Keresés

Részletes keresés

M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 88
"első áldazatai közé került a vonal"

Ez volt a legeslegelső, ugyanis 1969-ben több vonal nem szűnt meg!

Aztán a követező évben (1970) már három vonal esett a koncepció áldozatául: a 11km-es Veresegyház-Gödöllő, a 9km-es Sellye-Drávasztára-Zaláta és a 7km-es Kerekegyháza-Elek vonal.

"két részletben (1969-ben és 1971-ben)"

Le tudnád írni, hogy ez pontosan hogyan történt?

Előzmény: Holdkooros (87)
Holdkooros Creative Commons License 2003.10.18 0 0 87
Valamikor, kb. az 1880-as években épült a Szfehérvár-Celldömölk vasútvonal... Veszprémnek nem volt állomása - a mai állomás akkor "Jutasi puszta" vagy valami hasonló nevet viselt... Később ezt átkeresztelték "Veszprém-külső"-nek. Aztán 1908-1909 körül megépült a Győr(szabadhegy)-Veszprém-külső vonal; ezt építették tovább Balatonalmádi felé - Veszprémet keleti irányból kerülve meg...a város szélén két állomása is volt(nem 3 km-re központtól, jóval közelebb). Aztán az 1968-as, rossz emlékű "közlekedéspolitikai koncepció" első áldazatai közé került a vonal, két részletben (1969-ben és 1971-ben). Hatvanas évekbeli V. várostérképeken látható a nyomvonal.
Előzmény: AgentOrange (78)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 86
Igen!

A 11km-es Veszprém külső - Alsóörs vonal 1969-ben szűnt meg.

A nyomvonal egy részén idén felavatott kerékpárút fut, a másik része is jól járható, többféle emlék megvan még a vasútról, pl. a régi felvételi épületek és talpfák is. Ezt egy balatonalmádiban élő ember mondta nekem!

Előzmény: AgentOrange (78)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.18 0 0 85
Hadd tartsak egyszer veletek :)) Van vonóhorgos autóm is, a szállítást vállalom :))
Előzmény: mdbz (83)
FOMA Creative Commons License 2003.10.18 0 0 84
Mivel ritkán járok itt, csak most vettem észre, hogy egy régebbi linket elcsesztem. Tehát:

Pécsbányai elveszett vágányok az album vége felé.

Előzmény: FOMA (32)
mdbz Creative Commons License 2003.10.18 0 0 83
Sinbohócék éppen most fejezték be az újabb menettet ismét pár kilóméterrel hosszabb a "felszabadított" pálya.
Előzmény: Törölt nick (82)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.18 0 0 82
Nagyon jó képek.

Mentek még máskor is drezinázni - irtani?

Előzmény: mdbz (16)
Astra DTI Creative Commons License 2003.10.18 0 0 81
ez igen kimeritő tájékoztatás , köszönöm :)
Előzmény: Dash 9 (80)
Dash 9 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 80
Üdv!

" a csömöri hévnek ugyebár Csömörön van a végállomása, de tudtommal, egy sínpár megy tovább és mintha valahol Kistarcsa környékén belecsatlakozik a Gödöllői HÉV vonalába "

Engedjetek meg egy kis pontosítást!

A vágány Kavicsbánya Forgalmi kitérőnél csatlakozik vissza a gödöllői vonalba. Ez Ilonatelep után kb. 1km-re van. A temetővel szemben, a betápláló villamos alállomás mellett. Sajnos csak ritkán,teher szállításra használják, amikor anyagvonatok közlekednek pályakarbantartások idején, mint pl. az elmúlt hetekben is. A vonal 40km/h engedélyezett sebességű, 2 híd alatt halad el, elég szép helyeken, A vágány egyik oldalán a házak, a másikon tisztás és erdő terül el. Jó fotó téma a néha előforduló vonat. Még a tanfolyam alatt volt szerencsém végigmenni rajta, akkor még megvolt a felsővezeték is.
Megszüntetni, szvsz, nem fogják, mert a tehervonatok nem közlekedhetnek Ilonatelep felé a kb. 35 ezrelékes (egyesek szerint van az több is) emelkedő miatt.
Érdekesség még az is, hogy Csömörnek nincs átmenő fővágánya, mert a Cinkota felőli vonalról a II. vágányra, a Kavicsbánya felőli vonalról a III. vágányra lehet egyenesbe bejárni.

Üdv, Dash 9

Előzmény: Astra DTI (73)
49s fan Creative Commons License 2003.10.18 0 0 79
OFF

M41 2127!
Mail ment, kéregjegy ügyben. Sürgős!

ON
Bocs!

AgentOrange Creative Commons License 2003.10.18 0 0 78
jópár éve állítólag még létezett közvetlen vasúti összeköttetés Veszprém, és Balatonalmádi között, veszprém felé állítólag néhol az utasoknak is be le kellett szállni, és besegíteni a gőzösnek egy kis tolással...+a veszprémi vasútállomás sem a jelenlegi helyén volt, hanem valahol a belváros körül...nincsen erről valami régi vasúti térkép?
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 77
"nyilván káptázott a szemem, estleg be voltam rúgva, vagy nem akkor történt, hanem egy másik idősíkban.."

Bocs, tudod, hogy nem így értettem...

Előzmény: MALWIN (76)
MALWIN Creative Commons License 2003.10.18 0 0 76
Szerinted akkor mit láthatott MALWIN topictárs?

nyilván káptázott a szemem, estleg be voltam rúgva, vagy nem akkor történt, hanem egy másik idősíkban..

Előzmény: M41 2127 (56)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 75
Középrigóc az egy közigazgatásilag Barcshoz tartozó, külteröületi lakott hely. A "Középrigóc" nevű területen a KSH legfrissebb adatai szerint 24-en élnek.

Jelentősebb állomás mivel a 62-es (Barcs-Villány) vonal itt ágazik el a 60-as (Pécs-Nagykanizsa) vonalból.
Az előző renszerben a "közlekedéspolitikai koncepció" keretein belül megszűntették a Középrigóc-Kaposmérő vonalat, tehát előtte még fontosabb volt...

Előzmény: Astra DTI (73)
division by zero Creative Commons License 2003.10.18 0 0 74
Az a HÉV vágány még megvan, bár a felsővezetéket már rég ellopták. Dízelmozdonnyal néha van arrafelé üzemi szállítás.
Hamár HÉV, érdekes megemlíteni a Rákosszentmihányi HÉV-et is, a kiágazásnál még meg van a deltavágány, évente 2x ott szokták fordítani a szerelvényeket, színtén dízelmozdonnyal, mert itt is ellopták a felsővezetéket.
Előzmény: Astra DTI (73)
Astra DTI Creative Commons License 2003.10.18 0 0 73
mint laikusnak engedjetek meg egy két belekotyogást , kérdést:

a csömöri hévnek ugyebár Csömörön van a végállomása, de tudtommal, egy sínpár megy tovább és mintha valahol Kistarcsa környékén belecsatlakozik a Gödöllői HÉV vonalába, régi gyerekkori elméként merült fel, mintha anno végig is követtük volna egy részét, vajon még megvan mi lett vele? (habár itt az iroda falán van egy igencsak régi vasúti hálozat térkép és a "Budapesti Pályaudvarok elhyezkedése I" részleten nincs ábrázolva a hév további vonala)

más

Középrigóc az település vagy valamiféle állomás, rendező pályaduvar település nélkül? (Gyékényes és Szentlőrinc közt félúton)

amúgy Stephensonnak köszönöm a linkelt képeket :))

üdv

M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 72
Még ha fel is épülne egyszer ez a Szeged-Kelebia szakasz (amire persze semmi esélyt nem látok), akkor sem lenne teljesen megoldva a dolog, hiszen a 64-es vonal (Bátaszék-Pécs) használhatatlansága miatt a Szegedről Pécsre vonaton utazni kívánó (van ilyen?) további hatalmas kerülöre kényszerül Dombóvár alsó - Sásd - Szentlőrinc felé. Így előáll az a morbid helyzet, hogy az ember nyugat felől közelíti meg Pécset, holott Szeged attól pont az ellentétes irányban van...

A 60km-es szakasz megépítése helyett inkább azt kéne megoldani, hogy a Szerbia-Montenegró területén meglévő déli vasúton átroboghassanak a magyar gyorsvonatok (mindkét állam EU csatlakozása után talán megoldható lenne). Ehhez a Szeged-Szabadka vonal adott (hogy mekkora megengedett sebességgel, azt nem tudom...), ezután csak a rövidke Szabadka-Állmhatár ill. a Bácsalmás-Csikéria vonalat kellene felújítani (inkább újjáépíteni).

Ez utóbbi (Bácsalmás-Csikéria) érdekessége, hogy a legtöbb vasúti térkép szerint erre különvonat rendelhető. Nos, aki már látta a pálya állapotát, az tudja, hogy ez lehetetlen...
Egyszer ide is érdemes lenne egy szervezett túrát indítani! Nem túl hosszú a szakasz és a sinek is végig megvannak... Megvannak? :-)

Előzmény: ChetaRunner (71)
ChetaRunner Creative Commons License 2003.10.18 0 0 71
Ajjajajj! Olvasgatom a topikot, közben egy Magyaro. vasúti térképéről huzigálom le a kiselejtezett pályákat... Asszem jobb lenne, ha MÁV := MÁB lenne, azaz Magyar Állami Busztársaság... Lassan több buszt üzemeltetnek, mint vonatot :/

Hogy miért jobb a közút, mint a vaspálya??! Szerintem vasutat olcsóbb fenntartani is (Ha rendesen csinálják, nem csak mikor már minden szerte - széjjel rohadt - fel kéne újítani...), meg üzemeltetni is, mint közutat. Csak sínek kénének! (Meg mozdonyok, meg vagonok :/). Az a Dunaföldvári híd is, ha maradt volna, kb. 100Km új vasúttal meglett volna Kecskemét - Siófok: Bp tehermentesítése I. A Szabadkát elkerülő Szeged - Baja vonalat nem is említem... Vagy mégis: Fizika könyvemben pont ezt hozták példának a megtett út, és az elmozdulás külömbségére!!! Szeged - Baja: 183 km, a megtett út meg csak 91 km. És csak kb. 60Km - nyi sín hiányzik a közvetlen, Kelebián átmenő összeköttetéshez már több, mint 80 éve...

Valahol emlékszem egy elég gizgazos vasúti átjáróra: Kecskémét - Budapest: 5-ös főút, majd M5-re fellógás. Ott az 5-ös, és a sztráda közt, két falu határán van valami vasútvonal, de biztosan használaton kívül, mert az átjáró mellett vagy 10cm-nyi homok rétegződött a sínekre. De még használható lenne, kitakarítás után, nincs elbontva. Mindkét irányba folytatódik valamerre, nem iparvágány, vagy efféle. Esetleg kisvasút maradványa.

M41 2127 Creative Commons License 2003.10.16 0 0 70
Szia!

Na ez az a túra amit már én is említettem a mailban!

OFF
A rajzot majd holnap küldöm!
ON

Előzmény: 49s fan (67)
49s fan Creative Commons License 2003.10.16 0 0 69
Szevasz Földi!

Én nem lakok Fürgeden, és a 80-as évek közepe óta csak Mindenszentekkor járok oda. Előtte minden nyaramat ott töltöttem, a nagyszüleimnél.

Tamásiban is sokat jártam, ma is vannak ott rokonok. Az volt az egyik kedvenc állomásom, a kis szökőkút miatt. Meg van még? Nameg a strandról látni lehetett a vonatokat:))

Arról hallottál, hogy a II.VH előtt volt Fürgeden egy lóvontatású keskeny nyomvonalú gazdasági vasút rendszer?

Előzmény: nidsz (68)
nidsz Creative Commons License 2003.10.16 0 0 68
Üdv!

örömmel hallok rólad!!
én Tamásiban lakom és már régóta érdekel a téma.
nyár elején vagy mittomén akarjuk a túrát többen is, Lepsénytől Mezőkomáromig.A volt fürgedi állomáson már csak a gesztenyefák állnak, meg hát megvan az odavezető aszfaltút is, ami kicsit tovább megy a volt teherrakodókhoz.ugye jól tudom hogy nemrég szüntették meg az odavezető 1kV-os vezetéket, Kecsege felől ami jött?

Nidsz

Előzmény: 49s fan (67)
49s fan Creative Commons License 2003.10.16 0 0 67
Az a 48-as v. 49-es túra engem is érdekelne, hamár Fürgedről származok:)))))

Most, Mindenszentekkor meg fogom nézni mi maradt a Fürgedi állomásból.

Előzmény: gmarc (60)
gmarc Creative Commons License 2003.10.16 0 0 66
Nagyszerű! Nagyszerű!:-)
Előzmény: nidsz (65)
nidsz Creative Commons License 2003.10.16 0 0 65
Így van!túrát mindenképp tervezünk ide, de nem Bz-vel,mert azzal csak Kabókáig tunnánk elmenni, ugyanis ott már hiányzik a vasúti átjáró!

ellenben a 48-ason érdemes lenne Bz-s vagy Daciás túrát tenni, én szerintem az utóbbira még esély is van, csak egy személyvagont kell szerezni arra az alkalomra.

Előzmény: gmarc (60)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.16 0 0 64
Nono, már négyen! :-))))

Nidsz kolléga és én már régóta tervezzük a Lepsény-Mezőhídvég szakasz (itt vannak még sínek) gyalogos bejárását. (A többi részen már nincs meg a pálya, csak bozót is gizgazok minden mennyisérben)

A Bz-re nem sok esélyt látok, mert azt meg is kellene fizetni valakinek...

Előzmény: P.stephenson (63)
P.stephenson Creative Commons License 2003.10.16 0 0 63
Már ketten vagyunk :)

P.s

Előzmény: gmarc (60)
P.stephenson Creative Commons License 2003.10.16 0 0 62
Két normális képem van.

Ez volt régen az Ecserre menő út.
Ma már csak azok használják, akiknek földjük van errefelé. Vagy mennek repülőgépet nézni. :)

Ez pedig az út vége.
A túloldalt lévő erdős rész az út ecseri része. A hely egyébként ideális repülőgép szemlélő hely, ugyanis a gépek nagy része itt száll le.

P.s

Előzmény: Astra DTI (47)
division by zero Creative Commons License 2003.10.16 0 0 61
"Nemrég szedték föl, ez az a vonal, ami a dunaföldvári hídon átment."
Viszont az pozitívum, hogy nem a kohóba mentek a sínek, hanem a 147-es vonalra kerülnek beépítésre! Az onnan kikerült sínek meg mennek a kisvasútaknak... Ez a dolgok nomális menete, sajnálatos módon több fővonali felújításnál méteres darabokban vitték a régi síneket a kohóba, pedig mellékvonalon még vagy 100 évig használhatóak lettek volna...
Előzmény: _nyunyuka (58)
gmarc Creative Commons License 2003.10.16 0 0 60
Jövő tavaszra kéne csinálni egy 49-es túrát. Esetleg Bz-vel:-), ahol járható...
Előzmény: nidsz (55)
_nyunyuka Creative Commons License 2003.10.15 0 0 59
Azért a Lakatos úti átjáró nincs teljesen zárva...motorral gyakran átszökkenek ottan! :-)))
Előzmény: Zolcsi67 (53)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!