Keresés

Részletes keresés

stoki Creative Commons License 1999.06.07 0 0 74
Jól van kezdünk közös nevezőre érni. Én annak örülnék, ha a kerékpáros társadalom nem lenne megosztott !!!

"Stoki! Oda előbb fel is kell valahogy menni, nem?" - íme miért TARTOM jobbnak a montit ...

A montimat (lásd lejjebb) én is olyan országúti terepjáróként használom ..., de, ha lemegyek az országútról nem ér meglepetés.

Nehogy azt hidd én se vagyok majmoló, sőt a környezetem elég különcnek tart ... (lásd még mindig : rekumbens), de azért egyenlőre jobban szeretem a montit, mint a versenyt (de csak addig, amíg nem lesz kész a reku):-)

Előzmény: daunerni (69)
Arabella Creative Commons License 1999.06.07 0 0 73
Csak szeretetből írtam olyanul:)) Nem vagy te öreg csak bölcs:))
Előzmény: stoki (71)
Banana In Drive Creative Commons License 1999.06.07 0 0 72
szerintem lefelé sokkal kisebb az áttételezés, felfelé tényleg nincs nagy különbség

felfele a hegyen vagy felfele a fogaskereken? :-)

kvázi, ha nekem is akkora combom lenne, mint a versenyzőknek nekem se kéne kisebb áttétel

ja akkor ezer ertettuk 1mast felre. nekem akkora van :-)

nagyon vicces valaszajim utan: valo igaz hogy a versennyel mongyuk Budapest terepere bemereszkedni vakmeroseg (itt Lyonban meg jo) de hat en nem is kozlekedesre, inkabb sportra hasznalom. Majdhanagyleszek es sokpenzemlesz akkor veszek egy uccai bringat is a versenygepem melle, de Pestrol a Balcsiig nem azzal fogok lemenni. (Meg nem is a mavval ami 800 forint (vot tavaj)).

Előzmény: stoki (68)
stoki Creative Commons License 1999.06.07 0 0 71
Aranyos vagy, de azért nem vagyok én olyan vén k*va, ha megvan a kütyü írj, hogy örüljön a lelkem (de az anyámat ne szidd !)
Előzmény: Arabella (70)
Arabella Creative Commons License 1999.06.07 0 0 70
Stoki Bácsi!
Apjuknak megírtam emailbe, hogy megvan az ideális bolt:)))
Köszcsi!:
Előzmény: stoki (61)
daunerni Creative Commons License 1999.06.07 0 0 69
Igaz, ami igaz: Kondícióban én se nagyon veszem fel a versenyt a Tour-os és Giro-s urakkal. Egyenesen száguldva még csak-csak tudom szorgosan csapkodni a combommal a pocakomat, de hegyi szerpentinen száguldani?
Stoki! Oda előbb fel is kell valahogy menni, nem?
Egyébként lehet, hogy tényleg igazad van, és a ragaszkodásom csak emocionális jellegű. Talán csak azért vagyok a Monti - mint divat!!! ellen, mert tele vannak az országutak olyan terepjáró autókkal, amik még sose voltak terepen!
stoki Creative Commons License 1999.06.07 0 0 68
No egy versenypárti, de nem baj.
Igazat adok neked "mindenben" kivéve :

"Amennyivel huzosabb az attetelezese a versenygepeknek (nem tul sokkal)"- ebben nem tudok egyetérteni, szerintem lefelé sokkal kisebb az áttételezés, felfelé tényleg nincs nagy különbség.

"Giron, a Touron meg a Vueltan" példát hoztad elő, de ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy itt kemény emberek ülik meg a gépeket és nem olyan nyápicok mint én ...kvázi, ha nekem is akkora combom lenne, mint a versenyzőknek nekem se kéne kisebb áttétel.

Egyébként nem vagyok monti hívő (lásd lejjebb- rekumbens), sőt szeretem a versenygépeket is, DE :
általános használatra a verseny nem való az kimondottan csak betonra, míg a montival ÉN többet tudok kezdeni (tapasztalat, volt ez is az is)

Nekem mindegy, csak bringa, tricikli legyen - kétkerekű, vagy háromkerekű tök mindegy, csak gyors, tartós, guszta és kényelmes legyen ...

Előzmény: Banana In Drive (63)
Banana In Drive Creative Commons License 1999.06.07 0 0 67
ja igen a sisak is. Nekem meg szerencsere nem kellett bevernem, de 1 haverom mar fejelt be BMW-szelvedot (termeszetesen a BMW nem adta meg az elsobbseget) Utana jot rohogtunk a sisakjan, amit mutogatott, de anelkul nem lett vona ijen vicces.
Előzmény: moga (65)
Banana In Drive Creative Commons License 1999.06.07 0 0 66
ebben viszont 1etertek veled: a csongo baromsag, a lampa viszont kell. Ha netan autot vezetek, mindig tiszteletben tartom a bringasokat, leven, hogy en is sokat vagyok 2kereken az utakon, de este kivilagitatlan biciklistat mar allitottam meg, es figyelmeztettem hogy tegyen fel lampat mer igy hamar fube harap. Meg az autosnak is kellemetlen atmenni 1 bringason
Előzmény: stoki (62)
moga Creative Commons License 1999.06.07 0 0 65
Na, nekem nincs csengőm, de van sisakom, most akkor felcserélhető a kettő ?? Igy is meg fog büntetni a rendőr ??

Jut eszemben, valami olyan is rémlik, hogy névtáblának is kell lennie a bicajon. Ez lesz a rendőröknél a utolsó kötekedés ??
Na mutatssa a névtáblát a biciklin ! Nincs akkor 5000 HUF.

moga

czaby Creative Commons License 1999.06.07 0 0 64
Azt az Őrs vezér téri boltot ismerem, tényleg nagyon király. Rugalmasak és nemigen vernek át.
Előzmény: stoki (61)
Banana In Drive Creative Commons License 1999.06.07 0 0 63
"Ja és az áttételezés ... a verseny inkább síkra való, ha jön egy kis hegy pláne rossz út, akkor vége"

Hohh? Szerinted a Giron, a Touron meg a Vueltan amikor elerik az Alpokat meg a Pireneusokat, atvaltanak montira? Amennyivel huzosabb az attetelezese a versenygepeknek (nem tul sokkal) annyival konnyebbek a strapabiro montiknal (szinten nem tul sokkal manapsag, meg kell mongyam, szepen fejlodik a montis konnyufemipar :-) persze koszonhetoen a nagy popularitasnak)

Azert en 1etertek 1 kicsit daunernivel, telleg kihaltak az orszagutrol a gepek. A monti sokkal nepszerubb, de azer szerintem ne becsujjetek le az orszaguti gepeket. Ez ojan mint a forma1 meg a ralli. Es van akinek a gyorsasag es a monotonitas jobban teccik mint a sar meg a tovisek (istenkem, kinek a pap kinek a papne... nekem ez a /verzijom :-)).

Előzmény: stoki (55)
stoki Creative Commons License 1999.06.07 0 0 62
A csengővel nem értek egyet !!! Az szerintem nagy baromság, az autósok meg se hallják a gyalogosokra pedig a szívbaj jön, ha használja az ember, de a többi mindenképpen jó dolog (főleg mióta megjelentek a LED- villogók)
Előzmény: csn (60)
stoki Creative Commons License 1999.06.07 0 0 61
OK!
Az Örs vezér téren van egy bringabolt, ahol körül lehetne nézni. Egy biztos a belvárosi boltokat nem ajánlom ott rabolnak (de lehet, hogy csak nagy a bérleti díj). Én megpróbálkoznék nagykerbe bepofátlankodni, ott egy pár ezressel olcsóbban is meg lehet kapni bringákat (Szabadkikötő). Általánosságban még mindig azt tudnám mondani, hogy nézz ki egy kütyüt és telefonálgass több helyre, hogy mennyibe kerül. A párodra meg számíthatsz - ha tényleg ért hozzá - , valahogy így : apuci itt van 50 rugó, vegyél nekem egy "normális" bicajt, ha többe kerül, akkor légyszíves pótold ki - és így lehet, hogy lesz egy 100 rugós géped ...:-)

Egyébként, ha címek kellenek nézd meg ezt:
http://www.velotrade.hu/lanclist.html
... a többi rajtad(tok) múlik !!!

Előzmény: Arabella (59)
csn Creative Commons License 1999.06.07 0 0 60
> Most olvastam az MTI terminálon, hogy a BRFK bekeményít. A
> bringásokat is igazoltatni fogják, és megbüntetik őket ha nincs a gépen
> csengő, megfelelő fékek és lámpák.

Valahogy sosem tudtam megerteni (es igy sajnalni sem) azokat, akik tizezreket, esetenkent szazezre(ke)t koltenek a biciklire, es azt a kb. 4-5 ezret mar sajnaljak ra, hogy legyen rajta elol-hatul lampa, es egy nyamvadt csengo. Aki ennyit sajnal a sajat biztonsaga erdekeben (mert ezek foleg az o biztonsagat szolgaljak), az meg is erdemli a bajt, vagy buntetest.

Az mas kerdes, hogy kivancsi vagyok, egy rendor hogy kezdi majd vizsgalgatni egy monti fekjet... huz a kretaval vonalat es meg kell allni elotte? :))

Mas:
mennyi mostansag egy auto tetocsomitarira szerelheto bicikli-tarto? Olyan allva rogzitos.

Arabella Creative Commons License 1999.06.07 0 0 59
Jól beszéltél. Valóban csak hébe-hóba:) szeretném használni és, hogy ne essen szét alattam, de legyen igényes, de ne 100 feletti. Mert tudom, hogy jó bicajnál az az alsó-alsó határ. A cél, hogy bírja egyszer kétszer egy-egy napra, de nem napi használatra szeretném venni. A kandúr segit, de gondoltam, hogy én meg azzal segítem az ő segítségét, hogy megmondom, hogy hova mehetünk válogatni:)
Nagyon is ért hozzá, azért nem vehetek akármilyent:)))
Előzmény: stoki (54)
czaby Creative Commons License 1999.06.07 0 0 58
Ott feküdtek a fűben a tengerparton, alig ruhácskában. Könnyű szellő lengedez, friss illatok szállnak...
De nem kezdtem el (n)őket fotózni, van elég olyan website is... bár lehet, hogy hiba volt :-)
Előzmény: stoki (57)
stoki Creative Commons License 1999.06.07 0 0 57
... és hol vannak a nők ???
Előzmény: czaby (56)
czaby Creative Commons License 1999.06.07 0 0 56
Ha valakit érdekel: biciklitúrán voltunk Stockholmban. Gyönyörű nők, napsütés. A többit itt leírtam.
stoki Creative Commons License 1999.06.07 0 0 55
...mert nem egy strapás gépek. A monti több mindenre használható és le lehet vele menni az országútról, míg a versennyel nem. Nem tudom száguldottál már le egy országúti bringával egy hegyi szerpentinen. ...én igen mind a kettővel ...és hidd el a monti egy picit lassabb, de - számomra - sokkal biztonságosabb. Ja és az áttételezés ... a verseny inkább síkra való, ha jön egy kis hegy pláne rossz út, akkor vége. ...De ne keseredj el lesz még reneszánsza, ebben biztos vagyok ...ha más nem rekumbens formájában (lásd lejjebb)
Előzmény: daunerni (53)
stoki Creative Commons License 1999.06.07 0 0 54
Ez nehéz ... ennyi pénzért "normális" bringát nem igen kapsz (szerintem). Nekem egy normális bringa (STXRC cuccokkal) 100 rugónál kezdődik és sokan azt mondják, hogy ennél lejjebb nem szabad adni. De ha ezt a gépet évente egyszer veszed elő, akkor 50-ért is lehet kapni valamit. Mindenesetre minél olcsóbb annál vacakabb. 30-ért nem is érdemes venni bringát. Ha lehet CrMO vázas Shimanó cuccos gépet vegyél. és még valamit. Ugyanaz a kütyü a belvárosban kb. 10 rugóval többe kerül, mint a külvárosban, szóval nézz körül.
A kandúrod nem tudna segíteni ??? Ha gondolod folytatom még a segítség-adást !!!
Előzmény: Arabella (52)
daunerni Creative Commons License 1999.06.07 0 0 53
Meg tudja valaki mondani, hogy miért mentek ki a divatból tökéletesen az országúti gépek? Én nem cserélnék.
Egy kicsitt hosszabb útvonal, de én szeretem: Etyek - Alcsút - Vértesboglár - Csákvár - Söréd - Bodajk.
kb 85 km a Vértesen keresztül és szép!
Arabella Creative Commons License 1999.06.07 0 0 52
Réges régen ffi vázasom volt, csak ellopták, kicsi növésű vagyok, de megegyeztünk abban, hogy ffi vázast fogunk venni. Olyan 30-50 körülre gondoltam. De lehet használt is, csak legyen "normális" bicaj.
Előzmény: stoki (51)
stoki Creative Commons License 1999.06.07 0 0 51
Akkor monti !!! és mennyi pénzed van rá ???
Ja és bírod a férfi-vázat...Nem VAGY alacsony építésű (tudod a pu* beverődés :-))
Előzmény: Arabella (50)
Arabella Creative Commons License 1999.06.07 0 0 50
Hááát, nekije van ilyen is, meg olyan is, de gondolom inkább terepre, mert a kamaraerdőt, meg a budai hegyeket sürün járja a sajátjával:)
Előzmény: stoki (48)
stoki Creative Commons License 1999.06.07 0 0 49
Opiumpapa !!!
Mire jó ...
Hát sokkal gyorsabb (kisebb a légellenállása), kényelmesebb (hanyatt-fekvés), így a hosszútávú kerekezés ideális járműve. Jobb az útfekvése (lejjebb van a súlypont), így stabilabb kanyarvételnél ill. nem áll elsőkerékre egy komolyabb fékezésnél ( szint úgy alacsony súlypontja miatt). Nincs karfájdalom, fenékfájdalom stb. Azért vannak hátrányai is : iszonyú drága és terepre nem igazán való (bár létezik egy mountain-trike is ...), és a fotózás sem egy utolsó dolog ...;-)
Előzmény: OpiumPapa (36)
stoki Creative Commons License 1999.06.07 0 0 48
Mennyi pénzed van rá, mire kell (terepre vagy betonra) ???
Előzmény: Arabella (42)
stoki Creative Commons License 1999.06.07 0 0 47
András !!!
Két dolgot tudok javasolni :
vagy javíts a légellenállásán, vagy a gördülési ellenállásán. A légellenállás egy picit idétlen, hiszen kéne hozzá venned egy scott kormányt vagy kiegészítőt, de ha beveszi a gyomrod és kényelmesnek találod, akkor lehet, hogy beválik. A kormányszarv se olyan rossz és az még montis is. A másik, ami szerintem járható : tedd félre a terepgumikat és vásárolj slick (minta nélküli, ill. pár milliméter vizelvezető rovátkákkal felvértezett) gumikat. Ebből kevés típus létezik, hiszen ha az ember egy montit vesz, akkor azt használja terepre. Nekem is van egy mongúz montim, de én nem terepre vettem. Amint megvettem leugrottak róla a terepgumik és kapott egy tök síma slicket és így a gyengébb versenybringák retteghetnek. Szóval cseréld le a gumit adjál neki 3,5-4 bar nyomást és kapsz egy gyors, betonra való montit ... és a kanyarvételben verhetetlen. Egyébként ez a slick még terepen is elmegy a homokban kimondottan jó, de a sárban már nem ajánlom. Van egy köztes slick is aminek a szélén apró fogak vannak, ez már terepen használhatÓBB, de kanyarodásnál vigyázni kell vele. Én nagyon csípem ÍGY a montimat és nem cserélném egy versenyre, hiszen ha az ember lemegy az aszfaltról, akkor legalább nem nyeklik-nyaklik alatta a gép.
Előzmény: Nyírő András (43)
garage Creative Commons License 1999.06.07 0 0 46
András,
lassú? Hát tekerd gyorsabban :)
Én a helyedben nem vennék újat, a fogaskerekek arányán javítanék.
A fogaskereket elől és hátul is ki lehet cserélni, ne hidd el, hogy nem érdemes! Az elsőnél a legnagyobbat még nagyobb méretűre cseréld, hiába MTB-d van, a fogaskerekek különböző méretűek, a bicaj funkciójától függően. A hátsó esetében problémásabb, mert ha egyben van az agy és a fogaskerék, akkor teljes csere, ha külön, akkor vehetsz rá megfelelő méretű fogaskerekeket. De a váltó miatt nem mindegy, hogy milyet. Mindez belefér elfogadható szinten (a Hauser feletti szinten :) 10-12 HUF-ba.
Előzmény: Nyírő András (43)
Rich Creative Commons License 1999.06.07 0 0 45
Hát tudod, hogy nem egyszerű kérdés, amire választ keresel.
Szerintem három dolgot tehetsz:
1. Ezt elpasszolod es veszel egy másikat. (Itt ujabb millio kerdes: honnan, milyet, mennyiert...)
2. Atalakitod egy kicsit a gépet, hogy jobb legyen.
3. Megbaratkozol a tulajdonsagaival es nem hasznalod hosszu turara.

En az első kettő közül választanék.
Veszel újat előnyei:
* jobban meggondolog, hogy mire költöd a lét (szerintem a Hauser nem egy top márka)
* kicsit többet költesz rá (60-70 e) és olyan bringát veszel, amely sok évig kitart alattad és ha kimerészkedsz a hegyekbe, akkor sem kell aggódnod
* olyan boltban veszed, ahol rendesen kikérdeznek (mire használod, mennyire értesz a szereléshez, mennyit akarsz rákölteni ...) mielőtt akár egyetlen bicót is megmutatnának
Hátrányok:
* valószínűleg drágább
* megint járhatsz boltokba

Feljavítani a mostanit:
Itt fontos kérdés, hogy mi is volt a baj. Ha csak a gyorsaság, akkor célszerű minden felesleges dolgot leszedni róla, eseteg egy-két nehéz alkatrészt lecserélni könnyebbre. Keskenyebb gumikat felrakni, és ami nagyin fontos: tökéletesen beállítani a méreteidhez a bringát. Ezen nagyon sok múlik.

Egyelőre ennyi, sokat segít a MounainBike Action Hungary hazai bicós újság és a jobb boltok személyzete.

hali Rich

Előzmény: Nyírő András (43)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!