A vasúti villogó fények kialakításának alapelve, hogy a világos és sötét ciklusok azonos hosszúságúak. (Ez nem világítótorony, ahol a felvillanások, szünetek aránya, mint a morzejelek esetében, úgy hordozná az információt.) És az egyenlő világos és sötét ciklusok ellenőrzése 1:2 arányban eltérő 50, illetve 100 villogás esetében is jelfogós technikával megoldható. A megfigyelő szempontjából pedig a lassú és gyors villogás max 2 s időt igényel.
Nem tudom mi ez, de úgy tűnik, valaki eljátszott az OSzZsD jelzésrendszer szabványosításával, és ehhez pont a csehszlovák rendszert vette alapul (ők csak annyiban nem felelnek meg ennek, hogy a V4 náluk 100km/h). Meg még ránézésre a román ilyen, csak az meglehetősen hiányos. A magyarban is hiányzik a V2; a német Hl-ben nincs V4, de van V2, viszont az előjelzés nem stimmel. A szovjetet nem ismerem, de amekkora az ország, biztosan mindegyik jelzésből akad valahol egy-kettő(száz)...
A rendszerben benne volt - az állításoddal ellentétben - csak olyan kitérő nem sok ahol alkalmazni kellett volna.
Igazából vannak ilyen kitérők, csak idő közben kimondták rájuk, hogy ha nem ETCs, akkor Vmax = 120 km/h, és így nem kell megkülönböztetni a Vmax-ot és 120 km/h-t.
A jelek szerint volt egy-két ilyen érdekesség Csehoszlovák földön. Nézd meg pl. a prágai villamoshálózatot. Tele kétvágányú vonalakkal, hogy a villamosoknak csak egyik végére kelljen vezetőállás; illetve olyan "mindenhonnan mindenhová" vágánykapcsolatokkal, amelyekről mi inkább csak álmodozhatunk, így lényegesen rugalmasabb üzemet tudnak lebonyolítani.
Nos az igaz, hogy ez a minta nagyon jól beazonosítható. A gond csak ott van, hogy ha hirtelen rápillantasz, és a mintát valahol a közepén csíped el, legalább két ciklust végig kell várni, hogy tudatosuljon a látvány. Ami egy jelző esetében egy 120-szal rohanó mozdony esetében azért eléggé nagy luxus.
Nem is beszélve arról, hogy egy ilyen jelalakot megbízhatóan legenerálni és visszaellenőrizni a thermoblinkerek korában eléggé a lehetetlent súrolta volna...
Ez kb 10 évvel ezelőtt hangzott el az akkori NKH egy képviselőjétől. De emberünket eléggé szíven ütötte a tény, amikor közöltük vele, hogy bizony nem csak a Gigantok járnak ETCS-el, hanem van 12 Öbb Taurus is ...
Arra gyanakszom, hogy a régi izzós technikával gondolkodnak. Mire az izzó kialszik, már gyúl is ki újra, így lehet, hogy ténylegesen összemosódik. Nade ma már rendelkezésre áll a LED-es technológia, ahol egyértelmű 1/0 fény van, nincs átmenet, legalábbis az emberi szem számára már nem észrevehető az átmenet. Szóval ha akarnánk, szerintem megoldható lenne.
A szlovák és cseh (lassú) villogás percenként 50, nálunk percenként 60. Még ez a csekély különbség is érzékelhető. A duplája, 100-120 percenként meg pláne.
a 2Hz-es villogáshoz szükséges generátor és a más ütemben villogó fények visszaellenőrzésének kialakítása és üzemben tartása lett volna indokolatlanul macera
A "buta tótok" is meg tudták oldani. Mi meg meg tudjuk magyarázni...
Szerintem az a MÁV fő gondja a lassú és a gyors villogással, hogy azt nem lehet ábrázolni az utasítás lapján, míg a színeket lehet: a zöld jelzés az, ami oda van festve a papírra.
Ha a lassú meg gyors villogást nem lehet megkülönböztatni, akkor a balatoni viharjelzés milliónyi életet veszélyeztet nap mint nap a nyári szezonban, mert épp a villogás sebességére épül a figyelmeztetés jelentése, de mindegy...
A lassan-gyorsan villogó fényre azt mondta, hogy ott meg nem lehet megkülönböztetni a villogás sebességét, azért nem engedik a 120-as jelzést.
Nem logikus. Szerintem simán meg lehet különböztetni (ipari automatizálási mérnök vagyok, tudom, hogy a lassú és gyors villogású jelzéseket világszerte használják, általában a lassú az "üzemkész", a folyamatos az "üzemel", a gyors meg a "hiba"). Egyedüli kérdés az lenne, hogy felfelé lépő jelzésnél mennyi idő kell egy S->vZ, S->vvZ, S->Z közti különbség megállapításához (ahol a vvZ a 2Hz :) -- mondjuk ha időben kellene jelzőt kezelni, meg a fákat is illene nyírni.
Annyira nem értek a bizberekhez, hogy a valóságtartalmát el tudnám dönteni, de én olyan magyarázatot is hallottam, hogy a 2Hz-es villogáshoz szükséges generátor és a más ütemben villogó fények visszaellenőrzésének kialakítása és üzemben tartása lett volna indokolatlanul macera, emiatt sem alkalmazták a gyakorlatban .
RZsD infrafejlesztés: három év alatt háromezer milliárd rubel. 2022-ben az oroszországi, közcélú hálózaton zajló infrafejlesztésre valamivel több mint 1000 milliárd rubelt szánnak, és hasonló összegeket terveznek a 2023-as, 2024-es évre. A kelet-nyugati korridorok három legmasszívabb végpontja - Balti-tenger kikötői (a Szentpétervárt övező csoport), Fekete-tenger kikötői, Csendes-óceán felé néző kikötők (Vlagyivosztok, Nahodka, Szovgavany/Vanyino és szatellitjeik) - idén rendre 144, 125,1, 145,6 millió tonnás áruforgalmat produkál. A hároméves fejlesztés eredményeként például a keleti végek kapacitásának 180 millió tonnára kell növekednie. A közcélú hálózaton 2021-ben elszállított árumennyiség tervezett értéke 1,2845 milliárd tonna, ami már erősen közelíti a 2008-as gazdasági válság előtti konjunktúra-időszak 1,3 milliárdos szintjét.
Hagyományos vezetőállásjelzőn, zőld/sárga 40 és z/s 80.
Nem lett bevezetve járműberendezés oldalról.
A hagyományos vezetőállásjelzőkön az EVM-120 nem jelenített meg fényt (a négydobozoson meg zöld van) 4* esetén. Néhány éve van EVM-120 - hagyományos vezetőállásjelző kombóra egy díódás kiegészítés előírva/kitalálva, azóta a 4* és a 4 egyaránt zöld.