Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

core3tdi Creative Commons License 2014.12.12 0 0 381

Megtenné, hogy fel tesz ide egy MMC 1.6 TDI tuning mérési görbéjét? Érdekelne.

Nekem eddig két ismerősöm tuningoltatott egyébként TDI-t az egyik a Korbelénél a másik az ATC-nél és mind a ketten nagyon meg voltak elégedve mindennel. Az egyik egy a másik másfél éve jár a tuninggal. Aki a Korbelnél tuningolt előzetesen volt az autójával egy másik helyen, ahol persze mérés sem volt, de hatalmas marketing az igen, rossz is lett az autó és a pénzét sem kapta vissza, mert megdumálták őt, hogy csak rossz a kocsija aztán nem akart veszekedni.

Előzmény: autochip (378)
core3tdi Creative Commons License 2014.12.12 0 0 380

Ez nekem erősen olyan szagú, hogy megmagyarázom, miért nincsen teljesítmény mérő padom, ami köztudottan egy nagyon drága és helyigényes beruházás. Egy profi műhely igen is legyen felszerelve ilyennel is, mivel nem szeretnék ide-oda rohangálni két hely között módosításonként és még külön fizetni is a mérésért, amikor az máshol benne van az árban és helyben történik.

Miért csalna egy komoly műhely, aki publikál mérési eredményeket, hiszen a saját jó hírnevével játszik, ha egyáltalán lehet csalni.

Más részről pedig, miért ajánl egy műhely egy adott másikat a "függetlenség jegyében". Akkor az inkább a korrekt, ha be ír tíz másikat vagy azt mondja, hogy vigyed bárhova ahova csak szeretnéd. 

Az én olvasatomban az eleve nem jó önajánlás, ha valaki azzal próbál érvelni, hogy én nem csalok, de bezzeg mások biztos...

Előzmény: autochip (377)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2014.12.11 0 0 379

Köszönöm!

Veletek szemezgetek egy ideje... :)

Előzmény: autochip (378)
autochip Creative Commons License 2014.12.11 0 0 378

A helyes sorrend ha gázüzemre történő átalakítás és chiptuning is szóba kerül.

 

A gázt a gyári alapprogramhoz érdemes beállítani.

 

Ha ez már  megtörtént mint ebben az esetben is, akkor következhet a chiptuning program, ami után a gázon már semmit sem kell állítani.

 

 

Előzmény: Én és én, meg az Irén (376)
autochip Creative Commons License 2014.12.11 0 0 377

Teljesítményméréssel és fékpaddal kapcsolatban itt egy korábbi mmc chiptuning forum hozzászólás kiegészítve a felvetett kérdéssekkel.

autochip 2014.05.20 Creative Commons License         319

Ha fékpadról és teljesítménymérésről beszélünk, akkor fontos tényező a fékpad minősége és a mért értékek pontossága.

Ha biztosra akarunk menni és objektív mérési eredményt szeretnénk, akkor érdemes független mérőhelyet választani, és ott ellenőriztetni a végeredményt ahol semmilyen érdek nem fűződik az értékek manipulálásához.

A legtöbb helyen korrektül mérnek, de sajnos volt már példa az ellenkezőjére is, amikor "a saját padján mindenki annyit mér amennyit szeretne" című effektus érvényesült.

Komolyabb chiptuning cégeknél a megadott értékekre garanciát vállalnak, és az egyéni kérések figyelembevételével módosítják a vezérlőprogramot.

Ha a megadott értékekre garanciát vállaltak, akkor nincs jelentősége hogy a mérés helyben vagy néhány km-el távolabb történik, fontosabb szempont a mérőpad tudása.

A chiptuning program írója (kellő tapasztalat birtokában) tisztában van azzal hogy min mennyit állít, az milyen értékeket fog eredményezni és azzal is hogy mit ad ki a kezéből.

Nyilván ezért is tud garanciát vállani a megadott értékekre.

Ha a mérés nem hozza a várt eredményeket annak ellenére hogy a tuningprogram jó, akkor a következő lépés a diagnosztika.

Ha egy jeladó nem működik megfelelően akkor a chiptuning program sem fog jól működni.

Vannak olyan hibák melyek nem minden esetben jelennek meg a hibatárolóban pl. légtömegmérőhiba, de a hiba kijavítása után egy jól megírt program hozni foja az elvárt értékeket.

Teljesítménymérésre a független http://www.dynoproject.hu/ céget ajánlom, ahol 1 tengelyen 1200 LE-ig, összkerekes autóknál 2400LE-ig tudnak pontosan mérni.

Náluk nem 1-2  átlagos ventillátorral hűtik a motort mérés közben, a mérőterem eleve légátáramlásosra lett tervezve, és 1160 légköbméter a terem légcserélése percenként.
Mérés közben a menetszél erősségét számítógéppel vezérelve szimulálják.

Lényeges információ az is hogy 2000-es fordulatszám alatt tud-e jól mérni a pad, mivel mindenki azt szeretné hogy már alacsony fordulatszámról jobban gyorsuljon az autója, így a mérés során szeretné megtudni ezeket az értékeket is.

A csatolt képen egy BMW E90 320D gyárilag 163 LE-s autó mérési görbéi láthatóak a gyári és a chiptuning programmal.

1600-as fordulatszámon 250 Nm-t tud az autó a gyári programmal, chiptuning programmal 325 Nm-t, ami +75 Nm erőtöbbletet jelent 1600-nál.

Előzmény: core3tdi (366)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2014.12.10 0 0 376

Amikor szerelték a gázt, a szerelő nem vágta rá azonnal a választ.....

Szerinte a gáz beállításhoz is nyúlni kell.

Nagyon nehezen szánom el magam, annyi mindent olvasni a neten, az árak is és az ígéretek is nagyon szórtak.

Előzmény: core3tdi (375)
core3tdi Creative Commons License 2014.12.10 0 0 375

Az én értelmezésem szerint pont, hogy nem kell már a gázhoz is utána hozzá nyúlni... De érdeklődjed meg, oszt kiderül... :)

Előzmény: Én és én, meg az Irén (374)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2014.12.09 0 0 374

Ennyire nem tesztelem az ilyen alacsony fordulatot, ez jobban károsíthatja a motort, mint a magas fordulatszám. Nekem igazából 2000-4000 ford/perc között kéne aktívabbnak lenni. Végül is így sem rossz, én akartam direkt ilyet, ezzel a motorral nem sok gond van. Az is tény, hogy nem egy rakéta. De ezt csak én tudom, nincs a hátuljára írva a konkrét típus :)

A lényeg, hogy a gázhoz is nyúlni kell, mert ezek szerint a módosított programot nem teljes egészében veszi át a gázvezérlő......

Előzmény: core3tdi (373)
core3tdi Creative Commons License 2014.12.09 0 0 373

"A tuning előtt 5.-ben sík úton 48km/h-nál kezedett el rángatni, most kb. 36km/h-nál. Lakott területen én óra szerint 55km/h-val szoktam menni. Eddig legtöbbször 4.-ben. Így rugalmasabb volt, és kevesebb volt a pillanatnyi fogyasztása a fedcomp szerint. Most már viszont simán bírja az 5.-et a többletnyomaték miatt, és így kevesebbet is fogyaszt a fedcomp szerint."

http://www.daciaklub.hu/e107_plugins/content/content.php?content.130

Előzmény: Én és én, meg az Irén (372)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2014.12.08 0 0 372

Köszi a linket.

Nekem szerencsére tényleg hibátlanul működik mindkét rendszer, de néha jó lenne nem visszakapcsolgatni, hanem csak gázt nyomni. Nem szeretem forgatni a motort, ezért inkább nyomaték kellene.

Előzmény: core3tdi (371)
core3tdi Creative Commons License 2014.12.07 0 0 371

A blogot pár napja átfutva olvastam pont ilyenről is. 

 

http://www.atc.hu/blog/dacia_logan_1-6mpi

Ennek értelmében szerintem lehet, de érdeklődjed meg. A gázos beállítás eleve körülményes, amennyire én ismerem.

Egyik ismerősömnek van gázos autója és sok időbe telt, amire jól beállították neki a gázüzemet.

Előzmény: Én és én, meg az Irén (370)
Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2014.12.06 0 0 370

Kérdés a hozzáértőkhöz:

A nem turbós benzin-gázos autót lehet-e tuningolni? Pontosabban egy normális motoroptimalizálást végrehajtani rajta. A gázrendszerherhez kell-e nyúlni? Audi a6 1.8 motorkód: ARH. A gázszett: STAG-4 QBOX PLUS controller, Tomasetto reduktor és HANA 2002 red injektorok.

Némi nyomaték kellene.........

ecotuning Creative Commons License 2014.12.04 0 0 369

Akkor ennyi.... :-)

Előzmény: core3tdi (368)
core3tdi Creative Commons License 2014.12.03 0 0 368

Felhívtam ma az ATC-t és érdeklődtem a mérésekkel kapcsolatban. Azt mondták, hogy ami a görbén rajta van az mind mért eredmény. Az automata váltós esetében alacsonyabb a nyomaték lentebb gyárilag, vélhetően az automata váltó miatt, de lehet valamicskét lent is javítani a teljesítményen. Pont amennyit látok a görbén azt mondták. Amúgy az egyiknél 1200-tól a másinknál 1400-tól indul a mérés.

Előzmény: ecotuning (367)
ecotuning Creative Commons License 2014.12.03 0 0 367

Autó és autó között van különbség, hiába ugyanaz a motor, ritkán lehet szögre két egyforma autónál ugyanazt mérni.

A belinkelt mérésnél is csak kb.1900 fordulattól indul a mérés, amit előtte látsz, vízszintes részt, az figyelmen kívül hagyható szerintem, az a mérés jellegéből adódik, mert ráadásul ha jól látom automataváltós autóról készült,amit kicsit nehezebb mérni alacsonyabb fordulaton és az autó 90LE változat, nem 105LE.

Mindkét beállításnál jobban húz már alacsonyabb fordulaton is, nézd meg a nyomaték görbét, kivetítve az oldalára, ott meglátod a konkrét nyomaték értékeket(kék görbék).

Előzmény: core3tdi (366)
core3tdi Creative Commons License 2014.12.02 0 0 366

Köszönöm a képeket! Kérdésem, hogy itt csak kétezres fordulat környékétől látok teljesítmény pluszt.

Nekem az lenne a fontos, ha minél alacsonyabbról jobban húzna a motor. Lent harmatos nagyon, fönt

végül is szinte elfogadható. Találtam még egy oldalon mérési görbéket, ott lent is van pár nm plusz.

 

http://www.atc.hu/blog/2012-julius-12----volkswagen---audi---skoda---seat-1-6-tdi---chiptuning-

 

Ez mitől függ? Hogy ki csinálja? Akinek nincsen mérőpadja, az hogyan tudja pontosan mit adott ki a keze közül?

Előzmény: ecotuning (365)
ecotuning Creative Commons License 2014.12.01 0 0 365

...és a lemaradt képek :-)

Előzmény: ecotuning (364)
ecotuning Creative Commons License 2014.12.01 0 0 364

Igen, kb.140 LE körül várható.

Skoda Rapid 1.6CRTDI 105LE

Skoda Yeti 1.6CRTDI 105LE

Előzmény: core3tdi (363)
core3tdi Creative Commons License 2014.11.30 0 0 363

Tanácsot szeretnék kérni! Skoda 1.6 TDI motorhoz keresek chiptuningot. Ha jól tudom ez a motor 140 lóerőig húzható fel gond nélkül. Megbízható műhelyt keresek, ahol garanciát vállalnak a munkára év van referencia is. Halottam, hogy csak úgy nem lehet csatlakozón keresztül tuningolni, mert valemi védelem miatt meg is kell bontani a vezérlőt. Ki és hol csináltatott már ilyet?

autochip Creative Commons License 2014.11.14 0 0 362

Csatlakozom az előttem szóló véleményéhez, felejtsd el a tuningboxot!

Közös nyomócsöves autónál csak a rail nyomást emeli meg, de azt akár több száz bárral is.

 

A porlasztócsúcsok és a nagynyomású szivattyú ennek következtében hamarabb tönkre fog menni és az autó füstölhet is, mert a többlet üzemanyaghoz nem fog több levegőt kapni - a tuningbox nem tud emelni a turbónyomáson.

 

A tuningbox és chiptuning közötti különbségről részletes leírást találhatsz az MMC chiptuning weboldalán: www.autochip.hu/chiptuning-vs-tuningbox

 

 

 

Előzmény: bendegoozz (359)
ecotuning Creative Commons License 2014.11.12 0 0 361

A 357 sz hozzászólás, amiről szó van csak valamiért eltűnt a link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=cP-gtrl8SVs&index=95&list=PL064A4F61C185C4E6

Előzmény: ecotuning (357)
ecotuning Creative Commons License 2014.11.12 0 0 360

Tuningdobozzal kb. a felét lehet elérni, vagy még annyit sem, ezt mérések is alátámasztják. A héten is volt egy ilyen jellegű mérés, ismert tuningbox egy 120LE Renaulton +10LE (csak a végfordulatnál, a hasznos tartományban kb+5-6LE) és + 16NM nyomaték.

Feljebb még a potméterrel max-ra tekerésével sem ment volna, mivel a nyomásérzékelő feszültség bemenete már a maximum felett volt.(Ugyanis vettem a fáradságot és megmértem a nyomást a box előtt és után, a biztonság kedvéért, mivel  nem hiszem, hogy bárki is leellenőrizte volna a beszereléskor).

Több dobozt is volt alkalmunk megmérni, kb. hasonló, vagy még rosszabb tapasztalattal.

 

A lent említett autónál a 49NM szerintem nem rossz. én inkább csak azzal foglalkoznék, nem a lóerővel.

Több is lehet, de akkor már füstölni fog.

Előzmény: bendegoozz (359)
bendegoozz Creative Commons License 2014.11.01 0 0 359

A 17 lóerő és 49 Nm növekedés elég kevésnek tűnik a 2.0hdi motorhoz, miután megnéztem néhány chiptuning és tuningbox weboldalt.
Akkor most ők túloznak, vagy tényleg csak 17 lóerőt lehet növelni???

Melyik a jobb megoldás, a chiptuning vagy a tuningbox?

Szeretnék egy kis plusz teljesítményt, de nehéz eldönteni hogy melyik a jobb választás és azt sem szeretném ha a motor kevesebb ideig bírná a kiképzést.

ecotuning Creative Commons License 2014.09.20 0 0 358

Kb . + 20LE és +40NM amivel lehet számolni. Van erősebb beállítás is, de ott már megjelenik a füst is...aminek nem kéne.

Előzmény: nagykunsági (348)
ecotuning Creative Commons License 2014.09.20 0 0 357

 

Lehet erősebb is, de félő, hogy a plusz lóerő füst formájában távozna :-)

Előzmény: bendegoozz (356)
bendegoozz Creative Commons License 2014.09.17 0 0 356

Sziasztok!
Úgy látom ez egy olyan chiptuning forum, ahol történik is valami.
Chiptuning érdekelne, egy 307-es Peugeot 2.0HDI gyárilag 90LE-s motorhoz.
A kérdésem hogy chiptuninggal elérhető-e ennél a típusnál, hogy a gyárilag 110LE-s motornál erősebb legyen.
Hogyan alakulna a fogyasztás és a motor élettartama változna-e?
Minden segítséget előre is köszönök!

autochip Creative Commons License 2014.09.16 0 0 355

Ez egy nyilvános fórum.


Az ügyfélnek mindig van választási lehetősége.


A telefonos egyeztetést azért részesítem előnyben, mert az információcsere azonnali és kétirányú, hatékonyabb és gyorsabb mint egy fórumon egyesével válaszolni újabb kérdésekre.


Remélem megérted hogy én sem kívánok több szót pazarolni az "elegáns" hozzászólásaidra.


További jó munkát kívánok!

Előzmény: Donibcsi (354)
Donibcsi Creative Commons License 2014.09.16 0 0 354

Abszolut nem erted a lenyeget. 

A forum neve valoban chiptuning, de nem az mmc misi chiptuning foruma. 

Nem hozzaertessel, vagy ellenkezojevel van etikai bajom, hanem a hozzaallasoddal, hogy javaslod keressen hozzaertot, es rabizod a valasztast, de azonnal mar tenykent is kezeled azt, hogy Te itt alsz keszen arra, hogy felhivjon, eldontod helyette, leheoseget nem adva, hogy mashoz forduljon, es mar reklamozod is magad. Ez a hanyadek viselkedes.

itt az elganciarol van szo, ami Neked nincs.

nem a tudasrol van itt szo, hanem a viselkedesrol, mielott belekeverned a szakmai dolgokat.

a tegezest engedd meg nekem, leven a forumokon ez egy bevett szokas, es az idosebb is en vagyok.

remelem megerted, mert nem kivanok tobb szot pazarolni.

Előzmény: autochip (353)
autochip Creative Commons License 2014.09.16 0 0 353

 

Még szerencse hogy nem te döntöd el hogy ki mit érez, és azt sem hogy ki mit tart gusztustalannak...


A fórum neve CHIPTUNING ha nem tűnt volna fel, ami általában arról szól hogy a chiptuning iránt érdeklődőknek válaszolunk és megpróbálunk segíteni.


A te eddigi két db hozzászólásodban semmilyen segítségnyújtási szándékot nem véltem felfedezni az ügyfelek irányában.


Miután említetted (ha már egyoldalúan eldöntötted hogy tegező viszonyban vagyunk, amiről egyébként eddig nem tudtam és most sem emlékszem ilyenre - túl azon hogy számodra a  személyeskedés itt a fő mondanivalód amiben én nem kívánok részt venni és a színvonalára sem lesüllyedni) hogy ez egy nyilvános fórum "nagykunsági" nevű felhasználó kérdésére rajtam kívül bármelyik chiptuningos kollégának volt lehetősége válaszolni.


Ők ezt nem tették meg, én igen.


Felmerül a kérdés, ha a szóban forgó Ford Transit Connect 1.8 tdci autóból jó néhány darabot programoztam már évekkel ezelőtt is és az ügyfeleimnek tetszett az elért eredmény, akkor miért ne adhatnám meg az elérhetőségeimet?


Ha te értesz valamihez és szakembernek tartod magad a témában, akkor te mást ajánlasz magad helyett???


a) Ha igen (amit egyébként nem hiszek) akkor elismered hogy nem értesz eléggé ahhoz amit csinálsz.


b) Ha nem, akkor szavaidat idézve "önreklámozol, gusztustalan vagy és hánynod kell saját magadtól."

 

A hozzászólásaidból csak annyi derült ki, hogy bármit írnék is az neked nem jó.


Szerencse hogy nem neked írok, mert bármily meglepő ez a fórum nem rólad, hanem a chiptuningról és az erről a témáról  érdeklődő ügyfelekről szól.


További jó munkát kívánok, és egyben sok sikert a stílusod cizellálásához!

 

Előzmény: Donibcsi (352)
Donibcsi Creative Commons License 2014.09.15 0 0 352

1, megteheted, nyilvános fórum

2, mint mindenki más a világon, ezzel nem vagy különb senkinél

3, szerencse, hogy más nem így érzi....attól még gusztustalan

Előzmény: autochip (351)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!