Keresés

Részletes keresés

m61-008 maki Creative Commons License 2006.06.11 0 0 65
Meg az enyémet is. Előre is köszönöm.
Előzmény: Törölt nick (64)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.11 0 0 64

Az enyémet is rögzítsd légyszives.

 

Előzmény: Qqberci (60)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.06.11 0 0 63
Én eddig sem titkoltam. :))
Előzmény: 7578 (62)
7578 Creative Commons License 2006.06.11 -1 0 62

Hoppá!!!

 

Titokban szimpatizálunk a V44-essel?

 

Qqberci: előre is köszönet...

Előzmény: Bárdos Imre (61)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.06.11 0 0 61
Köszönöm!
Előzmény: Qqberci (60)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.11 0 0 60
Vettem az igényeket :-)
Előzmény: Bárdos Imre (59)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.06.11 0 0 59
Tán mondanom sem kell, hogy engem is érdekelne a dolog.
Előzmény: Qqberci (57)
7578 Creative Commons License 2006.06.11 -1 0 58

Szia!

 

Ez valóban érdekes leírás. Ha sikerül beszkennelned szeretnék én is kérni egy adag másolatot...

 

Előre is köszi.

Előzmény: Qqberci (57)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.07 0 0 57
Ha lesz idõm, bescannelem és akkor vagy felrakom valahova, ahol elérhetõ (elég nagy), vagy elküldöm.
Előzmény: Zolcsi67 (56)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 56
A V44-ről egy komplett műszaki leírás, ami ugye soha nem lett sorozatmozdony, igazi kincs!!!
Előzmény: Qqberci (54)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.07 0 0 55
Elszúrtam a második kép linkjét:


Előzmény: Qqberci (54)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.07 0 0 54
Ezt speciel a könyveim/papírjaim rendezése közben találtam a V43 gyorsszakaszoló mûszaki leírása mellett :-))) Találtam egy másikat is. Mindkettõ kb 25 A/4-es oldal, a Ratkovszky féle egy gépelt kézirat, a BoCo-é pedig egy rendes nyomdai kiadvány. Fog még elõkerülni más is, csak nem tudom, mikor...

Előzmény: Zolcsi67 (53)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 53

Tessék mondani, hol lehet ilyesmit találni? :-)))

 

El tudod küldeni a (publikus) mailcímemre "olvasható" méretben? Köszönöm!

Előzmény: Qqberci (52)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.07 0 0 52
Találtam valamit:

Zolcsi67 Creative Commons License 2005.11.02 0 0 51

Majdnem OFF, de:

A Cavill "élettörténetéről" mit lehet tudni? Én az égvilágon semmit sem tudok :-(

Előzmény: Bárdos Imre (50)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.10.30 0 0 50

Ime, még lettő. Az egyiket néhai Lányi Ernő barátom készítette a Déliben álló, raktárnak használt kocsiról, a másikat az Estí Hírlap 1961.03.03-i számában találtam.

 

Előzmény: BAKTER (49)
BAKTER Creative Commons License 2005.10.29 0 0 49

Sajnos nincs.

Azt hiszem, hogy kép sem sok van róla az országban.

 

 

Előzmény: Qqberci (46)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.10.27 0 0 48
Aki esetleg nem tudná: a legújabb (2005. ősz) Vasút&modell-ben cikk van a V44-ről, és a V44 H0-ás modelljének építéséről.
2M62U-0386 Creative Commons License 2005.08.08 0 0 47
És "híresebbek" is!
Előzmény: Törölt nick (3)
Qqberci Creative Commons License 2005.08.08 0 0 46
No, azért nem annyire :-)

Van egyebed is róla?
Előzmény: BAKTER (45)
BAKTER Creative Commons License 2005.08.08 0 0 45

 

Ez a topic címe szerint OFF:

Előzmény: benbe (41)
rem-ember Creative Commons License 2005.08.08 0 0 44
Köszönöm a választ !
Előzmény: Qqberci (43)
Qqberci Creative Commons License 2005.08.01 0 0 43
A "vízindító", ahogy akkoriban hívták, nem a nagyfeszültségû körben volt, hanem a hajtómotorok szekunder körében. A Kandó gépeknél a fómotor forgórészét táplálták csúszógyûrûkön a fázisváltóról és az állórészre kapcsolódott a vízindító. A tekercslés tuljadonképp egy sokfázisú csillagkapcsolású tekercs volt, aminek a csillagpontja alvázpotenciálon volt, tehát a vízindító medencéje is alvázpotenciálon kellett, hogy legyen. A lébe nem nagyon lehetett belenyúlni, egyrészt, mert nem lehetett hozzáférni, másrészt, mert igen meleg volt, közel a forrásponthoz. Ez szándékosan volt így, mert az elektrolitok hûfoktényezõje negatív, vagyis minél melegebb, annál jobban vezet.

A Kandó gépeknél a fázisváltó diametrálfeszültsége 850 - 1000 V között változhatott. A fázisfeszültségnek itt nem volt értelme, mert a fázisváltó a sebességfokozattól függõen különbözõ fázisfeszültségû 3 - 4 vagy 6 fázisú áramot adott, azonos diametrálfeszültség mellett.

Az elv a V55-nél is hasonló volt, de ott a hajtómotorok háromfázisúak voltak, "tisztességesen" az állórészen táplálva, és a forgórész csúszógyûrûihez kapcsolódott a vízindító.
Előzmény: rem-ember (34)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.07.28 0 0 42
Egyetlen darabbal találkoztam eddig, a Közlekedési Múzeumban a falon, ott, ahol a vitrinben a makett is van.
Előzmény: benbe (41)
benbe Creative Commons License 2005.07.27 0 0 41
Üdv! Cavillről van valakinek képe?
werner Creative Commons License 2005.07.27 0 0 40
Azért, mert eredetileg úgy hívták. Ez persze nem megoldás, hiszen újabb problémát generál, miszerint miért volt egyáltalán ráírva, hogy V55,006. Erre sajnos nem emlékszem. Mindenesetre ő volt a fékmozdony a 70-es években terhelési próbákon.
Előzmény: Teknos (35)
Bányatörp Creative Commons License 2005.07.27 0 0 39
Előzmény: Bányatörp (38)
Bányatörp Creative Commons License 2005.07.27 0 0 38
Nem, a cím biztos, hogy jó. A lap alján kell lennie kis betűkkel kékkel írva egy Gigant klub szervere sornak, na az az.
Előzmény: Teknos (37)
Teknos Creative Commons License 2005.07.27 0 0 37

Szia Bányatörp!

 

Kösz az infót, de sajnos hibás volt a cím. Az ELTE TTK-ra - és volt tanszékemre is - azért eljutottam, de ott már nem volt időm tovább bogarászni.

 

Üdv.:

              Teknős. 

Előzmény: Bányatörp (36)
Bányatörp Creative Commons License 2005.07.26 0 0 36

Szia Teknős!

 

A www2.chem.elte.hu oldalon talál6sz pár jó képet v40, v60, de még v50 típusú mozdonyról is. (igaz csak 1 kép van)

 

Üdv

 

Bánya

Előzmény: Teknos (35)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!