Nem tudom mikor, de lejjebb szerepelt a netcím:
http://www.schmid-harml.co.at/alpencup/samson/sams_besr.htm
http://www.schmid-harml.co.at/alpencup/samson/sams_hoe.htm
Úgy tűnik, hogy ez egy négy túrából álló sorozat, aminek a Samsonman a harmadik darabja. Az uccsó jövő hét végén lesz a Grossglockneren keresztül. Ez annyiból más, hogy csak két emelkedő van útközben, de azok iszonyú hosszúak. A legnagyobb szintemelkedés viszony a Samsonon van (össz.: 4400 m) a négy túra közül.
neptancos!
Én is ott leszek, ugyanis nagy ötpróbázó vagyok, de 25-én Pécsre megyek bringázni.
All! Jön még valaki 11-én?
Mutter!
Tényleg beteg dolog tányérral kerekezni. És volt is valami a tányéron? :-) Bocs.
Komoly: a 44 mire vonatkozik? Mert ha a lánckerék fogszáma, akkor egy kicsit kevésnek tűnik.
Nem tuggya valaki véletlenül, hogy hol lehet megtalálni a neten a különbözo kerékpározással kapcsolatos rekordokat (1 órás, leggyorsabb, stb.)? Halas lennék érte!
5proba.org
Szept 11-én Pilis, SztEndre, Sztlászló stb. 80 km hegy, aszfalton, csak szintidő van, asszem 6.5 óra
25-én Kecskeméten ugyanez,csak síkon.
n.
vigyor,
szóval a bringa egy GT outpost, de a pedál nem az eredeti, mert az műanyag volt. Lehet, hogy nem jól döntöttem, mikor ezt az alukeretest (lehet hogy acél az a keret) kértem - ennek nem tudom a tipusát, csak hogy sok bringán látni. A pedál miatt meg kétszer vittem vissza már, a kérdés arra irányult, hogy ha a szerelő meg akar győzni róla, hogy minden rendben, de én tudom hogy nem, mégis hogyan érvelhetek, hogy a hiba végül megszünjön? Igazából nem nyikorgás, hanem recsegés inkább amit hallok, de nem lehet folyamatosan előidézni. Hiába próbálnám ki, ha erősebben (emelkedőn) tekerek, akkor jön elő, vagy ha huzatom egy kicsit. A nyereg minden csavarját meghúzták már, ezért nem gondolom, hogy onnan jön a hang, és hiába próbálom szándékosan nyekergésre bírni, nem sikerül. Most hogy mondjam el a szerelőnek, hogy nyekereg, de nem tudom mikor és miért? Az első 100 km-ig nem volt semmi, de nem volt kitámasztóm, és rádőlt a pedálra - későn kaptam el -, ügyetlen voltam, de azóta már van kitámasztóm. Ez az egyetlen oka, hogy a pedálnál keresem a hiba okát. Ennek fényében mit tanácsolsz(tanácsoltok)?
kerenyitomi!
Budapesti kerekpárút térképet az bp.-i önkormányzat ügyfélszolgálati irodájában (Károly krt. ?? /a Deák tértől az Astória felé a kis pavilonkban./) lehet(ett) INGYEN kapni. Idei kiadás.
Bizony, bizony kerekeztünk egyet, s egy nagyot beszélgettünk. Hát ezen a hétvégén én egy kicsit lazára vettem, csak egy-egy órát tekeregtem Dkeszi környékén.
+ egy kis erdei sétára felmentem a fogaskerekűvel a dombokra. Hogy ott (mármint a f.kerekűn) mennyi bringás volt (főként suhancok, csoportosan)! De nekem úgy tűnt, hogy ők a könnyebbik végét fogják meg a bringázásnak (fel: segédeszközzel, le: a helyzeti engergiájuknál fogva félgőzzel/ gőz nélkül)
Kerenyitomi: van Budapest bringástérképe (azt hiszem tavalyi kiadás, elég részletes) de pénzért (a Kálmán Imre utcai bringásboltban elég borsos áron (750-ért) láttam. Szerintem a könyvesboltokkal próbálkozz! + van térképbolt is: én a Bosnyák-térnél levőt ismerem (ha kell a postos cam, szólj!).
A hétvégén, találtam egy 20%-os emelkedot Tahitótfalun. Kb. 200 m-re a Tahi-hídtól Budapest felé, az akácos kempnig felé kell menni. Nem hosszú, de érdekességnek megteszi. Nem is ellenoriztem, hogy tényleg annyi-e, az említett kemping reklámtáblájára volt írva az info.
Kerenyitomi,
budapesti térképet a fopolgármesteri hivatalban ingyér osztogatnak. Pénzér vehetsz az Újpesti lengyel-kínai-fekete piacon.
hello, szuksegem lenne egy olyan terkepre amin fel vannak tuntetve a budapesti kerekparutak, esetleg a neten is. az angyalfoldi bicosutakrol a polgarmesteri hivatalban talaltam egy szorolapot, de nekem az osszes kene.
kosz
Sok minden nyikorghat pl: hajtókar, pedáltengely /nem a csapágy mert azt most zsirozhatták meg/,közép csapágy ülés. De egy kis olajozás sokat segithet,de ezeket megkell mégegyszer húzni,vagy olajozni. de mindig csak egyet, igy behatárolhatod a hiba helyét pontossan,de aszervizben ezt is meg csinálhatják ha szólsz.De átvételnél teszteld meg.
Robin
A csapágy golyók tényleg eltörhetnek, de máshol is közép cs. hátsó agy, kormány. De a bringa minőségégétől is függ,hogy meddig jó az új is "kukás" lehett. Tényleg milyen bringa,és a pedál tipusa ha tudod? Az új bringánál is lehet hibás de ezt garanciában kell cseréltetni ha oda viszed vissza ahol van garanciális javitása annak a bringának.
stoki, berger,
köszi az infót, de a Bergussonban mondta a srác, aki második visszavitelre szétszedte a pedált (ne felejtsétek, vadi új bringáról van szó), hogy törött golyó volt benne. Csakhát még mindig hallok recsegést, nyikorgást és az a baj, hogy nem tudom pontosan behatárolni, honnan és mikor is jön. Néha azt hiszem, hogy az ülés, de hiába mozgatom, nem zörög. A pedál meg a javítás előtt akadozott (nem gördült át, hanem fixen maradt, aztán gördült megint). Ez megszünt, de valamilyen nyekergést még mindig hallok. Arra gondoltam, hogy megkérem cseréljék ki a pedálcsapágyat. Gondoljátok, ez megoldja a problémát, ha a pedállal van baj?
Szépen megfeledkeztem arról, hogy beszámoljak, mozar ellával meglátogattuk a Naplás tavat. Kicsit melegünk volt (ez már egy hete volt), de jól sikerült - később azt hiszem ismétlünk is.
Robin, berger !!!
Húzzatok csak hagyj durranjon szét az agyam ...:)
A pedálcsapággyal kapcsolatban jól ír berger, bár én még törött csapágygolyót nem láttam...
Szépen is néznénk ki, ha a csapágygolyó eltörne...
Ha bármilyen homokos vagy szemcsés szutyok kerül bármilyen csapágy közé az hatásosan teszi tönkre a csapágypályát és a csapágykúpot...
Van még egy másik Nagy Sándor könyv azt is vedd meg !!! (Kerékpárosok könyve a címe, ha jól emlékszem) és nézd meg az általam is ajánlott könyvet, bár az drágább, de csinosabb is...Csak leértékelt helyen vedd meg én már ott is láttam kb. 1000 Ft körül, mert különben igen drága ...
Robin,
ha tényleg az a baj, amire gyanakszol az nagy bajt okoz, de pedál cserével megoldható :). Mindazonáltal nem hiszem, hogy két törött golyóból csak egyet cserélnének ki. (Mellesleg az a korrekt, ha az összes golyót egyszerre cserélik. A teljes golyósor úgy tölti ki a fészket, hogy kb. 1 golyónyi hely marad.) Szerintem inkább csak túlfeszítették a golyókat és ez egy ido után "bekopott".
Stoki,
sajna nem volt módom kedvem szerint való elmélyülésre, mert autóval voltam egy forgalmas keresztezodésben és csak annyit láttam, hogy gondjai vannak a paculának a rekuja parkolásával. (Rögtön ezután magyarázni kellett a kis feleségemnek, hogy mi is az a rekumbens, mert a felkiáltásom alapján "Nini rekumbens!" még nem tudta kitalálni mirol is van szó)
Műszaki kérdésem lenne. Ha a pedálcsapágyban összetörik egy golyó, és az teljesen ledarálódik, mennyire árt? Az a gyanúm, hogy csak az egyik törött golyót szedték ki a szervizben, a másikat szerintem nem. Az akasztott egy ideig, de utánna valószínűleg lemorzsolódott, mert az akadozás és a recsegés is abbamaradt. Hiányozhat ez a golyó, ill. a szenny amit a morzsalék jelent, okozhat-e valami bajt? Köszi
Az emlegetett Nagy Sándor könyvet éppen most vettem meg (458 Ft, Pedagógus Könyvesbolt, Múzeum krt - Astóriánál), még messze vagyok attól, hogy mindent meg tudtam volna nézni benne, el fog tartani egy ideig, mert tényleg nagyon jó.
stoki,
láttunk ma megint egy rekumbenst(nekem ez már a második volt, akit utcán láttam, Bp-en), a Váci úton nyomta a pedált a Lehel tér felé.
NA végre gyerekek, hogy előbukkantatok !!!
Mindenki napot ment nézni én meg itt maradtam majdnem egyedül...
Már alig várom a szeptembert, hogy újult erővel mindenki nyomassa tapasztalatait a nyárról és a bringákról...
berger !!!
Te meg külön megpiszkálsz ...:)
Milyen volt az a rekumbens ???
Magyar volt, vagy valami külföldi zászló lengett mögötte ???
re: Samsonman-engem is erdekelne...Van egy masik, hires verseny/tura "Grand Rais Cristalp"-nak hivjak. Ha ha tudtok rola info, esetleg szemelyes tapasztalatotok is van rola irjatok. koszi
(turos) taska: ALTO: nezz ra megegyszer :-) mert a 3-bol ketto van osszevarrva, mint mar irtam a felso resz lecipzarozhato es akar kishatizsakkent is hasznalhato. Az oldalso reszeket pedig konnyen lehet vallon vinni az osszekottetes miatt.
Ha a taska tobb reszbol all, (like VauDe) akkor a tatyok jobban ulnek, maradnak a csomagtarton, de a tartokarom eltorhet+ vinni is nehezebb=sok csomag...
-muanyag: lattam mar (hazilag) uvegszalbol keszult taskat, ami gyerekulesse volt atalakithato...+ Wartburg formavilagára emlékeztetett...
Sosavat szallitani eleg pratikus joszag es a tomites sem jon rosszul. :-)))
komolyan: nem praktikus: torik(+napsugarak gyengitik), nem lehet osszenyomni, huzni, csomagtartoba (vonat+auto) nehez berakni (ha olyan a merete, mint 1 normalis 3 reszes taskanak...). Ha vki barkacsolni akar ilyen muanyag csodat, az a Nagy Sandor konyvben megtalalja a reczeptet hozza.
Az elmúlt bo héten nyaralni voltam, bringa nélkül :( s látom is, hogy majdnem meghalt a Topic. A Bakony északi részében voltam és láttam sok biciklist és 1 rekumbensest (de jó szó!) is. Úgy szeptemberre fog normálisra csillapodni a forgalom arra felé, tudom javasolni mindenkinek, hogy látogasson el arra – én is töröm a fejem milyen indokkal tekerhetnék vissza.
A táskákhoz még egy kis adalék. Az ALTO zsákkal az a nagy baj – elso ránézésre -, hogy a három rész teljesen egybe van varrva, ami nem túl szimpi. Viszont ilyen méretut lehet kapni muanyagból öntve, zárható, tömített záródású fedéllel, csomagtartóval egybeépítve. Klassz gömbic formák is tartoznak a jellemzok közé, meg valami 10 eFt-os elérhetoség, ami nem kevés, de szerintem megéri.
Amúgy az ALTO-nak van internetes címe is, kis kutakodással meg lehet találni oket.
Dr. Nagy Sándort meglehet találni a neten is, vannak kerékpáros oldalai is (o ilyen sokoldalú), íme a címe: http://www.chem.elte.hu/nuclear/nagys/other/bicajos.htm Azt hiszem az övénél szebb könyvet sokat, de jobbat nemigen lehet találni. Hogy sikerültek a túrák?
Kamikázé! Kösz az infot a Samsonmanrol, jövore ott találkozunk. (Már a kis feleségem is támogatja az ügyet!)
Egyszer mar megemlitettem, ugy 500 hozzaszolassal lejebb a tervezett turamat, de akor egyreszt le lettem ugatva, hogy nagyon nehez, meg sok, meg faraszto, masreszt ugy vettem eszre, hogy a kutyat nem erdekli.
Mivel nem adom fel konnyen, megismetlem:
TURA!TURA!TURA!TURA!TURA!TURA!TURA!
Indul: aug 28, vagy a kov. hetvegen
Idotartam: 3 nap (legrosszabb esetben 4, de ez mar nagyon rossz eset)
Utvonal: Miskolc-Vac, a kek tura utvonalan (az erdoben)
Szallas: szabad eg, esetleg kemping (mosakodasilag)
Eddig harom bator jelentkezo van, ha vkit erdekel meg, irjon itt, vagy kuldjon mailt
-Az ALTO-t (legjobb ar/minoseg) a legtobb hegymaszoboltban megtalalod (pl.:Tengerszem). Valamivel olcsobban Vecsesen lehet beszerezni (ugyanis ott gyartjak a cuccokat). En a halozsakomat+kamasnit ott vettem, kicsit olcsobban, mintha boltban vettem volna. Sajnos a regi, altalam favorizalt "dizajnt" mar nem sok helyen lattam...
-latasbol ismerem. Amit en lattam Redfoxban 1 turan az nagyon kicsi volt+patenttel rogzitettek a taska reszeit egymashoz, ami egy eleg balga megoldas.
-A Redfox vonalba tartozik meg szerintem az Erina is. Imho ALTO jobb valasztas, bar anyagukban nem hiszem, hogy olyan nagy kulonbseg lenne:
belulrol kent anyagok...
-Erdemes megnezni a Nagy Sándor konyvet. Egyik legjobb bringas konyv. Kulon ir a turataskakrol+sok foto koztuk egy altala keszitett darab is.
turabolond,
köszi, sok olyanról írsz, amiről nem is hallottam. Az igazi segítség azért mégis az lenne, ha olyan helyet is tudnál mondani hozzá, ahol kapni is lehet az általad favorizált dizájnt, és még olcsóbban is esetleg, mint másutt...
Azért tudd, amire kell, arra megvettem egy nagyon egyszerű és valszínűleg nem vízálló tasit (Redfox van ráírva). Ezt is ismered esetleg?
Hazilag: jobban a sajat igenyeidhez szabhato, varrasokra vigyazni kell, mert ott azik be a leginkabb a tatyo. Minnel egyszerubb felepites, fem kampok+gumipant, ami megov a taska leugrasatol razos utaon.
Gyari: eleg sok taskahoz volt szerencsem miota turazom tapasztalataim markak szerint:
ALTO: a kozepkategoria legjobb taskaja (sok felsokategoriasat is ver). Foleg a regi design a jo (en 4 eve vettem, azota tokeletesen "mukodik" nem kopik,
strapabiro. A zsebek allatok: teljesenlenyithato az oldalzseb, igy meg felcuccolva is lehet ki-be pakolni. Az uj verzion mar rossz a zseb.
Az uj sorozatban a felso leveheto taska hatizsakkent is hasznalhato, amibe jol lehet ruhat pakolni+kis turakra+amikor a cuccost kezben viszed jo.
Vizallosag: atlagos 1,5 oras intenziv eso utan beazik. Nikvax folyadekkal lehet javitani a helyzeten, de meg ugy is kell zacskozni.
+jo, szolid szinek, sotetkek+zold+fekete
+sok rogzito gumi+jo merevitesek
Vecsesen talan meg anyagot is eladnak. A kamasnijuk halozsakjuk is barom massziv, tartos. Hajra ALTO!!!
Lynx.: rossz tapasztalatok: foleg a design-ra mennek ra, kerekitett zsebek, rikito szinek. Nem szetcipzarozhato, gyenge az anyagminoseg.
VauDe: Ezt is az Alpinsport forgalmazza (a Lynx-et ok gyartjak) A vizallo muanyag taskaik profik. Egysyeruek, jo es nagyon dragak. Total vizalloak ezzel egyuttjar a bepallas veszelye is. Nedves bakancsot syedtem mar ki belole kicsit peneszesen, de ez az en hulyesegem.
Ortlieb: hasonloan jo anyag, total vizallo es bizonyos modellek (Bike Packer) levegoznek is...csak az ara...
Karrimor: ezt tekintik a kiralynak, meg nem probaltam, de nem tunik olyan maszivnak, mint az Ortlieb. Kicsi muanyag karmok tartjak a csomagtarton az aruk is szep. Sok vilagjaro hasznalja...
Szerintem az ALTO idealis valasztas+ esetleg 1 VauDe vizallo korm. taska+ vizhatlan zsak a satornak+hallozsaknak.