Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 471001

A vasúti villogó fények kialakításának alapelve, hogy a világos és sötét ciklusok azonos hosszúságúak. (Ez nem világítótorony, ahol a felvillanások, szünetek aránya, mint a morzejelek esetében, úgy hordozná az információt.) És az egyenlő világos és sötét ciklusok ellenőrzése 1:2 arányban eltérő 50, illetve 100 villogás esetében is jelfogós technikával megoldható. A megfigyelő szempontjából pedig a lassú és gyors villogás max 2 s időt igényel.

Előzmény: nazareth (470994)
nazareth Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 471000

Nem tudom mi ez, de úgy tűnik, valaki eljátszott az OSzZsD jelzésrendszer szabványosításával, és ehhez pont a csehszlovák rendszert vette alapul (ők csak annyiban nem felelnek meg ennek, hogy a V4 náluk 100km/h). Meg még ránézésre a román ilyen, csak az meglehetősen hiányos. A magyarban is hiányzik a V2; a német Hl-ben nincs V4, de van V2, viszont az előjelzés nem stimmel. A szovjetet nem ismerem, de amekkora az ország, biztosan mindegyik jelzésből akad valahol egy-kettő(száz)...

Előzmény: hmsoft (470985)
Divrotcé Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 470999

A rendszerben benne volt - az állításoddal ellentétben - csak olyan kitérő nem sok ahol alkalmazni kellett volna.

 

Igazából vannak ilyen kitérők, csak idő közben kimondták rájuk, hogy ha nem ETCs, akkor Vmax = 120 km/h, és így nem kell megkülönböztetni a Vmax-ot és 120 km/h-t.

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (470966)
r1232 Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 470998

Mióta nincs?

Előzmény: Vendégsín (470997)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.20 -1 1 470997

FLOYD-osok

 

Nekik nincs balkormányos járművük.

Előzmény: 1047 005-2 (470996)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.20 -2 1 470996

A FLOYD-osok,Astride-sek meg jót röhögnek.(vicc)

Előzmény: Vendégsín (470991)
nazareth Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 470995

A jelek szerint volt egy-két ilyen érdekesség Csehoszlovák földön. Nézd meg pl. a prágai villamoshálózatot. Tele kétvágányú vonalakkal, hogy a villamosoknak csak egyik végére kelljen vezetőállás; illetve olyan "mindenhonnan mindenhová" vágánykapcsolatokkal, amelyekről mi inkább csak álmodozhatunk, így lényegesen rugalmasabb üzemet tudnak lebonyolítani.

Előzmény: Vendégsín (470989)
nazareth Creative Commons License 2021.12.20 -1 2 470994

 

magas: __|_|__|_|__|_|

 

Nos az igaz, hogy ez a minta nagyon jól beazonosítható. A gond csak ott van, hogy ha hirtelen rápillantasz, és a mintát valahol a közepén csíped el, legalább két ciklust végig kell várni, hogy tudatosuljon a látvány. Ami egy jelző esetében egy 120-szal rohanó mozdony esetében azért eléggé nagy luxus.

 

Nem is beszélve arról, hogy egy ilyen jelalakot megbízhatóan legenerálni és visszaellenőrizni a thermoblinkerek korában eléggé a lehetetlent súrolta volna...

Előzmény: névtelen (470981)
GaGe Creative Commons License 2021.12.20 -1 2 470993

Ez kb 10 évvel ezelőtt hangzott el az akkori NKH egy képviselőjétől. De emberünket eléggé szíven ütötte a tény, amikor közöltük vele, hogy bizony nem csak a Gigantok járnak ETCS-el, hanem van 12 Öbb Taurus is ...

Előzmény: gmarc (470992)
gmarc Creative Commons License 2021.12.20 -1 3 470992

Arra gyanakszom, hogy a régi izzós technikával gondolkodnak. Mire az izzó kialszik, már gyúl is ki újra, így lehet, hogy ténylegesen összemosódik. Nade ma már rendelkezésre áll a LED-es technológia, ahol egyértelmű 1/0 fény van, nincs átmenet, legalábbis az emberi szem számára már nem észrevehető az átmenet. Szóval ha akarnánk, szerintem megoldható lenne. 

Előzmény: GaGe (470990)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.20 -1 5 470991

Hát, aki ezt folyamatos zöldnek, vagy folyamatos sárgának látja, annak a mozdonyán ki kell venni a jobb oldali homlokablak üvegét.

Előzmény: GaGe (470990)
GaGe Creative Commons License 2021.12.20 -3 1 470990

"A duplája, 100-120 percenként"

Erre mondták, hogy ezt már zöldnek érzékeli ember, nem villogónak.

Előzmény: Vendégsín (470989)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.20 -3 8 470989

Sokadszor írom le:

 

A szlovák és cseh (lassú) villogás percenként 50, nálunk percenként 60. Még ez a csekély különbség is érzékelhető. A duplája, 100-120 percenként meg pláne.

 

a 2Hz-es villogáshoz szükséges generátor és a más ütemben villogó fények visszaellenőrzésének kialakítása és üzemben tartása lett volna indokolatlanul macera

 

A "buta tótok" is meg tudták oldani. Mi meg meg tudjuk magyarázni...

Előzmény: nazareth (470979)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.20 -4 2 470988

Azert mas megfigyelni a viharjelzest, meg egy 120-szal robogo mozdony fulkejebol egy ismetlojelzo mogul ivbol elobukkanu jelzo jelzesikepet...

Előzmény: gmarc (470980)
r1232 Creative Commons License 2021.12.20 -1 2 470987

Mind a lassú, mind a gyors villogás egyértelműen ábrázolva volt, úgyhogy ennyit erről..

Előzmény: manhattani (470984)
aruzsi Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 470986

Vízszintesből még sok is! :-D

Előzmény: Vendégsín (470971)
hmsoft Creative Commons License 2021.12.20 -1 1 470985

Ezt ismeritek? (A V1...V4 szokásos - mondjuk úgy, hogy bevezetett - értékei rendre: 40, 60, 80, 120 km/h, és a Vmax 160 km/h.)

 

hm

Előzmény: nazareth (470979)
manhattani Creative Commons License 2021.12.20 -7 1 470984

Szerintem az a MÁV fő gondja a lassú és a gyors villogással, hogy azt nem lehet ábrázolni az utasítás lapján, míg a színeket lehet: a zöld jelzés az, ami oda van festve a papírra.

névtelen Creative Commons License 2021.12.20 -2 0 470983

Nem erről van szó, hanem az érzékelés fiziológiájáról, fizikájáról.

Másképp tesztem fel a kérdést: miért kell valamit rosszul csinálni, ha lehet jól (jobban) is?

Miért szükséges ennél a szabálynál a tudományos eredmények elutasítása?

Előzmény: D F T (470982)
D F T Creative Commons License 2021.12.20 -2 1 470982

Le van írva, hogy a percenként 30 - 60 villogás mit is jelent. Számolni pedig az emberek döntő többsége tud.

Előzmény: névtelen (470981)
névtelen Creative Commons License 2021.12.20 -3 0 470981

Hmm, az emberi szem/tudat az időre (frekvenciára) kevésbé érzékeny, mint a változásra.

Maradván pl, a viharjelzésnél, sokkal jobban észre lehetne venni, ha ilyen lenne:

alap: __|__|__|_

magas: __|_|__|_|__|_|

(| = felvillanás; _: szünet)

 

Előzmény: gmarc (470980)
gmarc Creative Commons License 2021.12.20 -1 6 470980

Ha a lassú meg gyors villogást nem lehet megkülönböztatni, akkor a balatoni viharjelzés milliónyi életet veszélyeztet nap mint nap a nyári szezonban, mert épp  a villogás sebességére épül a figyelmeztetés jelentése, de mindegy... 

Előzmény: nazareth (470979)
nazareth Creative Commons License 2021.12.20 -1 1 470979

A lassan-gyorsan villogó fényre azt mondta, hogy ott meg nem lehet megkülönböztetni a villogás sebességét, azért nem engedik a 120-as jelzést.

 

Nem logikus. Szerintem simán meg lehet különböztetni (ipari automatizálási mérnök vagyok, tudom, hogy a lassú és gyors villogású jelzéseket világszerte használják, általában a lassú az "üzemkész", a folyamatos az "üzemel", a gyors meg a "hiba"). Egyedüli kérdés az lenne, hogy felfelé lépő jelzésnél mennyi idő kell egy S->vZ, S->vvZ, S->Z közti különbség megállapításához (ahol a vvZ a 2Hz :) -- mondjuk ha időben kellene jelzőt kezelni, meg a fákat is illene nyírni.

 

Annyira nem értek a bizberekhez, hogy a valóságtartalmát el tudnám dönteni, de én olyan magyarázatot is hallottam, hogy a 2Hz-es villogáshoz szükséges generátor és a más ütemben villogó fények visszaellenőrzésének kialakítása és üzemben tartása lett volna indokolatlanul macera, emiatt sem alkalmazták a gyakorlatban .

 

 

Előzmény: GaGe (470965)
hmsoft Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 470978

RZsD infrafejlesztés: három év alatt háromezer milliárd rubel. 2022-ben az oroszországi, közcélú hálózaton zajló infrafejlesztésre valamivel több mint 1000 milliárd rubelt szánnak, és hasonló összegeket terveznek a 2023-as, 2024-es évre. A kelet-nyugati korridorok három legmasszívabb végpontja - Balti-tenger kikötői (a Szentpétervárt övező csoport), Fekete-tenger kikötői, Csendes-óceán felé néző kikötők (Vlagyivosztok, Nahodka, Szovgavany/Vanyino és szatellitjeik) - idén rendre 144, 125,1, 145,6 millió tonnás áruforgalmat produkál. A hároméves fejlesztés eredményeként például a keleti végek kapacitásának 180 millió tonnára kell növekednie. A közcélú hálózaton 2021-ben elszállított árumennyiség tervezett értéke 1,2845 milliárd tonna, ami már erősen közelíti a 2008-as gazdasági válság előtti konjunktúra-időszak 1,3 milliárdos szintjét.

hm

_Nyuszi Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 470977

Nekem azt mondták, sosem üzemelt.

Előzmény: segélyvonókészülék (470974)
GaGe Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470976

Egy sárga.

Előzmény: Ashi Valkoinen (470969)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470975

Hagyományos vezetőállásjelzőn, zőld/sárga 40 és z/s 80.

 

Nem lett bevezetve járműberendezés oldalról.

A hagyományos vezetőállásjelzőkön az EVM-120 nem jelenített meg fényt (a négydobozoson meg zöld van) 4* esetén. Néhány éve van EVM-120 - hagyományos vezetőállásjelző kombóra egy díódás kiegészítés előírva/kitalálva, azóta a 4* és a 4 egyaránt zöld.

Előzmény: ajm (470962)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470974

Biatorbágyon volt, ha jól rémlik.

Előzmény: Ashi Valkoinen (470963)
GaGe Creative Commons License 2021.12.19 -1 0 470973

Valóban, régen jártam arra… :)

Előzmény: Vendégsín (470971)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.19 -2 0 470972
Előzmény: Vendégsín (470971)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!