A 350-esemen 30-40 éves Barumok vannak, két éve a 110-es tempót autópályán bírta, a Mitas semmivel nem rosszabb, és még tapad is! :)) Műszakira én is váltok, csak akkor nem volt még rá "kedv".
Kaptam ezt a levelet, hátha valaki tudja a választ:
"Kedves Attila. Egyéb elfoglaltságok miatt csak a múlt héten került sor a Velóra, a motor indítása kis(berántókar) rásegítéssel működik, bár egy 55ah-s új akksinak jobban kéne hajtani + motor járása közben nincs töltés, ezért én arra gondolok hogy valami nem oké a starternél(viszont a szénkefék-forgórész tiszta és jól érintkezik). A 3 db 6-os csavarra menő vezetékeken kívűl(S1,S2,D) az állórészből jön ki még két vékonyabb kábel(fekete és barna), ez egy tekercs két vége, amelyeket én a rajz szerint ha jól értelmeztem akkor a feszszabályzó M és a D pontjára kötöttem(a D pontra csatlakoztatásban nem vagyok igazán biztos, hogy ez így jó e? lehet hogy testelnem kellene?), a többi kábelezés egyértelmű. Sajnos a blokk nem veszi a sebességeket(bár az Erik elmondása szerint csontra fel lett újítva), ezért nem tudtuk kipróbálni menet közben, kedden kivesszük a motort belőle, és szét lesz szedve. Amúgy minden oké vele, a hiányzó alkatrészek miatt írok az általad megadott címre. Egy két fotót csatoltam. Üdv. Feri"
Előbb-utóbb akkor zaklatni foglak! Nem tudom mikor, szerintem még a tél folyamán.
Balázs: Rendben. Csavarokban az az érdekes, hogy elvileg 64-ig a szabvány laptávok a hatlapfejűeken 11, 14 mm-esek voltak 10, 13 helyett, a 17, és a többi talán passzolt, vagy 19 volt helyette. Ha van eredeti, beütés nélküli csavarod, az értékes lehet. Mindezek mellett gyári csavar lehet még "Li" felirattal (ez a 70-es évekre jellemző, 13-as laptávú), a 10-es pedig vagy beütés nélküli, esztergált, vagy "D" feliratos. A motorblokk környékén ha minden igaz sűrűmenetes volt, a 350-es Jawámon biztosan, szerintem itt is a rázkódás miatt, de egy alkatrészkatalógus sokat elmond. Talán kering fönt a neten. Szóval szerintem zömmel esztergált 11, 14-es laptávú csavarok voltak, ha szerzel ilyen méretű hatszöganyagot, esztergályos csinál, amilyet akarsz, csak drága az óradíja. :) Egyébként szerintem nem értenek ennyire hozzá, a lenti origós cikkben is OT-s Velorex van, fekete sárvédőkkel...
Nekem van egy eredeti komplett garnitúra szakadt burkolatom. Egy tizesért vettem a Vaterán kb 2 éve. Pont szabásmintának való, másra már nem. A kezemből ki nem adom, de ha valaki eljön leméricskélheti vagy átrajzolhatja papírra. Tetőkárpit is van.
Szia! Még egyszer akkor idén előkapom az enyémet (jövőhetem otthon töltöm), leméregetjük, tanakodunk, és mond rá valamit. Ha egyébként ketten hozzátok egyszerre, lehet hogy olcsóbban kijönne, mint egy-egy, kevesebb a hulladék is, és ha egyszer benne van egy dologban, akkor egy helyett kettőt legyártani könnyebb, és időtakarékosabb is. http://www.turcsanyikatalin.hu/
Balázs: tuti minden bőrt kidobtál? Nem az állapotuk a lényeg, szabásmintát a legrettenetesebb állapotú szakadt cafatmaradványról is lehet venni. :( Nekem van pár bőröm, de nem teljes. Ajtókárpitok, orr darabkák. A kötény a műszerfal alatt biztosan hiányzik, meg egy feláldozható állapotú ülés kéne. Az enyémen 2 apróbb szakadás van csak, viszont ha az egész restaurálva lesz, nem fog beleilleni a kopott, rozsdás szegecses ülés a gépbe, szétszedni pedig nem szeretném, valakinek még jól jöhet. Lefejtett jó állapotú bőrt is meg szokták néha venni, patinás gépre.
Szia! Be lehet szerezni, kárpitos boltokban, ennek utánanézek pár napon belül. A bőrözés mennyire sürgős? Jelenleg úgy néz ki, tavasszal, vagy nyáron tudná vállalni. Árra rákérdezek, hétvégéig tudok választ adni.
Hoppá! Az index búráid üvegek, vagy műanyag? A hátuljáról tudnál képet csinálni még? Az enyém is 63-as, és mivel nincs papírja, a forgalombahelyezéshez OT-ra kell megcsinálni. Ha már OT, szeretném tényleg rendesen restaurálni, bár tudom hogy Velóhoz sokmindent össze lehet "hazudni", volt káosz rendesen a gyártásban, de némi rendszert mégis vélek felfedezni. Az enyémen például vélhetően hátul nem volt magyar szabványos, Octavia rendszámvilágításos rendszámtartó, cserébe visztont a hátsó sárvédőn megvannak a rendszám, és a középső hátsólámpa furatai, és azok a furatok pont ugyanolyan távolságra vannak egymástól, mint a Jawámon, illetve a hátsó kosáron középen végigfut a "gerinc", nincs ablaknak kihagyva hely, lehet hogy még osztott ablakos volt. Vázszámot, motorszámot kérhetnék még esetleg? Viszont azt szerintem inkább privátban. Köszönöm előre is!