Csak két órát? Mi vagy te villámkezű? :-)
Na jó, ezek szerint nem csak én tökölök vele sokat.
Ha összezsíroztam volna, idővel már az is lekopott volna. Amitől tartok, az az utóbbi, vagyis hogy, a felni anyaga szar. Nagyon idegesít, hogy ennyire nem fog, főleg miután ültem más bringán (csak egy olcsó, de jó blackwood schwinn-csepel volt) és azon úgy fogott a fék mint az álom. Igaz, hogy azon fémből volt minden, az enyémen meg a fékkarok és környéke műanyag :-(.
Jól van beállítva ??? Hogy tökéletes legyen azzal el kell tökölni úgy két órát (nekem eddig tart).
Közben nem került olaj, vagy valami kenőanyag (pl. összefogdostad) a felnire.
Vagy más lehet az anyaga és ezért szar ...szóval rengeteg oka lehet, de szerintem valamelyik a három közül...
"Mindkettőt lábbal kell tekerni ..." Erről van szó, emberi erővel megy, nem valami megatonnás motor tolja előre az elpuhult seggem.
Egész jól alakul ez a topic.
Valaki irta, hogy nagy nyomatéknál "ugrik" egyet a hajtómű. Az enyém is elkezdte ezt tenni, alighanem a racsni lehet bibis, valamilyen állásnál, nem akad be a helyére rendesen. Sajna szervízbe kell vinnem, mert a racsni szétszedéséhez valami specko szerszám kell.
Más. Nemrég cseréltem féktuskókat, mert elégedetlen voltam a fékerővel. Nem nagyon javult. Huzom mint az állat, és éppen csak fog. Bowdenek már voltak cserélve, az sem igazán javított. Elképzelhető, hogy a felni a hibás??
Persze gagyi az egész cucc. A komplett fékrendszert ki kellene csrélni, csak mielőtt elköltöm a súlyos pénzeket, szeretném tudni, hogy mi a hiba oka.
Én mindenes vagyok, de az MTB áll a legközelebb hozzám (egyenlőre).
Egyébként meg nem mindegy, hogy montis vagy nem. Mindkettőt lábbal kell tekerni ...
...Madárka jól beszél..., esetleg, ha a cseheknél jársz érdemes lenne alkatrész gyanánt ott is körülnézni.
...ha csak lánc kell, meg 1 két küllő, akkor azért be lehet menni a bicikliboltba is. Azt nem tudom, hogy a lánc mérete mennyire kompatibilis a mostani láncokkal, de lehet, hogy még létezik az a méret is. Kérdés, hogy mennyire szakadt a gép?
Ha mindene vastagon rozsdás, akkor lehet, hogy nem is érdemes vele foglalkozni ...
Nyaron nagyon sok boltbol kidobnak, kevesebb problemaval is. Ha nem surgos halaszd a felujitast novemberre, akkor barmelyik szerviz el fogja vallalni. Ha most nyaron akarod hasznalni, keress valami kisebb szervizt, ahol elso ranezesre a szereles a fo profiljuk es nem a kereskedes.
Előbányásztam a 25 éves Favoritomat. Szerencsétlen még gurul, de eléggé berozsdásodott, hiányzik egy küllője, a kormányt alig lehet elfordítani. Volna kedvem vele vacakolni, de van néhány dolog, amihez nem értek: láncot kellene cserélni, meg ilyenek. Van olyan bolt, ahol ilyen boldogtalan öreg biciklikkel nem dobnak ki?
A következő kiráj úton mentem a Ligetből Budára:
Hősök tere, jobbra Dózsa György kicsit járdán, aztán a bringaút megy ki a Vágány utcán/Tatai út stb. Újpestre aholis a vasúti összekötő hídon át az ember egyszercsak a Rómain találja magát...
Söröző sörözőt ér a parton óriás nyárfák alatt, locsog a Duna amikor elmegy egy-egy hajó...
Mindez este 11 körül, eső után, fantasztikus hársfavirág illatú utakon - gyönyörű volt!!!
Egyébként a sima Budapest térképről néztem le, be vannak jelölve a biciglis utak...
Teljesen meg vagyok mételyezve ezzel a bringával egy hete!
Opapa Bringaut a lágymányosi hidon,még délebre Budafokrol Csepelre északon az összekötön tudsz átjutni Budára. Városligetböl foljamatosan nincs ,de a ligeti bringaut vasutí felüljáro/itt keresztezed az Ujpest-romai felé utat/mellékutcákon átmész a Váci ut felé Árpádhidon/járdán/ már át is jutsz.Nem egyszerü, de sajna még ilyenek az állapotok.
Először is, nem Szentendréig megy a b.út, hanem Leányfaluig. De az a rész az Omszki-tó és St.Endre között rémes. Az utak repedezettek, hupedlik meg mindenféle van rajta és a szélét nagyon benőtte a gaz, nem vágja senki sem. Pedig ráférne, ha ketten mentünk egymás mellett, akkor mind a kettőnk lábszára apró cafatokra lett tépve.
Egamage nem szerelő, és nem b.tolvaj, csak tudja a frankót.
A ligetből hogy megy át az út budára?
Na én aki vagyok az EgaMagE es ismerem a OPpapa-t kb 25 eve.Most olvastam vegig a topicjat es elmondanek 1 par infot amit a bike-o-matic-rol igy beugrik a nullponti terbe a fejemben.
valto-fek-agy-szettek.:
Ha valto akkor shimano Ez 1 marka mint a (honda-bmw stb). O gyart un. szetteket , ami VALTOK(elso-hatso;karok-gepek)-FEK-AGYAK(e-h).Ezeket megveheted kulon is , de en ajanlom , hogy a valtogep es a valtokar mindig ua. a fdajta legyen , mert masok a huzasi utak.
Naggyabol a kovetkezo sort lehet felallitani a shimano VALTO szettek kozott (gagyi->top).
sys->200->300->A10->A20->A(ez uj stuff de= )ALIVIO->LX.xx->STX.xx->RTX.xx->500->600->es amiket meg en sem lattam (asszem van 2-3 zsir uj stuff).
Az A-tol folfele az osszes szettet az un. RAPID valtokarral szerelik , ami aztat tudja , hogy 1 karral felfele valtassz a masikkal meg lefele HMM..
Persze lehet a 200-ast is "rapidalni" , de az nem ua. Aszongyak , hogy az alivio mar 1 megbizhato kutyu (nekem is olyan van 94' ota es meg nem volt semmi olyan mint pl.:lanc-le-ki-fel-at-keresztul csak a helyen nem.
Apolas.: 3 havonta szaraz rongyal letorol es WD40 (lanc,valtok)akar csopoghet is , csak akkor az elso kilometr a pottyozes performance muveszetet produkalja a mindenhol.
Neha slaggal-vizzel le ,ha nem birod a koszt :))) ( en nyaron havonta locsolom es nem rozsdasodik...utana azert letorlom es a napra teszem otet)
AGYAK (elso-hatso):
Csak es kizarolag szimeringes agyat vegyetek. 1 evben 1x zsir(nem ful) a szerelotol (1000 FT/year az atvizsgalas ha rendessen viszed a verdat). Arendszer teljessen zart, csak a villara erosito csavarok vannak kivul a szimeringen.Jah.
Fekek:
Mostanaban ketfele(?)feket arulnak nagy Magyar Orszagunkban. Az egyik a "HID" rendszeru.Ez az amikor egy iveltvalamivel huzol 1 kabeldarabot, amivel a fektuskok vannak osszekotve. Es van a masik (ujjabb-jobb) a "V" fek.
Ez baromi nagy fekerot kepes generalni , emiatt nem mindegy , hogy milyen fekkart hasznalsz hozza , mert a konvencionalis fekkarral nem mukodik jol( olyan a kabel-attetel , hogy vagy forog a kerek , vagy ALL...Ez viccesnek tunik , de 1 elso feknel ez baromi veszelyes lehet.)Tehat V fekkar kell hozza , ami 1 korhagyo tarcsavalhuzza a fekk-kabelt , es a fekkar is kisseb es a szukseges fekhuzoerobol is sokkal kevessebb kel( nem kell powerbol tepni a fekkart).Ajanlom a hatul V elol HID megoldast a fejreallas elkerulese vegett.
AR.: 3000-4000 Ft kozott mar turheto fekeket adnak /darab
Apolas.:szinte semmi , DE NAGYON JOL BE KELL ALLITANI ES JOL MEG KELL HUZNI A FEKEKET. FOLEG AZ F.TUSKOKNAL)
Ha mar KEREK akkor FELNI.:
A duplafalu-szegecselt ami good. Tobbet bir.Joval tobbet.Ennyi
Ar.:2000-4000 ft-ert kellemeseket adnak.
CSAK A PAPP-nal.: CSAVART KULLOZES
Itt az a lenyeg , hogy az egymast egy oldalon keresztezo kulloket (ha nem tudod elkepzelni nezz a kulloidre) osszetekerik 3-4 szer. Csak elso kerekeknel lehet hasznalni: Ki*****tt sokat bir igy a kerek.Csak duplafalu szegecselt felni birja hazilag nem keszitheto , mert hosszab es vastagabb kullot hasznalnak (en mar probaltam hajtogatni , de nem ment...Bar lehet , hogy en lamaztam el.)
Ar.:1500Ft volt tavaj.
Teleszkopok.:
Na itt lehet szorni a penzt.Jol gondoljatok meg mielott telot vesztek.
Az elso teleszkop konnyen cserelheto , de ezt is ajanlatos szerelore bizni , mert a gyartok hosszu tengelyt keszitenek ezertle kell vagni belole...
Ugy 25000 Ft-tol adnak elviselheto telot(RST,ROCK SHOCK). Ezek mar alt. allithato es gazos-olajos felepitesuek.
Apolas.: Semmi komoly.Ha sokat hasznalod akkor 2 evenkenet rugot es gyurut kell benne cserelni.(2-3000 FT)
HATSO TELOT csak az EGESZ VAZZAL CSERELUNK !!!! Ebbol kovetkezik , hogy sokkaldragabb mulatsag. 30000-120000 Ft kozott: Itt mar nem erdemes sporolni.Mire jo? ha sokat mesz ( 15-20 ev rendszeres kerekezes) oreg korodra nem megy tonkre a csuklod-konyokod-vallad izulete.Nekem csak elso telom van , es most gyutom a piizt 1 hatsora , mert veri a seggem a verda.
Tehat gyakorlatilag kenyelmi szempontokat kepvisel,na meg az uttartast noveli , ha jol a telo. A gagyi pattog(tulrugozik).
Gumik.:
Harom nagy csoportja van.: SLIDE,SLIP-OFFROAD-ES A KETTO KOZOTT-
Az elso olyan mint a superbike motorok gumijai.Ugy is nez ki 3.5-4.5 bar korul fujjak oket. Nagyon lehet vele izzitani.
En mar homokra sem ajanlom.
OFFROAD(terep).: Ez a mega-giga-hyper rucsok kikepzesu iszonyatok.Bug mint allt ha betonon mesz .Eles kanyarban nyagyon vezselyes , mert erossen csokken a tapado felulet es a ragyak "szlippje" miatt erossen torzul a szerkezet.Emiatt a szlipp( a rucsok menet irannyal szemben mozog "kapar")miatt nagy a veszteseg. 2.5-3.5 bar a lufiban.
Az atmenet.: A gumi Un. VEZETOSZALLAL van ellatva. 4-7 mm szeles sav a gumi kozepen. 3-4 barra fujd maan jol.Ezt az idealis a varosi csovaknak , mert ha betonkiller vagy akkor a szalon fut a verda es sz***d ossze magad , A terepen meg leer a gumi szelen a rucsi.Nekem is ez porog.
Ar.: 3000Ft-tol adjak a jot per darab.
Apolas.: hasznalattol fuggoen 1-2 evente
csere.
Minden mas.:
Elektronikai kutyu es biz-baz.:
A CATEYE a rulla.Altalaban 500-1000 Ft-vel dragabb mint a tobbi, de en 95-ben
vettema hatso lampamat amibe 2 db photo-elem megy es meost kell majd cserelni.Olyant vegyen a nep ami villog
, mert az feltunobb es a soforok is utaljak.Ne lefele vilagitson hanem a siktol felfele 3-5 fokot , met a gjv. nagyobb ivben keruli a villogo Allatot.
Ar.:1000-2500 Ft+elem
Elso lampa.:Mind1 csak legyen.
Vilagitson es ne villogjon (zold).
Ar.:1000-3500 Ft+elem
KM ora: Ez buli dolog.Mondhatnam , hogy KO a cuccos jol(Pl:cateye mithy2,cosmos)
Ar.:1500-3500 mar jok.
Ules.:Ha nem tetszik vegyel masikat,de ha veszel akkor zseleset.
Amugy mind1 50-KM-ig/nap :))))
Ar.:2500-tol
Pedal.:FEMBOL LEGYEN.1500-2000 FT/PAR
Kerekpartamasz.:Felejsd el.
Kulacstarto.:KELL.RULLA 1000 FT Kb.+ kulacs :)))
Sarvedo.:HAT...
SISAK.: KELLL.KELL.KELL.
Jol nezd meg mit veszel.
Ar.:4000 Ft-tol kapod ami ved is es jol nez ki.
Kesztyu.:KELL.Vedi a tenyeret ha
borulsz.A tenyerresz bor. felul elastic vagy fonott ize.Meretre figyelni.
Ar.:1500 FT-tol jok.
biztonsagi kutyuk.: Nezd meg merre laksz...Nezd meg hova szereled , mert vannak tapasztalataim... :(((. Amugy erdemes.Sose tudod hol fogsz megallni ,es ha nalad a kulcs a rendor sem kerdezi meg tied-e a geped :))
Ar.:2000-3000 Ft. ami jo.
Pumpa.:Legyen. 1000 Ft.alatt.
Kerekpartaskak.:VICC.inkabb vigyel oldaltaskat es/vagy hatizsakot.Azt nem felejted a kerekparon 1x sem :)))
Csengo.: Baromsag, DE a KRESSZ ELOIRJA VAZZZZZE !!!
ES 1PAR ERDEKESSEG A BTK-BOL.:
A kerekpar jarmu . Ha iszol es raulsz az ITTAS VEZETES... Ha tolod mar NEM.
A talicska ha iszol es tolod ITTAS VEZETES...Ha huzod mar nem :)))
Ez hot komoly , mert ha tolod az uzemszeru hasznalat. Barmi mas nem...
Kotelezo kerekpar felszereles.:
elso-hatso lampa,csengo,oldalso fenyvisszavero prizma!!.Mindig vigyetek magatokkal gumijavito keszletet.1 csoportban 1 min.Ha egyedul mesz ... :)
Hat ennyi 1elore
Én szoktam köszönni, leszámítva a kerékpárutat. Ott nem tartom túl értelmesnek a dolgot, de országúton szerintem is jó érzés, amikor látod, hogy a szembejövő int neked pedig lóg a nyelve és patakokban folyik róla az izzadmány.
Új téma: Ti szoktatok köszönni a többi bcósnak, akikkel összefuttok a városban. szerintem nagyon klassz szokás, de még nem mindenki ismeri.
elég hülye érzés, amikor ráköszönsz valakire, aki csak néz rád bambán.
Rich
Opium,
de bizony bringazom, verdam egy mezei cuccos, megy, tekerheto, stb.
Ja, megjart mar 1 Nagyvisnyot, ejszaka, a hatamon csipogo index mentette meg az eletem. Na ennyit a reklamrol....
OFF kuldd mar el a csodatelefonszamod megeccer OFFOFF
A "kolléga" tépett le az Istenhegyi útról, amikoris elvesztette az uralmát a bringa fölött. Pechére egy busz köhögött felfelé ... a többit már te is tudod ...(ez a régebbi)
De azóta volt mégegy. A szitu ugyanaz, de a másik "kolléga" egy elsőbbséget nem megadó, kikanyarodó álló autóba szállt bele ... azt hiszem ő még él ..., de ha busz lett volna, akkor biztosan "game over"
szevasztok
imént olvastam hogy az istenhegyin volt vmi baleset, vagy mi?
a nepszabi servere megont off...nem csodálkozom rajta...vki tudna mondani az esetről hogy történt?