Mozzar ella
Megnéztem a Dunakeszi féle közlekedést, hát nem irigyellek...
Dunakeszi északi csücskén van egy autós komp a Szentendrei szigetre és onnan át lehet tekerni a sziget másik oldalára, ahol van mégegy autós komp Szentendrére...
Vagy az első komp után feltekersz a tahi hídig és ott legurulsz Szentendréig. Még van egy alsó gödi komp is ..., de sajna más lehetőséged nincs, csak az északi összekötő...:-(
Bahh,
Nem, nem igazan ismerem az Alpokat, azert innen nincs olyan kozel, masreszt nekem 1 nap 1x 1500 meter tekeres boven eleg es ez az Alpokban max. az odaut, barhova is mesz.
A Juraban viszont gyakorlatilag barmerre mesz csodalatos, ha mar egyszer fent vagy, 100 km-t meg lehet uszni 1500 m szintkulonbseggel es mindegyik ut szep. Ezenkivul olcso kornyek, ami nem elhanyagolhato ha meg is akarsz szallni.
Mozzarella,
Dunakeszirol erdemes vonatra rakni a bicajt es elmenni Kismarosra vagy Szobra, aztan irany a Borzsony. Turistaterkepen meg lehet talalni az aszfaltozott erdeszeti utakat.
Van egy anyagilag kicsit huzos, de szuper ajanlatom: Kismaros v.a. -> 3 km Nagymaros fele, jobbra fel Kospallagra. Innen megy egy erdeszeti ut, sajnos nem ugrik be a neve, kb 5 km es egy kis emelkedo egy luxus panzio nyitott uszodaval. Sajnos a napijegy 1500 Ft korul van, az etterem ugyan annyi, szerintem 1x/nyar ki lehet fizetni. Ezen az uton tovabb lehet menni at a Borzsonyon az Ipolyig, onnan vissza Szobra vagy Szalkanal at a hataron. Szlovakiaban Parkanyig. Itt az Esztergomi bazilika csodalatos, ahogy tekersz es egyszer csak feltunik a dombok kozott. Jelentos mennyisegu sor es knedli elfogyasztasa utan vonattal vissza, vagy komppal Esztergomba...
Sehonnai Bitang Ember
Az tényleg nagyon az alján van ...
Elastic Sportruházat-készítő kft. csinál ilyet ...benne vannak a telefonkönyvbe, vagy ha van türelmed letölteni az egész topic-ot, akkor keress rá a "elastic" szóra már leírtam a címet is ...
Egyébként kb. 4 éve vettem a gatyóimat, akkor még szarvasbőr volt a divat, de hogy most mi azt nem tudom egy telefont eressz meg feléjük annyit biztosan megér ...
sti,
ha nem akarsz messzire menni, csak egy olyan 20-30 km-t tekerni, akkor javaslom a János hegy, avagy Hűvösvölgy környékét. Itt többnyire vegyes utakon (főút, alig forgalmas aszfalt, sétaösvény) kerekezhetsz.
1. Elindulsz a Hűvösvölgyi úton kifelé a bicikli úton és a zugligetiuti elágazásnál eldöntheted, hogy jobbra a János hegyre, vagy tovább, majd jobbra Hűvösvölgybe (az Ördögárkon keresztül), a háromashatárhegyi reptér fele veszed az irányt. (Nekem mindkettő kedvenc utam.) Hűvösvölgybe többnyire erdős, sétautak vezetnek, ahogy lekerekezel a Páfrány útról (csak követni kell a bicajutat) beérsz az erdőbe. Ott csak egyenesen végig (főleg kezdőknek való emelkedőkön), a nagyobb „kereszteződésekben” általában jobbra tartva elérsz a reptérig. Ott pedig több sétaút van, a füves repteret megkerülve érdemes feltekerni a dombra, ott mindig nyomulnak siklóernyősök.
Ha azonban a János hegyre indulsz, a kereszteződés után a Zugligeti úton a libegő fele kell menni. A libegő után autóúton (kicsi a forgalom) bele kell húzni, egy jó 150 méteres durva emelkedő, majd jobbra fordulva kb egy km-es közepes emelekedőn (a Tündér Szikla alatt) felnyomulsz addig, amíg jobbra egy felfelé kapaszkodó keskeny autóutat nem látsz, azon továbbmész (lesz egy jobb hajtűkanyar) és az út végén elérsz egy különbejáratos lakótelep-szerűséghez, ahol off-road tovább mehetsz a kerítés tövében (durva emelkedők!! Minimum Black Shark vagy Velociraptor gumik!!!). Keresztezed a Tündérhegyi utat, majd ezután felfele már ott is vagy a Normafánál. Erős, de kiadós túra. Lefele érdemes a Jánoshegyi út melletti ösvényen leereszkedni, a végén egész jó downhilles :))) Aztán áttekersz a Budakeszi úton (zéro belátható kanyarok) és tovább off-road leereszkedsz a Hárshegyről (rögtön a kisvasút-megállónál, ahogy átmész az úton, van egy alágazás, ott jobbra). Az út végig kellemesen lejtős, az elején kicsit durvábban, de csak bele kell ereszteni a bicajt! Így érsz ki a kuruclesi útra, majd vissza a hűvösvölgyire. Ez durván a Moszkva tértől kb. 22 km.
De a Pilisben jobb helyek vannak, én ott szeretek menni, ha kevesebbet akarok tekerni, akkor kimegyek HÉV-vel. Ezeket a Buda túrákat csak hétközben munka után járom, amikor csak egy-két órám van.
Csak beleszólok olvasatlan, elnézést kedves kollegák !
Olyan kerékpáros nadidrágot keresek, amelynek betétje finom szarvasbőrből vagyon és nem a mai nap látható szintetikus nyavajával van töltve.
Az az ábra, hogy a nacim már 10 éves és az elasztikus anyag kezdi elveszíteni a gumitartalmát.
Olyan megoldás is érdekel, hogy varr-e valaki ilyesfélét, mert esetleg áttetetném a betétet egy újonnan varrt nadrágba.
sti
Nézd meg az utolsó 20 hozzászólásokat, most pont erről volt szó ...
(Bp-ről SZentendréig van kiépített bicikliút, onnan meg a Skanzen, vagy Dömörkapu-LAjosforrás stb. válogathatsz ..., vagy másra gondoltál ???)
Nemrég vettem egy jó kis MTB-t, szeretném kipróbálni valami jó kis túristaúton, ahol nem kell állandóan iskolás csoportokat, sétáló néniket-bácsikat kerülgetni meg kutyát sétáltató embereket. Szóval valami jó kis nyugis helyet keresek, ahol azért nem túl keskeny és nyaktörő az út, nincs a világ végén (Bp.-hez közel). Sorry, ha esetleg valaki már írt erről, de nem volt türelmem mind a 800 hozzászólást végigolvasni.
Madarka
az Alpokban tudsz valami jo utat? Ugy 1500-2000 m szintkulonbsegre gondoltam es aszfalt utra. Grenoble-ot megneztem, onnan mar csak egy kopes Huez, de valami kozelebbi kellene.
Shimano Flight Deck-et ne vegyetek!!! Delutan meg beugrom es irok rola.
mozzar ella,
szerintem a Pilisben biciklivel is nagyon jól járható turistautak, ösvények vannak. A Pilisben lényegében elég kevés az összefüggő aszfaltút, de az erdészeti utak kiválóak. Sajnos ha egy kis eső esik, akkor az a Pilisben azonnal meglátszik, a bicajos cross-bicajossá alakul át. Egy többnyire aszfaltútvonal-ajánlat: Szentendre-Dömörkapu-Pilisszentlászló-Papp-rét-(Visegrád)-Szentendre. Az combosabbaknak: Dömörkapu helyett balra Lajosforrás :)))) és onnan off-road!!!
A részletes leírás:
Szentendrén a HÉV-álomással szemben, a főút másik oldalán indul az út, a második kereszteződésnél balra lesz egy kis egyirányú utca, arra kell rátérni, a patak mellett (a főút alatt megy el) kell kitekerni Dömör-kapu irányába, egy idő után elhagyod a patakot és egy hídon keresztül (és egy húzós, kb 30 méteres emelkedőn, cca. 25%) áttérsz a műútra. (Nem tudom, hogy milyen állapotban van most ez a bicajút, de két hete az esőzések miatt teljesen szétesett, sajnos.) Ha a műúton kifelé tekersz, akkor egy dimbes-dombos részen haladhatsz, néha emelkedők, aztán lejtők, míg el nem érsz egy leágazáshoz, ami Lajos-forrás és Dömörkapu felé visz. Folyamatos, de nem durva emelkedéssel eltekersz egy katonai lőtér mellett (itt lehet Lajos-forrás felé lefordulni balra), de Dömörkapu felé egyenesen kell menni. Az út itt már gidres-gödrös aszfalt-szerű, autó nincs, egy idő után pedig egy sorompó miatt nem is lehet. Innen uolyan az út, mint a Pap-rét felé vivő, nyugis, szép. Az off-road-ot szeretők pedig mehetnek az út mellett az ösvényen, gyönyörű hely, többször keresztezi a patakot, átkelésekkel lehet tarkítani a programot:)) Csak vigyázni kell, mert a Pilisszentlászló felé utat (jobra fel) innen nem látni és az ösvény után vissza kell majd fordulni. Az út Pszlászlóra szintén sima aszfalt, szép út, az elején jobban, a végén enyhébben emelkedik. Ha beérünk Pszlászlóra, jobbra a főúton megyünk enyhén felfelé kb. egy kilométert és a parkoló-pihenőnél befordulunk balra, ez az út vezet Pap-rétre. Préten lecsoroghatunk haza (jobbra) vagy Visegrádra is (balra), de az utóbbi elég sok pluszkilométer. Mindez a HÉV-től kb 25 km, nagyon laza.
Ha van igény, szívesen írok a nem-aszfalt utakról is, azok élvezetesebbek!!!!!
Valaki emlitette regebben a kivilagitatlan kerekparosok problemajat (talan az egyik hasonlo topicban?)
Szoval voltam Balatonon a hetvegen, es egyik ejjel autoztunk, es 3-4 abszolut kivilagitatlan kerekparossal "talalkoztunk". Ejfel utan volt, igy nem lehet, hogy csak "hirtelen besotetedett". Fenyvisszavero nemelyiken volt, de az ilyenkor nem sokat er. Feny nelkul ezeket a bicikliket mar szinte "tul" kozelrol lehet csak latni (jo, hogy nem a szelvedon mar ;(
Viszont egybol levontuk a tanulsagot, hogy ezek az emberek abszolut felelotlenek, es veszelyesek (foleg magukra), tenyleg nem artana, ha 1-2 rendor ilyenkor megvagna oket kicsit, hatha tanulnak belole.
A b. utat többször is megtettem, az a. út (Erdőkertes stb.) egy része még új. (Viszont van egy újabb kör is azon a környéken: Dkeszi-Fót-Veresegyház-Vácrátót-Vác-Sződ-Göd-Dkeszi) Egyetlen gondom ezekkel az utakkal: Vegyesegyházig szörnyű (a hepehupás, széle-felfagyott úton hatalmas a forgalom. Még pl. a vasárnapi ebéd után is!)
Egyébként bringásként Dkeszivel egyetlen bajom van: bármerre indulok el, minimum 10 km-t autók között kell hajtanom (vagy kompoznom kell). Hogy irigylem a Budán lakókat!
Robin
láttam egyszer a baleseti ambulancián deréktól felfelé fertotlenítobe öltözve egy manust, aki hozzád hasonlóan az elso útján törte össze magát, o egészen olcsón eladta a biciklijét még a felgyógyulása elott, de szerintem te valami mást találj ki!
Mozzar ella
ha már inged gatyád a komposokra költötötted, akkor próbáld ki a következot:
a. Dunakeszi - Fót - Csomád - Veresegyház - Erdokertes - Vácegres - Galgamácsa - Váckisújfalu - Orbottyán - Csomád - Fót - Dkeszi
b. Dunakeszi - Fót - Csomád - Veresegyház - Szada - Mogyoród - Fót - Dkeszi.
A ketto akár össze is kötheto és meg is nyújtható. Sajna kissé forgalmasabb, mint a jó kis erdogazdasági utak, de az emelkedok garantáltan kárpótolnak.
HaJe
A legutobbi hozzaszolasomat nem olvastad el, mar nagyjabol megoldodott minden problemam.
Nem Mo.-n vagyok es az Internetrol vadasztam az infokat, ott nem volt semmi utalas az R es SW tipusokra.
Me'g megkerdezem Toled is: mi a 111 es 222 a beallitasoknal? (sajnos .doc-ot nem tudok olvasni, PDF jobb lenne..)
Csapasszam: ha gurulok, akkor ugye nem nullat mutat az ora? :-))
Szerencsére kaptam egy figyelmeztetö levelet, (ezt köszönöm)hogy sok olyan téma van feldobva, a fórumra, ami a Shimano-t érinti, és jó lenne, ha a Velotrade is beszállna a dologba, hogy a felvetett problémákra megoldást találjunk.
A Flight Deck probléma azért meglepő, mert csináltattunk egy pontos magyarnyelvü leírást és abban ponról-pontra ábrákkal minden beállítás le van írva. Ha valakinek ez nincs meg próbáljon meg valamelyik kerékpárboltba bemenni és kérjen egyet. Remélem , hogy még a héten megváltozik a honlapunk és megpróbálom feltenni a Velo honlapjára is ,doc formátumban, ami letölthetö lesz.
A fékváltókarral kapcsolatos észrevételem csak annyi, hogy nem véletlenül lett kitalálva az, hogy kompatibilis e a Flight Deck-kel vagy sem, mert ez árban jelentös különbséget okoz a váltókarnál és az órához tartozó kiegészítönél is. A fékváltókar gumi borítása, ami a 105-ös Flight Deck-es karhoz kell a 85Z98070-es számon megrendelhetö !!!! Magyar nyelvü nagy katalógus 109. oldalán a kép is megnézhetö !
Felmerült egy olyan észrevétel is, hogy a csapásszámot nem méri az óra. Ez csak akkor igaz, ha a fékváltókar nem Flight Deck kompatibilis. Ha mégis, akkor az órán a beállításoknál a hajtómü és a fogaskoszorú fogszámait beállítva a pontosan ki fogja számolni a csapásszámot.
Sisak: Tudom, hogy sok olyan sisak van, amihez adnak szivacsot, de nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás, mivel van olyan is, amihez van egy állítható belsö gyürü és ez pontosan a fej méretére igazítható. Ez vonatkozik a gyerek sisakokra is. A legnagyobb választék a Hunyadi Sport-ban található.
Csütörtök estig még figyelem a fórumot de utána két hét szünet !!
stoki
Azt hiszem megoldodott majdnem minden kerdes. Tegnap megneztem eloben egy rendesen mukodo, biciklire szerelt FlightDeck-et. A Shimano nem reklamozta, hogy ket fajta tipus van es a szoftver nem egyforma a kettoben + a HW sem.
Szoval az SC-6500-R tipust folosleges megvenni (en nyilvan ezt vattem..), mert az nem tudja a sebessegvalto kar allasat merni es ezaltal a csapasszamot sem szamitja. Ennyit meg barmelyik felebe-harmadaba kerulo ora tud!
Az SC-6500-SW tipus jo, de csak az ST-5500 es ST-6500 tipusu fekkarokhoz!! A jobb es baloldali valtokarokba bele kell tenni az erzekeloket es be kall allitani az osszes lanckereken a fogak szamat. Igy mar szamithato a csapasszam is! A fekkar boritast meg tenyleg le kell cserelni es az ujon mar latszik es konnyeden kitapinthato a ket gomb.
A 111-222 kerdesre sajnos nem tudtak a valaszt, de 111-es beallitasnal mukodik minden rendesen!
(megyek ma kicserelni)
offtopic on
neptancos!
triatlon rulez! (ilyenkor mindig eszembe jut, mikor a "Canada Dry Team"-nek voltam tagja. /igaz sosem versenyeztem, csak edzésre jartam, es en voltam a csapat fotósa .../, azóta van +10 kiló, meg +lustaság ...)
offtopic off
Nem kellene a bringás TAsztal találkozót is szervezni? Ha van kapok pár támogató hozzászólást, akkor nyitok egy ilyen topicot.
Végre kipróbáltam a Magellánt terepen is, nagyon állat volt, bár lehet, hogy az egyenes kormányt lecserélem hajlítottra, mert kicsit mélyen van így és sima úton egy kicsit fárasztó.