Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Eaglet Creative Commons License 2009.08.28 0 0 349
helyettes
Előzmény: Eaglet (348)
Eaglet Creative Commons License 2009.08.28 0 0 348
Igen ezt javasolják, de valószinüleg jó ha szerda, csüt, péntekre megkapja, mert ma megy és helyett orvos van...
Előzmény: aniju (347)
aniju Creative Commons License 2009.08.28 0 0 347

Én konkrétan a "sima" orvosi igazolásra gondoltam, nem a táppénzre.

Nem tudom,hogy jó a kamubetegséget napokra bontani ilyenkor, nem dolgozom az NKHban (sem), csak én úgy tudom, kell orv ig.

A helyedben kedd szerda csütre íratnám... :)

Eaglet Creative Commons License 2009.08.27 0 0 346
Gimnazista nem lehet táppénzben. Sima orvosi igazolás jó, ha szerda, csütörtök, péntekre szól és szerdán volt a vizsga ?
Előzmény: aniju (344)
aniju Creative Commons License 2009.08.27 0 0 345
Tényleg kár...
Előzmény: Törölt nick (330)
aniju Creative Commons License 2009.08.27 0 0 344
Ha nincs orvosi igazolásod, akkor bukó.
Eaglet Creative Commons License 2009.08.25 0 0 343
Minek számít, ha valaki nem tud elmenni a forgalmi vizsgára ? Ez bukásnak számít ?
ditti09 Creative Commons License 2009.06.26 0 0 342

Sziasztok. Én a Dekmár és társa autósiskolánál szereztem meg a jogsit. Nagyon jó fejjek az elmélet is gyorssan meg volt jól magyaráztak és a gyakorlat is meg lett gyorssan elsőre .

Ismerőseim is ott szerezték meg a jogsit mindenki dicséri.Mindenkinek csak ajálani tudom, rugalmasak mindent meg lehet velük beszélni.

X.ker van az  Örsön.

gsolya Creative Commons License 2009.06.13 0 0 341
Figyelem! Hasznos infók mindenkinek akinek Citrom-nyomora van!

Én is megjártam a hadak útját lóCitromékkal és úgy látom, nem vagyok egyedül ezért gondoltam h megosztom a tapasztalataimat:
A történet sajnos sokaknak ismerős lehet: befizettem, letettem a kresz-t aztán elkezdődött a végnélküli 3 hónapos huzavona ugyanis nem volt autó vagy oktató vagy valami hasonló. 3 hónap után úgy döntöttem h otthagyom őket és sikeresen kijelentkeztem. Igen ám de 22E ft-tal adósok maradtak. Hiába telefonáltam, mentem be személyesen, hagytam üzenetet:semmi. A pénzt nem akarták visszafizetni. Engem pedig mérhetetlenül dühített hogy ilyen piti módon akarnak kirabolni.

Végül két levet írtam: egyet a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak egyet a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnek. Leírtam a történetemet és hogy tulajdonképpen engem megkárosítottak és azóta is hülyének néznek. 2-3 héten belül kimentek ellenőrzésre a lócitromékoz és utána-hihetetlen módon- mégiscsak visszafizették a tartozásukat.
A barátom ugyanezzel a problémával hasonló módon bánt el. Tehát a felettes szerveknek kötelességük kivizsgálni a bejelentéseket. Tuti a trükk.

Egyszóval: ne adjátok fel és ne kuncsorogjatok a recepciónál, mert ők magasról tojnak az egészre. (szerintetek miből fedezik pl azt a fullos irodát ott a Mammut-ban?) Írjatok a fellettes szerveknek ,mert az ilyen patkány bandát csak akkor lehet cselekvésre ösztönözni, ha megszorongatják őket és ezek a hatóságok pont ezért vannak.
És még egy ok a bejelentésre: ha minél többen teszünk valamit az ügy érdekében akkor megakadályozhatjuk azt is h az ilyen kamu-autósiskolák (ahol évek alatt sem juthatsz el a jogsiig és nem a te hibádból) ne palizzanak be még több szerencsétlen embert .
Ne hagyjátok magatokat és álljatok ki az igazatokért!
Sok sikert!
malaytimber Creative Commons License 2009.05.25 0 0 340
Használt autó friss jogsisnak!


http://www.hasznaltauto.hu/2370161_daewoo_nexia_1997
hirvike Creative Commons License 2009.05.17 0 0 339
???
Előzmény: magasgy (338)
magasgy Creative Commons License 2009.05.14 0 0 338
...
Előzmény: hirvike (337)
hirvike Creative Commons License 2009.04.20 0 0 337

Úgy hozta az élet, hogy nem halogathatom tovább a jogsi megszerzését...

 

A Csigavér ha jól sejtem nem lenne bölcs döntés, tud valaki normális autóssulit ajánlani Dél-Pesten, XXIII. vagy XX. kerületben, ill. Dunaharasztin?

 

Találtam egy biztatót: T-tempo, csak a honlapjuk elég szűkszavú, esetleg valakinek van velük tapasztalata?

 

rsutton Creative Commons License 2009.03.09 0 0 336
Sziasztok!

Lopakodó autósiskoláról tud valaki valamit? Vagy ez már gyanúsan olcsó?

http://www.lopakodojogsi.hu/
Csenge22 Creative Commons License 2009.02.05 0 0 335
Sziasztok!
Én a Zebra Autósiskolában tanultam. Úgy mentem oda, hogy előtte nem vezettem még, de olyan sikeresen felkészítettek, hogy minden vizsgán sikerült elsőre átmennem.
A honlapjuk: www.zebrajogsi.hu
mmmagam Creative Commons License 2009.01.29 0 0 334
Megnéztem ennek az autósiskola kritizáló oldalnak a hír oldalát... hát az oldal maga nem valami extra, de amit ír az sajnos tényleg igaz. Rákerestem a neten a "driving school forum" szavakra, és tényleg olyan fórumot találtam, hogy hihetetlen... és nálunk meg mindenki csak sajnálkozik meg széttárja a kezét.
Miért nem lehet kollektíve tönkretenni azokat, akik átverősek???
Előzmény: mezdema (332)
mmmagam Creative Commons License 2009.01.25 0 0 333
Erről az oldalról tudtok valamit: autósiskola centrum ? Mennyire hiteles? Merthogy eléggé lenahgoló, amit ír...
mezdema Creative Commons License 2009.01.16 0 0 332
helló!


annak aki sulit keres:


én most hagytam ott a Citrom sulit. augusztusban tettem le a kresz vizsgát, és még most sem jutottam oktatóhoz.

ja és volt még egy bakijuk:

nyáron kaptam a citromban kresz vizsgára időpontot, ám nekem az nem felelt meg, mert pont a nyaralásomba esett volna, ezért áttetettem kb 2 héttel későbbre a vizsgámat.
elmentem az új időpontomban vizsgázni, ám kiderült, hogy nem vagyok rajta a vizsgázók listáján, mert a citrom elfelejtette átírni a nevem, így potyára mentem el.

ezt azzal magyarázta meg az ügyfélszolgálatos csaj, hogy "jaj hát izé, nem látták hogy beérkezett-e az első részlet utalása (30ezer forint), amit be kellett fizetnem a kresz oktatás előtt." erre én mondtam neki hogy netalántán ha szólt volna, mielőtt átír, hogy valami nincs rendben a fizetéssel, talán beviszem nekik a csekket, vagy bmit, de baszott szólni. már elnézést.
szóval szerintem ez kamu volt, egyszerűen csak elfelejtett átírni és kész.

majd harmadszorra is kaptam időpontot, és vééégre sikerült levizsgáznom.

szóval ennyit az én tapasztalatomról :D

most a Kalmár suliba jelentkeztem át, remélem ott előbb jutok autóhoz, mint fél év.
mmmagam Creative Commons License 2009.01.13 0 0 331
Találtam egy - szerintem - friss oldalt. Nem tudom, hogy ha ennyire gáz a helyzet, akkor mi a csudáért nem lehet lépni a dologban. Napnál is világosabb, hogy ha vidéken kétszer(!) annyiért lehet jogsit szerezni, mint Bp-en, akkor senkinek nem tűnik föl, hogy 54-57ezer forintokért csak átvághatják az embert? Csak füstölgök magamban...
Pink_Banana Creative Commons License 2008.09.28 0 0 329

Hello :)

 

Más is tanul vezetni, nemcsak te, pl én is. Hamarosan megyek vizsgázni forgalomból. Amiket én hallottam a vizsgabiztosok elég vegyesek, vannak korrektek, szivatósak, és olyanok akik meg egyértelműen a pénzre hajtanak. Én is bőven többet vezettem, mint a kötelező óraszám, rutinból is, meg forgalomból is :)

Előzmény: aniju (328)
aniju Creative Commons License 2008.08.25 0 0 328

Hmmm..

 

 mostanság csak én tanulok vezetni? :)

 

A mai már elég jól ment.... :)

 

Vki írna frissebb tapasztalatokat vizsgabiztik felől?

aniju Creative Commons License 2008.08.22 0 0 327

Halihó!

 

Most én próbálom meg egy picit felrázni a topicot..... :D

 

Én most járok vezet(get)ni tanulni, 4 alkalmon vagyok túl, a kormányzással még mindig bajaim vannak, meg néha a pedál kezelésével is, szóval asszem garantált,h én nem a min 10 v hány óra után megyek át a rutinvn.

 

Az oktatóm elég normális, eddig még nem esett ki a "nyugodtsági" szerepből, bár legutóbb már felfedezni véltem egy kis türelmetlenséget, h kicsit lassan haladok, v nem tom, remélem,h csak aktuális volt és nem állandósul, mert képes leszek fejbeverni.... :) így is még a szorongásnál tartok, abszolúte nem élvezem az egészet egyenlőre....

lexpro Creative Commons License 2008.07.10 0 0 326
 Hello, találtam egy érdekes riportot az autósiskolák és a jogosítványszerzés helyzetéről... innentről a hozzászólásom csak idézet, de mindenki levonhatja a következtetéseket, ha a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke így vélekedik a helyzetről.

 

"A szélhámos autósiskolák, és korrupt vizsgabiztosok ellen rendőr ezredest vetett be a z NKH"

 

Az elmúlt időszakban több jelentősebb döntés született a közúti közlekedés biztonságának megszilárdítására. A gépjármű üzemeltetők objektív felelőssége a közlekedési előéleti pontrendszer szigorítása, és az alkoholfogyasztással kapcsolatos nulla tolerancia bizonyára csökkenteni fogja a balesetek számát. Úgy vélem, hogy távlatosan a közúti járművezető-képzésnek is hatása van a közlekedés biztonságára, ezért néhány kérdést tettem fel Rajna Ervinnek a Kulturált Közlekedésért Alapítvány igazgatójának, a Magyar Autósiskolák Szövetsége elnökének.

Mi a véleménye arról, hogy információk szerint a járművezetői tanfolyamok kötelező elméleti oktatását a jövőben miniszteri rendelettel felválthatja az internetes távoktatás?

Ez a kérdés a közúti közlekedésről szóló törvény 2007. decemberi módosításakor képviselői indítványra felvetődött. Az informatika felhasználása a közlekedés ismeretek alapfogalmainak és egyszerűbb összefüggéseinek oktatásában, valamint a célirányos vizsga-felkészítésben valóban hasznos. Az elméleti oktató bonyolultabb szakmai összefüggésekre rámutató és egyúttal morális tartalmú közlekedésre nevelő munkája azonban nélkülözhetetlen. A balesetek több mint 90 %-át nem az ismeretek, hanem a szabálytisztelet hiánya okozza. Ezen pedig csak személyiségnek személyiségre ható nevelő munkájával lehet változtatni. Magyarországon képviseleti demokrácia van, ahol az Országgyűlés 2/3-os többséggel az Alkotmányt is módosíthatja. A Parlament a távoktatási javaslatot 330-3 1, tehát több mint 90 %-os arányban elutasította.

Hogyan ítéli meg a járművezetés oktatásának helyzetét?

A tanfolyamhallgatók jelentős része családi, vagy baráti gépjárműben töltött évek után úgy véli, hogy ők tulajdonképpen tudnak autót vezetni, ezért a képzés szükségtelen kötelezettség és ennek díját szinte „adónak" tekintik. Később a tanfolyam során ébrednek rá, hogy a gépjárművezetés nem pusztán a jármű technikai kezelése, hanem közlekedni tudás az egyre bonyolultabb forgalmi körülmények között.
Ezt a tájékozatlanságot használja ki sok autósiskola, amikor piacszerzés érdekében irreálisan alacsony árakon hirdet tanfolyamot. Ebből megtartják az elméleti képzés költségét és saját tervezett hasznukat, majd a zömmel vállalkozóként dolgozó gyakorlati oktatónak mindössze óránként 1000-1200 Ft-ot biztosítanak. A minimálbér és járulékai levonása után fennmaradó csekély összegből a tanulónak alig marad oktatási kilométer megtételére lehetősége. Így lesz a kötelező 30 óra helyett 60, sőt ennél több és a tanuló, nemcsak időt veszít, hanem a már valós költségeken megállapított pótóradíjak révén végül többet fizet, mint egy korrekt autósiskolánál. A reális pótóra díjak természetesen adózatlanul az oktató zsebébe maradnak.

Ilyen esetben miért nem vált autósiskolát a tanuló?

Azért, mivel a tanulók többsége - megalapozatlanul - úgy vélekedik, hogy az oktatók és a vizsgabiztosok egy „brancsot" alkotnak, ahol a tanulót hűtlenségéért sikertelen vizsgával büntetik.
De akkor mi a megoldás?
Egyrészt a szakma kötelessége felvilágosítani a tanulókat arról, hogy a rendkívül alacsony tanfolyamdíjak akárcsak a befektetésekért ígért irreálisan magas haszon, az ő félrevezetésüket szolgálják és ez nem más, mint a tájékozatlansággal visszaélő „szélhámos projekt". Az ilyen autósiskolák az oktatókat erkölcsi lejtőre taszítják, akik az adott díjazás mellett, ha kényszerűségből is, de becsapják a tanulókat és megszegik a szakma szabályait. Úgy érezhetik magukat, mint a középkori zsoldosok, akiknek a tisztességes zsold helyett a meghódított városok (alacsony díjjal megnyert tanulók) felett „szabadrablást" hirdettek. Van, aki nem tud megállni a lejtőn és idővel már a vizsgabiztost is "eladja". Több bukás után meggyőzi a tanulót, hogy a vizsgát meg kell venni. Erre pénzt kér és kap, melyet vagy megoszt a korrupcióra hajlamos vizsgabiztossal, vagy teljes egészében megtart.
Sajnálatos, hogy ez a gyakorlat egyre inkább teret hódít és a szélhámos autósiskolák a főváros után a megyéket, sőt idővel az országot is igyekeznek meghódítani, demoralizálva ezzel a szakma egészét.

Mit szól ehhez a Nemzeti Közlekedési Hatóság?

Magatartásuk ellentmondásos. Egyrészt kellő munkaerő hiányára hivatkozva nem élnek az ellenőrzés lehetőségével, ugyanakkor ígéreteik ellenére eddig nem tették lehetővé, hogy az érdekképviseleti szervezetek társadalmi szakfelügyelőket delegáljanak, illetve korlátozni akarják azok jövőbeni működését. Felelősségüket az un. „kimeneti szabályozásra", tehát a vizsgáztatásra igyekeznek korlátozni.
Az adott körülmények között ugyanakkor pozitívan értékeljük, hogy 2007. márciusában az un. „oktaméter" bevezetését kezdeményezték. Ez a kifejlesztés alatt álló műszer a tanulók érdekeit védi és a szakmai előírások teljesítését szolgálja. A tanuló ugyanis csak „tanfolyamdíjjal feltöltött" a műszerbe helyezendő kártyával vehet részt az oktatásban, amelyről a pénz az oktatási percek és megtett kilométerek arányában pereg le. Ráadásul mindent informatikai eszközökkel rögzítenek.

Ennek köszönhetően tehát idővel megoldódnak a problémák?

Sajnos nem, mivel újabb veszélyek leselkednek a szakmára. A Közlekedési Hatóság csökkenteni akarja a köztisztviselői létszámát. Az NKH elnöke egy tanácskozáson kijelentette, hogy a vizsgakövetelmények és a végrehajtás szabályainak meghatározása, a vizsgabiztosok minősítése, nyilvántartása és ellenőrzése hatósági feladat, míg a többi mozzanat nem szükségszerűen az. Ezért felajánlotta az érdekképviseleti vezetőknek dolgozzanak ki a vizsgaszervezésre és vizsgáztatásra alternatív javaslatokat.

Véleményem szerint a vizsgák, szervezésére megfelelő szakmai, személyi és informatikai garanciákkal rendelkező autósiskolák joggal vállalkozhatnak, hiszen „előszervezés" címén ezt a munkát eddig is elvégezték. A vizsgabiztosoknak azonban egyelőre az NKH kebelében kell működniük, mivel az ott meglévő - feltehetően a magánszféránál szigorúbb - rezsim körülményei ellenére is egyre több problémával találkozunk. Érdemes lenne megvizsgálni, hogy az ország különböző pontjairól többször bukott tanulók miért mennek szinte búcsújáró helyként egyes városokba pótvizsgázni, ahol természetesen első alkalommal „vigasztalást nyernek". Érdekes, hogy ezek a városok - más hasonló forgalmú településekről eltérően - miért válnak divatossá, ahova idővel távoli megyékből már az alapképzésre is bejelentkeznek. Feltehetően meglepő következtetésre jutnának ezzel összefüggésben az APEH vagyonosodást vizsgálói is.
A szakma másik erkölcsileg neuralgikus pontja a szaktanfolyami vizsgáztatás.

Vajon mennyire életszerű, hogy egyes képzőszervek - természetesen országos képzési engedély birtokában - tőlük távoli megyékben is szerveznek vizsgáztatást, ahová még távolabbi megyékből külön buszokkal érkeznek a vizsgázók.

 A vizsgaeredményeket nem nehéz megjósolni. Az NKH illetékesei 2007 márciusában ígéretet tettek arra, hogy a szaktanfolyamoknál is bevezetik a számítógépes vizsgáztatást. Vajon hol és miért késik a megoldás? A hatóság miért nyugszik bele, hogy a szakma közvéleménye megkérdőjelezi ezen vizsgák tisztaságát ?
Úgy látszik a történelem olykor nálunk is ismétli önmagát. Több mint 3 évtizede, néhány korrupt fővárosi vizsgabiztos elítélését követően egy rendőr őrnagyot neveztek ki a vizsgáztatás irányítójának. Néhány napja egy rendőr ezredes került az NKH Stratégiai igazgatói posztjára.
Az elmúlt években többször előfordult, hogy doktori címet, nyelvvizsga bizonyítványt hamisítottak, vagy pénzért engedtek át valakit, tegyük fel a matematika vizsgán. Mindez elítélendő, de a társadalom számára "csak morális" károkat okoz. Az a fiatal viszont, aki felkészületlenül szerez jogosítványt, vagy végzi veszélyes áru fuvarozását, az már másnap mindannyiunk biztonságát veszélyezteti."

lexpro Creative Commons License 2008.07.10 0 0 325

Hello, találtam egy érdekes riportot az autósiskolák és a jogosítványszerzés helyzetéről... innentről a hozzászólásom csak idézet, de mindenki levonhatja a következtetéseket, ha a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke így vélekedik a helyzetről.

 

"A szélhámos autósiskolák, és korrupt vizsgabiztosok ellen rendőr ezredest vetett be a z NKH"

 

Az elmúlt időszakban több jelentősebb döntés született a közúti közlekedés biztonságának megszilárdítására. A gépjármű üzemeltetők objektív felelőssége a közlekedési előéleti pontrendszer szigorítása, és az alkoholfogyasztással kapcsolatos nulla tolerancia bizonyára csökkenteni fogja a balesetek számát. Úgy vélem, hogy távlatosan a közúti járművezető-képzésnek is hatása van a közlekedés biztonságára, ezért néhány kérdést tettem fel Rajna Ervinnek a Kulturált Közlekedésért Alapítvány igazgatójának, a Magyar Autósiskolák Szövetsége elnökének.

Mi a véleménye arról, hogy információk szerint a járművezetői tanfolyamok kötelező elméleti oktatását a jövőben miniszteri rendelettel felválthatja az internetes távoktatás?

Ez a kérdés a közúti közlekedésről szóló törvény 2007. decemberi módosításakor képviselői indítványra felvetődött. Az informatika felhasználása a közlekedés ismeretek alapfogalmainak és egyszerűbb összefüggéseinek oktatásában, valamint a célirányos vizsga-felkészítésben valóban hasznos. Az elméleti oktató bonyolultabb szakmai összefüggésekre rámutató és egyúttal morális tartalmú közlekedésre nevelő munkája azonban nélkülözhetetlen. A balesetek több mint 90 %-át nem az ismeretek, hanem a szabálytisztelet hiánya okozza. Ezen pedig csak személyiségnek személyiségre ható nevelő munkájával lehet változtatni. Magyarországon képviseleti demokrácia van, ahol az Országgyűlés 2/3-os többséggel az Alkotmányt is módosíthatja. A Parlament a távoktatási javaslatot 330-3 1, tehát több mint 90 %-os arányban elutasította.

Hogyan ítéli meg a járművezetés oktatásának helyzetét?

A tanfolyamhallgatók jelentős része családi, vagy baráti gépjárműben töltött évek után úgy véli, hogy ők tulajdonképpen tudnak autót vezetni, ezért a képzés szükségtelen kötelezettség és ennek díját szinte „adónak" tekintik. Később a tanfolyam során ébrednek rá, hogy a gépjárművezetés nem pusztán a jármű technikai kezelése, hanem közlekedni tudás az egyre bonyolultabb forgalmi körülmények között.
Ezt a tájékozatlanságot használja ki sok autósiskola, amikor piacszerzés érdekében irreálisan alacsony árakon hirdet tanfolyamot. Ebből megtartják az elméleti képzés költségét és saját tervezett hasznukat, majd a zömmel vállalkozóként dolgozó gyakorlati oktatónak mindössze óránként 1000-1200 Ft-ot biztosítanak. A minimálbér és járulékai levonása után fennmaradó csekély összegből a tanulónak alig marad oktatási kilométer megtételére lehetősége. Így lesz a kötelező 30 óra helyett 60, sőt ennél több és a tanuló, nemcsak időt veszít, hanem a már valós költségeken megállapított pótóradíjak révén végül többet fizet, mint egy korrekt autósiskolánál. A reális pótóra díjak természetesen adózatlanul az oktató zsebébe maradnak.

Ilyen esetben miért nem vált autósiskolát a tanuló?

Azért, mivel a tanulók többsége - megalapozatlanul - úgy vélekedik, hogy az oktatók és a vizsgabiztosok egy „brancsot" alkotnak, ahol a tanulót hűtlenségéért sikertelen vizsgával büntetik.
De akkor mi a megoldás?
Egyrészt a szakma kötelessége felvilágosítani a tanulókat arról, hogy a rendkívül alacsony tanfolyamdíjak akárcsak a befektetésekért ígért irreálisan magas haszon, az ő félrevezetésüket szolgálják és ez nem más, mint a tájékozatlansággal visszaélő „szélhámos projekt". Az ilyen autósiskolák az oktatókat erkölcsi lejtőre taszítják, akik az adott díjazás mellett, ha kényszerűségből is, de becsapják a tanulókat és megszegik a szakma szabályait. Úgy érezhetik magukat, mint a középkori zsoldosok, akiknek a tisztességes zsold helyett a meghódított városok (alacsony díjjal megnyert tanulók) felett „szabadrablást" hirdettek. Van, aki nem tud megállni a lejtőn és idővel már a vizsgabiztost is "eladja". Több bukás után meggyőzi a tanulót, hogy a vizsgát meg kell venni. Erre pénzt kér és kap, melyet vagy megoszt a korrupcióra hajlamos vizsgabiztossal, vagy teljes egészében megtart.
Sajnálatos, hogy ez a gyakorlat egyre inkább teret hódít és a szélhámos autósiskolák a főváros után a megyéket, sőt idővel az országot is igyekeznek meghódítani, demoralizálva ezzel a szakma egészét.

Mit szól ehhez a Nemzeti Közlekedési Hatóság?

Magatartásuk ellentmondásos. Egyrészt kellő munkaerő hiányára hivatkozva nem élnek az ellenőrzés lehetőségével, ugyanakkor ígéreteik ellenére eddig nem tették lehetővé, hogy az érdekképviseleti szervezetek társadalmi szakfelügyelőket delegáljanak, illetve korlátozni akarják azok jövőbeni működését. Felelősségüket az un. „kimeneti szabályozásra", tehát a vizsgáztatásra igyekeznek korlátozni.
Az adott körülmények között ugyanakkor pozitívan értékeljük, hogy 2007. márciusában az un. „oktaméter" bevezetését kezdeményezték. Ez a kifejlesztés alatt álló műszer a tanulók érdekeit védi és a szakmai előírások teljesítését szolgálja. A tanuló ugyanis csak „tanfolyamdíjjal feltöltött" a műszerbe helyezendő kártyával vehet részt az oktatásban, amelyről a pénz az oktatási percek és megtett kilométerek arányában pereg le. Ráadásul mindent informatikai eszközökkel rögzítenek.

Ennek köszönhetően tehát idővel megoldódnak a problémák?

Sajnos nem, mivel újabb veszélyek leselkednek a szakmára. A Közlekedési Hatóság csökkenteni akarja a köztisztviselői létszámát. Az NKH elnöke egy tanácskozáson kijelentette, hogy a vizsgakövetelmények és a végrehajtás szabályainak meghatározása, a vizsgabiztosok minősítése, nyilvántartása és ellenőrzése hatósági feladat, míg a többi mozzanat nem szükségszerűen az. Ezért felajánlotta az érdekképviseleti vezetőknek dolgozzanak ki a vizsgaszervezésre és vizsgáztatásra alternatív javaslatokat.

Véleményem szerint a vizsgák, szervezésére megfelelő szakmai, személyi és informatikai garanciákkal rendelkező autósiskolák joggal vállalkozhatnak, hiszen „előszervezés" címén ezt a munkát eddig is elvégezték. A vizsgabiztosoknak azonban egyelőre az NKH kebelében kell működniük, mivel az ott meglévő - feltehetően a magánszféránál szigorúbb - rezsim körülményei ellenére is egyre több problémával találkozunk. Érdemes lenne megvizsgálni, hogy az ország különböző pontjairól többször bukott tanulók miért mennek szinte búcsújáró helyként egyes városokba pótvizsgázni, ahol természetesen első alkalommal „vigasztalást nyernek". Érdekes, hogy ezek a városok - más hasonló forgalmú településekről eltérően - miért válnak divatossá, ahova idővel távoli megyékből már az alapképzésre is bejelentkeznek. Feltehetően meglepő következtetésre jutnának ezzel összefüggésben az APEH vagyonosodást vizsgálói is.
A szakma másik erkölcsileg neuralgikus pontja a szaktanfolyami vizsgáztatás.

Vajon mennyire életszerű, hogy egyes képzőszervek - természetesen országos képzési engedély birtokában - tőlük távoli megyékben is szerveznek vizsgáztatást, ahová még távolabbi megyékből külön buszokkal érkeznek a vizsgázók.

 A vizsgaeredményeket nem nehéz megjósolni. Az NKH illetékesei 2007 márciusában ígéretet tettek arra, hogy a szaktanfolyamoknál is bevezetik a számítógépes vizsgáztatást. Vajon hol és miért késik a megoldás? A hatóság miért nyugszik bele, hogy a szakma közvéleménye megkérdőjelezi ezen vizsgák tisztaságát ?
Úgy látszik a történelem olykor nálunk is ismétli önmagát. Több mint 3 évtizede, néhány korrupt fővárosi vizsgabiztos elítélését követően egy rendőr őrnagyot neveztek ki a vizsgáztatás irányítójának. Néhány napja egy rendőr ezredes került az NKH Stratégiai igazgatói posztjára.
Az elmúlt években többször előfordult, hogy doktori címet, nyelvvizsga bizonyítványt hamisítottak, vagy pénzért engedtek át valakit, tegyük fel a matematika vizsgán. Mindez elítélendő, de a társadalom számára "csak morális" károkat okoz. Az a fiatal viszont, aki felkészületlenül szerez jogosítványt, vagy végzi veszélyes áru fuvarozását, az már másnap mindannyiunk biztonságát veszélyezteti."

lexpro Creative Commons License 2008.07.10 0 0 324

Hello, találtam egy érdekes riportot az autósiskolák és a jogosítványszerzés helyzetéről... innentről a hozzászólásom csak idézet, de mindenki levonhatja a következtetéseket, ha a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke így vélekedik a helyzetről.

 

"A szélhámos autósiskolák, és korrupt vizsgabiztosok ellen rendőr ezredest vetett be a z NKH"

 

Az elmúlt időszakban több jelentősebb döntés született a közúti közlekedés biztonságának megszilárdítására. A gépjármű üzemeltetők objektív felelőssége a közlekedési előéleti pontrendszer szigorítása, és az alkoholfogyasztással kapcsolatos nulla tolerancia bizonyára csökkenteni fogja a balesetek számát. Úgy vélem, hogy távlatosan a közúti járművezető-képzésnek is hatása van a közlekedés biztonságára, ezért néhány kérdést tettem fel Rajna Ervinnek a Kulturált Közlekedésért Alapítvány igazgatójának, a Magyar Autósiskolák Szövetsége elnökének.

Mi a véleménye arról, hogy információk szerint a járművezetői tanfolyamok kötelező elméleti oktatását a jövőben miniszteri rendelettel felválthatja az internetes távoktatás?

Ez a kérdés a közúti közlekedésről szóló törvény 2007. decemberi módosításakor képviselői indítványra felvetődött. Az informatika felhasználása a közlekedés ismeretek alapfogalmainak és egyszerűbb összefüggéseinek oktatásában, valamint a célirányos vizsga-felkészítésben valóban hasznos. Az elméleti oktató bonyolultabb szakmai összefüggésekre rámutató és egyúttal morális tartalmú közlekedésre nevelő munkája azonban nélkülözhetetlen. A balesetek több mint 90 %-át nem az ismeretek, hanem a szabálytisztelet hiánya okozza. Ezen pedig csak személyiségnek személyiségre ható nevelő munkájával lehet változtatni. Magyarországon képviseleti demokrácia van, ahol az Országgyűlés 2/3-os többséggel az Alkotmányt is módosíthatja. A Parlament a távoktatási javaslatot 330-3 1, tehát több mint 90 %-os arányban elutasította.

Hogyan ítéli meg a járművezetés oktatásának helyzetét?

A tanfolyamhallgatók jelentős része családi, vagy baráti gépjárműben töltött évek után úgy véli, hogy ők tulajdonképpen tudnak autót vezetni, ezért a képzés szükségtelen kötelezettség és ennek díját szinte „adónak" tekintik. Később a tanfolyam során ébrednek rá, hogy a gépjárművezetés nem pusztán a jármű technikai kezelése, hanem közlekedni tudás az egyre bonyolultabb forgalmi körülmények között.
Ezt a tájékozatlanságot használja ki sok autósiskola, amikor piacszerzés érdekében irreálisan alacsony árakon hirdet tanfolyamot. Ebből megtartják az elméleti képzés költségét és saját tervezett hasznukat, majd a zömmel vállalkozóként dolgozó gyakorlati oktatónak mindössze óránként 1000-1200 Ft-ot biztosítanak. A minimálbér és járulékai levonása után fennmaradó csekély összegből a tanulónak alig marad oktatási kilométer megtételére lehetősége. Így lesz a kötelező 30 óra helyett 60, sőt ennél több és a tanuló, nemcsak időt veszít, hanem a már valós költségeken megállapított pótóradíjak révén végül többet fizet, mint egy korrekt autósiskolánál. A reális pótóra díjak természetesen adózatlanul az oktató zsebébe maradnak.

Ilyen esetben miért nem vált autósiskolát a tanuló?

Azért, mivel a tanulók többsége - megalapozatlanul - úgy vélekedik, hogy az oktatók és a vizsgabiztosok egy „brancsot" alkotnak, ahol a tanulót hűtlenségéért sikertelen vizsgával büntetik.
De akkor mi a megoldás?
Egyrészt a szakma kötelessége felvilágosítani a tanulókat arról, hogy a rendkívül alacsony tanfolyamdíjak akárcsak a befektetésekért ígért irreálisan magas haszon, az ő félrevezetésüket szolgálják és ez nem más, mint a tájékozatlansággal visszaélő „szélhámos projekt". Az ilyen autósiskolák az oktatókat erkölcsi lejtőre taszítják, akik az adott díjazás mellett, ha kényszerűségből is, de becsapják a tanulókat és megszegik a szakma szabályait. Úgy érezhetik magukat, mint a középkori zsoldosok, akiknek a tisztességes zsold helyett a meghódított városok (alacsony díjjal megnyert tanulók) felett „szabadrablást" hirdettek. Van, aki nem tud megállni a lejtőn és idővel már a vizsgabiztost is "eladja". Több bukás után meggyőzi a tanulót, hogy a vizsgát meg kell venni. Erre pénzt kér és kap, melyet vagy megoszt a korrupcióra hajlamos vizsgabiztossal, vagy teljes egészében megtart.
Sajnálatos, hogy ez a gyakorlat egyre inkább teret hódít és a szélhámos autósiskolák a főváros után a megyéket, sőt idővel az országot is igyekeznek meghódítani, demoralizálva ezzel a szakma egészét.

Mit szól ehhez a Nemzeti Közlekedési Hatóság?

Magatartásuk ellentmondásos. Egyrészt kellő munkaerő hiányára hivatkozva nem élnek az ellenőrzés lehetőségével, ugyanakkor ígéreteik ellenére eddig nem tették lehetővé, hogy az érdekképviseleti szervezetek társadalmi szakfelügyelőket delegáljanak, illetve korlátozni akarják azok jövőbeni működését. Felelősségüket az un. „kimeneti szabályozásra", tehát a vizsgáztatásra igyekeznek korlátozni.
Az adott körülmények között ugyanakkor pozitívan értékeljük, hogy 2007. márciusában az un. „oktaméter" bevezetését kezdeményezték. Ez a kifejlesztés alatt álló műszer a tanulók érdekeit védi és a szakmai előírások teljesítését szolgálja. A tanuló ugyanis csak „tanfolyamdíjjal feltöltött" a műszerbe helyezendő kártyával vehet részt az oktatásban, amelyről a pénz az oktatási percek és megtett kilométerek arányában pereg le. Ráadásul mindent informatikai eszközökkel rögzítenek.

Ennek köszönhetően tehát idővel megoldódnak a problémák?

Sajnos nem, mivel újabb veszélyek leselkednek a szakmára. A Közlekedési Hatóság csökkenteni akarja a köztisztviselői létszámát. Az NKH elnöke egy tanácskozáson kijelentette, hogy a vizsgakövetelmények és a végrehajtás szabályainak meghatározása, a vizsgabiztosok minősítése, nyilvántartása és ellenőrzése hatósági feladat, míg a többi mozzanat nem szükségszerűen az. Ezért felajánlotta az érdekképviseleti vezetőknek dolgozzanak ki a vizsgaszervezésre és vizsgáztatásra alternatív javaslatokat.

Véleményem szerint a vizsgák, szervezésére megfelelő szakmai, személyi és informatikai garanciákkal rendelkező autósiskolák joggal vállalkozhatnak, hiszen „előszervezés" címén ezt a munkát eddig is elvégezték. A vizsgabiztosoknak azonban egyelőre az NKH kebelében kell működniük, mivel az ott meglévő - feltehetően a magánszféránál szigorúbb - rezsim körülményei ellenére is egyre több problémával találkozunk. Érdemes lenne megvizsgálni, hogy az ország különböző pontjairól többször bukott tanulók miért mennek szinte búcsújáró helyként egyes városokba pótvizsgázni, ahol természetesen első alkalommal „vigasztalást nyernek". Érdekes, hogy ezek a városok - más hasonló forgalmú településekről eltérően - miért válnak divatossá, ahova idővel távoli megyékből már az alapképzésre is bejelentkeznek. Feltehetően meglepő következtetésre jutnának ezzel összefüggésben az APEH. vagyonosodást vizsgálói is.
A szakma másik erkölcsileg neuralgikus pontja a szaktanfolyami vizsgáztatás. Vajon mennyire életszerű, hogy egyes képzőszervek - természetesen országos képzési engedély birtokában - tőlük távoli megyékben is szerveznek vizsgáztatást, ahová még távolabbi megyékből külön buszokkal érkeznek a vizsgázók. A vizsgaeredményeket nem nehéz megjósolni. Az NKH illetékesei 2007 márciusában ígéretet tettek arra, hogy a szaktanfolyamoknál is bevezetik a számítógépes vizsgáztatást. Vajon hol és miért késik a megoldás? A hatóság miért nyugszik bele, hogy a szakma közvéleménye megkérdőjelezi ezen vizsgák tisztaságát ?
Úgy látszik a történelem olykor nálunk is ismétli önmagát. Több mint 3 évtizede, néhány korrupt fővárosi vizsgabiztos elítélését követően egy rendőr őrnagyot neveztek ki a vizsgáztatás irányítójának. Néhány napja egy rendőr ezredes került az NKH Stratégiai igazgatói posztjára.
Az elmúlt években többször előfordult, hogy doktori címet, nyelvvizsga bizonyítványt hamisítottak, vagy pénzért engedtek át valakit, tegyük fel a matematika vizsgán. Mindez elítélendő, de a társadalom számára "csak morális" károkat okoz. Az a fiatal viszont, aki felkészületlenül szerez jogosítványt, vagy végzi veszélyes áru fuvarozását, az már másnap mindannyiunk biztonságát veszélyezteti."
Contempt Creative Commons License 2008.07.04 0 0 323

"Nem tudom, hogy ki hogy tapasztalta, de nálunk (nem írom a sulit) az van, hogy az oktatók késnek, a másfél órás idő nincs betartva, hanem már jó 10 perccel korábban vége az órának és stb."

 

Tanuld meg, hogy aki autóval foglalkozik, az mind sumák.

Értékesítő. sofőr, oktató, szervizes, stb.

Előzmény: ..andi.. (318)
fidelite Creative Commons License 2008.04.23 0 0 322

sziasztok,

én is autósiskolát keresek. a lényeg, hogy renault clioval tudjak gyakorolni, nos egyenlőre csak a csigát találtam, de írtátok, hogy nem a legjobb..... esetleg tudánátok ajánlani egy másikat, ha lehet a budai kerületben, főleg  a11. vagy 12-ben.

Poolee Creative Commons License 2008.03.01 0 0 321
Szia!

A Csigavérről én is csak rosszakat olvastam, ezért is mentem a Polgár Sofőriskolába. Még csak KRESZ-re járok, de nagyon tetszik, itt tényleg a mi érdekeinket nézik, azt, hogy könnyen megtanuljuk az egészet, szóval én ezt ajánlom neked.

Üdv
Előzmény: tundicsek (320)
tundicsek Creative Commons License 2008.01.14 0 0 320

Sziasztok!

 

Már elég régi a topik, szeretném kicsit újjáéleszteni.

Abban várnám a segítségeteket, hogy ha idén szeretném megszerezeni a jogsit, akkor Budapesten melyik iskolát ajánljátok. Fontos, hogy hétvégi órák is legyenek.

 

Én eddig a Polgár Sofőriskolát (Jogsicentrum) és a Mazsola-tanodát néztem ki magamnak. A Csigavérről elég rosszakat olvastam.

 

Szóval vélememények, tapasztalatok, javaslatok?

 

Köszi előre is!

 

Posta Robi Creative Commons License 2007.10.31 0 0 319

Ha szeretne megtanulni személygépkocsit vezetni, először egy megfelelő autósiskolát kell választania. Szíves figyelmébe ajánlom a "Hogyan válasszon autósiskolát?" című honlapomat!

 

Üdvözlettel:

Posta Robi

a gépjárművezető-képzés szakértője

www.postarobi.hu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!