"Ja és az áttételezés ... a verseny inkább síkra való, ha jön egy kis hegy pláne rossz út, akkor vége"
Hohh? Szerinted a Giron, a Touron meg a Vueltan amikor elerik az Alpokat meg a Pireneusokat, atvaltanak montira? Amennyivel huzosabb az attetelezese a versenygepeknek (nem tul sokkal) annyival konnyebbek a strapabiro montiknal (szinten nem tul sokkal manapsag, meg kell mongyam, szepen fejlodik a montis konnyufemipar :-) persze koszonhetoen a nagy popularitasnak)
Azert en 1etertek 1 kicsit daunernivel, telleg kihaltak az orszagutrol a gepek. A monti sokkal nepszerubb, de azer szerintem ne becsujjetek le az orszaguti gepeket. Ez ojan mint a forma1 meg a ralli. Es van akinek a gyorsasag es a monotonitas jobban teccik mint a sar meg a tovisek (istenkem, kinek a pap kinek a papne... nekem ez a /verzijom :-)).
A csengővel nem értek egyet !!! Az szerintem nagy baromság, az autósok meg se hallják a gyalogosokra pedig a szívbaj jön, ha használja az ember, de a többi mindenképpen jó dolog (főleg mióta megjelentek a LED- villogók)
OK!
Az Örs vezér téren van egy bringabolt, ahol körül lehetne nézni. Egy biztos a belvárosi boltokat nem ajánlom ott rabolnak (de lehet, hogy csak nagy a bérleti díj). Én megpróbálkoznék nagykerbe bepofátlankodni, ott egy pár ezressel olcsóbban is meg lehet kapni bringákat (Szabadkikötő). Általánosságban még mindig azt tudnám mondani, hogy nézz ki egy kütyüt és telefonálgass több helyre, hogy mennyibe kerül. A párodra meg számíthatsz - ha tényleg ért hozzá - , valahogy így : apuci itt van 50 rugó, vegyél nekem egy "normális" bicajt, ha többe kerül, akkor légyszíves pótold ki - és így lehet, hogy lesz egy 100 rugós géped ...:-)
Egyébként, ha címek kellenek nézd meg ezt:
http://www.velotrade.hu/lanclist.html
... a többi rajtad(tok) múlik !!!
> Most olvastam az MTI terminálon, hogy a BRFK bekeményít. A
> bringásokat is igazoltatni fogják, és megbüntetik őket ha nincs a gépen
> csengő, megfelelő fékek és lámpák.
Valahogy sosem tudtam megerteni (es igy sajnalni sem) azokat, akik tizezreket, esetenkent szazezre(ke)t koltenek a biciklire, es azt a kb. 4-5 ezret mar sajnaljak ra, hogy legyen rajta elol-hatul lampa, es egy nyamvadt csengo. Aki ennyit sajnal a sajat biztonsaga erdekeben (mert ezek foleg az o biztonsagat szolgaljak), az meg is erdemli a bajt, vagy buntetest.
Az mas kerdes, hogy kivancsi vagyok, egy rendor hogy kezdi majd vizsgalgatni egy monti fekjet... huz a kretaval vonalat es meg kell allni elotte? :))
Mas:
mennyi mostansag egy auto tetocsomitarira szerelheto bicikli-tarto? Olyan allva rogzitos.
Jól beszéltél. Valóban csak hébe-hóba:) szeretném használni és, hogy ne essen szét alattam, de legyen igényes, de ne 100 feletti. Mert tudom, hogy jó bicajnál az az alsó-alsó határ. A cél, hogy bírja egyszer kétszer egy-egy napra, de nem napi használatra szeretném venni. A kandúr segit, de gondoltam, hogy én meg azzal segítem az ő segítségét, hogy megmondom, hogy hova mehetünk válogatni:)
Nagyon is ért hozzá, azért nem vehetek akármilyent:)))
Ott feküdtek a fűben a tengerparton, alig ruhácskában. Könnyű szellő lengedez, friss illatok szállnak...
De nem kezdtem el (n)őket fotózni, van elég olyan website is... bár lehet, hogy hiba volt :-)
...mert nem egy strapás gépek. A monti több mindenre használható és le lehet vele menni az országútról, míg a versennyel nem. Nem tudom száguldottál már le egy országúti bringával egy hegyi szerpentinen. ...én igen mind a kettővel ...és hidd el a monti egy picit lassabb, de - számomra - sokkal biztonságosabb. Ja és az áttételezés ... a verseny inkább síkra való, ha jön egy kis hegy pláne rossz út, akkor vége. ...De ne keseredj el lesz még reneszánsza, ebben biztos vagyok ...ha más nem rekumbens formájában (lásd lejjebb)
Ez nehéz ... ennyi pénzért "normális" bringát nem igen kapsz (szerintem). Nekem egy normális bringa (STXRC cuccokkal) 100 rugónál kezdődik és sokan azt mondják, hogy ennél lejjebb nem szabad adni. De ha ezt a gépet évente egyszer veszed elő, akkor 50-ért is lehet kapni valamit. Mindenesetre minél olcsóbb annál vacakabb. 30-ért nem is érdemes venni bringát. Ha lehet CrMO vázas Shimanó cuccos gépet vegyél. és még valamit. Ugyanaz a kütyü a belvárosban kb. 10 rugóval többe kerül, mint a külvárosban, szóval nézz körül.
A kandúrod nem tudna segíteni ??? Ha gondolod folytatom még a segítség-adást !!!
Meg tudja valaki mondani, hogy miért mentek ki a divatból tökéletesen az országúti gépek? Én nem cserélnék.
Egy kicsitt hosszabb útvonal, de én szeretem: Etyek - Alcsút - Vértesboglár - Csákvár - Söréd - Bodajk.
kb 85 km a Vértesen keresztül és szép!
Réges régen ffi vázasom volt, csak ellopták, kicsi növésű vagyok, de megegyeztünk abban, hogy ffi vázast fogunk venni. Olyan 30-50 körülre gondoltam. De lehet használt is, csak legyen "normális" bicaj.
Opiumpapa !!!
Mire jó ...
Hát sokkal gyorsabb (kisebb a légellenállása), kényelmesebb (hanyatt-fekvés), így a hosszútávú kerekezés ideális járműve. Jobb az útfekvése (lejjebb van a súlypont), így stabilabb kanyarvételnél ill. nem áll elsőkerékre egy komolyabb fékezésnél ( szint úgy alacsony súlypontja miatt). Nincs karfájdalom, fenékfájdalom stb. Azért vannak hátrányai is : iszonyú drága és terepre nem igazán való (bár létezik egy mountain-trike is ...), és a fotózás sem egy utolsó dolog ...;-)
András !!!
Két dolgot tudok javasolni :
vagy javíts a légellenállásán, vagy a gördülési ellenállásán. A légellenállás egy picit idétlen, hiszen kéne hozzá venned egy scott kormányt vagy kiegészítőt, de ha beveszi a gyomrod és kényelmesnek találod, akkor lehet, hogy beválik. A kormányszarv se olyan rossz és az még montis is. A másik, ami szerintem járható : tedd félre a terepgumikat és vásárolj slick (minta nélküli, ill. pár milliméter vizelvezető rovátkákkal felvértezett) gumikat. Ebből kevés típus létezik, hiszen ha az ember egy montit vesz, akkor azt használja terepre. Nekem is van egy mongúz montim, de én nem terepre vettem. Amint megvettem leugrottak róla a terepgumik és kapott egy tök síma slicket és így a gyengébb versenybringák retteghetnek. Szóval cseréld le a gumit adjál neki 3,5-4 bar nyomást és kapsz egy gyors, betonra való montit ... és a kanyarvételben verhetetlen. Egyébként ez a slick még terepen is elmegy a homokban kimondottan jó, de a sárban már nem ajánlom. Van egy köztes slick is aminek a szélén apró fogak vannak, ez már terepen használhatÓBB, de kanyarodásnál vigyázni kell vele. Én nagyon csípem ÍGY a montimat és nem cserélném egy versenyre, hiszen ha az ember lemegy az aszfaltról, akkor legalább nem nyeklik-nyaklik alatta a gép.
András,
lassú? Hát tekerd gyorsabban :)
Én a helyedben nem vennék újat, a fogaskerekek arányán javítanék.
A fogaskereket elől és hátul is ki lehet cserélni, ne hidd el, hogy nem érdemes! Az elsőnél a legnagyobbat még nagyobb méretűre cseréld, hiába MTB-d van, a fogaskerekek különböző méretűek, a bicaj funkciójától függően. A hátsó esetében problémásabb, mert ha egyben van az agy és a fogaskerék, akkor teljes csere, ha külön, akkor vehetsz rá megfelelő méretű fogaskerekeket. De a váltó miatt nem mindegy, hogy milyet. Mindez belefér elfogadható szinten (a Hauser feletti szinten :) 10-12 HUF-ba.
Hát tudod, hogy nem egyszerű kérdés, amire választ keresel.
Szerintem három dolgot tehetsz:
1. Ezt elpasszolod es veszel egy másikat. (Itt ujabb millio kerdes: honnan, milyet, mennyiert...)
2. Atalakitod egy kicsit a gépet, hogy jobb legyen.
3. Megbaratkozol a tulajdonsagaival es nem hasznalod hosszu turara.
En az első kettő közül választanék.
Veszel újat előnyei:
* jobban meggondolog, hogy mire költöd a lét (szerintem a Hauser nem egy top márka)
* kicsit többet költesz rá (60-70 e) és olyan bringát veszel, amely sok évig kitart alattad és ha kimerészkedsz a hegyekbe, akkor sem kell aggódnod
* olyan boltban veszed, ahol rendesen kikérdeznek (mire használod, mennyire értesz a szereléshez, mennyit akarsz rákölteni ...) mielőtt akár egyetlen bicót is megmutatnának
Hátrányok:
* valószínűleg drágább
* megint járhatsz boltokba
Feljavítani a mostanit:
Itt fontos kérdés, hogy mi is volt a baj. Ha csak a gyorsaság, akkor célszerű minden felesleges dolgot leszedni róla, eseteg egy-két nehéz alkatrészt lecserélni könnyebbre. Keskenyebb gumikat felrakni, és ami nagyin fontos: tökéletesen beállítani a méreteidhez a bringát. Ezen nagyon sok múlik.
Egyelőre ennyi, sokat segít a MounainBike Action Hungary hazai bicós újság és a jobb boltok személyzete.
Ha netan Lyonban vagytok feltetlen mennyetek el eszak fele a Mt Cindre (467 m) es a Mt Thou (6xx m) fele, aki feler, kituno kilatast mond6 magajenak. Szep nyugis utak vannak a nyugati oldalon is (Ecully, Dardilly, etc.)(nekem az a gond azzal, hogy at kell tekernem elotte az egesz varoson.) Aztan kelet fele ott a Miribel, de az tele van, plane ijenkor juniban. Remelem ezzel mindenkinek sokat segitettem :-)
Budapesten (pontosabban budajijaknak) egy rovid kor delutai edzeshez: Budaors, majd 100-as ut, es akkor vagy elmesz Patyig, vagy ha annyira nincs idod/erod elfordulsz meg elotte Budakeszi fele, ahol szepen felmaszol a Janos-hegyre haturrol (huzos) aztan hazagurusz attol fuggoen hol lax.
A varosban meg vigyazzatok es telleg csak ovatosan cikazzatok az autok kozt, a minap en szivtam meg, beszorultam ketto koze, es jo hogy a pirosnal voltunk, mert ha nagyobb a sebesseg, rendesen mexivom (le kell ronom valahol, hogy verprofi letemre ezuttal en votam a b@lf@sz).
Most vettem egy Hausert, finom gép, mentem is vele hirtelenjében Siófokról Fertődre, de lassúnak találom. Voltam boltokban, cserélnék fogaskereket, de lebeszéltek, ez egy monty, és kész. Most, így utólag érdeklődöm, mit kellett volna vennem?
A rendőrökről, csak annyit, hogy mindig a gyengébbel kezdik, de nem egy nagy beruházás meg súly a hátsó villogó és elől a bepattintós lámpa. A bringázásról annyit, hogy szentendre felé hévvel érdemes kimenni, mert a bicóút egy tragédia, onnan tovább lehet már válogatni. Gödöllőre szintén hév, a börzsönybe pedig Vácig vagy Kismarosig vonattal.Szokott-e valaki teljesítménytúrázni, vagy hosszabb túrákra menni?
Nem rosszak ezek a hanyattszörnyetegek, de az én jó öreg 4 sebességes szovjet bicajomat nem múlják felül. Az ugyanis olyan rohadt nehéz, hogy nem ugrik meg semmin, ugratós fekvőrendőrökre is rá lehet 40-nel hajtani vele nyugodtan. Terep vagy aszfalt, mindegy neki. A féke meg egyszerűen felülmúlhatatlan, kellemesen puha, de jól meg lehet fogni vele a dögöt. Tíz éves kora ellenére az utóbbi pár ezer km-en egy csavart sem kellett meghúzni rajta (igaz, nem is lehet, mert átszakadna a menet). A váltója ugyan elég szar, de a 4 fokozat jól el van találva. Azt hiszem, nem cserélném el semmire (pedig igencsak a magyar átlag felett keresek).
tenyleg mentek? En is, en is! Ize, mostanaban nem megbizhato a torzsasztalos felbukkanasom, de ha tenyleg mentek, dobjatok melt, legyetek oly deragak es keddveschekk!
vAN EGY megszállott kerékpárista ismerősöm. 45 körül jár. 160-akat simán leteker (másnak nem, nekem ez sok. Inkább futok 10 kilcsit). Ő Szentendrén lakik és szívesen túrázna, mert egyedül már unja. MTB-vel jár. Akit érdekel egy szívós és beszédes biciklistárs (anno mozdonyvezető volt a lelkem, most metrós logicista vagy mi a bánat), az emailjen nekem!
lemy@egon.gyaloglo.hu