Viszont január 31-én, Pécsen Gátos Iván nagyon is felnézett a billentyűiből, sőt, egy dupla leszúrt Rittberger után "S" kanyart véve körbetekerte magát a zongorán (vagy vmi olyasmin:), végül dupla szaltó hátra, és persze eközben virtuóz játékkal kápráztatta el a nagyérdeműt ! - mert végre nem csak a kottát kellett szolgaian lejátszania, mint elsős zeneisis korában, hanem végre kedvére zenélhetett.
Hagyni kéne játszani azt az embert, na. Nagyot lendíthetne Zorán műsorának színvonalán....és a lányokat is jó lenne összeültetni (újra) Sipekivel, fényár úszna ezzel az éjszakába...
Oszt' ha ott voltál Siófokon, miért nem írsz részletes beszámolót, beleépítve az építő kritikát, hmmm? :) Szóval ott móka volt és kacagás.
Én Siófokon jártam pénteken, ott a lányok nagyon jókedvűek voltak, Sipeki is élvezte a játékot, szóval az egész első sort öröm volt nézni, ahogy játszik, Gátos Iván viszont az egész koncert alatt talán kétszer nézett fel.
Zorán, Csányi István, Gátos Iván, Sipeki Zoltán, Kabelács Rita, Óvári Éva, Péter Barbara.
A Színfalak mögött és a Kóló: az eleje és a vége. A kettő között fegyelmezetten, rezzenéstelen arccal adta elő a csapat a dalokat, a lányok néha és mintha minden bátorságukat összeszedve mosolyogtak volna. Mintha, de lehet, csak képzeltem.
Duettek: 1. Óvári Évával (Míg a szív lejár): hááát, tegnap nem kapta el ezt a dalt Óvári Éva, 2. Péter Barbara (Játssz még): az a helyzet, jobban énekelt, mint Hegyi Barbara az Arénában, 3. Kabelács Ritával (Mit akar az eső): na, ez mán döfi volt!
Kern Andrással nem volt duett, így megfosztódtunk a rikkancsos résztől.
Csányi István hihetetlenül jól fújja – ahol lehetőséget kap –, Gátos Iván pedig nem kap lehetőséget. GI pedig miket tudna, ha engednék játszani!
Mint céloztam rá, a koncert hangulata dermesztő volt, mind a színpadon, mind a nézőtéren. Egy temetésen több lelkesedés, öröm tombol a gyászolók gyülekezetében, mint a tegnapi Zorán koncerten. Rezignáltan, bénultan, mozdulatlanul, a semmibe meredve ült a teltház, és ennek megfelelően undor ömlött le a színpadról. Vagy a színpadról kezdett az elején folyamokban ömleni a míszség, és ettől kezdett émelyegni a közönség? A tyúk volt előbb vagy a tojás? Tudja a fene.
Aztán az első ráadás előtti utolsó dalnál (az első nananás nóta) valami felszakadt. Elkezdtek tapsolni, dobogni, csujjogatni, örülni az emberek – mindhiába, már későn, a színpadi tundrán továbbra is jeges szelek fújtak.
A második ráadás előtt Sipeki Zoli csipetnyi napsütést szeretett volna csempészni az előadásba, és belepengetett egy icipicit a húrjaiba, hamiskás mosollyal kísérve. A nézőtéren boldogságos mosoly kísérte emberséges cselekedetét, ám ekkor zord Zorán felmordult, és aszonta, úgy láccik itt másik előadás is van. Morgásával egy időben gyilkos pillantást vetett SP-re, asszem a nyaka kitekerésén is eltöprengett, ám győzött a józan esze: arra gondolt, az új gitárossal is lenne is ennyi macera.
Az utolsó tapsnál Zorán azt sziszegte a mikrofonba: Nem jövünk többet vissza!
És tényleg nem jöttek.
Ó, elfelejtettem írni, hogy csak három támogató maradt. A T-Mobile el.
És lécci, a Marczibányi térről ne felejts el beszámolót írni! Kérlek!
Fene tudja, biztosan a legtöbben a megszokott helyekre mennek, én is a Klebiben voltam a legtöbbször, itt eddig szerintem egyszer vagy kétszer lépett fel Zorán. De szerintem teltház lesz itt is, én már várom nagyon, imádom Zoránékat élőben hallani...
Szívesen hallanék én is ritkábban játszott számokat, szerintem például egyáltalán nem lenne katasztrófa, ha az Üres bölcső, Mi kéne még, Kell ott fenn egy turné erejéig kiszállnának a programból, és olyan dalok jönnének a helyükre, amelyek csak ritkán voltak eddig (vagy egyáltalán nem)... a Kólóról például nagyon jó lett volna a Még mindig, a Törjön a csend és a Mikor növünk fel, de sorolhatnám.
Kívánni bármit lehet :)
A műsort nem mi állítjuk össze (ami jó!), és gyanítom, nem tartozunk a többséghez. A többség úgy gondolja, ha már végigkínlódta a műsort, akkor jár neki a bölcsős, a mennyországos, a mamás, és a többi cuppantós szám, a végére pedig a mindörökké Kóló.
Atipikusak vagyunk, belőlünk van a kevesebb, ám nélkülünk nyugodtan föl lehetne fogadni bármelyik lakodalmas alkalmi truppot, ami átmenetileg nagy megtakarítást és nézőszámot hozna. Átmenetileg.
Zorán remekül egyensúlyoz a giccs és az értékesebb számok határán.
Az eddigi szokások alapján innentől egy évig ez a műsor lesz, csak duettpartnerek nélkül. Nem túl biztató kilátás:( Egy koncertre majd elmegyek, s ha valóban ez a helyzet, akkor átnyergelek.
Ennek alapján Üveges Sándor (itt kérek tőle elnézést, hogy átneveztem Józsefnek) a judeokeresztény egyistenről írta, hogy táncolt és énekelt. Nem tudom, ezt már kanonizálták-e.
Nem hitbeli kérdés, hanem jelentés kérdése. Ha Jóisten néven a judeokeresztény egyistent óhajtjuk megnevezni, akkor nagy kezdőbetűvel írjuk, ha viszont általában beszélünk egy jóistenről, avagy egy szólásban idézzük fel, akkor kis kezdőbetű dukál.
Jah, és "A Jóisten mosolygott is, táncolt is" cím prejudikál, kirekeszt. Én, és talán mások is, akik materialisták vagyunk, kissé zokon vesszük így szalag-címesítve, átfogalmazva, klerikalizálva az egyébként a könyökömön kicsorgó Kólót - utóbbi az én hibám.
Tudom, tudom, csak blikkfangos cím/poén.
Egyébként csak Dusán és Hegyi Barbara tett néhány tánclépést, illetve Kern is lendített egy-egy ernyedtet hol az egyik, hol a másik lábával.
Transzcendens lényeket, ufókat, erdei manókat, noch dazu isteneket nem láttam.
A "jóisten" szót kis kezdőbetűvel írjuk, ugye, rumci?-vagy ez hitbéli kérdés?
Én és Zorán honlapja kicsivel írjuk, az ajka.maújságírója naggyal. zoran.hu
Amúgy
- nem fogytak el a jegyek november közepén az arénás koncertre,
- a koncert nem húsz óra tizenkettőkor kezdődött,
- a közönség egyharmada öreg, trottyos pasikból és nem húszéves lányokból állt,
- a ráadásban nem szerepelt a Kell ott fenn egy ország,
- a hazafelé vezető úton a "merdzsósok, porshésok, észér béemvések" senkit sem engedtek maguk elé, hanem tolakodtak, szabálytalankodtak, bunkók voltak.
Mondjuk a többi sem stimmel Üveges József cikkében (amely Zorán honlapjára kikerült), ám azért irigylem Üvegest, hogy most volt először az Arénában. Boldog élete volt eddig.
"... vagy tévedek, és elmegy a szekér még sok évig az üres bölcsőkkel, nananákkal, kolóval, és a többi lerágott csonttal."
Konkrétan a Kólót nagyon szeretem (mondjuk majdnem minden számot szeretek Zorántól) :), de igazad van! Szívesen hallanék én is ritkábban játszott számokat, szerintem például egyáltalán nem lenne katasztrófa, ha az Üres bölcső, Mi kéne még, Kell ott fenn egy turné erejéig kiszállnának a programból, és olyan dalok jönnének a helyükre, amelyek csak ritkán voltak eddig (vagy egyáltalán nem)... a Kólóról például nagyon jó lett volna a Még mindig, a Törjön a csend és a Mikor növünk fel, de sorolhatnám. A Közös szavakból lemezről is kellett volna még pár nóta, mondjuk a Maradj a hangszernél vagy a Penitencia... de nem akarok telhetetlen lenni, így is irtó jól éreztem magam a koncerten, nekem nagyon tetszett attól függetlenül, hogy a BS nem egy hangversenyterem. :)
azt meg tudom mondani, hogy mikor lett sötét... amikor Zorán azt énekelte, hogy "minden éjben ott lapul az örök sötétség" :o)
nekem úgy rémlik, hogy a Kell ott fenn egy ország alatt is sötét volt.
engem zavart a fény. az elején, amikor nem lett teljesen sötét, azt hittem, csak azért, mert még sokan mászkáltak, de aztán rá kellett jönnöm, hogy ez így marad.
Amögött milyen koncepció volt hogy végig nem volt lekapcsolva a nézőtérvilágítás? Pontosabban egyszer kb 10 másodpercre sötét lett, erre a 10 másodpercre lett igazi koncerthangulat is, de aztán rögtön megint föltekerték...
Felsorolok ezt-azt a tegnapi arénás koncertről, hátha érdekel valakit :)
Gerendás Péter elsőként énekelt Zoránnal, azt hozta, amit a cd-n. Sajnálatos.
A Csak a szerelem-nél nem volt ott Palya Bea, ezt már Dana79 is említette.
E szám végénél az áháááhááá-t nem Kabelács Rita, hanem Péter Barbara énekelte, Kabelács Rita e számnál távozott a színpadról, két (három?) dalt kihagyva, így a mamásban is Rita nélkül, ketten (Óvári Éva, Péter Barbara) vokáloztak.
Rúzsa Magdi átütemezéséről beszámolt a mértékadó bulvársajtó: miután Rákay Philippel, Kovács Katival és társaikkal a királyi tévében valamelyik megaizében zsűrizett, elugrott egyet énekelni az Arénába. Sokoldalú.
Váczi Eszter, Tompos Kátya, Bíró Eszter a Conveyor szalag ékei voltak, tényleg. Hegyi Barbara hangja el-elszállt, nagy kár – ám micsoda fantasztikus fekete ruhakölteményben volt!
Hihetetlen jó érzés volt újra színpadon látni Kern Andrást, Pressert, Dusánt, ám míg Zoránt egyre nemesebbé, tettre készebbé, határozottabbá, erőteljesebbé érleli az idő, addig előbbiek úgy láttam - fájdalom! -, passziválták magukat, feladták a küzdelmet az elemekkel.
Kern már nem csak Pepinnel, de a pesti rikkanccsal sem tudja teleordítani a színpadot, Presser fáradt, Dusán mintha Platón barlangjából bújt volna elő egy pillanatra.
Ki fog új dalokat írni Zoránnak?
Azám, de a Bródy! Ő teljesen ott, úgy, akkor van és énekel, ahogyan kell. Még mindig vérprofi.
Gátos Iván nem teljesedhetett ki, de így is élvezet volt hallgatni. Nem tudom nem elmesélni, G. I. megtalálta valahol az érettségi öltönyét, azóta láthatóan sokat nőttek a kezei, a lábai, meg úgy általában.
Orosz Zoltán harmonikázott (szerintem nélkülözhető lett volna), Csányi István több hangszeren játszott. Ők még mindig egy a kettőben.
Mégis volt egy fantasztikus az estében: Zorán. Hibátlan, Conveyorral is működik.
Ám asszem ki kell találnia, hogy az elkövetkező években kikkel és mit zenél – vagy tévedek, és elmegy a szekér még sok évig az üres bölcsőkkel, nananákkal, kolóval, és a többi lerágott csonttal.
Hazafelé araszolgatva egy autó hátsó szélvédőjén az alábbi szövegű matrica volt:
Melyik volt jobb szerinted? A pécsi koncert vagy a tegnapi?
Egyértelműen a pécsi.
- az Aréna alkalmatlan mindenféle zenei esemény megrendezésére,
- Zorán zenéje nem való sok ezres hodályokba.
Zorán ereje teljében van, sőt, az idő előrehaladtával egyre jobb. Pécsen is, Budapesten is, máshol is:)
Az arénás koncert üzemszerűre sikeredett.
A jó öreg Ford alkalmazta először ezt a módit.
Ford a T-Modell gyártása során a "Conveyor" (futószalag) módszerrel pörgette föl a termelést. Az ember egy helyben maradt, a munkadarab vándorolt hozzá -- futószalagon.
No, pontosan így, futószalagon jöttek a tegnapi arénás koncerten a vendégek. Zorán elhadart egy sablon szöveget: nagyon régen, nagyon együtt, nagyon jól. Ezután fölszaladt a vendég, lezavarták a közös dalt, és kiszaladt a vendég.
A Ford azzal is javította a termelékenységet, hogy az akkori átlagbér kétszeresét fizette a dolgozóinak, napi öt dollárt, ennek köszönhetően a legkiválóbbakból válogathatott.
A Zorán koncert vendégeinek javadalmazásáról nincsenek ismereteim.
Laarit ismerve így kéne kérdezned: melyik volt a rosszabb? Mert ugye egyik rosszabb volt, mint a másik ;)
Hrrrrrr...:)
És több száz kilométert utazom, akár a legzordabb időben, hogy rosszabbnál rosszabbat írhassak:)
Ez a véleményes topik. Az istenkirályozásra ott van a facebook-os oldal, az előbb néztem, e pillanatban ötvenvalahányan csöpögtek el a gyönyörtől, és hatszáz-valahányan lájkolták a tegnapi koncertet.
Az ötvenvalahány ragacs kilencvenöt százaléka nő. A koncerten más volt az arány: nagyjából kétharmadnyi vénasszonyból és egyharmadnyi vén(férfi)emberből állt a közönség. Hibaszázalékon belül volt a 60 éven aluliak aránya.
A kisebb koncerteken hemzsegnek a fiatalok. Érdekes.