Keresés

Részletes keresés

nagya Creative Commons License 1999.06.30 0 0 545
Az előbbi hozzászálásomnál elfelejtettem megemlíteni, hogy nekem leginkább a Colnago-k tetszenek (ld. pl. Tonkov gépét a Tour de Suisse-n), de az árukról fogalmam sincs. Én egyébként '96 óta egy Puch CrMo vázat használok, semmi bajom vele, az én képességeimnek tökéletesen megfelel és nem is volt drága, csak a színén kéne már változtatnom. Még a márciusi bukásomat is jól viselte, egyedül a villát kellett kicserélnem.
Pedálok: mért ment volna ki a Look a divatból ? Az ismerőseim között mindenki ilyesmit használ. Bár most igazából nem tudom, hogy csak a technológiára gondolsz, vagy a márkára. Bár szerintem egyik sem.
A képeket pár percen belül küldöm a postádra, aztán nézelődhetsz :-)
Bahh Creative Commons License 1999.06.30 0 0 544
nagya
Tudom, hogy a 105-os nagyon jo, eddig bevalt :-))) Csak ugye a 7-es SIS valto mar elavult es most megtehetem, hogy veszek egy uj gepet:-))
Az otletet egyebkent inkabb a vazra vartam, mert semmi nem jut eszembe :-(( Van meg itt Sonec tipusu olasz CrMo vaz, de Q draga, bar nagyon szep. Az a baj, hogy az olaszoknal minden kioregedett versenyzo csinal egy bicikligyarat es mind dragak :-((
A pedal miatt megkerdezlek teged is: a Look mar kiment a divatbol?
A kepeket elnezegetnem, mert mar regen lattam eloben a havas Dachstein-t..
Előzmény: nagya (540)
OpiumPapa Creative Commons License 1999.06.30 0 0 543
Nem tudja valaki, hogy van-e olyan kesztyű ami védi a csuklót? Mert én 2 évvel ezelőtt sajkacsont-törést szenvedtem és nem szeretném mégegyszer.
Elérhető-e ilyesmi valahol?

OpiumPapa

OpiumPapa Creative Commons License 1999.06.30 0 0 542
Nyandrás!

Baromi jó ötlet csinálni egy kerékpáros mellékletet, úgyis gondolkodtam, hogy a blank.html helyén mi jelenjen meg a böngésző indításakor. Mivel én csináltam a topikot ezért ezt is lelkesen pártolnám.
Szerintem a túraleírásokra is szükség van, én legalábbis szívesebben indulnék el egy pár napos/hetes info alapján, mint egy 2-3 éves túrakönyv alapján. Szerintem jó a kero.index.hu is, de a drótszamár eredetibben néz ki a hálón.

ne szontyolodj el a váltód miatt, (hanem cseréld le :) és vegyél egy RST 381-es telót előre. kb 26KHUf, de szerintem elég jó.

OpiumPapa

Előzmény: Nyírő András (534)
nagya Creative Commons License 1999.06.30 0 0 541
Monthy élményei nagyon lyók. DE. Én márciusban ilyen átszaladó állat miatt akkorát buktam, mint egy ló (eszméletvesztés, kórház, fél bringa lecserélése), úgyhogy IMHO jobban bírom a "tiszta" utakat (bár ez csak egy elméleti fogalom).
nagya Creative Commons License 1999.06.30 0 0 540
Én a drotszamar-ra szavazok. Mindig csiptem ezt a kifejezest.
Az előbbi link nagyon lyó, én is redszeresen követem, és aki türelmes, az ráadásul engem is megtalálhat a májusi versenyeredményeknél :-)
Remélem beindul ez a melléklet, szerintem lehetne pl. jó útvonaljavaslatokat adni, mert ahogy én ismerem a dolgokat, a versenyzők közül is sokan vannak, akik tökjó helyeket nem ismernek. Én is jópár olyan utat ismerek, amik sokszor csak spec. térképeken vannak fent, pedig kirándulásnak is igen megfelelőek.

Bahh !
Szerintem a 105-ös nagyon jó, aki nem profi (általában ez a jellemző), annak szerintem jobb nem kell, ettől már már nem lesz gyorsabb. A felsorolt márkák tényleg drágák, múltokor láttam egy versenyen egy gyereket 1 Cannondale-lel (ld. Saeco-team), majd' fél milla volt. Szerintem teljesen felesleges. Ha érdekelnek a Grossglockner képek, szívesen küldök (van jópár). Kár, hogy lassú a nexus, bár itt belföldön nekem még nem volt vele gondom.

yzy Creative Commons License 1999.06.30 0 0 539
Ezt a jó linket majdnem elfelejtettem.
Előzmény: yzy (538)
yzy Creative Commons License 1999.06.30 0 0 538
Szia Andras,
legyen bicajos melléklet, nagyon rulez. Szerény ismerettségemmel szívesen hozzájárulnék létrejöttéhez.
Tudnék javasolni egy-két oldalt, legelőször is ugye a A Városi Biciklizés barátai oldalát , szerintem érdemes lenne velük kooperálni, személy szerint pedig Lenkei Petit és Both Csabát ajánlom (remélem nem veszik rossz néven, ha ajánlgatom őket), én náluk (jó értelembe véve) fanatikusabb és hozzáértőbb bicajost Bp-en nem ismerek. Tudnának segíteni, kapcsolatokkal, tanácsokkal, stb. Ráadásul tagjai bicajos-listáknak és szervezeteknek.
A lista neve pedig legyen csak pedál :)
Előzmény: Nyírő András (534)
Bahh Creative Commons License 1999.06.30 0 0 537
Madarka
koszi a tanacsot! valami gyakorlati utmutatot is adhatnal az AFA visszaigenylesevel kapcsolatban! Gondolom kell rola valami igazolas, hogy kivittem az EU-bol a kerot, nem? Az a baj, hogy nem tudom mikor megyek legkozelebb Mo.-ra :-((
Nyiro Andras
jo otlet a melleklet, a Madarka javaslata nekem tetszik! Drotszamar!!!
Előzmény: Madarka (536)
Madarka Creative Commons License 1999.06.30 0 0 536
Bahh,
En is Franciaorszagban vagyok. Ha bicajt veszel, a 20% afat nehogy itthagyd nekik!

Nyiro,
Bringas melleklet jo otlet! Lehetne a cime pl. drotszamar, de a folaprol eleg lenne egy bicikliut tabla, linknek.

daunerni Creative Commons License 1999.06.30 0 0 535
Nyírő András Hajrá!
Jó ötlet a bringás melléklet.
A Tin-Tin Q-nak van egy "Tavaszi teker" című száma - ha nem címnek, legalább himnusznak! :-)
Nyírő András Creative Commons License 1999.06.30 0 0 534
En is a városban járok vele, és nagyon fontolgatom a telót a sok macskakő miatt. Végigolvastam az egész topicot, elszontyolodtam, mert Shimano Sys váltóm van, mindig azt hittem, hogy uhh, legalább ez valami, most meg kiderült, hogy gagyi. Viszont cserébe kiderült, hogy tök jó pumpám van, kicsi, de méri a légnyomást. És megtudtam a psi-t is.

Azon gondolkozom, hogy érdemes volna egy kerekparos mellekletet inditani az Indexben. Azam, de mi legyen a cime? kero.index.hu? Bennfentes. Kerekpar.index.hu, na ne, ez unalmas. Pedal.index.hu? Minden hulye ezt adna cimnek.

Es mirol szoljon? Valami olyasmirol, mint ez a topic, tanacsok, hirek, turak, linkek. Pl. én is láttam a Shimano katalógust, és benne a sebváltóba épített sebességmérőt, na arról szívesen olvasnék egy tesztet.

A rekutól is beindultam, én is körbenéztem néhány ilyen oldalt. Arról is kellene valami szakszerűt írni.

Talán lehetnének túraleírások is, bár imho ez elég érdektelen, bár lehet, hogy nincs igazam.

Aztán itt a Tour de France, mondjuk én akkor épp szabin leszek, a Balaton partján fogom csiszolgatni az öreg Favoritomat, de a kollegáimat kértem, hogy nyomják rendszeresen a híreket. De a magyar versenyekről érdemes beszámolni?

Monthy Creative Commons License 1999.06.29 0 0 533
Üdv és huhh,
Most jöttem meg egy tekerésről és nagyon állat volt a szó legszorosabb értelmében. Először a hegyről lefelé száguldva az erdőben feltűnt elöttem egy nagy vörös rőka hosszú farkát maga mögött repítve. Azután ott volt a sok szarvasbogár mint egy sor csámpás helikopter szálltak fel meg le. Később elvállt utunk a haverral és én egyedül maradtam az erdőben éste 10-kor lámpa nélkül. Majdnem elötöttem egy nyulat aki söpört be az útról a bozótba, és megjelent egy sün is aki lassabban és nagyokat szuszogva vonult be a sűröbe. Ekkor már alig láttam. Egyszercsak észrevettem egy lebegő pontot a magasban. Aztán még egyet és még egyet. Szentjános bogarak sorakoztak végig az út mentén akárcsak egy természetes állandóan mozgásban lévő lámpasor. Kisérteties és gyönyörű volt. Ezt követően vagy 20 gyönyörű percig a fölön és két métterre a magsaban kicsiny lámpást cipelő bogarak sora között volt szerencsém haladni.
Aki imádja a temészetet és az állatokat annak annyira ajánlom amennyire csak lehet az utat. Helyszín Buda - János hegy alja. Ajánlott időpont - este 10 után. Lámpát ne vigyetek!
Monthy
Bahh Creative Commons License 1999.06.29 0 0 532
nagya
Igen a kepen csak ket tanyer van, de a legtobb katalogusban az szerepel, hogy lehet valasztani a 2-es es harmas kozott.
A kerdes azert volt az arra vonatkozolag, mert parizsban vagyok es kalkulalom, hogy melyik esetben a legolcsobb a gep. A kepen lathato listaara 8000 frank, de adnak belole 15% kedvezmenyt, ugyhogy 6800. Keresgeltem mas markat is, de Trek, Cannondale, Specialized sokkal dragabb meg az olasz markak is. Ha van egyeb javaslatod, szivesen veszem! 105-nel rosszabb nem kell, a jobbra meg mar nem szanok penzt :-))
A tudokikopes nem hiszem, hogy gondot okozna, jottem mar at a Tatran Lengyelorszagbol csomaggal, satorral 18 eves koromban. Igaz azota oregedtem egy kicsit :-))
Ha van egy kis idod, a fenykepeket a atkuldhetned ettecsmentben, mert a nexus-t nem birom kivarni :-(
Előzmény: nagya (531)
nagya Creative Commons License 1999.06.29 0 0 531
BAHH !
Mostanában csak összevissza vettem alkatrészeket, ezért az árakat illetően nem vagyok túl tájékozott, de szerintem kb. 200-ból is ki lehet egy ilyen bringát hozni. Amúgy nagyon szép, bár ha jól láttam, a képen szereplő gépen csak két tányér van.

    20%: rendes országúton ilyet nem is találsz, keresni kell a mindenféle erdészeti utakat, ott lehet találni (ez is csak egy rövid szakasz). Csak akkor próbálkozz ilyennel, ha nem zavar, hogy esetleg az útra köpöd a tüdődet :-)

    Ha érdekel, Szlovénia délkeleti részén egy (ország)úton van 27 %-os (!!!) emelkedő is. Csak térképről tudom, mostanában (nyáron) élőben is meg kívánom vizsgálni.
Bahh Creative Commons License 1999.06.29 0 0 530
na megegyszer
Szerinted realis ar ezert a bicikliert a kb. 250e ft? 99-es Shimano 105 van rajta, 18 sebesseg, alu vaz, Rigida felnik (csak azt nem ertem, miert 23-as gumik :-(( )
Előzmény: nagya (527)
Bahh Creative Commons License 1999.06.29 0 0 529
A 20% nagyon soknak tunik, ekkora emelkedot orszaguton meg nem lattam :-))
Toled is megkerdezem, hatha Te kepben vagy a mai arakat illetoen. Normalis ar
Előzmény: nagya (527)
nagya Creative Commons License 1999.06.29 0 0 528
Bocs, az előbbi linkek helyesen:
Extrémek
Marco
nagya Creative Commons License 1999.06.29 0 0 527
Csak néhány megjegyzés az országútiak három fokozatát illetően:
1. Példának okáért én még nem láttam (de ez nem kizáró ok)
2. Szerintem három tányérnál túl sok (lehet) elöl a cucc
3. A hegymenetnél pont az a lényeg, hogy megtaláld azt az erőbeosztást, amivel még elég gyorsan pörgetsz, elég gyorsan mész, és kibírod a végéig (ez fejben legalább olyan nehéz, mint lábban).
Én általában napi rendszerességgel tekerek, többnyire benne van legalább 4 km-nyi 10-12%-os emelkedőzés (nagyrészt Pannonhalma). Tapasztalataim szerint a túl kicsi áttétel igazán csak akkor jó, ha az ember elkészült az erejével. Egyébként fokozatosan kell feledzenie magát a mókusnak, meg jól kell bemelegíteni.
Én elöl 42-es tányért használok, hátul meg 21-es a legnagyobb, de azt menekülőfokozatnak tartogatom, általában a 19 a jellemző, ezzel még 20%-on is fel lehet menni (16-17 km/h-ra sprintelve). De ezzel lehet bírni az egész extrémeket is, csak fel kell készülni (pl. Grossglockner-hágó: 20 km, 8,7% átlag, 1735 m szintkülönbség).
A 39-es tányér is jó, de az inkább a tényleg hosszú és viszonylag meredek emelkedőkön (min. 6-8 km, 6-10 %). Az is jó, ha az ember figyeli a profikat, és tőlük les el dolgokat (pl. hogy mennyit kell kiállva tekerni, ld pl. Marco).
A tapasztalataim már amatőr versenyeken (országúti) is jól beváltak.
OpiumPapa Creative Commons License 1999.06.29 0 0 526
Hali !

Papa visszatért a mozgalmas hétvégéről.
Én is melóba akarok járni a binyóval, csak némi alakítás szükségeltetik hozzá.Az pedig a prémium függvénye, pontosabban hogy mikor fizetik már ki...Akkor rendesen megcsinálom a bringát és hajrá. Én nem tudok zuhizni ammunkahelyemen, ezért inkább lassabban megyek, ha nem akarom szétizzadni magam.

Bp.-en használtok maszkot? Érdemes? És ha igen, akkor milyet, mennyiért, honnan?

Opapa

Bahh Creative Commons License 1999.06.29 0 0 525
A szorzo valtot nem hinnem, hogy le kell cserelni, viszont a hatso lehet, hogy mar nem birja befesziteni a lancot, ha elol a kis kereken van.
A klipsz hasznos dolog, de csak az ujabb, onkioldos fajtak. A borszijast nem javaslom, esesnel a bicikli csuszik/porog veled!
Melyik orszagban vagy?
Előzmény: Madarka (517)
garage Creative Commons License 1999.06.29 0 0 524
Hát sajnos ha vki Alhongát vesz, megtudja... A V-rosszabbik fajtájánal lényegében a két fékpofa abroncstól való távolsága álllítódik el, vagyis nem egyforma lesz a két távolség, és ez elég szar, mert rontja a hatékonyságot, súrlódik, nem igazán élveztes.
Előzmény: Madarka (520)
Bahh Creative Commons License 1999.06.29 0 0 523
En kerdeztem, hogy minek harom lanckerek az orszaguti bringara. 42-24-es attetellel tavaszi elso tekeresem alkalmaval siman felmentem Dobogokore, pedig kb. fel eve nem ultem bringan.
Az uj cuccokon 53-39 van elol es 12-25-ig hatul. Orszagutra ezekutan teljesen feleslegesnek tartom a harmas szorzot.
Előzmény: daunerni (515)
moga Creative Commons License 1999.06.29 0 0 522
Hát én ugy járok munkába bicóval, hogy a váltás cucc a hátizsákban, bent lezuhanyozok. (Kispest-Ujpest 20 km). Ha tudom, hogy nagyon ki kell oltozni, akkor marad a metró.

moga

Előzmény: Robin (512)
garage Creative Commons License 1999.06.29 0 0 521
Madarka,
tévedsz, pont hogy könnyebben tudsz teleszkóppal ugratni, mert úgy könnyebb kiemelni a bicajt. Ha lendületben vagy, nem számít az a néhány kilo többlet. A jobb telók egyébként ma már nem nyomnak olyan sokat, nekem is alu-bicajom van, olyan 10 kg körül, dupla merevítésű downhilles acélvázú telóval, és még evvel is elég könnyű ugratni.
Igen, szerintem érdemes venni telót, ha sokat bicajozol, mert az nem csak azért hasznos, hogy a terepen esések nélkül tudj haladni, hanem kiküszöböli a talaj egynetlenségeit is, hosszútávon védi a csuklódat ráadsául sokkal kényelmesebb és biztonságosabb. De nem mindegy hogy milyet veszel, ha komolyabban használod a bicajt, 30 alatt rá sem szabad nézni, 35-40 között már tűrhetőt találsz, némelyiknek már állítható a "keménysége".
Előzmény: Madarka (509)
Madarka Creative Commons License 1999.06.29 0 0 520
Garage,

Mit kellett azon a feken allandoan allitani? En eddig azt hittem, hogy akarmilyen szar egy fek, csak a fekpofa tud elkopni meg a bowden nyulik, amugy mi tud rajta elallitodni?

Előzmény: garage (518)
garage Creative Commons License 1999.06.29 0 0 519
szbernat,
vedd meg KONA vázzal és a másik felszereltségével :) Egyébként az első variáció jobban megéri, bár a Highlander vázakat nem ismerem, de a felszereltség sem mindegy, persze attól függ, hogy mire akarod használni! terhelésre? Akkor vedd figyelembe az STX-RC felszereltésget!
Előzmény: szbernat (507)
garage Creative Commons License 1999.06.29 0 0 518
solid,
hello, ha még érdekel: én áprilisban vettem egy STX-RC V-fék szettet, alu színű, akkor le volt értékelve hatezer-valamennyire, egyébként asszem 12 körül van. Nagyon bevált, én azt javaslom, hogy ez alatti szinten ne vásárolj V-féket, mert nem olyan tartósak és hatékonyak, nekem előtte Alhongám volt, a bicajjal járt, ne is mondjam, hogy az milyen sz*r, állandóan állítani kellett. Az STX-RC kategoriákkal jobb, és az az előnye is megvan, hogy megbízható, tartós. Azóta ezer km körül mentem, tökéletesen működik, nem kell utánaállítani, max a fékpofák kopását kell korrigálni. Ami ennél jobb, az viszont árban fenntebb van, és annyival nem hatásosabb! Egy hátránya van: ne használd Shimano fékpofával, mert az nagyon nem hatékony és gyorsan kopik!
Üdv
Előzmény: solid (505)
Madarka Creative Commons License 1999.06.29 0 0 517
En most egy eleg hegyes-volgyes orszagban vagyok, itt orszaguti gepet is csak harom elso lanckerekkel arulnak, profi kategoriaban is. Semmit nem vesztesz vele ha harmat teszel ra, de lehet hogy mindket valtot le kell majd cserelni. Ja, meg ha valaki nem hasznalna, a klipsz baromi fontos es nagyon sokat tud segiteni a tekeresben. Nem ertem miert nem alapfelszereles minen bicajon.
Előzmény: daunerni (515)
Madarka Creative Commons License 1999.06.29 0 0 516
Teny, hogy ha valakinek elegansnak kell lennie, ott a bicaj jelenthet nemi akadalyt. Bar Hollandiaban operaba is bicajjal jarnak oltonyben meg hosszu szoknyaban. En is meg tudok mosakodni a munkahelyen, meg van bent egy nadrag amit atveszek, ennyi. Idiota egy szokas, hogy egyes helyeken nyakkendot kell kotni meg kosztum stb. a munkahelyen.
Előzmény: Robin (512)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!