Tök egyszerű, nemrég vettem a gépet, full gagyi szettel van szerelve, tulképp csak a vázért vettem meg. Szép lassan cserélek mindenfélét rajta, csak nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan :) Mostmár, hogy két hónapja használom, kezd úgy kinézni, mintha ráesett volna egy villanymozdony... Nadesebaj, most úgy látszik, hogy jutok olcsón egy Deore LX szetthez, az nekem pont elég. Vagy ha ez nem jön be, akkor alivio-t teszek rá és kész. Mivel ezzl akarok melóba járni, szeretném, ha megbízható lenne, és most nem az.
A Kandúr nem veszi észre, hogy a vacsi Te leszel ?! ... ja meg a desszert is ...
Nem tudom jó a desszert ???
Na nem udvarlok tovább, mert az asszony ronggyá rúgja a küllős se@em...
Nem, nem taposott meg kamion, csak felfigyeltem egy érdekes, periodikus zajra de menet közben nem jöttem rá, hogy mi a baj. (összevissza keringtem a ligetben, mint az idióta)
Aztán otthon alaposan megfigyeltem a dolgot és a hátsó fogaskoszorú nincs egy síkban a felnivel, a bringa hossztengelyével, meg a hajtóművel. Ez meg szar, mert nyirja a láncot, az meg gondolom egy idő után az egész hajtást.
Na mindegy, úgyis felnit akartam cserélni, megy az egész hátulja a levesbe.
Ez egy kicsit off topic lesz, de leírom:
Kandúr azt mondta a tegnap 21:10-kor. Nahát, ma milyen szerencsénk van.
Alig múl el kilenc és már megvacsoráztunk.
Erre én: Khm, izé... ez az ebéd volt:))
Bocs mégegyszer, mert off voltam:)
Arabella
Az egyikkel melléfogtál: sze...jaj, bocs! A gyerekneveléssel:))
Wc-re is járok, de többnyire éjszaka:)
Ja és dolgozom is:) Meg fözök ,meg levelet írok, meg ,.. meg... Zajlik az életem:))
Nem panaszkodom:)
Szilárdot nem nézem, mert marhaságokat mond, meg sosincs igaza.
Ellenben a Bartha Szilvy-nek hiszünk, én szoktam gyakorolni otthon, ahogy ide-oda lépeget a képernyő két széle között. Nagyokat nevetünk és közben nem halljuk, hogy mit mond:))
Még nincs meg a járgány, mert most kell ezerrel mindenki összeházasodjon és minket meg mindenhova elhívnak:) vagy:( ?
De meglesz a brinyó és akkor lehet tekerni:))
Arabella
Na egyre jobban örül a szívem, hogy kezd mégegy "őrült" kialakulóban lenni. Ha mérnökösködsz, akkor Te még jobb helyzetben vagy, mint én ...
A többivel egyetértek, még egy kis szervezőkészség és kézügyesség és szerszámok kellenek. Egy gagyi vázat úgy 30 körül ki lehet hozni az eddigi tapasztalataim szerint (CO hegesztés) teljes összeszereléssel, beállítással. A nehezebb az anyagbeszerzés : fékkonzol + preciziós csövek, villanyakcső, hajtóműház, fékkonzolok..., de még mindig azt mondom, hogy ne add fel !!!
kétkerekes mindent leírt, bár én még annyival kiegészíteném, hogy ez függ a testsúlyodtól és a tereptől. Ha rossz a terep, akkor egy picit kevesebb levegő kell, ha aszfalt, akkor egy picit több és ha husíbb vagy pl. (80,90 kg), akkor mindkét terepnél eleve emelj a nyomáson.
... én az elsőbe 3 bart a hátsóba 3,5 bart nyomok ..., tehát a testsúly eloszlása miatt, szerintem a hátsónak mindenképpen nagyobb nyomást kell kapnia !!!
Opium, I'm your nitemare....
hat baze, nem kompromittalak, de tenyleg nem hittem volna, hogy epp te nyitod meg (es epp elottem) a topikot. Na de orulok h itt van, ha nem fojik ki a szemem meg el is olvasom, de ha ijen nagy biker vagy, es meg romaipartos hapenningek sem vettek el a kedved, akkor uccu, baze, en is most jottem haza, biztos nehany autos most muteromat emlegeti, de en....
Szvsz jól választottál bringát, mert ennek a gépnek ez a max. terhelhetősége. Én nem mernék ezzel a géppel egy erdei úton végigmenni. (Márcsak a súlyom miatt sem ... ).
-könnyűfém kerék,alu. kevlár szuperkönnyű, egybeépitett / agy felni küllők /szilárd,kicsi a légellenállása/nem keveri a levegöt/nem kell centirozni nagyon drága/100-200e db.és szép
Vitatkoznom kell veled:
Már lassan két éve vettem MB-met kb. 35 ezerért (Extend). Az túlzás, hogy minden nap, de jó időben hetente 3x melóba menet tutti használom (oda vissza kb. 41 km) . Eddig kb 5000 Km került bele. Igaz hegyi túra minimális, inkább a budapesti utakon, járdákon edződik.
Gumijavítás, fékpofa csere volt eddig, ill 1x lánc + hátsó fogaskerék. Szerintem ez belefér.
Szóval, ha van pénzed, el lehet költeni sokat bringára, de ha tudod, hogy mire akarod, akkor nem biztos, hogy OTP hitel is kell hozzá.
tündérlala! A külsőgumi oldalára felvannak külünböző számok és jelek nyomtatva, ebből a lényeg egy nyíl ami a forgásirányt mutatja, a másik szám valószinü 30-60 közötti psi, ez jelenti, hogy mennyire fújd fel a gumidat /2 bar 30 psí/. Ha keményebb nem baj,nem a gumi a lengéscsillapitó. Általában 3-3,5 barra nyomd fel a benzinkútnál.
Hosszabb fejtegetés volt a nyergekről, a leglényegesebb,hogy az ülőcsont alá legyen támasztva. Ez a férfiaknál is különböző a nőknél természetesen szélesebb, de semmi esetre sem a fotelméret a jó. A nyereg hosszúsága a stabilitást biztosítja, de ez komoly lejtőknél jön számításba. Létezik, nők számára készített nyereg is aminek az elején egy kis bemélyedés van.A felemlített idegvégződés problémákat a helyesen megválasztott nyereg (nem az idegvégződéseken ülsz, hanem jól alá vagy támasztva), néha kiemelkedve az ülésről elősegíti a véráramlást.
A fekvőbringa régi vágyam csak a feltünéstöl huzodozom,de alapvetöen a szinte megszerezhetetlen minöségi váz na meg az árr,de most ujra probálkozom.Minden info érdekel,a linkek jok.
Szeretnék én is belépni a Klubba, mert kaptam egy bicajt. GYÖNYÖRŰ!!!
Aluminium váza van, meg sárga ötküllős (így kell mondani?) könnyűfém kereke.
Ilyen Shimano váltók meg izék vannak rajta. Fantasztikusan szuper!
Lenne egy kérdésem is: mekkora keréknyomást kell fújni az (átlagos) montenbájk tipusú gumikba?
Előre is köszi!