Soloéknál van pl. egy külön szoba, amiben elég sok Stihl és egyéb gép volt, gondolom, hogy nem saját használatra vette meg őket egy gyári munkás, és csak a munkaidő végéig tárolta ott őket :)
De az sem meglepő, ha egy gyár másik gyárnak termel éppen. Soloéknál pl 636-os fűrészeket csináltak ezerrel, csak éppen más feliratot raktak rá, és más dobozba rakták őket, nem a saját, Solo-s dizájnnal, hanem valami távolkeleti cég nevével, és dobozával. Távolkeleten meg örültek neki gondolom, hogy milyen jó fűrészt csinált az xy cég. Kb. ennyi köze van a stihl olajnak is a stihlez, a husinak meg a husihoz is.
Ha valaki járt már kertigépgyárban, szivesen cserélnék vele tapasztalatokat, fényképeket, kíváncsi lennék, hogy máshol hogy készülnek a gépek!
Nem mondom, hogy meglepett ez a "cikk". De ragadjunk ki pár dolgot. A Solo miért csak most jött ki a gépeivel, és engedett át hatalmas piacot és bevételt a Dolmar-nak? Megállapodás lenne? Ti adjátok a pénzt, mi fejlesztünk, ti piacra dobjátok, bezsebelitek az elismerést meg a bevételt, mi pedig majd később egy picit módosított géppel kijövünk, amin esetleg egy-két kiderült betegséget orvosoltunk, ergo mégiscsak a miénk lesz a jobb gép? Hát furán hangzik...pláne hogy a Solo-t meg a Dolmar-t senki nem köti össze. Amit a "cikk" ír, hogy a Solo-k hangyányival nagyobb lökettérfogatúak, teljesítményben is picit erősebbek, nyilván valós, viszont ha megnézzük, minden modelljük nehezebb, nem is kicsit. A 681-es 6,6 kilo, a 7900 6,3 amivel a legjobb súly-teljesítmény arányú gép jelenleg a kategóriában. Légszűrője valóban nagyobb a Solo-nak, de kétlem, hogy ez annyira hatalmas előny lenne. Láncfeszítést a koma elnézte, a 7900-on is oldalsó feszítő van. Karburátor...a Walbro-nak is van már kínában meg tájföldön is üzeme, a Zama-ra meg rámondani hogy olcsó kínai elég erős... (A Walbro-nak olaszországban is van gyára, valszeg a németek onnan rendelik a karbit, nem az usa-ból...) Felső markolati rezgéscsillapításnál olyan tökéletes rugó van a Dolmarokon, hogy attól jobb nem kell. Mi Solo-t árulunk, megvizslattam elég jól a 675-ös gépet is, ami ugye a 7300-as állítólagos tesója. Hát, nem győzött meg, még küllemre sem. Az egész külcsín igénytelenebb, a műanyag elemeket is beleértve, a ház is pontlanabbul van öntve, a motortér (légszűrő, karbi...) pedig sokkal hányavetettebb, zsúfoltabb, mint a Dolmar-on. A láncfék karja pedig valami borzasztó darabos. Szóval én továbbra is kétellyel kezelem, hogy a Dolmar a Solo-val csináltatta volna a gépeit, ráadásul olcsóbb megoldásokkal, ehhez képest hatalmas siker az egész világon a teljes széria, a Solo pedig most kijön a sajátjaival, amik jóval drágábbak, gányabbúl néznek ki, ráadásul a piac sem úgy fogadja őket, ahogy a Dolmar-okat fogadta. De ki-ki értelmezze úgy a "cikk"-et, ahogy szeretné.
Én is így voltam múltkor ps 5000-el. 45-ös lap van rajt és kétoldalról nem érte át az akác törzsét. Döntéssel is szenvedtem picit, de a darabolásnál középen maradt 5cm oda már spajzer is kellett szétfeszíteni :) Ma is elnyomtam 5 liter benint vele, úgyhogy megyek is aluszni mert elfáradtam.
Ma akkora jegenye fát aprítottam, ha más mondaná el sem hinném. Kovácsüllő alá kellett tőke. Volt egy kidöntött legallyazott fatörzs. Ebből vágtam magamnak, de a tulaj megkért nem vágnám -e fel mindet. A 40-es lap alig érte át kétoldalról. A tönk amit hazavittem 70cm átmérőjű volt ,az aljától 3 m-re felfelé vágtam. Kb. 1 tank 1 vágás. Mindez egy 1,9Le ALKO ( Jenn Feng) kínai fűrésszel. Na nem kapott röhögőgörcsöt, padlógázon ment amikor megmerítettem a 40-es lapot. Ez nem üzemszerű inkább Guiness rekord kísérletek közé sorolnám, tűzifa lesz a többiből, tehát rendeltetésszerűen volt használva:))). A kipufogó szépen kiégett szárazra, friss reszelésű lánccal, de én is csodálkoztam hogy ennyi vágást kibírt, tankolások idejére álltam meg. A fa tulaja hozott egy múzeumi HOMELITE XL gépet , egykezes 30-as lappal. amúgy korrekt kis masina, de Ő csak az újjnyi vastag akáccserjéket vágta, bepróbálkozott a nagyfánál is de sok volt neki. Ennél a masinánál állítólag kipufogógáz, v. kartelsűrítés nemtudom egy kis csövön túlnyomást csinál ezt vezetik az olajtartályba, nincs szívattyú, persze a srác fáradtolajjal használja pont emiatt. Az öreg Jenn Fengnek személyesen írok kínai nyelven köszönőlevelet, ez a fa min. egy PS 5000- t igényelt volna, vagy MS 260-at. Kimondva nem sok a 70-80cm de kétodalról vágni hogy szemben találkozzon a vágás nem egyszerű, de ezt is be lehet gyakorolni.
Hali! A 6400 és a 7900 felépítésre/konstrukcióra tök ugyan az. A 6400 is ugyan úgy terhelhető, mint a 7900, hiszen minden alkatrésze ugyan az. A 7900 plussz erejét akkor lehet kihasználni, ha a gyári 45/50-es lapok helyett min. 70-est rak rá az ember. Ott már a 7900 plussz 15köbcentije, 1,5lóereje és nagyobb nyomatéka kijön. De amíg csak a gyári 45-ös lappal vagdos az ember, addig nagyon kicsi különbséget fog csak érezni, hiszen a 6400 is baromi nyomatékos gép. Ha nem szerepel a terveid között 45- vagy 50-esnél hosszabb lap használata, és komolyabb, intenzív fadöntés, valóban elég lehet a 6400, esetleg köztes megoldásnak a 7300, azt is néha 50-es lappal akciózzák.
A Hitachi felvásárolta a Tanaka-t, és az ő láncfűrészeit árulja Hitachi név alatt. De azok valójában Tanaka-k. Ugyan az, mint a Makita-Dolmar esete.
Ilyen alkudozós dologban én inkább nem mondok semmit, van ahol ez működhet, de egy hivatalos Makita ker-ben elég furcsa lenne, hacsak nem az üzletvezető áll a pult mögött, és van hatásköre kedvezményt tenni. Ez azonban ritka. A Makita nagykeres akciós kiadványaiban az első oldalon szerepel, hogy: "A minimális kisker árak be nem tartása az akcióból való kizárást vonhatja maga után!!!" Persze próba cseresznye :)
Láncfűrész javítással foglalkozom, elég sok stihlt megműtöttem már ugyhogy aránylag képben vagyok az alkatrészárakban. Békéscsabán van ez az üzlet, de szerintem máshol is ugyanilyen árú.