András !!!
Két dolgot tudok javasolni :
vagy javíts a légellenállásán, vagy a gördülési ellenállásán. A légellenállás egy picit idétlen, hiszen kéne hozzá venned egy scott kormányt vagy kiegészítőt, de ha beveszi a gyomrod és kényelmesnek találod, akkor lehet, hogy beválik. A kormányszarv se olyan rossz és az még montis is. A másik, ami szerintem járható : tedd félre a terepgumikat és vásárolj slick (minta nélküli, ill. pár milliméter vizelvezető rovátkákkal felvértezett) gumikat. Ebből kevés típus létezik, hiszen ha az ember egy montit vesz, akkor azt használja terepre. Nekem is van egy mongúz montim, de én nem terepre vettem. Amint megvettem leugrottak róla a terepgumik és kapott egy tök síma slicket és így a gyengébb versenybringák retteghetnek. Szóval cseréld le a gumit adjál neki 3,5-4 bar nyomást és kapsz egy gyors, betonra való montit ... és a kanyarvételben verhetetlen. Egyébként ez a slick még terepen is elmegy a homokban kimondottan jó, de a sárban már nem ajánlom. Van egy köztes slick is aminek a szélén apró fogak vannak, ez már terepen használhatÓBB, de kanyarodásnál vigyázni kell vele. Én nagyon csípem ÍGY a montimat és nem cserélném egy versenyre, hiszen ha az ember lemegy az aszfaltról, akkor legalább nem nyeklik-nyaklik alatta a gép.
András,
lassú? Hát tekerd gyorsabban :)
Én a helyedben nem vennék újat, a fogaskerekek arányán javítanék.
A fogaskereket elől és hátul is ki lehet cserélni, ne hidd el, hogy nem érdemes! Az elsőnél a legnagyobbat még nagyobb méretűre cseréld, hiába MTB-d van, a fogaskerekek különböző méretűek, a bicaj funkciójától függően. A hátsó esetében problémásabb, mert ha egyben van az agy és a fogaskerék, akkor teljes csere, ha külön, akkor vehetsz rá megfelelő méretű fogaskerekeket. De a váltó miatt nem mindegy, hogy milyet. Mindez belefér elfogadható szinten (a Hauser feletti szinten :) 10-12 HUF-ba.
Hát tudod, hogy nem egyszerű kérdés, amire választ keresel.
Szerintem három dolgot tehetsz:
1. Ezt elpasszolod es veszel egy másikat. (Itt ujabb millio kerdes: honnan, milyet, mennyiert...)
2. Atalakitod egy kicsit a gépet, hogy jobb legyen.
3. Megbaratkozol a tulajdonsagaival es nem hasznalod hosszu turara.
En az első kettő közül választanék.
Veszel újat előnyei:
* jobban meggondolog, hogy mire költöd a lét (szerintem a Hauser nem egy top márka)
* kicsit többet költesz rá (60-70 e) és olyan bringát veszel, amely sok évig kitart alattad és ha kimerészkedsz a hegyekbe, akkor sem kell aggódnod
* olyan boltban veszed, ahol rendesen kikérdeznek (mire használod, mennyire értesz a szereléshez, mennyit akarsz rákölteni ...) mielőtt akár egyetlen bicót is megmutatnának
Hátrányok:
* valószínűleg drágább
* megint járhatsz boltokba
Feljavítani a mostanit:
Itt fontos kérdés, hogy mi is volt a baj. Ha csak a gyorsaság, akkor célszerű minden felesleges dolgot leszedni róla, eseteg egy-két nehéz alkatrészt lecserélni könnyebbre. Keskenyebb gumikat felrakni, és ami nagyin fontos: tökéletesen beállítani a méreteidhez a bringát. Ezen nagyon sok múlik.
Egyelőre ennyi, sokat segít a MounainBike Action Hungary hazai bicós újság és a jobb boltok személyzete.
Ha netan Lyonban vagytok feltetlen mennyetek el eszak fele a Mt Cindre (467 m) es a Mt Thou (6xx m) fele, aki feler, kituno kilatast mond6 magajenak. Szep nyugis utak vannak a nyugati oldalon is (Ecully, Dardilly, etc.)(nekem az a gond azzal, hogy at kell tekernem elotte az egesz varoson.) Aztan kelet fele ott a Miribel, de az tele van, plane ijenkor juniban. Remelem ezzel mindenkinek sokat segitettem :-)
Budapesten (pontosabban budajijaknak) egy rovid kor delutai edzeshez: Budaors, majd 100-as ut, es akkor vagy elmesz Patyig, vagy ha annyira nincs idod/erod elfordulsz meg elotte Budakeszi fele, ahol szepen felmaszol a Janos-hegyre haturrol (huzos) aztan hazagurusz attol fuggoen hol lax.
A varosban meg vigyazzatok es telleg csak ovatosan cikazzatok az autok kozt, a minap en szivtam meg, beszorultam ketto koze, es jo hogy a pirosnal voltunk, mert ha nagyobb a sebesseg, rendesen mexivom (le kell ronom valahol, hogy verprofi letemre ezuttal en votam a b@lf@sz).
Most vettem egy Hausert, finom gép, mentem is vele hirtelenjében Siófokról Fertődre, de lassúnak találom. Voltam boltokban, cserélnék fogaskereket, de lebeszéltek, ez egy monty, és kész. Most, így utólag érdeklődöm, mit kellett volna vennem?
A rendőrökről, csak annyit, hogy mindig a gyengébbel kezdik, de nem egy nagy beruházás meg súly a hátsó villogó és elől a bepattintós lámpa. A bringázásról annyit, hogy szentendre felé hévvel érdemes kimenni, mert a bicóút egy tragédia, onnan tovább lehet már válogatni. Gödöllőre szintén hév, a börzsönybe pedig Vácig vagy Kismarosig vonattal.Szokott-e valaki teljesítménytúrázni, vagy hosszabb túrákra menni?
Nem rosszak ezek a hanyattszörnyetegek, de az én jó öreg 4 sebességes szovjet bicajomat nem múlják felül. Az ugyanis olyan rohadt nehéz, hogy nem ugrik meg semmin, ugratós fekvőrendőrökre is rá lehet 40-nel hajtani vele nyugodtan. Terep vagy aszfalt, mindegy neki. A féke meg egyszerűen felülmúlhatatlan, kellemesen puha, de jól meg lehet fogni vele a dögöt. Tíz éves kora ellenére az utóbbi pár ezer km-en egy csavart sem kellett meghúzni rajta (igaz, nem is lehet, mert átszakadna a menet). A váltója ugyan elég szar, de a 4 fokozat jól el van találva. Azt hiszem, nem cserélném el semmire (pedig igencsak a magyar átlag felett keresek).
tenyleg mentek? En is, en is! Ize, mostanaban nem megbizhato a torzsasztalos felbukkanasom, de ha tenyleg mentek, dobjatok melt, legyetek oly deragak es keddveschekk!
vAN EGY megszállott kerékpárista ismerősöm. 45 körül jár. 160-akat simán leteker (másnak nem, nekem ez sok. Inkább futok 10 kilcsit). Ő Szentendrén lakik és szívesen túrázna, mert egyedül már unja. MTB-vel jár. Akit érdekel egy szívós és beszédes biciklistárs (anno mozdonyvezető volt a lelkem, most metrós logicista vagy mi a bánat), az emailjen nekem!
lemy@egon.gyaloglo.hu
Szerintem nem Bp-rol kell kiindulni, hanem Szentendrerol vagy Vacrol, Hev vagy vonat kozbeiktatasaval, onnan aztan vegtelen sok utvonal van Pilisben meg Borzsonyben.
garage:
Az en biciklimet "sajnos" betonra terveztek (ott viszont szuperul megy).
Azt hiszem, hogy megvan valahol az a Biciklivel Budapest korul konyv, bar mar vagy 2 eves kiadas... Na majd belenezek.
MEgkérhetlek, hogy küldd el a mail-emre. Lásd fent !!! HA van további információ, mennyiért melózik, MAG-gal, MIG-gel, vagy TIG-gel hegeszt írd már meg azt is, légyszi ...
Milyen bicajod van? Alkalmas terepre? Mert akkor hanyagold a beton + az faltot, menj a Pilisbe, millió + egy túraútvonal van, egy térkép 450 péz. De ajánlhatom a Budai hegyeket is, a Hűvösvölgy nagyonjó, a Háromashatárhegyi repcsülőtér felé. Kellenek pontos útvonalak?
En is kedvelem a rekumbenseket, de leginkabb a kerek nelkuli, nyugagy nevre hallgato fajtat. :) A rendorsegnek meg csak gratulalni tudok a tervezett intezkedeseikhez. A bringasokat nyilvan konnyebb basztatni, mint pl. az Oktogonon a bringautra parkolo taxisokat.