Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
A válaszom nem erre a speciális esetre vonatkozik, de én is meglepődtem tegnap.
Egy 2003-as füzetből akartam értékeket és képleteket másolni 2007-be. Mindegy, hogy Ctrl+c, Ctrl+v módszerrel, vagy áthúzással tettem, a képletek helyére értékek kerültek. :(
Volt egy excel templatem, ahol az egyik sheet offset és match segítégével olvasott ki a kellő helyekről.
SOK SOK FÜGGVÉNY :-).
Na most az történt, hogy ezek a függvények átalakultak value-vá én meg azon gondolkodom ez hogyan történhetett.
Csak pár embernek van hozzáférése a fájlhoz és annyira specikifusan vannak ezek a függvények a fájban, hoyg egyszerűen nem tudom elképzelni hogyan tudta volna valaki felülírni valuval...
Szerintetek létezik, hogy valami oknál fogva egyszerűen törlődik az offset és értékké átíródik?
A Start menü/Programok/Kellékek/Rendszereszközök/Karaktertábla prodgramban találsz indexben lévő számokat, pl. a Verdana betűtípusnál. Ezeket másold, és az Excelben a cellaformázásnál Ctrl-v-vel beillesztheted az Egyéni kategóriában.
SQLkerdes elég korrekt választ adott erre, de ha végképp nem akarsz egy adatbáziskezelőt, akkor meghatározhatod, hogy max. hány színkód lehet egymás mellett, vagy max. hány termékkód, és lehet több hasonló funkciójú oszlopd (amitől persze a képletek akár a visszataszítóságig is elbonyolódhatnak).
Ha viszont nem akarsz adatbázist, és véges sok színed van, akkor minek a színkódok?
"Ebben az esetben milyen szint rendeljen az almához, illetve milyen terméket rendeljen a sárga színhez?" -- Almából van piros és sárga is. Sárga színű lehet az alma és a banán is.
Több-több kapcsolatot kéne valahogy megjelenítenem. A probléma a megoldási javaslatoddal, mármit azzal hogy egy sheet legyen és hogy egy sor csak egy színt és egy terméket tartalmazzon azért nem jó nekem, mert a színek és termékek valójában nagyon hosszú szövegek, melyekből egyik másik akár több tízhez is kapcsolódhat a másik sheetről (hogy érthetőbb legyen, high level requirementeket szeretnék use case-ekhez párosítani, és ezt a párosítást látni visszafelé is).
Amit ki szeretnék hozni, vhogy így nézne ki az előző egyszerű példánál maradva:
sheet1
1 alma 2,3
2 körte 1,3
3 banán 4
4 dinnye 1,2,3
sheet 2
1 piros 2,4
2 zöld 1,4
3 sárga 1,2,4
4 kék 3
"Miért van szükséged, az első munkalapra, ha ott csak az szerepel, amit a másodikon már felsoroltál?" -- az első munkalapra azért van szükségem, hogy a hosszú szövegeket ott külön tárolhassam, és a másik munkalapon már csak az id-ra kelljen hivatkoznom.
Remélem, régebbi verziót alkalmazol, mint a 2007-es, mert annál nem találom a beállítást.
A 2003-nál az Eszközök/Beállítások/Megjelenítés fülön az Objektumoknál a "Helyük látszik" van nálad bejelölve. "Az összes megjelenítése" beállítással mindig látható lesz a diagramod.
Én úgy látom ez egy klasszikus normalizációs probléma.
A több a többhöz kapcsolatok tipikus adatbázis-terület és ez valszeg azt jelenti, hogy a kérdező problémáját nem excelben (táblázatok), hanem pld. Access-ben (relációs adattáblák) kellene kezelni.
Az adatbáziskezelésben a több a többhöz kapcsolatokat egyébként egy ún. segédtáblával szokták megoldani, ami a több/több összes releváns verzióját felsorolja. Ez itt nem tűnik járható útnak.
Nem biztos, hogy pontosan értem mit szeretnél, de szerény véleményem szerint nem is fog működni.
Több elem tartozhat több elemhez. Az Excel nem fogja kitalálni, hogy mikor mit szeretnél hozzárendelni az egyes elemekhez. Például: alma, sárga alma, piros banán, zöld banán, sárga Ebben az esetben milyen szint rendeljen az almához, illetve milyen terméket rendeljen a sárga színhez?
Inkább azt írd le hogy mit és milyen célra szeretnél használni, akkor lehet tudok (tudunk) valamilyen jobb vagy más megoldást mondani. Egy tippem így látatlanban is van. A fenti példához hasonlóan felsorolod a listádat sorokban és oszlopokban. Egy sor csak egy terméket és egy színt tartalmaz. Aztán ebből már több féle módszerrel nyerhetsz ki adatot. Az egyszerűbb módszerek például a kimutatás és a helyi illetve irányított szűrések. Bonyolultabbak lehetnek összetettebb képletek, vagy végső soron makró. Miért van szükséged, az első munkalapra, ha ott csak az szerepel, amit a másodikon már felsoroltál?
Ha egy színhez több termék is tartozhat, egy termékhez több szín is tartozhat, azt hogyan kezeljem? A vesszővel elválasztás nem tűnik működő képesnek, ahol több terméket írok be egy színhez, ott már nem találja meg.
segítséget szeretnék kérni egy excelben megoldandó feladathoz.
Két sheet van, az elsőn ezek az oszlopok: Termék_ID, Terméknév, Szín_ID
Második shett oszlopai: Szín_ID, Szín, Termék_ID
A második sheeten manuálisan beírogatom, hogy melyik színhez melyik termék_id tartozik (egy színhez több termék is tartozhat, egy termékhez több szín is tartozhat).
Hogyan tudom feltölteni az első sheet harmadik oszlopát a második sheet megfelelő Szín_ID értékeivel? És hogyan célszerű a színeknél a termék_id-t beírni, ha több is tartozik hozzá? Vesszővel elválasztva?