Annyira fusztrált vagyok, hogy rossz az idő, meg nincs jó biciklim, meg éhes vagyok, hogy lenyelem a betüket. Asszem nem is írok ide többet, mert csak mindig kifigurázzátok egyetlen biciklis barátnétokat:))
Arabella( hüp-hüp)
NA látjátok mire leírom ezt a varázslatot, már egy próbálkozó csóka(Madárka) le is írja konkrétan az esetet.
Azért örülök, mert Madárkával végülis egy dolgot kezdünk fújni, de Madárka még gyakorlati példával is jön és így még jobban meggondolandó, mert úgy tűnik a favorit gyenge erre a feladatra (vagy Madárka gányol ;-)???)
Madarka nem mond hülyeségeket, sőt ..., de mivel te trekinget akarsz egy favoritból az már nem egy könnyű dolog.
Egyébként szerintem a treking egy jó találmány, de sajnos nem igazán terjedt el, pedig tényleg lehet, hogy az lenne a közös nevező.
Egy treking gép - tudomásom szerint - szinte csak abban különbözik a montitól, hogy 27-es vékonyabb gumikon gurul a váz geometriája meg a verseny és a monti között helyezkedik el. Ebből az következik, hogy a fékek inkább montifékek, így ez nehezen járható, mivel - bár régiek már a favorit ismereteim, de ha jól emlékszem - a féktuskók nincsenek felhegesztve (minek is , hiszen félverseny). Ezt megcsináltatni már pénzbe kerül, viszont a félverseny fékek meg nem nagyon vannak (patkófékek) normálisak, csak a spéci gépekhez (tudomásom szerint).
A felnit és a gumikat ledobhatod róla, hiszen a régi típusú alufelnik elég szarok voltak. (L, ego* ajánlatát). A hajtómű kérdése megint sok pénzbe kerül és nem biztos, hogy kapsz még arra a hajtóműtengelyre egy monti első hajtóművet, de szerintem jobban jársz, ha nem bántod. Esetleg racsnit kéne cserélni nagyobbakra, de vigyázz, ha jól emlékszem ezen a gépen még régi típusú (pantográf ha nem keverem) váltó van, ami nem tud annyi láncszemet felvenni, mint a montiváltó.
...kezd szűkülni a kör.
HA ebből a gépből egy "fél"trekinget akarsz csinálni én a felnikhez és a gumikhoz nyúlnék, a pedálhoz, valamint a kormányhoz és esetleg az üléshez. A féken el lehet gondolkodni, de ehhez már egy hegesztő-kerékpármester kell. A hajtóművet nem bántanám (többek között ezért "fél" treking).
A csomagtartó és egyéb ilyen varázslat természetes leugrik, bár ha viszel magaddal cuccot, akkor nem kéne levenni a csomagtartót.
Mint látod elég nehéz a dolog és elég szerények a lehetőségek (szerintem), így csak finomítani tudsz a dolgon.
Kemény pénzek jól gondold meg nem e célszerű egy használt treket venni.
Hátizsák, biciklistáska ???
Ez attól függ, ha egy napos, akkor azt meg lehet oldani hátizsákkal, de töb naposra mindenképpen biciklistáska. Bár én is hátizsákkal szoktam nyomulni (egy napos), de pusztán ez pénz kérdése én (is) inkább biciklistáska hívő vagyok, hiszen elég sokszor az embernek magát a bringán tartani nem hogy még a több tonnás hátizsákot.
Hogyha "bankkártya" kirándulásról, vagy városba megy az ember, akkor célszerűbb a hátizsák.
Nekem egy favoritnal jobb felni oszvissz fel evig birta, mert neha turaistautakra is ramentem. Azota duplafalu van, ez birja. De ha regi favorit vazad van amibe 630cm-es kerek kell nem biztos, hogy kapsz bele duplafalut kereket. Aztan a favorit vaz adta fel a terepet, pedig nem vagyok sem nagyon nehez meg nem is tekerek tul erosen. A hatso papucs (ami a kereket tartja) torott el. Ja, meg a regi favorit vazban lemezbol van a ket merevito a ket hatso villa kozott. Ezt is ki kellett cserelni csore, mert eltort a forrasztasa. Persze ezek jo draga dolgok, mert szakember meg hegesztes meg festes utana...
Szoval en inkabb aszondanam, hogy vegyel valami terepbicajt, a favoriton talan a csomagtarto az egyetlen terepen is hasznalhato alkatresz.
En nem vagyok hatizsakparti, iszonyuan be lehet ala izzadni akarmilyen szuper is a hatizsak, es nem szeretem ha csavarni kell a vizet a polombol.
Nem versenyt akarok, inkább Trekinget. Szeretek eljutni valahonnan, valahova, úgy hogy közben alszom is valahol.
A felni-t nem tudom, kellene-e cserélni, mindenesetre töltéseken, földutakon félek. A féket kellene cserélni, a váltók, fogaskerekek bírják, bár jobban szeretném pörgosebbre.
Hol lehet nagyon szuper versenybicajokat fillérekért megvenni?
Jó, hogy írta stoki a Trekinget, eddig a topicból úgy tünt, mintha kétféle bicaj lenne, monti meg verseny. Azt hiszem legtöbbünknek a ketto közt kellene valami.
Ja, miért jobb a hátizsák, mint a biciklis táska? És ha több napos a túra?
En Csepel Sassal kezdtem kb tiz eve, azt kezdtem el tuningolni. Mar csak a valtokar az eredeti.
En egy favoritot nem tuningolnek, mert az a kategoriajaban eleg jo, nincsenek rajta kulonosen szar vagy jo alkatreszek, minden nagyon jol passzol mindenhez. Esetleg ha a valtokat nem szereted azt ki lehet cserelni, ezenkivul csak leszedni erdemes rola sarvedot, csomagtartot stb. ha versenybicajt akarsz. Ha jobb minosegu bicajra vagysz akkor minimum a kerekeket, a valtokat es az fogaskerekeket es a vazat le kell cserelned.
Ez nem tul gazdasagos, mert hasznalt nagyon szuper versenybicajokat fillerekert meg lehet venni, mert senkinek sem kellenek, mindenki mountain-t vesz.
Sziasztok!
Tud valaki tanácsot adni?
1. Egy elég jó állapotú vékonykereku Favorittal járok elsosorban országúton meg városban. Nincs is vele alapjában véve semmi bajom. (Már párszor letértem vele az aszfaltról, de még egyben van.) Kicsit azért szeretném feltuningolni. Mivel, hogyan, hol?
2. Hogy lehet egyszeruen gyorsan eljutni a Gvadányi úti APEH-tol a Duna Plazaig? Biciklivel.
Akkor szerintem itt tényleg a fékpofával és nem a V fékkel van a gond. Én már csak ha a két fék közötti fizikai működési elvet is nézem, mindenképpen meggyőzőbbnek és modernebbnek tartom a V féket.
Nemreg csereltem le a fekpofaimat Scott Matthauser-re (sima XT-s hid-fek van) es nem adnam semmi V-fekert. Egy az hogy minden idoben egyforman fog, masik az hogy szinte nem kopik (egy atlagos erdei/sziklas ut utan jo sokat kell utanaallitani a V-feknek). Egyik haver is visszacserelte az XT-s V-fekjeit sima regi XT-re plusz mathauserre. Szerintem jobb a V, de sajna nem talaltam hozza igazan jo pofat. Nyilvan, ha letezik mathauser-fele pofa v-fekhez is, az lenne a kiraly.. Tud valaki ilyet?
Masik: befektettem egy spd downhill pedalba (pl saros katyuban is jol jon am), azt irja az utmutatoban hogy felfele huzassal is kiold, nemcsak a hagyomanyos oldaliranyuval, viszont ehhez gyakorlat kell. Hat nem sikerult meg rajojjek, hogy kell csinalni... Valaki ert hozza?
Nemreg csereltem le a fekpofaimat Scott Matthauser-re (sima XT-s hid-fek van) es nem adnam semmi V-fekert. Egy az hogy minden idoben egyforman fog, masik az hogy szinte nem kopik (egy atlagos erdei/sziklas ut utan jo sokat kell utanaallitani a V-feknek). Egyik haver is visszacserelte az XT-s V-fekjeit sima regi XT-re plusz mathauserre. Szerintem jobb a V, de sajna nem talaltam hozza igazan jo pofat. Nyilvan, ha letezik mathauser-fele pofa v-fekhez is, az lenne a kiraly.. Tud valaki ilyet?
Masik: befektettem egy spd downhill pedalba (pl saros katyuban is jol jon am), azt irja az utmutatoban hogy felfele huzassal is kiold, nemcsak a hagyomanyos oldaliranyuval, viszont ehhez gyakorlat kell. Hat nem sikerult meg rajojjek, hogy kell csinalni... Valaki ert hozza?
Nem mindegy, Neked mind a kettő jól áll :-) (biztosan), főleg egy bicikligatyával kombinálva egy versenybringán aerodinamikus napszemüveggel, ugye *da silva :-) !!!
"Aluminium felni esetén nem hiszem, hogy a felnivel lenne gond..., ha eddig fogott valahogy és lecserélted a fékpofát, akkor szerintem nem a felnivel kéne küzdened... "
Hát ez az, hogy eddig sem, meg most sem. Nincs igazi változás. Elkezdek nézelődni, aztán ha találok valamit, majd megkérdem a véleményeteket.
Köszi a tippeket!
Mea culpa!
Arabella néni nem tud írni!:)
Slicc természetesen, az a része a szoknyának, ahol nincs összevarrva a két része.:))) Az a kerdes, hogy legyen egy rövid kisestélyi vagy egy hosszú nagyestélyi nagyon hosszú hátul sliccel?
Arabella
Arabella!
A licc az nagyon fontos. Nem is tudom hogyan feledkezhettem meg róla. Égő. Hát még ha azt is elárulom, hogy fogalmam sincs róla, hogy mi az... :-)
Amit leírtál az egy sajnálatos emberi hülyeség ..., de ennek Ti vagytok az oka :-), mert az a k@va aerodinamikus napszemüveg, amiből nem láttok ki .... hát persze, hogy az ember nem köszön egy bambán előrenéző szem nélküli versenybringásnak ...:-)
Aluminium felni esetén nem hiszem, hogy a felnivel lenne gond..., ha eddig fogott valahogy és lecserélted a fékpofát, akkor szerintem nem a felnivel kéne küzdened...
Van a legújabb "ötletmozaikban" egy 2 oldalas cikk pont a V fékről ...
Egyébként tényleg nem az van, de majd nemsokára az lesz.
Amiért ajánlottam az azért van, mert már mentem V fékes géppel és tényleg jobb.
Gagyibb típus: logic és még van egy pár, de az Istennek sem jut eszembe ...