Ha profi felhasználásra vennéd, akkor nem érdemes használtat venni, ah hobby célra, akkor lényegesen olcsóbban juthatsz hozzá, de tűzetesen vizsgáljad át mielőtt megveszed, a fűrész kényes jószág. Érdemes a vásárlás előtt szakemberrel megnézetni, vagy eleve megbízható szakszervízből vásároljál.
A legjobb azonban, ha újat veszel - főleg ha hosszú távon gondolkodsz, és használni is fogod. :-)
Hozzászólásoddal tökéletesen egyetértek. A teljes körű kifogástalan szolgáltatás az amit a felhasználók igényelnek és értékelnek. Az sem mindegy, hogy mi nőtt a szívünkhöz. Üdv,:Songi11
Nekem a fűrészeim Husqvarnák, a flex és a permetező Stihl, a traktor Honda, az autó Land Rover. És szeretem mindegyiket. Hülye vagyok?
A vitához annyival szólnék hozzá, hogy annak, hogy melyik motorfűrész jobb, annak megannyi szubjektív paramétere lehet. Én azért szeretem a mellesleg lehet, hogy kategóriánként a legdrágább Husqvarna gépeket, mert egy nagyon kedves szerelő bácsi javítja egy Husqvarna tábla alatt, ha kell, reggel 5-től, hogy munkakezdésre kész legyen, és ha kell, akkor hetekig keresi a lelakott Yamaha agregátor műanyag filléres szelepemelőjét is. Ez egy olyan pont, ahol lehet kötődést kialakítani egy márkához. Szeretem azt is a nagy márkáknál, hogy a gépeinknek, ha valami nyűgje van, akkor a polcról megvan az alkatrész, nem kell esetleg heteket várni . És aki tényleg használja a gépeit, és nem cuccbuziként sikamikálja a fészerben, az tudja, hogy a legjobb gép is lepukkan valahogy előbb, utóbb. És ez lehet, hogy csak annyi, hogy egy kúton vacak benyát tankolsz, ami másnapra megemészti a membránokat, tömítéseket. Vagy akármi.
És ez az álláspont nem azt firtatja, hogy a gép magában tökös-e, vagy sem, hanem, hogy a piaci erőtérben milyen más erők befolyásolhatják a vevő választását. És lehet, hogy a Stihl nem gyárt olyan gépet, ami minden más márkát minden paraméterben leiskolázna, de a hálózatépítésben, a cég ma jobban áll, mint valószÍnűleg akármelyik másik márka.
Számomra vállalkozóként a vágásfolyami forgács akárminél sokkal fontosabb az, hogy tudok-e dolgozni a gépeimmel minden nap, még ha marha módjára el is fuseráltam valamit. Mert ez is előfordulhat...
És akinek van Dolmar gépe, az jelentkezzen, mert már kipróbálnám!
A piaci részesedés még nem minden. A beépíthető benzinüzemű kisgépek (motorok) világpiaci részesedésében a HONDA "csak" 24,2%-on van. Pedig a HONDA kisgépmotorok minőségét a világon senki sem vitatja.
Azért még egy adat: A DOLMAR PS-7900 professzionális láncfűrész 6,3 kg-os motorsúlynál 4,6 kW-os teljesítményt ér el. Vagyis, csupán 1,37 kg/kW a teljesítménysúly. (a világ nem áll meg, puff neked STIHL)
Talán még Te is emlékszel arra a bizonyos rendszerváltás elötti impex-es korszakra. Akkor még a diktatórikus államhatalom határozta meg az importálható termékek körét ill. márkáját. Az akkor forgalmazott márkák rögzültek bennünk, emberekben. Pl.:az emberek többségének számára ezért lett a sarokcsiszoló elterjedt neve flex és a láncfűrészé pedig stilfűrész. Csak idő és pénz kérdése, hogy több, világszerte elismert márka megtalálja helyét Magyarországon is. Mind ezeket nem bántó céllal irom, de a STIHL 52%-os Magyarországi piaci részesedésére ez is egyfajta magyarázat.
Jómagam 17 éve keményen a kertigépes szakmában dolgozom. Ami véleményem kialakult, az az elmúlt 17 év tapasztalatát tükrözi. Rengeteg márkával találkoztam ez alatt az idő alatt, tehát tapasztalatban szerintem nem szenvedek hiányt - és Te? Ez alatt a 17 év alatt sok-sok ezer kerti gépet javítottam, manapság is évente mintegy 2.500 db kerti gép javítását végezzük el a szervizünkben évente, ebből mintegy 7-800 motorfűrészt. És Te? Országosan elismerik a szakmabéliek a szakértelmünket - és a Tiédet?
Nem azt állítom, hogy a Dolmár nem jó márka,de azt igen, hogy nem a Dolmár a piacvezető márka - van nála jobb, és nem csak egy márka.
Mindettől függetlenül, mindenki saját maga dönti el, hogy melyik márkához húz a szíve. Amit én leírtam az eladási statisztikákkal kapcsolatosan, az azért meggyőzően bizonyítja, hogy a többség velem ért egyet.
Mintha egy kicsit elfogult lennél egyfajta márka iránt. Ha egy kicsit jobban körülnéznél a világban akkor talán több rálátást, tapasztalatot szerezhetnél.
Pl.: tudod-e, hogy a DOLMAR 1927-ben gyártotta az első benzinüzemű motorfűrészt.
Magyarországon az eladott motorfűrészek 52%-a STIHL. Ha a Dolmar ilyen jó lenne, mint ahogy leírod, akkor miért nem tudnak eladni belőle még 10 %-ot sem?
Sziasztok favágók ! Szeretném személyes tapasztalataim megosztani azokkal,akik Makita vagy Dolmar gépet vásárolnának és esetleg idegenkednének tőle. Szerintem és kolegáim szerint is ezek a fűrészek profi kategóriás gépei garantáltan tudják azt a szinvonalat hozni ,mint STIHL vagy HUSQVARNA ellenfelei.Mind megbizhatóság mind munkabirás terén,és jelentősen gazdaságosabban. Szervizhálozat terén és alkatrész ellátás terén is felveszik a versenyt drágább riválisaival. Jelenleg egy japán Komatsu Zenoah 62-es gépem van,de ezt sem adnám egy Stihl-é ! Profi gép, ebben a kategoriában súlyra,erőben, takarékosságban,üzem biztonságban megveri a Stihl gépeket. Egyetlen hibája az alkatrész ellátás! Visszahallásokból 10-15 éveket mennek egyetlen hiba nélkül,de ha mégis behalna akkor gáz van. Viszont a Makita Dolmar-nál nincs ilyen gond sem.Ezt azért meséltem el,ha már adják magukat a japcsik a dolmar-hoz,akkor nem lehet rossz !Mesélek mást is,ez is személyes tapasztalat. Kerűlt hozzánk egy STIHL MS 460-as gép vadi újan 210000-ért. Az elsű üzemóra után ,kiméletes járatás mellet,gondol egyet és 10 percenként leáll,majd 10 perc eteltével hajlandó csak beindulni. A lánc olajozásával sem vagyok megelégedve, még magasabb beáálitásnál sem,nembeszélve arról hogy sokkal zajosabb. A hibájára még a service sem jött rá hogy miért van,mert amikor odakerül akkor bezzeg semmi baja ! Azt gondolom ennyi pénzért,egy ekkora névtől ez ciki ! Ilyet sem a Dolmar ,sem a Komatsu egyike sem csinált.Régen én is Stihl párti voltam ,de ennek a sok kudarc miatt vége. Nem érdemes egy név miatt 50000-el többet fizetni,ár és minőség arányban jelenleg a Makita-Dolmar a legjobb a piacon. Köztudott ,hogy a Dolmar régen is jó gép volt és mára még jobb lett ! Azt mondom akinek Stihl kell vegyen azt,aki viszont hisz nekem nyugodtan vegyen Dolmar-t .Biztos nem fogja megbánni ,hogy végig olvasta soraim !
Ismét láncfűrészgondommal kapcsolatban szeretném a segítséged,(segítségeteket) kérni.
A gép benzines AL-KO KB 35.
Még mindíg a lánckenéssel küzdök. Most a saját, gyári lánckenő olaja van benne.
Tisztítás és összerakás után keni a láncot, de használat közben már úgy tűnik, hogy megszűnik a kenés, mert a lánc elállítódik+ forró+száraz.
Megnéztem vezető nélkül, nyomta az olajat, de nem nagy intenzitással, meg buborékosan jött az olaj. Állítási lehetőséget nem találtam rajta.
Voltam egy AL-KO alkatrész üzletben, ahol a két eladó hölgy nagyon aranyos volt, de igazán sokat nem tudtak segíteni. Azt mondták, hogy valszeg az olajpumpa ment tönkre. Volt nekik ilyen alkatrész 2000xx Ft-ért, de azt javasolták, hogy vigyem szervízbe.(ez az alkatrész kb 8-10 cm müanyag cső, benne valami csigás, orsós tengely, amit 1 fogaskerék hajt)
Érdeklődtem láncfűrész szervízben ott azt mondták, hogy az a pumpa az elektromos fűrészben van, ebben valami vákumos, nyomásos akármilyen rendszer van és, hogy valszeg az a gumicső amin felnyomja az olajat az van eltörve...
Jelenleg tehát teljesen tanácstalan vagyok, sokat nem akarok költeni sem erre a gépre, meg talán még garanciális is, csak a papírjait nem találom.(költözés+gyerek születés):):(
Előre is köszi a segítséget és bocsi a kissebbfajta regényért...
Jonsered 450 -es láncfűrészhez szeretnék alkatrészt venni de hol lkehet ehhez a típushz kapni??-ebben kérem a segítségeteket!!dugattyú és gyűrű kellene hozzá. köszönettel:hecsab
Oregon láncfűrész? Tudomásom szerint az Oregon vezetőlapokat és láncot, stb. gyárt, de láncfűrészt nem. A vezetőlapról olvastad le az oregont? Ha igen, akkor nézzed meg a fűrész oldalát, vagy a tetejét, hogy mi van ráírva? Mi a fűrész gyértmánya, és típusa?
A Husqvarna olaj nem lehet rossz (bár kétlem, hogy a kapható legjobb lenne). Ha a Husqvarna gépekbe jó, akkor a Dolmárba is jó lesz. Régi szabály, hogy garanciális idő alatt a gyári olajakat érdemes használni. Ennek ellenére, ha Te jobban bízol a Husqvarna-ban - bajt biztosan nem csinál. A bejáratási idő alatt kicsit olajosabb keveréket használj a gyári előíráshoz viszonyítva.
A kérdésem,igazán az lett volna,hogy a Dolmar-Makita által forgalmazott gyárinak nevezett félszintetikus olajat használjam-e?Vagy pedig az itthon lévő fullszintetikus Husqvarna olajat(ami nekem bevált).Ennél az olajnál nincsen,semmi féle API minősités a flakonon.A forgalmazó szerint,csak a kartonon van jelölve a minősités. Felhivtam.Szerinte a kapható legjobb.Rddig a használt olajak közül eddig a legjobb, Szerintem.Ezzel a tipusú olajjal használom a másik gépet,kb.80-100 liter benzint használtam ezzel a keverékkel.Szép őzbarnára ég ki a gyertya,nem kormos és a bekeverésnél azonnal feloldódik.Nem ül le a kanna aljára. A gyári félszintetikus olajat használjam,vagy a fullszintetikus Husqvarna oljat?
Tudom,hogy az Arol 2T nem TC minőségű olaj.Emlitettem is,hogy nagy fordulatú motorba nem önteném.Nem is használok ilyen gagyi olajakat.
Ha nagyon sokat használod a motorfűrészt, csak akkor keverjél be 10 liter benzint, egyébként a benzin idővel "öregszik" és használhatatlan lesz. Először csak keveset keverjél be. Három liter benzinhez 1 dl kétütemű olajat. Az lehet bármilyen jó minőségű API TC, vagy TC-II, esetleg TC-III olaj. Az API besorolás a flakonon rajta kell, hogy legyen.
Az Arol 2T nem TC minőségű olaj!!!
Ha a hajtóműolajat ingyen kapod, akkor tuti, hogy az a legolcsóbb.
Akkor ha egyszerre bekeverek 10 liter benzint a géphez,akkor kb.3 dl olaj megy bele. Eddig gyári fullszintetikus Husqvarna olajat használtam,ez nem ül le a kanna aljára mint,az Arol 2T.Volt kétütemű motorom is abba sem ömtöttem Arol-t,szerintem a kenőképessége eléggé gyér egy nagyfordulatú motornak.Kapok a géphez félszintetikus gyárinak nevezett olajat.Azt használjam,vagy a gyári Husqvarna olajat? A hajtómű olajat,ingyen kapom egy havertól.Hozzáteszem,hogy , nem használt,kifogástalanul tiszta olaj,ami nem teszi tönkre az olajszivattyút.Szépen benn- marad a vezető vájatában és a kiszóródás is minimális.
Kedves Gépdoki!
Köszönöm a választ, ez megnyugtató. Szeretném megkérdezni, hogy mi a helyzet a Husqvarna hobbi fűrészekkel, mert ezekről is úgy hallottam ,hogy a forgattyusház műanyagból készül?
Érdekelne, hogy melyik típusoknál készül a forgattyusház műanyagból.
üdvözlettel:Kovács1
A Stihl motorfűrészek motorblokkjai nem műanyagból készülnek! Még a hobby fűrészeké sem.
A benzin és olajtank készül műanyagból, amibe beleül a motor, a maga fém forgattyúsházával együtt, tehát a csapágyak is fém csapágyházban futnak, nem úgy mint egyes márkáknál. Mint már korábban is említettem, a Stihl em megy bele kompromisszumokba - ezért is esküszöm rá, a szerizesek döntő többségével együtt.
Kedves Gépdoki!
Ha a profi gépek mondjuk kétszer annyi üzemórát kibirnak mint a nem profik akkor az egy üzemórára jutó költség már sokkal kedvezőbb lesz a profi gépeknél.
Ettől függetlenül kiváncsi lennék arra, hogy a nem profi gépek állitólag műanyagból készült motor blokkja mennyit bír ki, milyen tapasztalataid vannak vele.