Keresés

Részletes keresés

pias Creative Commons License 2011.06.10 0 0 3437

Ez már nem Pszabolcs

pias Creative Commons License 2011.06.10 0 0 3436

Puszaszabolcsi bekterház ismeretlen időpontban

pias Creative Commons License 2011.06.10 0 0 3435

Pusztaszabolcs környéki Őrház valamelyike. Talán a 32-es?

pias Creative Commons License 2011.06.10 0 0 3434

Pár napja kaptam néhány régi fényképet. Megosztom veletek. Én is szivesen nézegetem az itt található gyönyörü fotókat. 

14D40 Creative Commons License 2011.06.03 0 0 3433

Hali!

Ez baromi jó oldal.

Gyönyörűek azok a régi képek.

Üdv, Lacus.

Előzmény: Mozdonyvezetö (3430)
RhB Creative Commons License 2011.05.29 0 0 3432

Hmmm, engem az első képen az I5-ös kusettek látványa fogott meg igazán...

Előzmény: V63-017 (3431)
V63-017 Creative Commons License 2011.05.29 0 0 3431

Gép utáni kocsi egy MÁV Gags, ha jól látom. Bár érdekes, hogy eléggé alacsonyan van a MÁV logó.

Forrás: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?106,3258119

Mozdonyvezetö Creative Commons License 2011.05.27 0 0 3430

Üdvözletem,

itt:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,5398294

jónéhány fotó található 1978 májusából (Románia, Magyarország).

zsitvica Creative Commons License 2011.05.09 0 0 3429

nekem ezek új infók.

 

Táborfalván a KÖÁR az 5-ös úttól jobbra van, kb. 2 km-re.

Úgy jobbra, hogyha Kecskemét felé mégy.

 

Nincs saját vágánya, csak a KÖÁR előtt, a kapun kívül, az út túlpldalán húzódik egy iparvágány.

 

Azon a vágányon nem hiszem, hogy vmit tárolnának mert azon van forgalom évente párszor, hisz a különböző gyakorlatokra a gyakorló tér táborába érkezőket azon a vágányon húzzák be.

 

Többet nem tudok az ügyről.

 

Előzmény: RhB (3428)
RhB Creative Commons License 2011.05.06 0 0 3428

Azért érdekelne Táborfalva, mert bizonyos infó szerint régebben ott volt 4 kocsi a volt NDK-ás kórházvonatokból (60 55 99-29 003, 008, 012 és 013)), többek között mind a 3 konyhakocsi (a 012-es műtős kocsi volt). Az érdekelne, hogy ez igaz-e, ott vannak-e még ill. mi lett velük. Na meg hogy ezeken kívül van-e más ilyen kocsi is ott?

 

Előzmény: zsitvica (3427)
zsitvica Creative Commons License 2011.05.06 0 0 3427

1./ Igen. őt.

 

2./ Már nincs bejárásom. A KÖÁR-ban volt egy mozdony, talán 375-ös ?

L.Gy.-nak anno menéztem a mozdony pályaszámát és alvázszámát is.

 

3./ A többi közlekedési szakanyag nem vasúti témájú. Pontosabban volt ott egy "térkép" kint a "B" területen.

Ez a térkép bár rendkívül látványos, vasútmániásoknak talán érdekes is, megmosolytatóan gyermeteg, de az igaz, hogy koriózum.

Arról van szó, hogy építettek egy 30x10 méteres fém házat. A házon belül mint a színházban, de itt két hosszú oldalon három-három sorban egymás mögött, emelkedően széksorok.

 

A terem közepén pedig Magyarország térképe elkészítve kb. 20x5 méteres ? nagyságban szivacsból !

A szivacs kb. 30-50 cm vastag volt, domborzat helyesen.

Az egész szépen kifestve, hegyek, vízek, városok, stb.

 

Ezen a szivacs térképen csak a vasútvonalak voltak rajta + vasúti csomópontok.

A terem + a szivacstérkép + az egyéb ott elhelyezett hirközlő és egyéb eszközök Mo. katonai vasúti irányítását szolgálták volna, adott esetben.

 

 

Előzmény: RhB (3424)
ajm Creative Commons License 2011.05.01 0 0 3426

Egyszer a B. Lacival vittem kétgépes vonatot Dombóvárra, én voltam  vonó. Egy csomó ócskavasas kocsi volt besorozva, csak azok fékeztek a vonatban. Vmax.40 km/h, gondolom nagyot durrant volna:-) Gyászos menet volt, nem lehetett lapítani, mert nehéz volt és nekem is húzni kellett!

Előzmény: HDI 406 (3425)
HDI 406 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 3425

"Egyik legsűrűbben utazott útvonaluk a Kom-Bóly volt. Komárom-Magyarbóly, Budapestet nem érintve.

 Az Irak-Iráni háború idején rengeteg harckocsi és egyéb harceszköz ment Irakba Csehszlovákiából az említett viszonylaton."

 

Emlékszel? sokszor kettő Szergejjel vittük Sv-Sd-n át Dombóvárig,utáltam is nagyon mert ha vhol megálltunk úgy őrizték,mint az aranyvonatot és jötték a géphez nagyképűen,hogy mért állunk,mikor megyünk stb.

Előzmény: ajm (3422)
RhB Creative Commons License 2011.04.30 0 0 3424

A Ztz-k 973-ig voltak számozva, 950 fölött már rövidebb kéttengelyes kocsik.

 

Ez a cím Lovász Gyurit takarja? Vele rendszeresen levelezek, néha telefonon beszélünk, q***va ritkán személyesen találkozunk. Ezzel most nem zavarnám, mert más témában vagyunk benne nyakig, ha viszont a Ztz-kre kerül sor, akkor úgyis kiderül (majdnem) minden...

 

Ha viszont már Táborfalva szóba került: vannak infóid, esetleg bejárásod? Lenne kérdésem, de ez itt már nagyon OFF. Áttérnék magánba, de nem publikus a címed. Röppentenél egy mélt?

 

Előzmény: zsitvica (3423)
zsitvica Creative Commons License 2011.04.30 0 0 3423

Többet feltételezel a memóriámról mint ami a sajnálatos valóság.............:-)))

 

Ugye 901-952 között voltak (ha jól emlékszem) számozva a Ztz kocsik.

Az 52 db egyszerre sohasem futott.

 

Sajnos nem tudom kérdésdre a választ.

De !

 

Egy probálkozást megér ha írsz a glovasz@tk-net.com címre és leírod kérdésedet.

Akkkor még az alvázszámokat is megtudod.

 

Nyugodtan hivatkozz rám, majd max tökönrúg engem miért kotyogok.

 

 

Előzmény: RhB (3420)
ajm Creative Commons License 2011.04.29 0 0 3422

Egyik legsűrűbben utazott útvonaluk a Kom-Bóly volt. Komárom-Magyarbóly, Budapestet nem érintve.

 

Az Irak-Iráni háború idején rengeteg harckocsi és egyéb harceszköz ment Irakba Csehszlovákiából az említett viszonylaton. 

Előzmény: zsitvica (3418)
C50 Creative Commons License 2011.04.29 0 0 3421

Köszi.

Előzmény: bsasa (3416)
RhB Creative Commons License 2011.04.29 0 0 3420

Azt meg tudnád mondani, hogy melyik kocsi volt az oktató ill. a Táborfalván kiállított? na meg hogy megvannak-e még?

Előzmény: zsitvica (3418)
zsitvica Creative Commons License 2011.04.29 0 0 3419

Fedvény :

 

elhejezve = elhelyezve

Előzmény: zsitvica (3418)
zsitvica Creative Commons License 2011.04.29 0 0 3418

a Ztz emlékeim szerint a katonai szállítmánykísérő tiszteké,

 

-----------------

 

Ztz kocsiban tiszt, havonta egyszer, a kötelező ellenőrzések idején fordult meg egy órára.

 

Sőőőőt.

Még tiszthelyettes se nagyon utazott a Ztz kocsikban.

 

A Ztz kocsi, katonai szállítmánykísérők vagonja.

A legénységük 99%-ban honvéd (legkisebb rendfokozat), 1%-ban tisztes, azaz őrvezető-tizedes vagy ritkán szakaszvezető.

 

Az 1980-as év(ek) volt a Ztz kocsik fénykora.

30-40 db közlekedett a magyar hálózaton.

 

Kijártak külföldre is az első közös határállomásokra, Komárno, Sturovo, Lenartovice, ritkán Csap, Kurtici.

Egyik legsűrűbben utazott útvonaluk a Kom-Bóly volt. Komárom-Magyarbóly, Budapestet nem érintve.

Záhony körül, mindenhol megfordultak, legsűrűbben Tornyospálcán.

 

Az alakulat = MN 2319 a Budapest, XI.ker Osztapenko köz-ben lévő Kinizsi laktanyában volt elhejezve. Létszáma kb. 150-250 fő között mozgott.

 

Egy szállítmány kísérő raj általában 3-9 honvédból és a hozzájuk tartozó 1-2 tisztesből állt.

Tiszthelyettes vagy tiszt nem járt, nem utazott velük.

 

Egy db Ztz kocsi mint oktató példány az alakulat telephelyének sarkán, a Beregszáz utca - Rodostó utca sarkán lévő oktató kertben volt felállítva.

 

Ugyanígy 1 db Ztz volt kiállítva Táborfalván a Közlekedési Anyagellátó Bázison ( KÖÁR), mini katonai közlekedési múzeumában egy gőzőssel együtt.

Előzmény: M62-238 (3390)
Gatyás Qvik Creative Commons License 2011.04.27 0 0 3417

Kikerics sárga lettem! Ha egyszer beszkenneled szívesen megismernék egy pár "megabájttot"  belőle. Dédapám a Tiszavidéki Vasút-nál e-félékből tanulta a korabeli vasutas tudományt.

Előzmény: Tapicska forgalmista (3413)
bsasa Creative Commons License 2011.04.27 0 0 3416
Előzmény: C50 (3415)
C50 Creative Commons License 2011.04.26 0 0 3415

Meddig volt Dorogon VF?

Előzmény: bsasa (3403)
Tapicska forgalmista Creative Commons License 2011.04.26 0 0 3414

Örülök, ha segítettem. Bár manapság ez már nem időszerű, de az úttörővasutas, ahol tud, segít! :-))

Tapicska forgalmista Creative Commons License 2011.04.26 0 0 3413

Naná, hogy saját! Gyűjteményem becses darabja.

Előzmény: Gatyás Qvik (3412)
Gatyás Qvik Creative Commons License 2011.04.26 0 0 3412

 Én is köszönöm! Saját kincs, vagy valahol elérhető ez a régi utasítás?

Előzmény: Tapicska forgalmista (3410)
ghabina Creative Commons License 2011.04.26 0 0 3411

Köszönöm szépen az ismertetőt!

Előzmény: Tapicska forgalmista (3410)
Tapicska forgalmista Creative Commons License 2011.04.26 0 0 3410

Megnéztem az 1928-as kiadású 1906. október 1-től érvényes Jelzési Utasítást.

Eszerint "Helyi érdekű vasutakon sötétben a vonat elejét a mozdony homlokán egy fehér világú lámpás jelzi". A lámpa az utasításban levő fényképen középen, a felső lámpatartóban van.

Van még ilyen pl. a mozdonymenetre:

"Kölön közlekedő mozdonyokon nappal hátul, sötétben pedig a mozdony elején és a hátulján csak egy jelzőlámpást kell alkalmazni" ...  "Egy fehér világú jelzőlámpás a mozdony homlokán és egy vörös világú jelzőlámpás a mozdony hátulján középen." Itt is a lámpa a felső lámpatartóban van.

"46. Jelző a tolató mozdonyokon.

Nappal.

Semmi különös ismertető jel.

Sötétben.

Egy-egy kék világú jelzőlámpás a mozdony homlokán és hátulján középen."

Itt is a lámpa a felső lámpatartóban van.

Tehát ahhoz, hogy meg tudjanak felelni az előírásoknak szükség volt a felső lámpatartóra, 1928-tól mindenképpen, de lehet, hogy már 1906-tól így volt érvényben.

ghabina Creative Commons License 2011.04.26 0 0 3409

Példaként fel tudom hozni a 342-eseket, ezekre raktak gyárilag majdnem mindre a csúcsfénynek is tartót, bár később leszedték. A 342,006-on is volt valószínűleg, mert ugyan nincs meg a lámpatarója, de a csavarok meg vannak a helyén. Mondjuk lehet, hogy ez az egy mozdonysorozat ilyen, a többiről nem sokat tudok.

Gatyás Qvik Creative Commons License 2011.04.25 0 0 3408

Én arra gondolok, hogy akkoriban petróleumos lámpákkal világították ki a vonatok elejét, végét. Ezeket a lámpákat a tartó szerkezetükről leemelve gondozták,  a lámpatámra csak mindig a szükséges darabokat rakták fel. Mivel a kivilágítási előírások nem voltak azonosak  minden vasúttársaságnál, talán egyszerűbb volt így gyártani a mozdonyokat, aztán mindenki oda rakta a pilácsot ahová kellett! Persze egy akkori "F1" -s érdekes lenne és érdekes dolgokat találnánk benne!

Előzmény: _ANDRÁS_ (3407)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!