Sziasztok!
2015 márciusában lesznek az első tesztmodellek.
Ezek már nem a régi Vitarák, csak a nevükben.
Itt várjuk a tulajdonosokat/érdeklődőket.
Remélem jó sokan vesznek ilyet!
Igen, ott is lehalkítja, csak annyi korlátot fedeztem fel, ha pl. AA-n keresztül hallgatsz zenét, akkor az ugyanolyan hangos lesz, mint a navigáció hangereje. Ha rádiót hallgatsz, akkor külön tudod szabályozni a navi és a rádió hangerejét.
Sd foglalat ugye foglalt, USB-be betolt Sd kártyát pedig ha van benne egy másik Sd kártya, akkor a fejegység nem kezeli. (Ha nincs benne másik Sd kártya, akkor igen :()
Ja és még valami. Én szeretem a hang navigálást, mivel elég alacsonyan van a kijelző ahhoz, hogy az ember állandóan nézegesse.
Hang navigálás esetén szépen lehalkítja az éppen hallgatott zenét/rádiót. Ezt AA-n keresztüli navigálás esetén is megteszi?
Én örülök neki, hogy nincs annyira mélyen integrálva. Persze, jópofa lenne, de ha megdöglik gariidőn túl a fejegység, akkor vehetek bele bármilyet és nem vagyok a túlárazott gyári cuccra utalva. Nekem ez így jó.
Pár éve egy A6-ossal mentem Berlinbe és ott nem csak nyilacskák voltak, hanem a térkép is. Nyilván ez más kávéház.
Nyilván bármilyen firmware változás visszaállítja az alapállapotot, de igazából ez így kéken szebb ;) Főleg, hogy az osztott kis ablakban is mutatja a következő lépést. Bár az elegánsabb lenne, ha ezt a lépést a műszerfal közepén is megjelenítené. Láttam ilyent egy VW T6-osban. Az jópofa volt és szerintem nem nagy informatikai kihívás lenne, na de ne legyünk telhetetlenek.
Amúgy az órát én is megkértem ajándékba :) Mondtam vásárláskor a szalonban, nehogy már a kocsi mindig a képembe ordítsa, hogy: Mé' nem GLX-et vettél? :D
Sajna az S3 Neo-hoz hivatalosan nincs 4.4-nél frissebb android. Bár még nem hackeltem meg sosem, talán majd most. Végül is az idejét már kiszolgálta rég :)
A "Nincs navigációs adat"-ot el lehet tüntenti. Igaz, hogy időigényes, de el lehet. Downgrade 830-ra és hűlt helye :D. Ezt akkor tapasztaltam, amikor a 1840-ről downgradeltem.
Az órával kapcsolatosan igazad van. Nekem is hiányérzetem lenne, ahogyan a navi kártyával is az volt. Amikor vettem az autót még nem volt jó áron kártya, amint elérhető lett, vettem. Az órát meg kértem ajándékba, meg is kaptam.
Én is egy 3,5 éves LG G 3 telefont használok, kifejezetten az AA miatt, android 6.0-ra frissítettem, a célnak tökéletesen megfelel, vettem bele egy domino kártyát hozzá 4000 ft-ért maraton mobil internet 4 GB és már megy is szépen Waze, Google Maps, Spotify... Alapból jó a gyári navi is, de így van variációs lehetőség...🙂
Az előző autómban GE MegaLight Ultra +120% volt és többet is használtam időben, mivel nem volt DRL. Tudtam, hogy ez lesz, de ezzel jobban láttam. Lehet, hogy kipróbálok egy ilyen Silvert.
Úgy vagyok a gyári navival, mint a középső órával. Hiányérzetem lenne, ha tudom, hogy van GPS a kocsiban, van működő navi szoftver is csak pont a térkép nincs meg benne. Még ha nem is a legfrissebb.
Ahogy a középső vakdugó, úgy a fejegység bal alsó "kamu" audio input link is zavart.
Az a link, ami a navi link helyén van, míg egyszer be nem teszel egy térkép kártyát. Ha meg egyszer már volt benne olyan kártya, akkor meg úgy is marad kék keretben "nincs navigációs adat" felirattal. Brrrr.
Az hamar kiég valóban. Nem tudom, ebben a foglalatban van-e "Silver", nekem H7-ben bevált, jobban világít, mint a noname izzók, ára se vészes, és nem ég ki évente.
Ma reggelre egyébként Jumurdzsák lettem, 16 hónapot bírt az Osram Nightbreaker. Visszaraktam a gyári izzókat, még nem tudom, hogy akarok-e helyette mást.
Én mindig az adott útnak megfelelően választom ki a használandó navit (gyári/waze/google maps). Pesten a belvárosban képes a Waze 8. kerületi túrára vinni, amit a sok szűk és jobbkezes utca miatt annyira nem preferálok. Akkor inkább állok a dugóban, mint hogy csatt legyen a vége. Ha szüleimhez megyek, akkor Waze (nem mintha nem ismerném az utat), de jól jönnek a közlekedési infók. Google Maps meg akkor, ha kell sávasszisztens és a gyári nem lenne jó. Amúgy meg a gyárit használom, kényelmes és ezzel van a legkevesebb nyűg (telefon nem kell hozzá, normálisan zoomol, stb.)
A gyári-t "gyári"-nak :) írtam. A navi kártya 2017-es, ami Wongkok fórumtárstól van, aki vállalja a későbbi frissítéseket is. A részletekért ezügyben őt kell keresni.
Természetesen bármilyen friss is, az online navi naprakészségét soha nem fogja mégcsak megközelíteni sem. Ez a kompromisszum része. Cserébe viszont mindig kéznél van, nem kell semmilyen kábelt dugdosni sehova, semmilyen tartót nem kell felapplikálni a kocsiba és az asszony és ért hozzá :). Csak beülsz a kocsiba és használod. Ha nagyon tudni akarom, van-e rendőr a közelben, max akkor elindítom a telefonon a Waze-t mellette. A többi online funkciót (pl.: torlódás elkerülés) pedig csak ritkán használnám ki. (Nem BP-n lakom.) A Google még kérdés.
Régóta egy hibátlan S3 Neo-t használok, amire az utolsó hivatalos opr. a 4.4-es droid, ami ugye nem AA kompatibilis.
Így most vagy maradok a "gyári" navinál, vagy felteszek a telóra egy főzött 5.0-ás romot+AA-t, vagy veszek egy új telefont :). (4. opció: lenyúlom a gyerek mobilját, mert persze neki jobb telója van :D)
A Waze jelenleg talán a legjobb megoldás, de bevallom, nekem nem jön be annyira annak ellenére, hogy azzal kerülheted el legnagyobb eséllyel gyorshajtás esetén a közeggel való nemkívánatos találkozásokat.
Eddig iGO párti voltam, amit szintén offline használtam. A Vitara navija azon kívül, hogy szerintem jobban elmondja, merre is kell tovább haladni egy irányváltoztatás során (összetetteb mondatokat is használ), ha mégsem arra megyek, amerre navigálna, nem tájékoztat állandóan hangosan az "újratervezés"-ekről ami eddig idegesített, így ez nekem asszem megfelel.
Nem vagyok egy vájtfülű tipus, nekem megfelel (GLX). Viszont mintha a rádióállomások is jobban szóltak volna a 1840-el mint a 1850-nel. Ezt mások is állították többen itt, hogy így érezték...
Nálam anno a mazdán sem cseréltek levegőszűrőt 1évesen nem volt annyira koszos. Viszont 2éves szervizen ha nem állok az autó mellett és nem szólok a fickónak akkor a fékolaj csere símán elmaradt volna mivel már pakolta össze a szerszámait, számlán meg biztos fel lett volna jegyezve a cseréje.....
Most voltam 15.000-res szervízen és a levegő szűrőt nem cserélték, mondván nem volt annyira koszos (Így került 33e-be.). Nálatok cseréltek?
Ja és 6000-ért frissítették volna a fejegységet. Mondtam nekik, ennyiért én is megcsinálom otthon :)
Lefrissítettem, azóta beszél és szépen kiírja a sebesség limitet is, viszont nekem úgy tűnik lassabban indul el és az ablak váltások is mintha kissé darabosak lennének. Valaki tapasztalt hasonlót?
Kereskedőnek soha ne higgy! Őt csak egy dolog érdekli. Minél előbb eladni egy autót. Ha már el van adva, akkor már leszarják a dolgokat. Jutalékot kap a csekély alapfizetésére ezért persze, hogy az az érdeke, hogy csak autót eladni bármi áron...
Át bizony... de nem a téllel! Azzal, hogy megvetette veled év végén, pedig neked tavasszal is elég lett volna. Így 2017-es autód lesz, nem 2018-as, ez százezreket fog jelenteni eladáskor. A magyar piac évjárat centrikus, a kínálat nagy lesz belőle, a többit képzeld hozzá :((
Nekem tavaly novemberbe a kereskedő azt mondta 2018-ban mind Vitara mind az SCross drágább lesz. Pont a szívó motor kivezetésével indokolta.
Egyelőre nem lett drágább egyikse, átvert :(((( tavasszal akartam megvenni az autót, nem télre...így most megijedtem és megvettem a téli fagyokra a szép új autót.
Az, hogy 10 év múlva mit fognak inkább keresni, szívó, vagy kisturbó, azt hogyan mondaná meg bárki is, aki híján van a jövőbelátó képességnek?
Az fogja eldönteni, hogy mik lesznek a tapasztalatok ezekkel a kisturbósokkal. Amúgy talán előre meg lehet adni a szívó diadalát, ha abból indulunk ki, hogy x évesen használtban, ismeretlen előélettel én is inkább egy szívót vennék, a várható kisebb rizikó miatt, mint egy kihegyezett kisturbós, amit ki tudja hogy használtak és szervizeltek előtte.
Nekem pár nap múlva lesz egy éves a Vitara 1.6 GL+ és belecsúszott 35 ezer km. Pedig semmi extra csak hét közben Pest, hétvégén lemegyek vidékre. 15 ezrenként szerviz, így már kettőn túl vagyok mindkettő Gusztávnál. A fogyasztás szinte pontosan 7 liter Spritmonitor szerint folyamatosan írva de én sokat pályázom. Egy autóm van erre volt pénzem. :-)
Az 1.4T AT fogyasztásába kalkuláljátok bele hogy abból nincs első kerekes. Félnek a kereskedők is hogy visszaesik majd a forgalmuk ha majd nem lesz szívó. Sokan be is spájzolnak belőle. Azt mondják hogy mivel a Vitara az S-Cross alá van pozicionálva így az 1.4 sem lesz drágább, szinte biztos hogy lesz belőle GL+, persze semmi nem biztos.
Mint elektrotechnikus, átolvastam neked a hirdetést. És igen ez az az elektronika ami a gyári távirányítóval sorban felhúzza vagy leengedi az ablakokat. Itt egy videó egy hasonló elektronika beszereléséről: https://www.youtube.com/watch?v=tM00ncrPk_I&t=292s
9 hónap alatt 9 ezerkm. Tipikus második autó a mienk. Mondjuk első autónak biztos nem vettem volna 1.6-al és ötsebességes váltóval. Bár mi nem 5-10 évre tervezünk vele, hanem inkább 20-ra! Mondtam is a nagyobb fiamnak, hogy úgy válasszon színt, hogy ezen fog tanulni vezetni...! (Mikor vettük bő 3 éves volt).
Szombaton végre beleülhettünk a Vitaránkba, nagyon kellemes autó, eddig pozitív az élmény mindenképpen. Mivel németországi vásárlás révén került a családba sajnos csak német dokumentáció van a kocsihoz, azzal pedig nem mindenben vagyok kisegítve lévén a nyelvtudásom egyelőre távol áll az anyanyelvi szintűtől. Kérdésem tehát az lenne felétek vajon elérhető valahol a magyar (vagy akár az angol...) felhasználói kézikönyv PDF formátumban? Februárban mondjuk pont megyünk Magyarországra és lesz reményem beszerezni a rendes papírváltozatot is, de addig várni... ahh. :)
Szerintem 4 féle átlag van, medián, módusz, szórás, és majd utána kiderülhet, mi a helyes érték
mert hidd el, lehet, hogy itt 30-an havi 1000km-t mennek, 5-en havi 5000km és mégis az átlag havi 4200 lesz 500km szórással és az nem napi 150km lesz hanem napi 350km
az àltalánosban tanult számtani átlagnál vannak kifinomultabb módszerek
de azt az égbekiáltö marhaságot te találtad ki hogy egy autó életkorát az átlag futás alapján kell megbecsülni, mindenképp rossz eredményt kapsz... de mindegy nem rendelkezel azzal a képességgel hogy túl tudj lépni a saját hibás következtetéseiden... azt nem tudom minek rontod itt a levegőt, hiszen bevallottan nem is te hajtod az autót, sőt te nem is vennél ilyet, sőt szerinted nem való semmire, miért nem adod el? anya nem engedi?
Egyébként ha ellentétes szélső értékek vannak, azok nem befolyásolják az átlagot, ha meg egyirányúak vannak, az átlag is nagyobb lesz - vagyis sehol nincs "torzulás", csak a fejedben.
akkor sikerült megértened végre mért nem jó az átlag számolás? Segítek, a szélsőséges értékek nagyan elvihetik egyik vagy másik irányba... ezért egy torz kép keletkezik...
Fa gyantát és hasonló valamiket a nitrohigito vagy töményebb samponok egész jól oldják. A lényeg nem szabad erőből dörzsölni csak finoman törölni valami puha ronggyal. Ez akkor működhet ha rajta van valami/kidudorodik / és nincs belemarodva ha kérdésed van hívj dolgozom most is.
te egy vicc vagy, a kisturbó a haladás az jó, az ss az haladás, ott mért nem fikázod a maradiságot? ja mert ott te vagy a begyöpösödött... az jót tesz egy picike motornak ha szétpörgetik, de ha egy normális méretű motrot leállítanak amikor nincs rá szűkség az nem jó... vicces vagy... pacsizhatnál mondjuk egy pszihiáterrel...
első körben megpróbálom akkor a finomabb módszerekkel, ha nem segít (szilikon, babolaj) akkor szerzek egy ilyen fákját. attól azért egy kicsit félek, de ez a videó jó volt, csak egy hangyányit kell ahogy látom megpörkölni.
Itt érzek némi csúsztatást... arról volt szó, hogy 10 év múlva melyikre és mennyire lesz kereslet (szívó vs. turbó) erre bedobod azt, hogy jelenleg milyen ez az arány a most 10 évesekre...
de úgy látom, te is a maradiak pártján vagy, nem fogunk közös nevezőre jutni. Pacsizzatok inkább Tet88-al :)
Ha a bogár belemarodik a fényezésbe akkor már csak egy többszöri alapos polir és utána valamilyen felület védelem javíthat a helyzeten de valószínűleg nem lesz 100%az eredmény. A hiányt nem lehet eltüntetni. A bogár szerintem roszabb mint egy ág karc. Ha kérdésed van hívj a 209518405 számon.
mindegy mit mondassz neki, a tesztek is csak akkor hitelesek ha az ő légbőlkapott elképzeléseit támasztják alá, ha nem őt igazolják akkor hülyeség, volt hogy a komplett tc-t dilettánsnak titulálta, mert nem őt igazolták...
Winkler is írja a kereskedő szerint bármennyi használt 1.6-os Ti-VCT-t el tudna adni, mert mindenki használtban azt keresi, pedig az ezres ecoboost motor is jó hírnevű motornak számít, mégis sokkal kevésbé bíznak benne az emberek.
Próbáld meg hőlégfúvóval, óvatosan áthúzod rajta párszor. Ne tartsd sokáig egy helyen! Meg fogsz lepődni, szinte eltűnik a karc!!! Régi autónepper trükk, a műanyag karcok ellen. Régebben a használt japán robogók kifakult műanyag elemeit újítottuk fel ilyen technikával. Szinte újszerűek lettek a melegítéstől.
Aki nem akar dolgozni az külföldön sem fog. Ott is szar munkát ad ki a keze alól. A szakmunkás külföldön minőségi munkával lehet jól keresni. Visszatérve a hideg burkolás glettelés festés időigényes, minőségi munkát fizetik meg, annak meg ára van itt is és külföldön is.
A Vitara ajtón kívülről, tehát a kék festéken valami rovarnak (szitakötő féle) a maradványa van. Mivel lehetne leszedni? Kb. egy hetes lehetett, amikor észre vettük, 3MM CC-4 nem hozta le.
ez a te véleményed, de nem tény, mellesleg 6 vitarából eddig 2 fut keveset... szóval megint csak a saját baromságodat tolod... szerinted csak a bmw-t lehet hosszútávon vezetni, mások szerint nem így van...
Te nem tanultál átlag számítást hatodikban, vagy csak elfelejtetted? Az nem úgy van ám, hogy csak azt vesszük bele a számításba, ami nekünk szimpatikus, és az általunk kívánt célértéket hozza...
... ill. volt ilyen statisztika is, jobbára a múlt renccerben :DDD
már megint kiforgatod a szavaimat, egy autó élettartamát úgy akarod megadni, hogy van aki nem is használja... baromságot mondtál, és most próbálod menteni a menthetőt... kollegámé az enyémmel egy idős 26ezer... másik nem mindenki a fővárosba él és vidéken többet mennek az autók, tudod mi még bejárunk a városba bevásárolni mert ilyen kőkorazaki bunkók vagyunk...
de nyilván csak az ez alapján számolt statisztika semmit nem ér, mint az átlag kereset felhüzza pár ezer kormányközeli ember, de attól az emberek durván fel még napról napra él, az átlagban benne van az is aki évente csak egyszer veszi az autót, de ettől az emberek többsége még jár vele...
nálad második autó szóval nem nagyon kéne belevenni az átlagba, másrészt nem te döntös el mit mire terveznek, megvan az oka miért ezt vettem, de nyilván te jobban tudod ezt is...
Statisztika. Magyarországon az autók éves futás teljesítménye 10-12 ekm.
És igen, ezt az autót nem tartós, nagy sebességű hosszú távokra veszik (még ha te arra is vetted :D) mert ez egy divatos, olcsó, városi SUV. A km futása is ennek megfelelő.
Te mentél 10 hónap alatt 25 ezret, én 31 hónap alatt 18 ezret - segítek, ez átlagosan 12 500 km/év.
Még a te mennyiségeddel se 4-5 év, inkább 8, mire 200e lesz benne (és ez csak egy hasraütés szám, ennél többet is ki fog bírni)
De ha már így feljött, beírhatnák a Törzstagok, mennyit mentek eddig, hogy legyen képünk erről.
vehetek akármit ha nem használom hanem vitrinben tartom nyilván nem lesz baja, de ilyen nézőpont alapján nem lehet azt mondani egy műszakilag veszélyesebb konstrukcióra hogy ugyanaz, az autóval nem évekre, hanem futásra kell számolni...
állandóan ezzel érvelsz hogy a vitarák keveset futnak ezt mégis honnan veszed? szerinted aki használja is az autót az csak bmw-t vehet, a vitarát pedig mindenki kizárólag második autónak veszi? Én márciusban vettem és eddig van benne 25 ezer... igenis érdekel hogy 4-5 évesen kukába kell-e dobni mert gazdasági totálkár lesz, vagy lehet vele tervezni esetleg hosszabb időre is...
...csak azt nem veszed figyelembe, hogy még az 1.0T is sokkal jobban megy - tehát jobban is mennek vele, ezért fogyaszthat pár decivel többet...
10 év múlva (ha lesz még olyan madár, aki akkor is szívó benzinest akar :D) 1-1,5 MFt-ot fog érni (jelen állapotokkal számolva) tök mind1, hogy szívó vagy turbó - bár sztem a turbó fog többet érni :)
nem lesz mindegy az a 100 eFt, amiben esetleg eltérnek? (mondom még1x, ha...)
Vagy majd ez a 100e fog hiányozni, ha veszed 5 milláért az utódját?
Hát, mi egy éve használjuk az 1.4T motort. Túl vagyunk 16ekm-en és soha nem ütöttük meg még csak a 7 litert sem. Általában 6.2 és 6.5 között fogyaszt (saját számítás alapján). Az fedélzeti számítógép rendszerint lefelé csal kb. 3-5 decit.
Én azért annyira nem félek a turbos vitarától. Persze sok tapasztalatom még nincsen benne de a céges 1.2 tsi turbos fábiákhoz igen. Vagy 5 éve vannak nálunk, nincsen rájuk odafigyelve, most olyan 130 ezer km van bennük - ami persze nem túl sok - de ezek mennek mimt az állat és nem volt velük baj. Megbízhatóak. Számomra a turbo akkota plusz vezetési élményt ad, hogy a vitarából is ezért vettem magamnak az 1.4T-t.
Kipróbáltam viszont a vitara dízelét is. Az megint egy teljesen más dolog. Az olyan mint egy tank. Érződik benne a dízelpower. De olyan nagyon nehéznek érződik. Tetszik az is. Inkáb a sport fokozatban halad, automa állásban lomha.
Az én turbósom a dízelhez képest egy könnyű pörgős vidám gép.
A 2. éves szerviz miatt tegnap voltam a Gusztávnál. 42e Ft volt, nem vittem semmit, helyi anyaggal töltötték az autót. Szokásos: fékolaj csere, motorolaj csere (+szűrő), pollenszűrő csere, gyors ellenőrzések, minden rendben volt. Kb. 1 óra, és bent voltam közben az autó mellett.
Részemről továbbra is ajánlom a Gusztávot.
Vettem még pluszban egy index bigyót (nem tudom mi a hivatalos neve). A jobb első index, ami a kerék felett van, az kitörött. Otthoni beállás közben egy vékony damil beakadt oda, és kirángatta a helyéről. Pillanatragasztóval összeragasztottam a darabokat, utána a kocsihoz is odaragasztottam pillanatragasztóval, és építési ragasztóval is a biztonság kedvéért. Ha egyszer valamikor az elengedi, akkor majd kicserélem a gyárira, amit vettem.
200 ezret elmegy a turbó is, én onnantól téged érdekel? Néhány ritka madártól eltekintve a Vitarák többsége nem megy többet 20e-nél évente, sok még kevesebbet. Szóval 10-15 év.
Értem, de az 1.4-es az már egy most is fogható motor a Vitarához is, érezhetően jobb dinamikával, és ahhoz képest átlagban max szűk fél liter többletfogyasztással. Ott eleve a "jajdeszar a turbómotor" károgás mellett többet kapsz az autótól, használat/dinamika szempontjából előrelépes. Persze ennek "ára van", nyilván drágább ez a motorváltozat, több járulékkal és esetleg nagyobb meghibásodási rizikóval. De áruld már el melyik márka az ahol a költséget illetőleg kedvezőbben jársz az erősebbel? Mivel itt úgy is kedvelt: egy BMW 330d vagy 330i is többe lesz (karbantartás oldalon is), mint egy 320d 320i. Suzukis léptékkel az 1.4 BoosterJet már "hedozinmus" XD aminek ára van. Én ezért mondom, hogy ha már a szívómotor kivezetéséért hullajtjuk a könnyeket, akkor a valóban a helyére érkező 1.0 BoosterJethez mérjük. Ugye azt Te se gondolod komolyan, hogy mire ezek elérik azt a kort/métert, hogy gond lehet a turbóval addigra ennek javítása (amikor az esetek 90%ban elég a középrész csere ha a turbóház nem sérül) félmilliós nagyságrendű lesz?
Ui: a poén, hogy én "szeretem" az 1.6 szívómotort is (félek a hszeimből esetleg máshogy jön le), de volt szerencsém mindháromhoz és (annak ellenére, hogy én se azt vettem) úgy látom kicsit méltatlanul kapja az ívet a kisebb BoosterJet
Direkt azért írtam az 1.4-et mert az még csak csak , nade az 1.0 3 hengeres az egy vicc ebbe az autoba...turbo csere 550 ezer ft, valamint a kis kihegyezett motor sokkal hamarabb elkopik tönkremegy mint a sima 1.6 szívó...
Én hiszem azt hogy ezért a motor-ért is van ekkora sikere ennek az autónak az ár és kinézet mellet , az 1.4-el drágább is lesz egy jó 500 ezerrel , valamint a fele élettartam miatt biztos vok benne hogy jócskán vissza fog esni a kereslet is ( nem olyan hülyék itt az emberek főleg ha súlyos milliokrol van szó...)
Kezdődik :) A dupla az szerintem túlzás, abban egyetértünk, hogy tovább fogja bírni "komolyabb" meghibásodás nélkül (tapasztalat meg ugye még nincs). Ha fejtegetésbe megyünk: nézzük az 1.0-t mert azt fair az 1.6 képességeivel hasonlítani, egyen fél literrel kevesebbet (úgy, hogy a sokszor használt középső tartományban jobban megy), az legyen mai áron 100e km-re kb 190e HUF megtakarítás (+apró sallang, hogy olcsóbba forgalomba helyezési díj, picit kisebb a teljesítményadó, meg talán a kötelező biztosítás is). Nincs EGR, kettős tömegű... Ebből az összegből azért futja egy turbó középrész felújításra mondjuk...meg ~8-10év múlva (sokaknál akkorra éri el ezt a futást esetleg) ha elterjed ez a motor akkor nagyobb baj esetén is lesz már olcsó(bban) alkatrészforrás (bontott/új). És sztem 100e-nél még nem fog kifeküdni (bírjon mondjuk 150-200at a szívó meg 3-400at), később meg több a megtakarítás. De ezek csak fejtegetések (!!). ;)
Valahogy így látom én is. Mivel házon belül is konkurál a Vitara az S-Crossal szerintem nem veszik el azt az "előnyét" a testvérmodellnek, hogy ott alacsonyabb (GL+) felszereltséggel is fogható az 1.4 BoosterJet...illetve ezzel a Vitara S vesztené el a modellen belüli szerepét (vagy annál húznának az 1.4es motoron 160-180 lóra, de a japán ennyire nem szokta túlbonyolítani egy faceliftnél a döntését). Kétségtelen, hogy felénk a jól bevált szívómotor népszerűségnek örvend (én is látom benne a jót), és így ha kifut akkor hajthatja a Duster malmára a vizet (akinek ez számít) ahol facelift után is maradt kínálatban szívó, de valójában bármennyire itt készülnek nálunk a Vitarák es az S-Crossok, piac szempontjából kis hal vagyunk, vinni fogják szépen a kisebb BoosterJettel is szerintem.
"Emiatt biztos nem fog. Aki nem ért hozzá, annak mind1, aki meg ért, az még örül is. Előbb-utóbb csak kihal a fejekből ez a "csakaszívó1.6ajó" agymenés"
mlas45: szerintem jó sokáig nem fog még. Majd 10 év múlva amikor eladom, akkor fog igazán számítani hogy a 2018-as vitara még az "örökélet+ 1 nap"- os 1.6 120LE vagy a pörgős 1.0T 100LE. Főleg ha benne van már 100-150 e km... Már mostani fejjel is szinte "vakon" megvenném a 150 e km-t futott 1.6 szívót, míg a kis turbóson erősen gondolkodnék..
Más: valaki írta hogy esik majd az eladás ha a GL+ ~4.2 M áráért már nem 1.6 szívót hanem 1.0 Turbót kapunk. Hát. Én megnéztem a német spirtmonitor.de-n a valós használaton alapuló, benzinkúton mért fogyasztási értékek
átlagát. És bizony az jött ki hogy az 1.0T kézi váltóval bizony jó fél literrel kevesebbet fogyaszt. Jó autómatával nyilván szenved, majd másfél literrel többet zabál a kis turbós, de az alapkivitel örült takarékos lesz.
Az is látszik, hogy nem valós az automatások véleménye hogy csak 1-2 decivel kér többet a benzinkutaknál: nagyjából fél- egy liter az ára a kényelemnek!
Emiatt biztos nem fog. Aki nem ért hozzá, annak mind1, aki meg ért, az még örül is. Előbb-utóbb csak kihal a fejekből ez a "csakaszívó1.6ajó" agymenés.
Az info helyes! márciusig lesz 1.6 szívó majd utána árulják még ki ami raktáron van , vagy aki még márciusig szerződést kötött annak szállítják ki , összeségében kb nyárig lesz utána vége a szívó korszaknak sajnos végleg...1.0 3 hengeres lesz helyette valamint az 1.4 turbós benzines...
Koszos lesz nem marad tiszta ha ezen gondolkodol. a kocsi alatt keletkező örvények hordanak fel elég koszt a hátsó üvegre, max a mögötted menő nem kap giga kavicsot a szélvédőre.
Hát még akad azért jó szakember egy egy, ismerek egy párat, akinek családja gyerekei vannak és szép lakása az nem biztos hogy feladja. Itt is lehet találni munkát minőségi garanciával, igaz nem olcsón, és minőségi alapanyaggal. Nem OBI, vagy egyéb ilyen áruházból vásárolt termékekkel. Budán 100 millió-300 milliós lakásokat nem kontárokkal végeztetik el.
Egy hidegburkoló tényleg 3x többet keres és legalább annyiszor rosszabbul is dolgozik. A jó hidegburkolók mind elment MO-ról, itt csak a bénák maradtak vagy csak mi nem találunk jól dolgozót. Egyik ismerősnél van most lakásfelújítás. Az embernek van 2 segédmunkása és napi 90.000Ft-ot kér. Dolgozik egy hétig a fürdőn és többet keres mint más, aki egy hónapig dolgozik. Gondolom a segédmunkásnak leoszt egy-egy tizes a maradék 70 pedig az övé.
(jól menő) Műszaki boltom van , 48,5 év munkaviszonyom, eddig egy Toledom volt (98 as) most vettem egy GL+-t mert a nejem kapott a lábára 1 M támogatást. nulláról kezdtem , 20 éve nem volt szabadnapom , szabadságom. nem éhezek de egy hidegburkoló pl. 3 szor ennyit keres mint én. A forgalom és a nyereség nem ugyanazt jelenti, 38 éve maszek vagyok ,nulláról kezdtem, elsősorban családi vállalkozás.Nem éhezek de az átlagemberek sokkal több pénzt gondolnak rólam mint a valóság.
Turn Signal style Relay Waterproof 12V car light DRL LED Daytime Running Lights fog lamp For SUZUKI Vitara 2015 2016 http://s.aliexpress.com/JviIfINz?fromSns=Copy to Clipboard (from AliExpress Android)
erről mi a véleményetek? vajon belekötnének műszakin?
Kiderül, hogy segít-e vagy ront. Tény, hogy talán a szokásostól jobban hajlamos koszolni magát oldalt és hátul is (vagy eleve a crossover felépítéséből adódik ez). Pár héten belül nekem megkapja az S-Cross előre és hátra is...majd referálok, hogy mekkora a változás.
Köszi a választ . Ezt már én is néztem csak nem nagyon hallottam róla. Nekem évi pár alkalomra kéne csak. Ez mennyire stabil ,erős az anyaga nem nyaklik nagyon, jók megbízhatóak a zárai?Ára pont megfelelne nekem is.
Értékes, mert talán valaki elgondolkozik, hogyan lehetne jobb bármiben is egy 4 évszakos, mint egy téli-nyári... mert ez már csak logikailag is lehetetlen.
Egyszerűen nem bízik senkikben 2 idegen alkalmazot van a többi szűk családtag. Élelmiszer nagykereskedés valamikor hétfőn elindul és csak pénteken ér haza. Ismerem ezer éve még kispolszkival kezdte majd belevágót abba amiből a főnöke kiszállt. Azt hiszem 4 BMW-je van . 4 vannak a szűk családban 😂.
Aki sokat megy annak fontos, hogy megbízható autóban üljön és az időszakos szerviz se vigye el a nyereséget. Persze ahol a pénz nem számít ott nem kell rangon aluli autóval járni.
Én is 4 évszakos gumit használok, de én Vredestein Qatrac 5 mellett döntöttem a tesztek alapján. Tökéletesen elégedett vagyok vele ebben a trutyi időben (volt már vészfékezés is). Nagy hóban még nem próbáltam.
Régebben "felnéztem" arra, aki sokat megy, manapság már inkább úgy gondolom, az valami szervezetlenség, vagy hiba :)
Viszont ha BMW-t használ, azt elfogadom, de hogy évi 100 ekm-re Suzukit vesz (vagyis ül benne 4-5 órát naponta) hát azt már inkább mazochizmusnak tartom.
Most ez nem fikázás akar lenni, de úgy gondolom, ha valaki ennyit kénytelen autóban ülni, akkor az legyen jó "szerszám" - aki egyész nap csavarkulccsal dolgozik, az se teszkóban veszi, hanem Beta-t használ - nekem ez volna logikus.
Persze, télen jobb, mint az összes téli, nyáron jobb, mint az összes nyári, meg nem is kopik... csak azt nem értem, a többi cég ezek után miért gyárt még gumit? Hisz azok csak virágtartónak jók hobbikertbe.
Tegnap voltam a könyvelőmnél masszíroztatni/univerzális 😂/ és beszélgettünk egy közös ismerősünkről akinek ő könyvel. A 6 BMW ami kb 2 éves 250e km felet jár már. Saját cége van és mindig diesel BMW t vész. Tuti szeretik itt a békéscsabai szalonban 🤣.
Volt egy évem, mikor területi vezetőként dolgoztam, egy év alatt 105 ezer Km- futottam a 90- es évek közepén.Az egész dunántúl volt a " munkahelyem". Simán lehet ennyi a kocsiban.
Dízel csak nagy futásteljesítmeny esetén éri meg, és itt nem is beszélek az üzemeltetédi költségekről.Csak arra gondolj, hogy ugyanazon tipusnál mellett mennyivel drágább egy dízel kocsi.Kell néhány km mire bejön az ára.Kevés futas esetén soha..
Nálam bő 1 évet. Most lesz 2 éves az autó (45ezer km), tavaly márciusban cseréltem, ez még teljesen rendben van, pedig lusta vagyok sokszor a vékonyabb jeget vakargatni és az ablaktörlővel szedem le (a mosó tartályban -40 fokig jó ablakmosó folyadék van).
Jogos, ez a része tényleg kimaradt a videónak, köszi, hogy jelezted. Akkor akinek tetszik vegye, vigye. Részemről úgy gondolom, csak pénzkidobás. Szerintem vizsgán belekötnek, de adja Isten, hogy ne így legyen.
Azért vettem, mert ez volt az egyetlen abroncs ami csúszos -vízes úton (amikor igazán számít!) "A" kategóriás tapadással rendelkezik. Ahol a gyári Contival még fékeztem, ott ezzel a gumival már kigyorsítok. Drága volt, de nekem ennyit megér a biztonság:
Igen, ez is egy opció nálam, hogy eladom a téli meg nyári garnitúrát és veszek helyette egy crossclimate szettet, oszt jónapot, csak nem tudom mennyire megbízható a négyévszakos gumma.
Én is az alufelninek vagyok híve. Az acélfelninek nem használ a tél, a só stb. Annyi, hogy nekem crossclimate van, így cserélgetnem sem kell. Nem félek attól hogy egy ügyetlen gumis lepattintja a csavarkulcsával a festett felni dukkózását :)
Akkor nem nézted meg figyelmesen a videót, amikor nyitod az ajtót bekapcsol a drl megegyező színnel, ha zárod lekapcsol, de ha indexelsz akkor borostyán sárgára vált amíg megy az index, amikor lekapcsol az index, visszavált drl színüre. Ugyanilyen a mercinek is a nappali fényük, átvált indexkor sárgára, meg audin is láttam stb..
Sztem is jó ajánlat (nyilván a felni+TPMS azért húzósabb tétel lenne még bele, így is tök jó az ár), órát asszem huszonpár ezerért tudsz venni (de ha jól rémlik a körülötte lévő "keretet/krómgyűrűt" is meg kell venni mert az is cserés az óra nélkülihez képest).
Nekem most van benne 20000 és még a dobozában van a Bosch lapát. Eddig tökéletesen működik. Azért vettem tavaly tavasszal, mert sokan írták, hogy hamar besz@rik a gyári :(
A tényleges hatósági díj 100 ezer körül van (vagyonszerzési illeték 66000, forgalmi 6000, rendszám 8500, törzskönyv 6000, műszaki 16 ezer körül). A többi a kereskedésé. Én 100 és 150 közötti díjakkal találkoztam. Egyébként szerintem az ajánlatok összehasonlításánál a végösszeg a lényeg, nem az egyes tételek.
Már a múltkor is néztem, amikor valaki belinkelte. Ha még borostyàn lenne, talán érteném (esetleg kiválthatná a GL+oldalsó indexét) , de így fehér leddel....
CALIDA Kft Magyarország/Svájc. És megjegyzem, a sofőrök mind lányok. Az országban 43 helyen van varrodánk és mellette 7 országban 26. Ez egy világhírű ruhaipari cég ami 99%-ban külföldre termel. A Magyarnak drága a mi termékünk.
Ömagában igaz, de valóban: van egy vételkori felára, szervizelés stb. amit "vissza kell termelnie".
Nekem most a céges offom többet eszik (!) és szarabbul megy mint az 1.4es BoosterJet (nehezebb kasztniban 1.9 PD TDI 105LE), de ennek a szervize nem az enyém, meg ebbe megy a méter, szóval "megéri". :)
Évi 0,1 km-nél is megéri dízelt használni :)) mert a D motornak jobb a hatásfoka, de ebből most ne legyen flame (csak mert ismerem a dalt, szerviz számla, kettőstömegű, meg egyéb zőccségek :D)
Évi 50-60 km futásnál éri meg már dízelt használni, vagy esetleg hibrid benzint, de az még ritka aki bevállalja, pedig szerintem kisebb a kockázat a javítási költségénél mint a dízelnél.
A cégünk 4 évente újítja a gépjárműparkot. Nem műszakiztatunk hanem új autókat vásárolunk. 4 év alatt 5-600 ezer között van a futás. Az autó napi használatban vannak 24 órában.
Volt egy VW Golf kombink amit 6 évesen cseréltünk be több mint 700 ezer km-rel.
A saját Scrossomat most vettem Augusztus végén és már 19 ezer van benne. 1 éves korára 60 ezer lesz benne.
Semmi baja, valószinüleg sokat ment pákyán.Jobb állapotban van, mint egy 100 ezres, csak városban hadznált taxi.Az enyémben 2 év alatt 93 ezer Km van, főleg hosszú utak, hibamentes gutás.
A ballonos gumi olcsó, a peres drága. A forgalmazó is pénzből él. Ez üzlet....megveszed a kocsit ballonos gumival gyárilag...nem tetszik, veszel rá szebb gumit. A gumiárus örül.
...pedig ez esetben nem is az autót minősítettem, ami adott nekünk egy korszerű RDS tunert, hanem a magyar műsorszórást, ami 25 éve nem tudja kihasználni az RDS szabványban rejlő lehetőségeket.
Hali, nézd meg a 19210 hozászolásomat, azt leszámítva Én meg vagyok elégedve velük, nem megyek a kocsihoz szerelés közbe, korrektnek tartom a fazont. A kereskedő fiatal srác akitől vettem, Ő is szimpi. És az ár elég baráti ,szerintem. A kocsi szervizelve, pecsét benne, és gyerünk:).
" szerinted egy 175/50 és egy 385/50 kerék egyformán pályára való?"
Én azt gondolom, igen. A 175/50 sem való sem a hazai városi utakra sem országútra. Sajnos elrugaszkodott a példád, nem találtam idehaza forgalmazott, gyárilag 175/50 -el szerelt autót.
Gondolom a gyártók is az én nézetem osztják, azért.
Gerisoft: egyébként miből gondolod hogy egy 175/50 kevésbé való pályára mint egy 385/50?
Tisztelt mlas45! A gyakran kioktató és cinikus hozzászólásaidon szakadok a nevetéstől! Persze nem feltétlen értek veled mindig egyet. De azt is megfigyeltem, hogy amikor csak úgy, a vitara képességeiről van szó, akkor az írásaid vége mindig az, hogy ez az egész egy nagy kalap szar. De a negatívumokat olyan jól ecseteled hogy az ember legszívesebben az ereit vágná fel. Egy kicsit pozitívabban állj az autóhoz :D
"nem csak az adó nevét hanem az éppen hallható zene címét/előadóját, vagy műsort is írja"
ezt az RDS tudja, már vagy 30 éve... Magyarországon az előadók nevét nem ennyi ideje írja ki, és nem is minden csatornán... le vagyunk maradva itt is :(
Van egy üres állása, ne kérdezd miért..talán aki nem akar semmi infót nézegetni menet közben (csak akkor jelenik meg itt vmi ha esemény van - pl ajtónyitás stb) annak van. Kár, hogy kihagyták azt a ziccert, hogy CAN-buson keresztül a média fejegységgel kommunikáljon (mert a Bosch fej képes lenne rá...) mint sok más autóban, és mondjuk ebben az "üres" állásban mutatná a radióállomást (zeneszám címet stb.), telefonhívás esetén a nevet/számot, navigáláskor a következő manőver irányát (nyíllal) és távolságát...nem mondom, hogy nem bírom ki ezek nélkül csak kár h a ziccert kihagyták. Nem tudok rejtett menüről (még) amivel ide ki lehetne írni a sebességet, a média fejegység ha hosszan nyomod a fogaskerék ikont és belépsz a rejtett menüjébe" ott mutatja a GPS szerinti sebességet.
Ui.: erről jut eszembe, lehet sokaknak újdonság de némely rádióállomás hallgatásakor nem csak az adó nevét hanem az éppen hallható zene címét/előadóját, vagy műsort is írja (nem a főképernyőn, hanem ha a "hallgatás" részbe belépsz bal felül és az egész kijelzőn a "rádió" jelenik meg), ha ezt a jelet küldi a csatorna ;) tök jópofa :)
Ma felmerült bennem egy kérdés ami foglalkoztat. A műszerfal középső digitális kijelzője nem mutatja az aktuális sebességet? Eddig mondjuk nem hiányzott csak kérdem. A másik kérdésem ebből fakad, miszerint a középső kijelzőn van egy olyan "állás", amikor a kijelző szinte üres. Tehát az egyik állás mutatja az átlagsebességet aztán a még megtehető távolságot, stb de az egyik állás nekem üres, fekete. Ez miért van? Ott mit kéne látnom?
A kis kompresszort a löttyel vagy a mankókereket választod megmarad a rejtett lapos rekeszed, a teljesértérkű pótkereknél meg le kell mondani róla. Nálam az utóbbi lett választva, kinek mi a fontos....
Ha most annyi 5000 ft lenne ahányszor megnyitottam valamilyen jaguárt áruló oldalt bizony egész jól állnék most 🤣. De sajnos a józan ész mindíg erősebb!
Üdvözlök mindenkit! Debrecen Limuzinnál vettem át az 1.6 GLX Vitarát három hete. Most van benne 1.000 km. A szalonban átszereltettem a gyári felnire a 215/65 17 crossclimate négyévszakos gumikat. A nyári contiecocontact-ok egyébként eladók! MIk a tapasztalatok ezzel a gumival? A pótkerék kérdést hogyan oldották meg? Előre is köszönöm a segítséget!
Mivel tegnap elég komoly vita volt a metál lakkozásról és mivel pont ma csinálok egy lakk hiányos metál ezüst öregecske 200e+ nissant így felrakom a képet. Hiányos felületet mostam políroztam és kíváncsiságból nitrohigitoztom is de semmilyen különösebb oldódást nem tapasztaltam csak ugyan olyan ronda maradt de ez nem meglepi 😂. A konklúziót mindenki maga vonja le ha akarja én különösebben nem értek a fényezésekhez 😀🤗!
Ez a kerékcsapágyas dolog inkább mendemonda. Persze extrém helyzetben lehet valóságalapja. De jelen helyzetben nem alkalmazok olyan mértékű kerek kitolást ami gondot okozna akár hosszú távon is.
Az optimális eset az lenne, hogy a kerékcsapágy ostósíkja egybeesne a felni osztójával, ez lenne a 0 ET.
De már gyárilag is eltolják mert optimálisabb a kerékvezetés/kormányzás és úttartás.
Ésszerűen kell alkalmazni a látványnak megfelelően és nem lesz gond.
Az autó oldalára kerülő kosz egy része úgyis elkerülhetetlen, a melletted elhaladók felverik az útról mindenképen. Viszont ha jobban kilóg a kerék úgy tudom jobban terheli a kerékcsapágyakat, ez hosszú idő alatt okozhat bosszúságot.
Melyik mozit választod? Írd meg légyszi és a hozzászólók arányában foglalom a jegyeket. A filmet Te választod, de tök mindegy, mert úgyis végigdumcsizzuk az egészet. Popcornt rendelem! :)
Legkedvezőtlenebb eset: szembejövő elgázol valakit, és azt vallja, elvakítottad. Megnézik a lámpád, szabálytalanul át van alakítva - akkor kezdhecc gondolkozni...
múltkor jó sokat beszéltünk itt erről, egy biztos: mindenki maga dönt, mit vállal be.
Jobban néznek ki így, az tény, de nem praktikus. Nekem a BMW-n is -14 mm ET-s téli felni van, fel is nyomja a dzsuvát a kocsi oldalára rendesen - de jól mutat :)
A Vitarán csak -5 mm ET a téli felnim, az semmi, és csak 16" a kerék.
Így ránézésre 35- ös ET-re saccolnám, persze tudni kéne a felni szélességét is. Ha keskeny a felni akkor akkor jelen esetben az ET szám is kissebb mint 35. Ezzel a két számmal kell játszani a látvány érdekében, bizonyos határokon belül.
Azt meg tudod akár házilag is oldani (illetve a térkép SD kártya persze működik a régebbi 850/840/820 firmware-ekkel is, ezen a téren a 1850 abban hoz javulást, hogy van magyar hangutasítás és mutatja az állandó sebességhatárokat is). ;)
"a 65-ös az már lovaskocsikerék.:-)) Ráadásul már az oldaltartása is rossz"
Ezzel nem értek egyet. az abroncs oldaltartása akkor rossz ha nincs benne meg az előírt nyomás. Szerintem /50 /45 annak való aki befizet vhol pályanapokra, vagy zömében autópályán jár. Vagy annak akinek nem saját autója és nem sajnálja a magyar utakon..
Az eredeti kerékről is felverődik az oldalára az örvényléstől. 215/55/17 es gumi megy fel rá. Én nem szeretem nézni ha a kerék nagyon bent van a kocsi alatt. Ha Vitarát vettem volna ott is azonnal szélesítettem volna mert nagyon bent van a kereke. Egész más lesz az is ha egy klassz felnit raknak rá.
A gyári felni 6.5 coll széles és ET 50-es. A MOMO 7.5 széles és ET 40-es. Közel 2 centivel jön kijjebb a kerék. Minél kissebb az ET szám annál kijebb lesz a felni, plussz hozzájön az is ha a felni is szélesebb.
Ja, baromi jól néz ki! Nekünk Vitara van indigókékbe, de túl kényes, ezért másik autónak valami szürkésebbet szeretnék, ezért is fogott meg ez az ásványszürke.
Nem fognak eltörni. Egy ponton, ahol beférnek az ujjaid határozott mozdulattal (rántással) megkezded felhúzni a borítást. Az utolsó patentig végigfejted, más nem tartja. Visszarakás előtt számold meg a patentokat. Ez majd segít, mikor "püfölöd" vissza, hogy nem hagytál-e ki egyet sem.
0:49-től kezdődik a 'lényeg'. Jobb demonstrációt nem találtam. Ha a videónak megfelelően 'megkezded' valahol, utána már megy kézzel is. Nálam egyetlen patent sem sérült.
Valaki szedte már le a csomagtér ajtón lévő kárpitot tolatólámpa égőcsere céljából? Az olvastam a könyvben, hogy patentok fogják. Pattan, vagy törik? Ez lenne a lényeg. Köszönöm
marhajók vagytok, meghazudtoljátok az embert, egy kép alapján mindenki marhanagy szakértő lesz, én meg közelről tudtam tanulmányozni de ti biztos jobban látjátok egy lerontott minőségű fotón... szóval azt álitod hogy elég lett volna lecsiszolni a sérült lakkot újralakkozni és plyan lett volna mint eredetileg? mert a szavaid alapján erre kell következtessek, ha viszont ezt állítod akkor no comment...
és miután a fehér porszerü réteget ledörgöltem alatt bemattult kirpedezett szürkéskékes szín mardt, ami köszönő viszonyban nincs az eredeti színnel, tehát onnantól, uogy nem védi a lakk tönkre megy a festés...
mlas részéről pedig azért tekintek majdnem.mindent személyes támadásnak, mert az is, ha nem talál kivetni valót a mondandómban akkor kiforgatja, és az alapján kezd fikázni...
akkor nézd meg 45558as postban szereplő képet, a képen az előző autóm látható, azután pár hónap alatt fokozatosan keletkeztek rajta a szép fehér foltok, hogy egy mandulafa gyantája pár körömnyi helyen feloldotta a lakk réteget, és alászivárgott a nedvesség, ahol kifehéredett a festék ott a lakk is lehámlott, gondolom a festék dobta le, tehát akkor ha vízzel nem oldható, akkor is reakcióba lép vele, ami végeredményben a fényezés tönkremeneteléhez vezet, tehát az alptézis miszerint a metál fényezésnél ha megsérül a lakk utána a fényezés sérülékennyé válik, helyteálló, minden más feleslwges hangulatkeltés...
Mostanáig bírtam, de most mégis bele szólok én is. Sokszor én sem értek egyet mlas45 véleményével, de el kell mondjam , veled szemben sokkal korrektebb viselkedést mutat, mint te vele szemben. Megfogalmazásaid sokszor nem megfelelőek, pontatlanok, hibásak. Ha stílusodat ennek az egyébként normális hangvételű fórumnak a normáihoz tudnád igazítani és nem tekintenél mindent személyed elleni támadásnak (főleg mlas45 részéről), akkor talán még hiányos ismereteidet is tudnád finomítani, ugyanis az általa leírt dolgoknak több a valós ismereten alapuló háttere.
Csak hogy most is pontosítsunk, idézlek: "a lényeg, hogy a metalnak a lakk az egyetlen és kizárólagos védelme, a festék önmagában vízzel oldható". Ha ez így lenne, akkor az első eső le tudná mosni ott, ahol sérült a lakkozás.....
Ezek a festékek víz bázisú lakkok, ami azt jelenti, hogy vízzel higíthatóak. Száradás után NEM oldható vízzel. Az esetek többségében száradás után ezen lakkok tulajdonsága nem marad el az oldószeres változattól, csak sokkal környezetbarátabb. Az pedig, hogy a metál fényezés mennyire sérülékeny védőlakk réteg nélkül, annak technológiai okai vannak.
Elnézést kérek mindenkitől a kicsit hosszúra sikerült eszmefuttatásért!
a cikk amit linkelsz engem erősít meg, kgaborpedig szokás szerínt elferdítí a szavaimat... nem szar a metál ezt nem állítottam, jó hogy itt pár ember azon gerjeszt vitát hogy kiforgatja a másik szavait... szerintem összeköltözhetnétek...
Tetőbox vásárlás előtt állok. Érdekelne ki milyet használ tapasztalatok vele. Milyet érdemes esetleg a Thul-on kívül vásárolni ami jó is. Illetve érdekelne,ki milyen tetőcsomagtartó rudakat használ melyik jó még a gyárin kívül.
Esetleg aki gyárit használ ugye az is Thule és tudja a számát megírhatná.
Az egész cuccot évi két három alkalommal használnám így minél költségkimélőbb megoldást keresek természetesen nem valami nagyon gagyit.
Szerintem zárjátok le a felesleges vitát azzal, hogy mindennek van előnye és hátránya.
Pont úgy a metál, vagy gyöngyház, vs. standard fényezésnek, mint pl. egy Audi VS. BMW összehasonlításnak, vagy pl. ha engem hasonlítunk össze a mellettem ülő kollégámmal.
Mindennek, mindenkinek van pro és kontra tulajdonsága.
mindegy hagyjuk, a lényeg, hogy a metalnak a lakk az egyetlen és kizárólagos védelme, a festék önmagában vízzel oldható, ergo hamegsérül a lakkréteg akkor semmi védelme nincs, a normál festés önmagában ellenálló, tehát ha megsérül akkor csak a sérülés helyén lesz gond, nyilván ha átrozsdásodik a fém ledobja, de az másik történet, a metálon a kisebb fénykarcok kevésbé látszanak, de attól még sérülékenyebb, mint a normál...
Neked kéne, semmi rosszat nem mondtam, te jössz itt a kitalált dolgokkal, leírtam mi történt erre jössz hogy a tied is a nalon áll... és nem a nap szedte le, ezt sikerült eddig felfogni?
istenem, nem tudsz olvasni? írtam, hogy a fa gyantája szedte fel ami rácseppent, oldja a lakkot ezen mit nehéz felfogni? rohadt jó, hogy valaki ír valamit te kitalálsz rá egy teljesen légből kapott történetet és az alapján levonod a következtetést, hogy szar utólagos fényezés, meg gyökér eladó, meg stb, nem zavar hogy rahadtul nem ismered a körülményeket és mégis messzemenő következtetések alapján nézel mindenkit totál hülyének?
Üdv mindenkinek, leendő Vitara tulajként csatlakoznék a tisztelt társasághoz. Elvileg szombaton veszem át a gépezetet, ha nem jön közbe semmi váratlan. Suzuki mindig volt a háznál amióta jogosítványom van, azaz 16 éve, az új jövevény lesz a negyedik saját konkrétan. Kérdésem egyelőre autó híján noncs, de úgy gondoltam illőbb valamelyest bemutatkozni mielőtt rátörök a topikra mindenféle balgasággal a későbbiekben. Jellemzően esti órákban, munka után olvasgatok és válaszolgatok egyébként, nap közben sajnos ritkán van lehetőségem netezni.
Csak később vettem észre a smile-t a hsz-od végén... :)
A Joker21 hsz-át nem értettem, hogy milyen "új" szoftvert emleget.
Én is tisztában vagyok vele, hogy az 1850 verzió tudja a magyar hangot.
Az SD kártya eredetiségén én a gyárit értem, amit nem lehet frissíteni, csak új kártyát betenni. (ez a nagy "lehúzás" szerintem a Suzuki részéről).
Én is meg akarok szabadulni a gyári SD-től, s majd Wongkokhoz fordulni segítségért frissíthető térkép ügyében. Jelenleg még meg van a GLX-hez járó "eredeti". :) :)
Teljesen mindegy hogy eredeti-e vagy nem. Különben is mi az az eredeti?? :) Az enyém elvileg frissíthető lesz ha újabb verzió jelenik meg! mert az enyém NEM "eredeti" :)
1.6 at vitara vásárlását tervezem. A manual váltosat próbáltam már, viszont vásárlás előtt kipróbálnék egy automatát is. Budapesten lakom hívtam több szalont eddig sajnos nem találtam autamata 1.6-ot, ami tesztvezethető. Aki vezetett mostanában ilyen tesztautót meg tudná mondani melyik szalonban történt. BP. vagy környékén. válaszokat előre is köszi üdv. Sanyi
Csak tudnám, hogy mi kerül 157eFt-ba egy szélvédőcserén. Az G Astra-ámon is most ősszel volt szélvédőcsere (szintén egy szemből jövő kamionosnak hála) és összesen (kiszállással együtt) volt 23eFt. Oké, hogy ez lengyel utángyártott volt, de gyári szélvédővel sem lett volna több 35eFt-nál. De mivel az a kocsi ritkán és keveset jár, jó oda az utángyártott is.
Ezer éve nem jártam, itt de látom van ami nem változik. Mióta máshol dolgozok és nincs cégautó fél év alatt 20.000 km ment a kocsiba és így 40e-nél sajnos megérett a szélvédő cserére köszönhetően egy hülye kamionnak. (nem is mögötte mentem, hanem szembe jött és valami szar átrepült a tetejéről a kanyarban) A gyári szélvédő csere 157e forintba került amit cascora 10% befizetéssel abszolváltam. Mondtam nekik, hogy olyan 2000-es fordulat környékén a műszerfalból, szerintem a levegő befújó résznél zörög. Mondták, hogy volt már ilyen probléma náluk és a szélvédő és a műszerfal között lévő vékony szalag miatt van. Most valami vastagabbat tettek oda és már nem is zörög. :D
Egyébként minden rendbe van a kocsival és továbbra is (ezen kívül) csak kötelező szervizen volt. Feltették rá az "új" szoftvert is elméletben most már tudja az android autót is (ha nem játékáruházból töltöd le, hanem külön telepíted a telóra) és most már pár fanyalgó is örülhet, mert tud magyarul is navigálni, ha eredeti az sd kártya. :D
1. csak veled szoktam a neked kijáró stílusban kommunikálni, és csak mikor rászolgálsz...
2. a saját szememmel láttam mosás közben ahogy a gyanta felhúzra a lakkot, a fehér foltok közepén szépen látható volt hol sérült a lakoozás, a többit pedig intézte a beszivárgó nedvesség...
a metálnál a felső lakk réteg nem egy plusz védőréteg, hanem az egyetlen, ha az megsérül és alászivárog a nedvesség lehet újrafényezni az adott elemet, a Fokuszommal is ez volt, pár csepp mandulafagyanta pottyant rá mert egy edeig az alatt parkoltam és úgy nézett ki a tető meg a csomagtérajtó mi tamit lesavaztak, alpszínnel ilyen gond sosem lesz... a metálnál a lakk alatt gyakorlatilag vízfesték van, szóval nem kell elájulni a védelemtől...
Bele voltam szerelmesedve egy gyöngyházkehér Audi SUV színébe, és mikor eldőlt, hogy Vitarát veszünk én csak a gyöngyház színűt akartam. Nagy csalódás ért azonban mikor a "kereskedésben egymás mellett parkoló " (gyakorlatilag poros) natúr és gyöngy közti különbséget csak egész közelről tudtam megállapítani. Persze tisztán, napfényben azért van különbség. Még most is tetszik az a szín, de így már könnyen rátudott az asszony a grafit szürkére beszélni, amit persze azóta sem bánok:)
Konkrétan az üzletvezető tulajdonos volt a kereskedő, akitől vettem az autót :) Tény, hogy bent állt a beltéri világításban, lehet kint máshogy mutat. De amik szembe jönnek fehér vitarák, hát kb szakértői szem kell hozzá, hogy fehér vagy gyöngyház, pláne ha koszos. Azt, hogy melyik mennyivel tartósabb fényezés, az idő és max Z.ZS01 tudná megmondani.
Bennem nem maradt tüske, hogy az eladó nem minősítette prémium minőségűnek a fényezést. Az lett volna csalóka, ha azt hazudja, van olyan jó a fényezés, mint egy BMW. Ez egy őszinte autó, nem akar több lenni, mint ami. A kereskedő is őszinte volt, és a szerviz részleg vezető is. Az összes elérhető teszt mutat fényképet megfolyt festésről, bőrösödésről. Ilyen német prémium autón nincs.
Lehet ezt az autót utólag tele pakolni LED-del, meg range-rover stílusú hűtőmaszkkal, lehet költeni 100 ezreket gyári dekor kiegészítőkre, de attól még suzuki marad. Nálunk kivívta a csald szeretetét, ne tudd meg, mi munkám volt rábeszélni a nejemet, hogy vegyünk vitarát. Onnan indultunk, hogy Ő bizony az életbe be nem ül egy suzukiba. Hiába mutattam az 5* töréstesztet. Aztán mentünk egy próbakört a mazda cx-3 AWD változatával és a vitarával, és megbeszéltük, hogy nem éri meg a plusz 3M a mazda. ÉS a helyén is tudjuk kezelni a vitarát: %M forint alatt új autó, amivel le lehet jönni a Tettyéről télen.
Azért képzeld el azt, hogy Te vagy a főnök abban kereskedésben ahol az eladók fikázzák a terméket.
Az eladó lehet, hogy eladta az autót de benned hagyott egy tüskét. Elmagyarázhatta volna, hogy amit látsz az csak egy fénytörés az üzletben lévő világítás miatt és kint az udvaron természetes fény közepette semmit nem látni.
És ugye a festés mindegyhogy műanyagra vagy fémre fújódik mert előtte az alapozás egyszínű lesz. Ugyanazzal a festékkel fogják fújni mind a kasznit, mind a kiegészítő elemeket.
Ha színeltérést látsz akkor akkor az egy sima fehérnél is látható lesz ha olyan fényviszonyok közt nézed a festést.
De ízlések és pofonok változhatnak. Viszont a metálok nagy előnye az alapszínekkel szemben hogy a felső lakkréteg egy plussz védőréteg, többek közt ezért is van rajta felár.
Pont olyan, mint egy hot wheels auto, szörnyű. A kereskedőt ökrözöd egyértelmű, én csak színtévesztő vagyok, mert nem tetszik, hogy egy helyben állva más színűnek látom a gyöngyház kilincset és az ajtót. Nekem nem egységes. A kereskedő meg a helyén kezelte a dolgot, ezért nem rúgnám ki. Eladta az autót. Szerintem ha nem lenne ott senki, csak egy pénztáros, akkor is eladná magát a vitara. Az scross mellé azért már kell kereskedő, meg próbakör, hogy a csúf külső ellenére megvegye valaki ( ezt se vedd magadra, ez is az én véleményem). De ezzel az erővel az érvelésed alapján a szervíz részleg vezetőjét is ki lehetne rúgni, mert ő is igazat mondott, amikor a sorjás műszerfal műanyagot mutattam neki, Ő is azt mondta, ez Suzuki, ne várják BMW minőséget. Cserébe ritkán találkozunk majd a szervizben, mert ez igénytelen autó, nem sok bajom lesz vele.
Mindkettőnek igaza volt, sem a fényezés sem a beltér nem BMW minőség ( lehet, ha audival vagy VW megyek, és nem BMW-vel, ahhoz hasonlítják), cserébe kb harmad annyi és élhető.
Mielőtt még magadra vennéd az " ökör " jelzőt légyszives olvasd végig a hozzászólásomat. A kereskedőt méltattam az ökörség fogalmával nem téged. Ott és azonnal kirúgnám ezért a kijelentésért, hogy a suzuki már csak ilyen és nem BMW katagória.
A metálos festékeknek pont ez a lényege, hogy változzon a szín egyéb nézőpontokból. És ezt lehet fokozni egyre magasabb szintre. Pl a kaméleon szín. LINK
Nem tudom, hogy miért kell személyeskedned, ökröznöd. A véleményem írtam le a gyöngyház fehér színről. Nekem a kagylóhéj csillogás, a rózsaszín- lilás becsillogás és a piszkos fehér szín nem tetszik. Ennyi. Valaki kérdezte, hogy van e különbség a sima fehér és a gyöngyház között. Leírtam, hogy van és leírtam a magán véleményem egy fórumon. Percig sem erőltettem rád a véleményem. Az még, hogy egy fém felületen és egy műanyag felületen teljesen máshogy adja ki a színét a kb 10 réteg lakk, meg metál szemcse a gyöngyház fehér autón, nekem nem tetszik. A nagy egyenes felületen teljesen más színben játszik azonos fényviszony mellett, mint a kilincs görbületen. Gondolom ez is része a kagylóhéj effektnek. Nekem nem jön be. Igen, a Zanussi fehér alap, igénytelen. Pont ezért jó. Nem kényes a koszra. Olcsó fényezni. Ha egy árban lett volna, akkor is alap fehér lenne, mert gazdaságosabb, ha meghúzzák a Tesco parkolóban. Ez az én véleményem. Ettől még te nem vagy ökör, se színtévesztő. A minősítgetés meg téged minősít.
( Apósom A6 Quattro allroadja is Zanussi fehér és az is gyönyörű)
Bizony ez az ásványszürke...anyuméké is ilyen, tényleg szép. Az enyém indigókék metál, ez is marha kényes és tisztán adja ki igazán, ez is teljesem mást mutat napfényben mint felhősebb időben. :)
Ez azt jelenti, hogy ez egy kiváló autó. Nincsen vele semmilyen probléma. Ha visszanézzük a hozzászólásokat nagyobb részben a személyes vélemények harca megy.
Komolyan mondom, írom, hogy ez már vicc kategória mint a a szőke nők /előre bocsánat tőlük 😂/fodrász szalonban úgy vitáztok a színekről. Azt hiszem ez a fórum kifulladt 😅!
Tényleg szép. Azt hiszem ásványszürkének nevezik. A felnik különösen tetszenek. Az enyám dinamikus vörös és abban is az tetszik, hogy a világosabb barnástól a meggybordóig misdenféle árnyalatot tud produkálni a fényviszonyoktól függően. Különösen akkor tetszik, ha süt rá a nap.
Pont ezért vettem Én is a 2015-ös Swiftemet gyöngyház színben mert nem hűtőgép fehér.
De minden metálos szín csak tisztán adja ki magát. Az Scrossom sötétszürke metál, nem is tudom milyen a hivatalos színneve. De számomra ez egy megfelelő férfias szín.
A gyöngyház fehér egy nemes szín, nem egy hétköznapi tucat. Talán az a hátránya van, hogy mindig tisztán kell tartani, pont azért, mert szép.
Szerintem, mert ugye ízlés téma...
Előző autóm osztriga metál volt (vagy valami ilyen neve volt :D) az a nap fényétől ás a ráeső szögtől függően volt barnás, ezüstös, aranyszínű - nagyon szerettem.
Akkor szerintem kezet foghatsz az ökör kereskedővel aki a munkahelyén ócsárolja a Suzuki festését. Majd holnap teszek fel képet egy gyöngyházgehér kilincsről, hogy lássuk elüt-e a színe az ajtótól.
Az meg, hogy rózsaszínű árnyalatot is dob az bizony szemenszedett marhaság.
Igen, tévesztem a fehér színt... Igazad van. Egy 0 kilométeres átadásra váró gyöngyház fehér vitara volt, a Vargánál. Meg is kérdeztem, hogy minden metál esetén így elüt a fényezett műanyag? Tudod mit válaszolt a kereskedő? Ez Suzuki, a fényezés nem egy bmw minőség, de nem is kerül annyiba. De legyen igazad! Biztos törött kocsi volt, leesett a trélerről, és valami mesterember fújta a Kozármislenyi Spar parkolóban.
Igen, mindegyik műanyag és fém rész közt szemmel látható különbség van. A gyöngyház fehér kilincs totál elüt a gyöngyház fehér ajtótól. Saját szememmel tapasztaltam és hiszek a szememnek, OCD-s vagyok. A rózsaszínes körömlakk becsillanás meg kifejezetten csúf. Persze ízlések és pofonok. Az általad írt zanussi fehérrel nem lehet mellé fogni. És nem, nem savanyú a szőlő, ha ingyen adták volna a gyöngyház fehér fényezést, nekem akkor is a ragyogó fehér lenne.
Amikor az alsó motorvédő lemezről hallok/olvasok, mindig "be vagyok indulva"...
Nagyon foglalkoztat az alsó védelem. De nem nagy kövekkel borított terepen akarom védeni a motort és motorteret, hanem sokkal inkább az apróbb kavics/zúzalék és sár/latyak felverődésétől. Szinte csak szilárd burkolatú úton használnám a kocsit.
A műanyag azért szimpatikus, mert korrodál és könnyű. Ugyanakkor igen borsos ára van.
Az általad belinkelt lemeznek a súlyát nem látom... Úgy tudom (ahogy korábban már kutakodtam ez irányban), hogy kb. 12-13 kg.
A műanyag pedig kb. 3-4 kg körüli.
Szerintem a műanyag esetében is le kell venni a teljes lemezt, ha alulról szerelés történik (olaj leengedése, olajszűrő, stb.). Azokon a lukakon nem lehet rendesen hozzáférni.
Csak nem mindegy, hogy egy idő után (elég rövid idő) rozsdás 12-13 kg-os lemezt kell a szerelő/K/nek leszedni, mozgatni, vagy csak a könnyű műanyagot.
Szóval, nagy a dilemma bennem.
Vitara+ társunk már írta nem rég, hogy a gyárilag fent lévő rövid, perforált ABS-t megtoldja saját készítésű ABS lemezzel.
Vasas körökben a hivatalos neve pl. laposacél A 38. A37 stb szögacél stb.Más kérdés hogy hajlik mint a papír. de laposvas megnevezés hivatalosan nincs.
Jónak néz ki,bár kissé túlzás egy A38-as lemezre,amit vasas körökben "biliacélnak"hívnak,ráfogni hogy acél.Amúgy a célnak maximálisan megfelel,a négy csavart sem kerül több időbe kicsavarni,mint a műanyagon a nyílászárókat,és talán még jobb is,ha látjuk a motorteret alulról.
Nálad is valószínű, hogy ugyanannyit eszel mint 30 évvel ezelőtt. Fizikailag már nemigen lehet csökkenteni az elfogyasztott üzemanyag mennyiségét....csak a teljesítmény rovására lehet.
Kár ezen vitatkozni. Az elektromos hajtásban nagyobb léptekkel halad a fejlődés. A fosszilis üzemanyag felhasználásának technológiai szintje már a végén van. Tovább fejleszteni már nagy költségekkel járna. A jövő közeledik, kikerülni nem lehet.
Ha elolvasod az auró története című könyvet akkor megtudod, hogy rengeteg olyan ötlet van benne amit nemis oly régen vagy akár mostanában kezdenek alkalmazni az autógyártók.
Az autó feépítése és működése már megvolt több mint 130 évvel ezelőtt. Már 100 évvel ezelőtt is képes volt az autó körbekerülni a földet az időszerű technikával hiba nélkül, kivéve a defekteket.
De egy bizonyos köbcentihez egy bizonyos egység benzin és levegő kell, hogy elegendő erő legyen belőle. Lehet csökkenteni de akkor az erő is csökken.
Éppen ezért a fejlődés az alkatrészek fejlesztésében merül ki. Könnyebb, jobb, pontosabb és az üzemanyagot jobb százalékban hasznosító motorok kerülnek használatba.
Nem, a katalizátorok is fejlődtek valamennyit, de nem akkora a javulás, mint várnánk... sok csodát nem lehet tenni, mert a benzin csak meghatározott keverési arányban ég el jól.
Erre céloztam még a legelső hsz-ban, hogy azért ne verjük a mellünket, 20 év alatt nem sok javulás történt - a processzorok teljesítménye az asztalunkon ez idő alatt több nagyságrendet nőtt :))
"nem csak a turbós, az 1.6-os is nagyobb teljesítményt és nyomatékot ad le ugyanazon a fordulaton, mint a Golfom." - ezt senki sem vitatta... a 100 km-re elhasznált benzinről volt szó.
"károsanyag kibocsájtás pedig a Golf 161g/km-e helyett 123g/km a Vitaránál." - itt megint egy tévedés, ezek az értékek a gyári szabványos mérési ciklus alapján vannak kalkulálva, és a Vitara kedvezőbbet ad meg - de ha a gyakorlatban mindkettő 7 litert éget el, ugyanannyit is fog kipufogni :DDD
megint okos vagy, sokal ormótlanabb kasztni, dupla akkora erő és közel olyan vagy alacsonyabb fogyasztás, tényleg semmi változás... vagyis levonhatjuk a következtetést a fikázás megint fontosabb volt mint hogy értelmesen nyilvánulj meg...
A nem túl acélos kifejezést a Golf 60 pacijára írtam, nem a fejlődésre :)
Rosszul fogalmaztam, szóval a Vitarával jobb menetdinamikával autózva a városban, hasonlóan 300-ig pörgetve fogom kapni a 7-8 literes fogyasztást.
De majd ha meg lesz az autó (várhatóan az év második felében), akkor visszatérünk rá, hogy a hasonló stílusban mennyit hozok ki belőle.
Ahogy kgaboroo írta, nem csak a turbós, az 1.6-os is nagyobb teljesítményt és nyomatékot ad le ugyanazon a fordulaton, mint a Golfom.
A károsanyag kibocsájtás pedig a Golf 161g/km-e helyett 123g/km a Vitaránál. Tehát környezetkímélőbb a dupla olyan erős motor a hasonló súlyú kasznival.
Pont ezt kellene megértened... nem, nem 60 lovat állított elő 7 literből, mint ahogy a Vitara sem 120-at.
Normál városi tempóban közlekedve (sokaknál itt ez alapjárat felett fuldokló motort jelent) kb. 20-30 lovat kipréselve a hajtóműből - és így fogyasztanak ugyan annyit.
Most ezt nem értem, ezt miért írod, hisz ugyanezt mondom... normál átlagos használatban mind2 uannyit eszik, a max. teljesítmény ez esetben lényegtelen.
... és erre mondtam, hogy a 20 év fejlődés nem túl acélos :)
Azért az megvan ugye, hogy a 20 éves golf az elfogyasztott 7 liter benzinből előállított 60 lovat és kiköhögött a levegőbe annyi co-t, amit a Vitara egy év alatt.
... még annyit, ha a szaktárs Golfjában 20 éve 7 liter benya égett el, meg a mai Vitarában is annyi ég el, akkor hol is tulajdonképp a környezet védelem?
Ja,dupla teljesítmény, szépen hangzik... de valójában mind2 mérés átlagos forgalmi környezetben történt, vagyis a 60 lovas pont úgy ment, mint a 120 lovas... és ugyan annyit is ettek.
Próbáljátok ki egyszer úgy a Vitara fogyasztását, hogy 5000 alá nem engedni a fordulatot, és kinyerni belőle a 120 lovat - nem 7 liter lesz.
Nyilván fejlődött, csak arra szerettem volna rámutatni, hogy autónk 120 lovas, és 6-ot eszik - csak ezt nem egyszerre.
Valóban, a 60 LE a bő 1 tonna súlyhoz nem egy acélos, de 5500-ig forgatva volt hogy a hegyekben emelkedőn toltam le az előttem haladó lényegesen nagyobb/erősebb gépet.
Ebből kiindulva a Vitara teljesítménye elegendő lesz, és a fogyasztása az eddig olvasottak (itt és a népítéleten) alapján teljesen jó.
... vagyis ebből azt a következtetést vonhatjuk le, hogy semmit nem fejlődött mlas45 :(
Az a golf euro2-vel híresen lomha volt. Mégis fejletteb volt mint egy 20 évvel korábbi autó és így tovább. Persze nézhetjük úgy is hogy az autó egy konzervdoboz kerekeken.... akkor az elsők is pont olyanok mint egy mai.
Nem lehet a fogyasztást egy bizonyos érték alá csökkenteni, ez fizika. Ha a lónak nem adsz enni az sem fog menni.
A technika pedig hatalmasat fejlődött, lásd egyre kissebb motorok sokszorta nagyobb erővel és környezetkíméléssel.
Ha egy mai motort 60 lovasra terveznének az biztos megelégedne 2-3 literes fogysztással, ergó fogyasztás szintjén is látványos lenne a fejlődés.
De ha teljesítmény/fogyasztás szintjén hasonlítjuk a régi és új technikát akkor bizony nagy az erőrelépés. Mert a 20 éves 1.8-as Golf GTI asszem 140 lóerő fölött nem 7 litert ivott meg százon.
A 20 éves Golf III 1.4 a hasonló súlyával (azt hiszem 1090 kg a forgalmi szerint), és 60 paripával is megevett 7l felett télen, amikor kb. 90 %-ban városban használtam.
Ha az év 2. felében lesz valakinek eladó 1.6 AT, szóljon, mert egy ilyenre pályázok :-)
Szólj, ha találsz, mert nekem se sikerült. A másik autóm reflektorába kerestem a H7 helyett, de xenon nem jöhet szóba a fénykürt miatt, LED-ben meg én is 6000K-t találtam csak.
Anno az előző autómnál is megküzdöttem, mire 4300K-s Xenont tudtam bele venni, mert ott is 6000K volt a gyakori - de nekem az nagyon nem jön be.
Azért fura, mert létezik melegfehér LED chip, itt a kezemben egy 100W-os, műhely világítására vettem.
Ezt most komolyan mondod, vagy elhiszed? Nekem az olajcsere, az olajból, olajszűrőből, légszűrő és pollenszűrőből áll! A többi csak duma. Nem tudom miért írnak elő ilyen hülyeségeket. Mostanában már az olajcserét is 30000km-re írják elő több típusnál. Egy vicc. A levegő sokkal mocskosabb. Nézd meg a levegőszűrődet. Mocskos eléggé. 3000Ft-ért inkább tisztább levegőt adok a motornak és ezzel egyűtt többet is, mert a részben eltömődött szűrő kevesebb levegőt ad a motornak.
Swift sport, azért ezt a képet mutatom mert ezen látszik az intercooler és hogy nincs egr, látszik hogy a műanyag szelepfedélből a turbó elé csatlakozik egy cső, jól látható a wastegate labdája is, tőle balra kicsit feljebb is van egy vákum vezérelt szelep ami bypass módban üzemelhet a turbó szívó és a nyomó ága között, na azt nem tudom hogy mi, és mit csinál.
Mondjuk én is megfigyeltem már a saját autómon, hogy mintha két színű lenne az autó. A felső része szép gyöngyházfehér míg az alsó műanyag elemek feketék. Ez tényleg feltűnő, látszik is hogy nem ugyan az a két szín. Arra gyanakszom hogy a fekete műanyag elemeit még le se festették a gyárban ..... majd megreklemálom.