Hát nem tudom, hogy a fickó csak vetített-e, de úgy nézett ki, hogy ha leyből dobbantana, akkor ugrana 70 métert. Szín izom volt a srác, szerintem a kormányát is maga hajlította :-)
Mindegy, azért ha a fele igaz, akkor is szép szerintem. Bár én nem vagyok gyorsaság buzi, jobban szeretem, ha korül tudok nézni, miközben haladok, azért montival is klassz élmény lejönni Visegrád várából a szerpentinen mint az állat!
OpiumPapa
ps:köztetek nincs olyan aki a Madách Gimibe járt? (persze Nyirő A.-n kívül)
Szerintem téged jól átvertek !!! Vagy mégsem ???
Nem hiszem el a 79.5-et. Vagy rosszul volt kalibrálva az a kilométeróra, vagy hátszél volt vagy mégsem volt sík az út. Nézd meg a pályaversenyzőket !!! Nekik vannak ilyen adataik !!!
És azért egy pályaversenygép és egy országúti között ég és föld a különbség az út minőségét nem is számítva !
Jó az 65 max. 70-nek, de nem 80-nak. Az még egy rekunak is szép teljesítmény ...
Ópium Papa !
Meg fogjuk azt is vizsgálni! :)
Egyelőre most lakásvásárlási lázban égünk és a bringa egyelőre elméleti kérdés, mert mi úgy szeretünk vásárolni, hogy körbenézünk és utána hamarosan a lehető legjobbat megvesszük.
Nagyon köszönöm az infót.
Arabella
Ténleg kihaltak az országúti gépek? Tegnap nem győztem lehúzódni előlük.
Megint teszteltem a Bp.-Leányfalu viszonylatot, valaki azt irta, hogy iszonyat....hát igaza volt.Különösen a római-parti rész nagyon dark.
Szóval aszonta tegnap egy országúti csóva, hogy ő a leggyorsabban sík uton 0 szélben 79.5-öt kihoz a verdából. Hát azért ezt montival...
De én az erdőt szeretem, oda meg nem jó a fél centi vastag kerék.
Szerintem menj ki keresztúrra a kandúrral és nézz körül a Papp Lászlónál. Nekem csak pozitív élményeim vannak vele kapcsolatban. Szemben lakom a Velvárttal, de kihordom a bringát a a Papphoz. cca.12-15%-al alacsonyabb ár és lelkiismeretes munka, nem szarakodás. Ha érdekel akkor írj mailt és adok címet, telefont. (Ny. András ez rád is vonatkozik, ha úgy döntesz, hogy lecseréled a hauseredet (egy mauserre:) érdemes megnézni)
Asszem, nem fogalmaztam pontosan: az a bajom, hogy 30-40 km/h ora felett mar nem lehet vele menni, kihajtom magam. De lehet, hogy az lesz belole, hogy a kovetkezo szezonra veszek valami komolyabb cangát.
A dunai utat tavaly megtettem, Passautól Pestre. Nem kellett hozzá semmilyen utazási iroda, rengeteg szállás van, kempingek, kis fogadók az út mellett. Maga az út álom, képzeld azt, hogy végig a Dunaparton mész. Sajnos Bécstől már nem akkora élvezet, a határ után egyenesen katasztrófa: Pozsony dráma, és aztán meg jöhetsz a 10-es úton a kamionok között. De mi akkor nem tudtuk abbahagyni, egyszerűen még menni kellett. Igazából nagyon gondolkoztam azon, hogy Mohácsi legurulok :) Ezt az utat egyébként egy Schwinn Csepellel tettem meg, az inkább városi bicaj, bírta az utat, most azzal nyomulok a városban.
A leveled visszaolvasva a lefelé és a felfelé alatt én az áttételezés mérőszámára gondoltam. Bocs, ha egy picit selejtes volt a megfogalmazás, de talán így a smile már csak dísznek van ...
Sajnos Budapesten a betonutak is olyanok, hogy inkább montit kián, mint versenyt :-(
Nekem egyébbként egy Kelly's márkájú "cseh csodám" van, én egész jól elvagyok vele, Szentendrétől Nagytétényig már bebarangoltam az aglomerációt, de egy korábbi géppel (amit sajnos elloptak) voltam már 80 km-es túrán is. Újabban, ha olyanom van, bicajjal járok melózni is, végig van kerékpár út, és a legrövidebb útvonal a Margitszigeten át vezet, szóval tiszta Havaj, arról nem is beszélve, hogy 5 perccel hamarabb bent vagyok, mint BKV-val...
De a lényeg: Van egy cég, amely külföldre szervez kenu - és kerékpártúrákat, busszal kivisznek az indulási pontig, onnantól pedig az egész úton biztosítják a kerékpárt, a táborhelyet, a csomagszálítást, meg ezeket. Az egyik ismerősöm évek óta visszatérő vendég náluk. Idén nyáron mi is velük megyünk nyaralni, augusztusban résztveszünk egy Regensburg-Linz Duna-menti keréktúrán. Valószínűleg erre a nyárra már betelt az összes út, de ha valakit érdekelne a dolog, akkor raktározza el ezt a címet.
Pedig én már megtettem és nem volt olyan rossz slick gumikkal ... ja és a géped jól megpakolod, vagy olyan hitelkártya-kirándulás lesz :-)
...ez sem mindegy ...
Jól van kezdünk közös nevezőre érni. Én annak örülnék, ha a kerékpáros társadalom nem lenne megosztott !!!
"Stoki! Oda előbb fel is kell valahogy menni, nem?" - íme miért TARTOM jobbnak a montit ...
A montimat (lásd lejjebb) én is olyan országúti terepjáróként használom ..., de, ha lemegyek az országútról nem ér meglepetés.
Nehogy azt hidd én se vagyok majmoló, sőt a környezetem elég különcnek tart ... (lásd még mindig : rekumbens), de azért egyenlőre jobban szeretem a montit, mint a versenyt (de csak addig, amíg nem lesz kész a reku):-)
szerintem lefelé sokkal kisebb az áttételezés, felfelé tényleg nincs nagy különbség
felfele a hegyen vagy felfele a fogaskereken? :-)
kvázi, ha nekem is akkora combom lenne, mint a versenyzőknek nekem se kéne kisebb áttétel
ja akkor ezer ertettuk 1mast felre. nekem akkora van :-)
nagyon vicces valaszajim utan: valo igaz hogy a versennyel mongyuk Budapest terepere bemereszkedni vakmeroseg (itt Lyonban meg jo) de hat en nem is kozlekedesre, inkabb sportra hasznalom. Majdhanagyleszek es sokpenzemlesz akkor veszek egy uccai bringat is a versenygepem melle, de Pestrol a Balcsiig nem azzal fogok lemenni. (Meg nem is a mavval ami 800 forint (vot tavaj)).
Igaz, ami igaz: Kondícióban én se nagyon veszem fel a versenyt a Tour-os és Giro-s urakkal. Egyenesen száguldva még csak-csak tudom szorgosan csapkodni a combommal a pocakomat, de hegyi szerpentinen száguldani?
Stoki! Oda előbb fel is kell valahogy menni, nem?
Egyébként lehet, hogy tényleg igazad van, és a ragaszkodásom csak emocionális jellegű. Talán csak azért vagyok a Monti - mint divat!!! ellen, mert tele vannak az országutak olyan terepjáró autókkal, amik még sose voltak terepen!
No egy versenypárti, de nem baj.
Igazat adok neked "mindenben" kivéve :
"Amennyivel huzosabb az attetelezese a versenygepeknek (nem tul sokkal)"- ebben nem tudok egyetérteni, szerintem lefelé sokkal kisebb az áttételezés, felfelé tényleg nincs nagy különbség.
"Giron, a Touron meg a Vueltan" példát hoztad elő, de ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy itt kemény emberek ülik meg a gépeket és nem olyan nyápicok mint én ...kvázi, ha nekem is akkora combom lenne, mint a versenyzőknek nekem se kéne kisebb áttétel.
Egyébként nem vagyok monti hívő (lásd lejjebb- rekumbens), sőt szeretem a versenygépeket is, DE :
általános használatra a verseny nem való az kimondottan csak betonra, míg a montival ÉN többet tudok kezdeni (tapasztalat, volt ez is az is)
Nekem mindegy, csak bringa, tricikli legyen - kétkerekű, vagy háromkerekű tök mindegy, csak gyors, tartós, guszta és kényelmes legyen ...
ja igen a sisak is. Nekem meg szerencsere nem kellett bevernem, de 1 haverom mar fejelt be BMW-szelvedot (termeszetesen a BMW nem adta meg az elsobbseget) Utana jot rohogtunk a sisakjan, amit mutogatott, de anelkul nem lett vona ijen vicces.
ebben viszont 1etertek veled: a csongo baromsag, a lampa viszont kell. Ha netan autot vezetek, mindig tiszteletben tartom a bringasokat, leven, hogy en is sokat vagyok 2kereken az utakon, de este kivilagitatlan biciklistat mar allitottam meg, es figyelmeztettem hogy tegyen fel lampat mer igy hamar fube harap. Meg az autosnak is kellemetlen atmenni 1 bringason
Na, nekem nincs csengőm, de van sisakom, most akkor felcserélhető a kettő ?? Igy is meg fog büntetni a rendőr ??
Jut eszemben, valami olyan is rémlik, hogy névtáblának is kell lennie a bicajon. Ez lesz a rendőröknél a utolsó kötekedés ??
Na mutatssa a névtáblát a biciklin ! Nincs akkor 5000 HUF.
"Ja és az áttételezés ... a verseny inkább síkra való, ha jön egy kis hegy pláne rossz út, akkor vége"
Hohh? Szerinted a Giron, a Touron meg a Vueltan amikor elerik az Alpokat meg a Pireneusokat, atvaltanak montira? Amennyivel huzosabb az attetelezese a versenygepeknek (nem tul sokkal) annyival konnyebbek a strapabiro montiknal (szinten nem tul sokkal manapsag, meg kell mongyam, szepen fejlodik a montis konnyufemipar :-) persze koszonhetoen a nagy popularitasnak)
Azert en 1etertek 1 kicsit daunernivel, telleg kihaltak az orszagutrol a gepek. A monti sokkal nepszerubb, de azer szerintem ne becsujjetek le az orszaguti gepeket. Ez ojan mint a forma1 meg a ralli. Es van akinek a gyorsasag es a monotonitas jobban teccik mint a sar meg a tovisek (istenkem, kinek a pap kinek a papne... nekem ez a /verzijom :-)).
A csengővel nem értek egyet !!! Az szerintem nagy baromság, az autósok meg se hallják a gyalogosokra pedig a szívbaj jön, ha használja az ember, de a többi mindenképpen jó dolog (főleg mióta megjelentek a LED- villogók)