Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.28 0 0 38580

Az egy dolog, hogy mit szedtél ki az áramszedő lemezek közül, de ha ez van ott, gondolj bele, mi lehet a hajtás többi részében. Nekem karácsonyra hozott a Jézuska egy LVT-t, ami alacsony feszültségre is jól reagált, ezért nem tartottam szükségesnek a kipucolását. Aztán a napokban egyszer csak gondolt egyet, és megnőtt az áramfelvétele... durr szétkaptam, olyan dzsuvát szedtem ki belőle, amilyet még életemben nem láttam mozdonyban, csak képről Tóth Gábor kolléga blogjában. A szénkefék félre voltak kopva, az acélgolyók a csapágyakba bele voltak kövülve. Foltbenzint csöpögtettem bele, és vékony dróttal piszkáltam, kavargattam, tunkoltam vagy 2 órán keresztül, mire a 10 csapágyból ki tudtam nyerni a golyókat. Kellemes szórakozás volt. Érdemes szétberhelni az ilyen régi modelleket ahogy hazakerülnek, mert soha sem tudhatod, hogy milyen állapot uralkodik a korához képest jó állapotú külső alatt. Persze vannak kivételek: A szombati Láng börzén én speciel 0 km-es soha fel nem használt két kihajtású motort vettem szinte nevetséges áron.

 

Szerintem ahogy lesz varrógépolajad, szedd szét, pucold ki, neki is jót fog tenni, és te is nyugodtabban alszol, ha tudod, hogy van egy tiszta, jól működő mozdonyod.

Előzmény: poiuyt172 (38579)
poiuyt172 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 38579

Sziasztok!

 

Ha már Nohab... Jó 3 éve vettem egy Zeuke Nohabot, nem volt probléma a futásával különösebben, bár elég nagy feszültségre indult el, akkor viszont rohant mint az őrült.

Én pár körnél többet nem futottam vele, jobbára a vitrinben lakott, de gondoltam szétkapom, hátha egyszerűen javítható hibája van. Amikor alul a forgóvázmaszkot eltávolítottam ez a látvány fogadott: (csak erős idegzetűeknek)

 

 

 

Szóval csoda, hogy futott. A 8 áramszedőről összesen ennyi szöszt szedtem össze:

 

 

Elő az alkohollal, fültisztító pálcikával megtisztítottam a rézlapocskákat a kerekekkel egyetemben, ekkor már kulturáltabb kép tárult elém:

 

 

Mindent szépen visszaszerelve, most így néz ki a jármű alfele:

 

 

Minden csillog villog, mint a Salamoné. 

 

Kenés? Az is kéne, ahhoz még szereznem kell némi műszerolajat.

 

És akkor most a főszereplő, teljes valójában:

 

 

Futattam vele egy próbakört, kis feszültségre is remekül reagál, tolató mozgásokra is nagyszerűen beválna (ha ez lenne a feladata). 

 

Néha kevés is elég hozzá, hogy mozdonyainkat szinte újjá varázsoljuk.  :-)

 

 

 

 

Battila51 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 38578

Üdv Mindenkinek!

 

Eladó az alábbi használt TTméretű portéka.

3810  posta kocsi                         2000Ft

4132  teherkocsi MÁV                  1500Ft

8410  kapcsolórelé         2db        1500Ft/db  

6820  kéziállitásúkitérő   1pár      1500Ft

6852  iveskitérő jobbos   2db         800Ft/db

BR130 mozdonyház        4db        1000Ft/db

E449   mozdonyház        5db          500Ft/db

BR 107 mozdonyház                      500Ft

T435    modonyház                        500Ft

YM 32  mozdonyház                       500Ft

80x160 terepszőnyeg                    1500Ft  

Zeuke   kuplung               7db         120Ft/db                 

 

Érdeklőni lehet e-mailen.  Kérésre képet küldök.

Wolfchild4hu Creative Commons License 2014.01.26 0 0 38577

Sziasztok!

 

Egy egyedi modellt szeretnék bemutatni nektek, mely a TT Putz és a Fűtőház közös munkája. Link: www.fűtőház.hu

gy.aTTila Creative Commons License 2014.01.25 0 0 38576

Sziasztok!

 

Az itteni kép illusztráció, a valósak a linken keresztül nézhetők meg!

 

 

Egy kedves ismerősöm bízott meg azzal, hogy ezt a kis hibás TT-s Tillig 04532-es MÁV-os Nohabot hirdessem meg.

Sok hibája nincs, az egyik forgóvázmaszk vár cserére (filléres dolog, 250 Ft-ba kerül), ami nagyobb problémája, hogy az áramszedő lemezek elgörbültek, lehet, hogy azok is cserére szorulnak, nem elég az egyengetés. Ennek beszerzési lehetőségét és költségét sajnos nem ismerem. Elviekben minden más rendben, világítás, stb.

Minden többi része hibátlan, hiánytalan, doboza, papírja meg van, sérülés mentes, kiegészítői zacsiban pihennek.

Mivel nekem már van ilyen Nohabom, ezért én nem tartok rá igényt, valamint most az anyagiak sem engedik sajna meg, hogy átvegyem. 

Irányár: 28.000 Ft.

Képek is vannak természetesen, az alábbi linken:

 

http://indafoto.hu/gyati

 

 

Személyes átvétel Budapesten lehetséges, vagy előre utalás után postázom.

 

Érdeklődni a gyori.attila1979@gmail.com címen lehetséges.

 

  

Köszönöm figyelmeteket: Attila

 

gy.aTTila Creative Commons License 2014.01.24 0 0 38575

Sziasztok!

 

Köszönöm szépen az ajánlatokat, a MÁV Y kocsi is elkelt.

 

 

Attila

Előzmény: gy.aTTila (38571)
AntalffyAkos Creative Commons License 2014.01.24 0 0 38574

Sziasztok! Keresem ezt a kocsit. Ha valakinek lenne eladó, vevő lennék rá:

 

Tillig 13532 Eurofima fülkéskocsi 1o. SBB E5-6

teaház Creative Commons License 2014.01.24 0 0 38573

Üdv!

Nem tudom megmondani mert már elástam őket.

Előzmény: GOLAZ111 (38572)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 38572

De ugye nem vezerlokocsis?

Előzmény: teaház (38566)
gy.aTTila Creative Commons License 2014.01.23 0 0 38571

Sziasztok!

 

A BR 372-es elkelt.

 

 

Van még 1 db BTTB-s MÁV-os első osztályú TT vagonom eladó. Minden része megvan, ép, a doboza is. Fém kerékkel.

Ára: 3.000 Ft.

 

 

 

 

Személyes átvétel Budapesten lehetséges, vagy előre utalás után postázom.

 

Érdeklődni a gyori.attila1979@gmail.com címen lehetséges.

 

  

Köszönöm figyelmeteket: Attila

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 38570

Szerintem a ragasztásnál ugyanúgy meg kell rajzolni a vágánytengelyt, mert az egyenesben ha elcsúszik a vágány, megsütheted. A szögelésnél pedig alapból kell fúrni, akkor meg már mindegy, hogy a talpfát is fúrod nem? Igaz mi H0-ban szögeltük a talpfákat és amilyen flexit használtunk (valami olasz cucc) úgy emlékszem, azon voltak likacsok így meg volt oldva a dolog. Egyébként nem értem miért nincs kiluggatva a talpfarács megtartva a lehetőséget a szögelésre...

Tatumadár: a kétoldalas szalaggal nekem nem sikerült rögzíteni, feláztatta a hígított faragasztó a kétoldalast és széthullott az egész... Ezt egy hungarocell alapon fekvő diorámán próbáltam ki, amit láttál a polcon nálam.

Előzmény: reszelozsir (38562)
iminga66 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 38569

Még pár fotó meg egy e.mail:

i.ertl@citromail.hu

iminga66 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 38568

A fotók lemaradtak

iminga66 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 38567

Tisztelt Fórumtársak!

Eladó az alábbi asztalka a vonatok nélkül.

83101    24db

83102    6 db

83103    2 db       

83104    7 db

83105    2 db

83139    1 db

83132    1 db

83109    12 db

83110    6 db

83106    8 db

83107    6 db

83116    6 db

83125    1 db

Elektromos váltó egyenes EW’ 1    3 db jobb 2 db bal

Íves váltó IBW 2-2 db jobb bal

83201    1 db

 

Kalapsínes váltó új 2 db

Ütküzőbak3 db

Noch szivacs töltés kb 13 m

Ára : 60000 ft

 

Az egész asztal elektromosan bekötve akár úgy is vihető az épületekkel járművekkel  fákkal. + 15000 Ft ért

Mérete.: 200X84 cm

teaház Creative Commons License 2014.01.23 0 0 38566

Üdv!

Így vásároltam Feri bácsitól. 'c tíz éve. Ő azt mondta : román rendelésre csinálták a gyárban.

Előzmény: GOLAZ111 (38564)
gy.aTTila Creative Commons License 2014.01.22 0 0 38565

Üdvözletem!

 

 

Eladó BTTB BR 250 a ritkább, narancsvörös (orange) festésben, eredeti dobozában. Pár pici sérülés van rajta (ezek csak közelről láthatóak): az egyik forgóvázmaszk sarka picit le van pattanva (lásd képek), és az egyik kürt utólagos ragasztása miatt nagyon pici ragasztónyom található. 

A mozdony gyári konstrukciójának megfelelően egyik forgóváz 2 tengelye hajtott csak, amelyeken tapadógyűrűk vannak. A másik forgóváz csak az áramfelvételben kap szerepet. 

Irányváltó világítása van, előre fehér izzóval, hátrafelé piros LED-del.

Ára: 12.500 Ft.

 

 

Személyes átvétel Budapesten lehetséges, vagy előre utalás után postázom.

 

 

Érdeklődni a gyori.attila1979@gmail.com címen lehetséges.

 

  

 

Köszönöm figyelmeteket: Attila

GOLAZ111 Creative Commons License 2014.01.22 0 0 38564

Tenyleg kek volt az utkozojuk? En feketere emlekszem. Es volt csak ketreszes is?

Előzmény: teaház (38559)
tatumadar Creative Commons License 2014.01.22 0 0 38563

Inkább az ideiglenes csavarozás híve vagyok magam is, egyenesben fekvő, vagy enyhébben ívelő szakaszokon adott esetben csak kétoldalassal megfogva. Majd holnap meggyőzlek róla ;)

Előzmény: Törölt nick (38561)
reszelozsir Creative Commons License 2014.01.22 0 0 38562

Így átgondolva, a flexit szögelni csak akkor érdemes, ha előtte precízen berajzolod a vágánytengelyt, de a flexi talpfarácsán nincsenek előre fúrt lyukak így azt is még meg kell oldani valahogy. A fix rácsot nem ismerem. Szóval szerintem macerásabb, de kinek a pap... :)

Előzmény: Törölt nick (38561)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.22 0 0 38561

Amennyi időt elcseszel az ideiglenes csavarozással, és a ragasztás száradására, szögelhetnéd is és talán még gyorsabban is  kész vagy vele, mint az első módszerrel.

Előzmény: SÜNÖCSKe (38560)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.01.22 0 0 38560

Mi a baj a ragasztással?

Előzmény: Törölt nick (38556)
teaház Creative Commons License 2014.01.21 0 0 38559

Üdv!

Keresgélnem kellet a vagonos ládáimban és kezembe akadtak az ígért CFR emeletes vagonok.

Pár kép róluk:

     

 

   

gy.aTTila Creative Commons License 2014.01.21 0 0 38558

Kedves Érdeklődők!

 

 

Eladó néhány TT-s kuplung. Mind teljesen új.

 

2 db. Tillig Nohabba való Tillig kuplung. 

Ára: 800 Ft / pár

 

 

4 db. Tillig oldható merev kuplung (starr). Kocsiszétkapcsolóval nem oldható!

Ára: 120 Ft / pár

 

 

A képek az internetről származnak!

 

 

Személyes átvétel Budapesten lehetséges, vagy előre utalás után postázom.

 

Érdeklődni a gyori.attila1979@gmail.com címen lehetséges.

 

  

Köszönöm figyelmeteket: Attila

 

 

reszelozsir Creative Commons License 2014.01.21 0 0 38557

Ágyazatot nem tervezel? Mert az simán megtartja a vágányokat. Én úgy csináltam, hogy amikor megszáradt az éppen aktuális darab, kivettem a csavarokat és "befoltoztam" a lyukakat. Ezen a képen még pont van olyan részlet, ahol nincs ágyazat és csavar fogja még, kicsit odébb meg már csak az ágyazat.

Előzmény: Törölt nick (38556)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.21 0 0 38556

Vessetek rám követ, és lehet bolond aki követ (hehe), én még mindig irtózom a vágányok ragasztásától... továbbra is az előfúrást, és gombostűvel való szögelést preferálom. A tűfejeket akit zavar, hogy csillog, be lehet pöttyenteni fekete, barna, vagy szürke (ki milyen talpfarácsot vett), festékkel.

Előzmény: reszelozsir (38553)
gmarc Creative Commons License 2014.01.20 0 0 38555

Azt hiszem rájöttem, a 36 mm-es G5 sín tűnik jónak.

Előzmény: gmarc (38554)
gmarc Creative Commons License 2014.01.20 0 0 38554

Még egy kérdés a tervezéshez: állomási vágányzatban, ahol nincs széles peron, ott milyen vágánytengely-távolsággal számoltok? Tillig Modell EW1 129,5 mm-es 15 fokos váltóhoz kitérő irányban a 15 fokos ellenív előtt kell kiegészítősín?

Előzmény: reszelozsir (38553)
reszelozsir Creative Commons License 2014.01.20 0 0 38553

Azt kényelmesen tudja :) Az ideiglenes rögzítéshez 2,5x10-es facsavart használtam, ívben a külső és belső oldalra felváltva úgy, hogy két olyan talpfa közé essen, ahol fix a távolság.

Előzmény: gmarc (38552)
gmarc Creative Commons License 2014.01.20 0 0 38552

Köszi mindenkinek, a 310 mm-re voltam kíváncsi, az a legkisebb ívsugár amit terveznék. A BTTB kalapsínes terveimhez képest újraterveztem a pályát a gépen, és R=310 mm-es ívekkel szépen kijön, csupán itt-ott kellett módosítani és 10 cm-rel kellett megszélesíteni a terepet.

Előzmény: reszelozsir (38551)
reszelozsir Creative Commons License 2014.01.20 0 0 38551

Elég kicsire. A 286mm is simán megy, csak megfelelően kell rögzíteni. De ha újabbak a járművek akkor a 310mm is necces, sőt a BTTB 330mm-es ívében is csúnyán belóg egy Z1-es kocsi.

Előzmény: gmarc (38548)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!