Mikor én vonatoztam mindig volt hely rajta,jellemzően a reggeli Kecskemét-Félegyháza szakasz volt amin akadtak álló utasok,de azok is többségben azért mert a fülkékben vagy aludtak vagy úgy ültek,hogy más nem tudott bemenni. A pesti buszjáratokért kár,elég jó kihasználtsággal ment a többségük.Volt olyan is amin álló utas is volt.
Szegedről szépen eltörölték az összes buszt Budapestre...menjen a lúzer utas vonattal. Vonattal,amin még álló hely is alig...
És aki csak busszal szeret utazni???
Ha valaki az NDV-812-t keresné, jó néhány hétig nem lesz utasforgalomban. Sándorfalvi telephelyéről múlt hét végén egy hajnalon busztakarítók és két 18 év alatti elkötötte. Megjárták vele a dóci utat és földutakat, majd bementek vele a Mars térre egy Szegedről kifelé tartó sofőr vette észre őket és próbálta követni őket. A busztolvajok kis kalandja során nem kíméltek táblákat, amit a busz alváza és szélvédője bánták.
Egyébként idén áprilisban menetidő korrekciót hajtanak végre több viszonylaton, többek közt az 5105-ös Hódmezővásárhely-Maroslele-Makó menetrendi mezőben is, és lecsökkentik az 50 perces menetidőt 45 percre.
Tipikus példája annak, hogy Isten malmai milyen lassan őrölnek. Még 2003-ban "sulinetes" koromban egy 266-os sofőrjével beszélgettem egy Hódmezővásárhely-Makó távon, ő készségesen válaszol egy érdeklődő 16 évesnek, többek közt az egyik téma az volt, a nagy pattogás közepette, hogy miért 50 perc a menetidő a két város közt, ha egyszer minden járat megcsinálja maximum 45-46 perc alatt, és ők ezt már többször jelezték a forgalmisták felé, mondta is, hogy reméli hamarosan lesz változás.
Nem, a valódi ok az, hogy most szinte csak alacsony kihasználtságú sulipéntekes és vasárnapos járatokat érint a ritkítás. Volt alkalmam utazni a péntek délutáni Pécsről Szegedre induló 14:10-es sulipéntekes járattal múlt hónapban, ami többek közt most szűnt meg.
utasszám:
Pécstől-Bajáig 15 utas Bajától Szegedig 7 utas.
Nehezen lehet azt mondani, hogy ezt a "hatalmas tömeget" ne bírná el az alapjárat a mentesítő nélkül.
Sok sulipéntekes járat, ami valószínűleg kihasznált volt viszont megmaradt.
Pláne érdekes amit írsz, ha azt nézzük, hogy éppen most csinál a megyében konkurenciát a vasútnak a Volánbusz.
"Új menetrend Budapest és a dél-alföldi városok között
2019. április 28-ától (vasárnap) Budapest és a dél-alföldi városok között új, ütemes autóbusz menetrend kerül bevezetésre.
A változás egyik fő eleme, hogy Makó, Hódmezővásárhely, Szentes és Csongrád települések, valamint Budapest között összesen 12 darab új expresszjárat közlekedik majd, melyekkel a főváros a jelenleginél akár 45 perccel rövidebb menetidővel elérhető.
Ehhez kapcsolódóan a Kecskemét –Kiskunfélegyháza–Csongrád–Szentes, a Kecskemét–Kunszentmárton – Szarvas Békéscsaba és a Szentes – Hódmezővásárhely –Makó autóbuszvonalak járatai is új, ütemes menetrend szerint közlekednek.
Budapest és Kecskemét között csúcsidőben jellemzően 30, csúcsidőn kívül pedig 60 percenként közlekednek majd az autóbuszok."
A változásokról az alábbi linken lehet tájékozódni:
http://www.volanbusz.hu/hu/hirek/forgalmi-hirek/hir/34152
A DAKK Zrt. menetrendi értesítője pedig itt tölthető le: https://bit.ly/2uWV9Wa
Viszont szomorúan látom,hogy egy rakás sulis távolsági járat megszűnik egy az egyben: Jászberény, Szekszárd, Solt, Veszprémi pénteken,nyártól pedig a soproni is...De miért??
Ez az végre!
Holnaptól Kkhalasról lesz hajnali busz Szegedre, amivel az összes kora reggeli távolsági (Szeged,Miskolc, nyáron Hévíz) elérhető lesz.
Még este 22.45 kor vissza.
Lefogadom igaz 1 hónap után megszűntetik.