Nem tudom eldönteni hogy Fuji 9500 vagy OFF Pana FZ30. Ott tartok mint FORMAX. A közelmúltban próbálgattam mindkettőt és a panánál tetszik, hogy a manuál fókuszban a zoom gyűrűhöz hozzáérve azonnal nagyítva mutatja a kép közepét, vagy az egészet, hogy az élességállítást segítse. A Fujinál nekem nehézséget okozott a kézi élességállítás, illetve nem egészen értem a működését. Azt olvastam , hogy az MF átkapcsolása után meg kell nyomni a kis karon lévő gombot, ekkor a gép automatikusan élesre állít - amit nyugtáz a kép közepén lévő két félkör vonal színeváltozásával. Ha elmozdítom a gyűrűt balra, vagy jobbra a vonal vége nyilat mutat a helyes élességkeresés irányába. Itt nincs olyan, hogy nagyítva látom a saját élesre állításom eredményét? Teljesen a gépre vagyok hagyatkozva, hogy éles lesz a kép? Ha így van - és megbízok a gép képességeiben - akkor mi szerepe a manuálfókusznak? Valamit rosszul értelmezek?
Basszus, megnéztem a Fuji oldalán, hogy más újdonságot tényleg nem hozott ez a firmware? És nem. De nem is ez a ciki, hanem az hogy a "verziót" ("version") következetesen "VARSION"nak írják a firmware-ben... :)))
Ez a legtöbb (szinte minden) géppel így van, hogy a külső vaku felszerelése után a belső nem tud kinyílni, nem? Legalábbis nem sok olyat tudok, ahol egyszerre használható lenne mindkettő... Persze ettől még lehet konstrukciós hibának nevezni.
Üdv. Én csak pár napja vagyok boldog tulajdonosa eme típusnak. Végigjárva a fuji létrát (A202,s5000,s7000) szerintem nem rossz gép, bár az s5000 s7000 és s9500 ből lehetne gyúrni egy "tökéletes" kompaktot. Én sport fotózásra használom, de az igaz, hogy botrány a sorozat kép, és ráadásul csak 4 képig megy... Nekem is egy Soligor dg340-az vakum van, de csalódottan tapasztaltam a konstrukciós hibát, hogy a külső vaku felszerelésekkor a belső vipera vaku elakad, nem nyílik ki...:(((
Ezért kénytelen vagyok a vakuhoz kapott hoszabítóval slave ként üzemeltetni, mert a szintén hozzá kapot szinkron kábel nem komatibilis a géppel. de így is müxik. ami viszont hasznos számomra az a zoom. Flowersoft te hogy használod a te vakudat? Létezik olyan kábel ami jó a géphez, és a vakuhoz?
Persze azt hozzá kell tenni, hogy "kompaktok" között ez egyáltalán nem egy szörnyű ISO1600, és az FZ30-on meg amúgy is az ISO400 a maximum, ami szintén korlátozottan használható a zaj miatt, tehát tényleg, érzékenység terén az S9500 a nyerő a kettő között. De azért hogy zajtalan, az nem igaz, és normálisan használni maximum egy DSLR ISO1600-át lehet (és ott sem mindet).
Természetesen már az is nagyon jó dolog hogy egyáltalán van ISO800/ISO1600 az S9500-on. De azért azt mondani hogy "nem sok zajt látni rajta"... Ez az egyik általad említett ISO1600-as kép részlete. Részletek nélkül. Mármint képrészletek nélkül, mert azok nincsenek. Szerintem...
Nálam is az nyom nagyobbat a latban, hogy milyen fókusztávolságra van szükségem. Nagyon tetszik a 28 mm-es kezdés, de nagyon hamar vége van 300 mm-nél. Ezt az ellentmondást egyelőre nem tudom feloldani.
A stabilizátor jó dolog, mindenképpen az, de nem mindig kínál jó megoldást.
Statikus témánál, gyenge fények mellett nagy segítség, de ugyanilyen fényviszonyok mellett mozgó témánál a hosszú záridő miatt bemozdulhat a téma. Ilyenkor nagyot segít a magasabb ISO.
A dpreview-on az S9500 képeit nézegetve az ISO 800-as kép nagyon jól használható, átméretezve 3 megapixelre (2000x1500) nem látok problémát; ebben a felbontásban A4-es méretben gond nélkül lehet előhívatni. Az ISO 1600-as képnél már valóban vannak részletvesztések, de 3 MP-re átméretezve még ez is használható. (A dpreview-on a borozgató hölgy képének adatlapja hibás, az EXIF ISO 800-at ír)
Az ideális egy 28-420 mm-es objektív lenne, ISO 80-1600-ig, stabilizátorral...
Nem sürgős a döntés, van másik, alsóbb kategóriás gépem, várok még.
Bár nekem nincs egyik sem, de nagyon úgy tűnik hogy a magas ISO-ra (ISO800, ISO1600) ne nagyon számíts, az szerintem már használhatatlanul zajos, inkább csak marketinszempontok miatt került be... (Jobban el lehet adni, meg milyen lenne már egy Fuji gép az F10 után ISO1600 nélkül...)
Viszont alacsony ISO értékeken a Fuji jóval zajtalanabb mint a Panasonic. Ám ez csak a képfeldolgozás miatt van, tehát nem a CCD a zajtalanabb, hiszen a RAW fájlokat megnézve nincs jelentős különbség a zaj szintjén a két gép között. Vagyis a Fuji zajtalanabb (JPEG) képei a jobb feldolgozási algoritmusnak köszönhetőek, ugyanakkor ez egy árnyalattal több részletet is eltüntet, mint a Pana jóval kisebb feldolgozása.
Az egész szerintem is azon dől el, hogy el kell döntened mit szeretnél jobban: tágabb nagylátószöget (28 vs. 35 mm) vagy nagyobb telét (420 vs. 300 mm). A többiben nincs olyan különbség ami azonnal eldöntené a kérdést... Számomra legalábbis nem lenne, a stabilizátort kivéve...
De nem egy bridge géphez képest, mint amilyen az S9000/S9500. A két gépet össze se lehet hasonlítani. Főleg akkor nem, ha sportfotózásra adod a fejed. Ahhoz kell a DSLR.
Inkább azt gondold végig, mennyit akarsz rákölteni. A D70 kivételével mindegyik DSLR-hez gagyi minőségű kitobit adnak. A D50-hez is -- valószínűleg ezért mondták Neked, hogy egy kalap kaki, pedig a váznak semmi baja. Tehát egy D50 váz, plusz jó minőségű obik, legalább kettő-három -- ez többszöröse az S9000/S9500 árának. Igaz, a minősége is teljesen más...
Van tehát 3 lehetőséged:
1. S9000/S9500 158.500 Ft-ért (Mediker)
2. Ha már D50, akkor 18-55 DX gagyizoommal 191.000 Ft, vagy 18-55 DX és 55-200 DX gagyizoommal 232.000 Ft, így már összemérhető a Fuji zoomátfogásával -- 74.500-zal drágábban
3. D50 váz 155.000 Ft, költséghatékony, de jó obikkal, például SIGMA 18-50 mm f/2.8 EX DC 130.000 Ft, SIGMA 70-200 mm f/2.8 EX DG HSM objektív 277.500 Ft, az összesen 562.500 Ft. (Kimaradt 20mm. Ennek kompenzálására esetleg megveheted a kisebbik Sigma helyett akciósan 100-ért a D70 18-70 mm-es kitobiját, de annak kisebb a fényereje.)
Valami azt súgja, hogy maradsz az első lehetőségnél... :-)