Akkoriban ennek nagy sajtója volt.
Sok szakértő dolgozott rajta.
Autóbusz féket NEM javítunk TSz sufnituning módszerrel. Pedig a Medicorban ezt tették.
Az IKARUS-255-ös féke pedig nagyon egyszerű volt mint a faék.
Mégis elrontották.
Már 1981-től nem engedték, hogy autóbusz féket - javítás után - úgy ítéljenek meg jónak, vagy rossznak, hogy .............húzasd meg Jóskááám + most lépj bele.............módszerrel minősítsék a telep udvarán.
Ez a módszer - műszerek híján - még 1969-ben elment vidéken, de 1981-ben /83-ban már nem.
Ők mégis így csinálták.
-----------------------
Más
a buszvezető alkalmi buszvezető volt aki naponta NEM buszt vezetett.
Sajnos akkoriban a "közületeknél" ez bevett szokás volt.
Az esetről készült egy oktatófilm, melyet minden közforgalmú autóbuszvezetőnek, levetítettek a havi oktatáson** akkoriban.
Az ilyen oktatásokon az aktív buszvezetők kb. 90%-a elítélte a Medicor buszvezetőjét azért amit tett.
Ennek semmilyen jogi következménye NEM volt, ez csak erkölcsi értékítélet lett.
Amiről a Friderikusz műsorban - sajnos - nem esett szó.
1./ Az alkalmi buszvezető, fenn a hegytetőn, amig a csoport odavolt hozzányúlt a fékhez.
Egy buszvezető kint az úton semmilyen körülmények között nem nyúl a fékhez.
2./ Lejtőn lefelé (jó meredek lejtő) negyedikben próbálta lehozni a buszt. Egy IKARUS 255.70 negyedikben - sík úton - megy kb. 80-90-et.
Lejtőn meg................
Azt mondja nem állt meg neki.
Én meg azt mondom, csoda lett volna ha lejtőn lefelé negyedikben megáll.
5./ Egy buszvezető hegyi túrára, nem működő bubuval NEM indul el.
Ő elindult.
Síkvidéki ember volt aki már 2 méteres kupacot is hegynek nevezi. Ilyen "tapasztalatokkal" ment ki a hegyek közé.
------------------------------------------------------------
Emberileg sajnálom.
Mint ex buszvezető, mint ex oktató, mint ex vizsgabiztos, mint ex baleseti helyszínelő én NEM tudom felmenteni akárhogy ítélt a bíróság később.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Gyakorló buszvezetők soxor máshogy ítélnek meg balesetet mint a jog.
Például a közelmúlt egyik közfeltűnést keltő buszbalesetében a buszvezetőt tekintem felelősnek 95%-ban és csak 5%-ban azt aki okozta a balesetet.
---------------------------
** = akkoriban a közforgalmú autóbuszvezetőknek (BKV, VOLÁN, MKV? stb.) még havi 1 munkanap (4-6 óra) továbbképzés kötelező volt.