A keszthelyi tesójával utaztam, de abban úgy emlékszem, hogy volt wc. Úgy látszik, hogy a kettő nem ugyanolyan. Meg én nem vagyok 2 méter, de behúztam a fejelem leszállásnál, biztosan reflexből :-)
Az FKN-ben nincs WC :) Az csak az ICE-ben van (meg a kanizsai testvérében) Na de semmivel sem zavaróbb a WC, mint a helyén lévő két ülés az FKN-ben, leszállás szempontjából. Idősebbek, legalább bele tudnak kapaszkodni a WC ajtó kilincsébe :)
"Na meg a magasabbaknak nem árt, ha a fejüket is lehúzzák ;-)"
Erre azért gondoltak ám a setrások, (nem úgy mint az ikarusnál), 2 m-es magasságig probléma nékül el lehet férni. Ellenben az E98-ban egy 180 magas emberke is beveri a fejét, ha nem figyel oda :)
Gondlom az irizarok rövidebbek valamivel... A 315 ös setrák 12,2 m hosszúak.
Pontosabban 51+2 pótülés elöl. De onnan a legjobb a kilátás. A rendszeresen ott utazóknak ilyenkor nyáron a buszjegy árába be van építve a szolibérlet is :)))))
53 ülés van abban a kocsiban? Soknak találom... Pl. az egyik Áiplis Irizarban 47-et számoltam, pedig azt vonaljáratos kocsinak, városközi közlekedésre is kínálja a Scania.
Szerintem meg nem mindegy, hogy egy szűk ajtón és 4-5 lépcsőn keresztül szédülsz le a buszról, vagy esetleg egy tágasabb ajtón és csak 2-3 lépcsőn. A másik dolog pedig, hogy egy turistakocsit nem igazán álló utasok fuvarozására terveztek, jóval kevesebb kapaszkodási lehetőséged van egy ilyen kategóriájú buszban, mint egy elővárosi, városközi kocsiban. Mert ugye álló utas gondolom van bőven (egyszer láttam ezt a járatot Bakon a GXG-vel, szinte kidomborodott az oldala a sok embertől :-)
Az ELE-384 és az FEY-999 fel vannak újítva, én meg a felújítatlan EUX-316-ra gondoltam. De mondjuk már mindegy, mert ahhoz is hozzányúltak, miután lekerült a szegedi gyorsról.
Hát az a húsz, az alig 10, mert a háromtengelyes 62 személyes, az FKN meg 53....
De régebben sosem volt pénteken gond, amikor a JMD meg a ZVR-101 jártak 14:00 kor. Mindenkinem akadt ülőhely.Na de mindegy, ez már ígymarad:)
Egyébként jobban örültem péntekenként a "JOP-ICE" párosításnak 14:00kor, ami nemolyanrég változott... Ennek mi oka volt, nemtudod? Lentieknek mért nem felelt meg a 15:40-es mentesítője?
Az utascsere gyorsasága meg marhára nem számít mert felszállni kb egyforma idő alatt lehet mindkettőre. (leszállók csak a vasúton meg a busz meg-ben vannak)de te biztos jobban tudod. Ennyi erővel mindenhova merci conectot kéne küldeni... Sztem pedig az ELE-384 v a FEY-999 sokkal jobb mint az EUX....
Todod ki a hülye falusi (ezek szerint te zegi vagy) különben meg én utaztam a 395 sel évekig + háromszor elmentem vele oszt kirándulásra is ami nem 20 km volt. Úgyh tom milyen a busz.....
"A lövői helyett tökéletesen megfelelne a KNM, az FKN-t meg vissza kellene tenni a helyére a Pesti fordára :)))))"
Maradjon csak a KMN a helyén. Pénteken is tele volt a kocsi. Ugye az pedig azt jelenti, hogy az FKN-en álltak volna legalább húszan... Ha kicsit kényelmetlenebb is az ülés, mindenki jobban örül, ha van ülőhelye és nem kell több, mint 3 órán át állnia (mint pl. szegény kanizsaiaknak pénteken 14 órakor :-(
Én azért nem szólnám le azt a 395-öst, szerintem az egyik legjobb példány a típusból! Meg maradjunk annyiban, hogy egy 20 km-es helyközi járaton gyorsabb utascserét csinálsz egy 395-tel, mint egy turistakocsival. Persze a hülye falusi örül az agyának a magaspadlós Setra láttán, hogy milyen príma busz ment ki hozzájuk ;-)))
Különben meg ne panaszkodj a HUU-147 nagyon is jó busz (mindenki ezt mondja) :)))) Az FKN pedig marad a helyén:)))) Tényleg neked melyik tetszik legjobban az összes busz közül?
Ja nem.... Errefelé a legobb busz, ami jár, az a HUU-147. Szentgrótiak csinálják a járatok többségét. Na meg a Somló Volán.
Sokszor vasárnap az van hogy 395-t kell küldeni pestre, mert nincs más busz.... A lövői helyett tökéletesen megfelelne a KNM, az FKN-t meg vissza kellene tenni a helyére a Pesti fordára :)))))