Ez elég nagy átszervezéssel jár, nem? Mert a buszok általában úgy vannak a fordákra beosztva, hogy egy nap van 4-5-6 munkanapi, meg max 1-2 iskolai napi járata.
Világos... De azért nem gondoltam volna, hogy emiatt félretesznek buszokat.
Egyébként ezt úgy oldják meg, hogy arra az egy hétre leállítják azt a buszt, amelynek sofőrjei szabadságra mentek (esetleg a kisebb felújítást is erre az egy-két hétre időzítik), vagy van egy-két (vagy több) kocsi, amit egész nyárra leállítanak?
Mindenki szereti a nyári hónapokban kivenni a szabadságát, így amellett, hogy ezek az emberek is elmehetnek szabira, helyettesítenek más buszokon éppen szabadságon levőket.
Nem tudja valaki, hogy milyen társaság üzemelteti az IBG-120-as Ikarus (396?) típusú kocsit? Ez egy teljesen fehér, cégjelzés nélküli busz, ma 11:00 után húzott el Zegről Zalacsány felé üresen, Zeg-Bp táblával. Először a Volánbuszt felváltó cégre gondoltam, de azokon is rajt van a Volánbusz felirat.
Ez egy újrakarosszált E95-ös. A Nagykanizsa - Sopron járaton ~10 év alatt legyilkolták a kocsit elsősorban a rendszeres túlterheléssel (manapság sem ritka, hogy a háromtengelyes Setra csurig van). Persze sok alkatrész újra fel lett használva, de azért tekinthető a cég lefiatalabb E95-ösének.
Helyközinek használhatatlan a lassú utascsere miatt. (inkább 266 :)
Távolságinak még elmenne, de vannak jobb buszok.
Esetleg munkásjáratnak. De a volán nem sok munkásjáratot csinál.
Úgyhogy maradnak az oroszok, románok, örömmel megveszik őket ők :) NEkik már az is luxus, ha nem nagyrába híddal szerelt kocsit fognak ki, és 60 km/h nál nem "üvöltenek" a fogaskerekek :)