Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470971

Két vízszintes sárga csík...

 

Elég abból egy is...

Előzmény: GaGe (470964)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.19 -1 1 470970

"Kb egy évtizede volt."

 

 

A mondás lehet,bár akkor már volt a mostani rendszer.De a 120 km/h-sra vonatkozott a kérdésem.20-nál több évig szerepelt az F.1.-ben

Előzmény: GaGe (470968)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.19 -2 0 470969

Az a biatorbagyi bejarati jelzo vegul arrebb lett rakva, vagy ha nincs kijarat, akkor ket sarga fittyen fel ra?

Előzmény: GaGe (470968)
GaGe Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470968

"A rendszerben benne volt - az állításoddal ellentétben - csak olyan kitérő nem sok ahol alkalmazni kellett volna."

Biatorbágyon sem a kitérők miatt került fel, hanem a fékút hiánya miatt. Ahogy Nagyszentjánoson sincs 80-as váltó.

"Ez mennyi évtizeddel az F.1.-ben megjelenés után volt?"


Kb egy évtizede volt.

Előzmény: 1047 005-2 (470966)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470967

Ott volt az a számkijelzős izé is az utasításban. (Illetve még van is.)

 

Én viszont úgy tudom, sehol sem üzemelt..

Előzmény: 1047 005-2 (470966)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.19 -2 1 470966

"Működő? Sehol."

 

 

A rendszerben benne volt - az állításoddal ellentétben - csak olyan kitérő nem sok ahol alkalmazni kellett volna.

 

 

 

"Egyébként meg egyszer Istvántelken a KH képviselője mondta, hogy számos kijelzést nem engedik, csak ha a teljes vonalon ilyen jelzők lesznek."

 

 

Meg mondtak olyat is,hogy elég ha az állomás egyik felén olyan mind.

 

 

 

 

"A lassan-gyorsan villogó fényre azt mondta, hogy ott meg nem lehet megkülönböztetni a villogás sebességét, azért nem engedik a 120-as jelzést."

 

 

Ez mennyi évtizeddel az F.1.-ben megjelenés után volt?

Előzmény: GaGe (470965)
GaGe Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470965

Működő? Sehol.
Egyébként meg egyszer Istvántelken a KH képviselője mondta, hogy számos kijelzést nem engedik, csak ha a teljes vonalon ilyen jelzők lesznek.
A lassan-gyorsan villogó fényre azt mondta, hogy ott meg nem lehet megkülönböztetni a villogás sebességét, azért nem engedik a 120-as jelzést.

Előzmény: 1047 005-2 (470959)
GaGe Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470964

Szlovákoknál gyorsan villogó sárga előjelzés hatvanra. Két vízszintes sárga csík a főlap alatt a hatvanas kiegészítő jelzés.
Nem kell messzire menni, elég Komáromból átmenni Révkomáromba.

Előzmény: nazareth (470957)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470963

Köszönöm mindkettőtöknek!

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (470961)
ajm Creative Commons License 2021.12.18 -1 0 470962

Hagyományos vezetőállásjelzőn, zőld/sárga 40 és z/s 80 

Digitálison 120 szám.

Előzmény: Ashi Valkoinen (470960)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2021.12.18 -1 0 470961

A 4* ütem.

Előzmény: Ashi Valkoinen (470960)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.18 -1 0 470960

VB-oldalon mi kulonboztette meg a vmax-tol?

Előzmény: 1047 005-2 (470959)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.18 -1 0 470959

Mind jelzés,mind VB oldalról létezett a 120 km/h.

Előzmény: GaGe (470956)
nazareth Creative Commons License 2021.12.18 -1 0 470958

A németek és a románok egy sárga csíkkal emelik a 40-et "csökkentettet" 60-ra,

Előzmény: nazareth (470957)
nazareth Creative Commons License 2021.12.18 -1 0 470957

Nahát, van az OSzZsD jelzésrendszerben 120-as? Én eddig úgy tapasztaltam, hogy az OSzZsD rendszer három sebességen alapul: a "M!", a (vasúttársaság-függő) "csökkentett", illetve a "Vmax". Az ezekre adott jelzések és előjelzések szabványosak.

 

Ezen felül a különböző társaságok ad hoc módon, teljesen összevissza tologatják a "csökkentett" sebességet felfelé, mindenféle színű-szagú-ízű csíkokkal-pöttyökkel. A csehek két zölddel módosítják a 40-et 100-ra, a magyaroknál nincs 100, a két zöld csík 120. A románok a 30-at módosítják egy zölddel 90-re; nálunk és a cseheknél ez 80. A németek és a románok egy sárga csíkkal emelik a 40-et 60-ra, viszont míg a németek nem adnak rá külön előjelzést, a románok gyorsan villogtatják a sárgát. A MÁV-nál a "gyorsan villog" 120 villanás, a románoknál 100. És ezek a példák csak azok, amik fejből eszembe jutottak. Én nem sok "mintát" találok ebben a katyvaszban...

Előzmény: GaGe (470954)
GaGe Creative Commons License 2021.12.18 -2 1 470956

Na, mesélj, hol van 60 vagy 120?

Előzmény: 1047 005-2 (470955)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.18 -3 0 470955

"Ellenben az OSzZsD mintából se a százhúszas jelzést nem sikerült áthelyezni a magyar rendszerbe, mert “nem megkülönböztethető”.

 

 

Tévedés!

Előzmény: GaGe (470954)
GaGe Creative Commons License 2021.12.18 -1 0 470954

Ellenben az OSzZsD mintából se a hatvanas, se a százhúszas jelzést nem sikerült áthelyezni a magyar rendszerbe, mert “nem megkülönböztethető”.

Előzmény: nazareth (470906)
Puppi Antal Creative Commons License 2021.12.18 -10 2 470953

Nas ijen sevolt még Ic Pécsre a kocsi ahova kaptam a jegyem 21 es se fütés se ajto kinyitása se belsö ajto becsukása 95 hely olya zaj volt hogy nem lehetett megfmaradni ilyen uri modon már rég nem utaztam csak amikor katona voltam 71 ben de azt marha vagonnak hivták a vasut rájött hogy marhákat kell szállitani akik ezt birják

koller andor Creative Commons License 2021.12.18 -1 0 470952

Természetesen napi több vonatot is képes lenne beléptetni.........a többi stimmel. :-)

Előzmény: LoviGabi (470951)
LoviGabi Creative Commons License 2021.12.18 -1 0 470951

Záhonyban a magyar vám heti átlagban mindösszesen egyetlen vonatot képes beléptetni, és ezt jó lenne legalább megduplázni.

Azért ez kemény...

Előzmény: kombi (470946)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.17 -1 7 470950

Nem kellett legalább agyonkasztingolni a hossztesszcsapatot, ennyi ruhában bármely gyezsurnaja ugyanúgy mutat. 🤭

Előzmény: hmsoft (470949)
hmsoft Creative Commons License 2021.12.17 -1 5 470949

A szalagátvágás betegsége úgy tűnik, mindenfelé terjed. Például: a BAM-on befejeződtek Akur állomás bővítési munkálatai - a verebek potyognak a fákról a hidegben, de lufi és szalagátvágás, az kell. Tavaly novemberben átadták egy komoly 7,4 kilométernyi állomásközben a második vágányt, szintén a BAM-on - megint szalagátvágás. Na de itt legalább stílszerűen vágták, nem ám ollóval, hanem mozdonnyal.

hm

hmsoft Creative Commons License 2021.12.17 -1 1 470948

tehát ami a középső-Urál területét érinti

...ami szép is lenne, de az adat nemcsak rájuk, hanem a teljes közcélú hálózatra vonatkozik.

 

hm

Előzmény: hmsoft (470947)
hmsoft Creative Commons License 2021.12.17 -1 3 470947

A Szverdlovszki Vasúton épp ma nyilatkozták, hogy a mai napra szánt adagjuk (tehát ami a középső-Urál területét érinti) 730 konténervonat. Ebből persze nem minden kínai, és csak a kisebb része tranzit, de a maradék sem kevés. Egyébként a tegnapi összes árufeladásuk (nemcsak konténeres) 501.404 tonna volt, ami 1991 óta a legmagasabb érték.

hm

Előzmény: kombi (470946)
kombi Creative Commons License 2021.12.17 -1 3 470946

Hozzá kell tenni, Kínában bőven van árualap , amit lehet/érdemes vonatra rakni, de a fő fuvarozási mód még jó ideig a hajózás marad. Sem árban, sem kapacitásban nem lehet minden Távol-Keletről jövő áru számára alternatíva a vasút. De a "maradék" is igen szép mennyiségeket jelent. 

 

A forgalomban már most is vannak torlódások, nem csak a széles/normál átrakás igénye miatt, hanem más okokból is. 

 

Kapacitásproblémák akadnak bőven, pl járműoldalon is vannak nyösszök, a pőrehiány miatt  novemberben már megint elkezdtek kísérletezni konténerfuvarorozással a magas oldalfalú kocsikban, mégpedig Vlagyivosztok és Moszkva viszonylatában.

És ugye, ha visszafele nincs fuvar, --hasonlóan a tengeri forgalomhoz, jóval kevesebb a kínai import mint az export, további önköltségnövelő tényező lesz a konténerek mellett a vasúti gördülőanyag visszalogisztikázása is. 

 

De útvonaltól függetlenül, ugyancsak megoldandó probléma még az "egyenszilárdságú" hivatal háttér kiépítése, azaz az útközben adminisztráció gyors elvégzésének  biztosítása.

 

 

A forgalom tehát nem egyenletes, bőven akadnak torlódások. Emiatt volt már kínai oldalról időszakosan teljes exportembargó is. 

De nem kell olyan messzire menni, még tavaly év végén  a Hungrail is azért panaszkodott, hogy Záhonyban a magyar vám heti átlagban mindösszesen egyetlen vonatot képes beléptetni, és ezt jó lenne legalább megduplázni. 

 

 

Szóval az EWG előtt jócskán akadnak megoldandó feladatok.

 

De ha jól pozícionálják magukat, és az egyre hevesebb lángon égő orosz-ukrán szerelem sem tesz be a vasúti fuvarozásnak, akkor nagyon komoly forgalmat tudnak majd odavonzani.

Azaz bármi megtörténhet, hiszen terveik között csak részben szerepel a kínai forgalom lefölözése, ők kicsit közelebbre, az orosz és a többi FÁK utódállam felé is kacsingatnak.  És egy jól kiépített irányvonati rendszernek igen jelentős forgalomgeneráló képessége van. 

 

 

Előzmény: koller andor (470945)
koller andor Creative Commons License 2021.12.17 -2 2 470945

Kínában már nem csak a tengerparti övezet ontja magából az exportárut , hanem a kikötőktől 2-3 ezer km-re elhelyezkedő termelési központok is.

 

Ezért indulnak újabb és újabb vasúti viszonylatok.  

Előzmény: Vendégsín (470942)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.17 -2 2 470944

Jo, igaza is volt ebben. Kelenfoldontilitolizni ugy, hogy kozben azert van ott mas forgalom is, eleg macera, ha Bicsken all ket szemely, akkor meg lehet, hogy akkor szabadul a menetirany, amikor epp a vegponton van a motorvonat. Raadasul tologatjuk utasokkal? Szoval jah, nem volt jo nap, de azert a helyzet sulyossagahoz kepest szerintem nem volt problemas a reakcio. Plusz eleg hamar jott egy eleg bo lista azokrol a jaratokrol, amin elfogadjak a vasuti jegyeket.

Előzmény: romtemplom (470941)
akóR Creative Commons License 2021.12.17 -2 0 470943

Ha több hetes, egyre macerásabb tengeri szállítást nézzük, lehet ez alternatíva.

A cikk alján a számok nem szólnak ellene :-)

 

Előzmény: Vendégsín (470942)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.17 -1 1 470942

Újra álmodozunk?

 

"Talán nem titok, hogy az EWG-re óriási szükség lesz a kereskedelemben, az átrakókapacitás ugyanis kulcsfontosságú az Ázsia és Európa évről évre jelentősen bővülő vasúti áruforgalom kiszolgálásában. A nyomtávváltásból adódó átrakás jelentős része jelenleg a fehérorosz-lengyel határ két oldalán található Breszt és Małaszewicze átrakón történik, ahol azonban a meglévő terminálok a kapacitásuk maximumán működnek, és jelentős várakozásra kényszerülnek a konténervonatok. Már ezért is van létjogosultsága egy alternatív útvonalnak, ráadásul a piac a forgalom további bővülésére számít, amit az EU szigorodó környezetvédelmi szabályozása is generál."

 

https://index.hu/bcs/2021/12/17/magyarorszag-infografika-vasuti-aruforgalom-east-west/

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!